bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava (převinutí) statoru alternátoru
19.4.2013 v 17:47
Ahoj, chtěl jsem se jen poptat, zda mi můžete kdokoliv doporučit někoho osvědčeného na repase statoru alternátoru. Samozřejmě od někoho, kdo tuto problematiku musel také řešit. Budu rád za každý kontakt. Díky :)

Oprava (převinutí) statoru alternátoru

19.4.2013 v 18:00 | Nahoru | #1
Běžně alternátory převinují firmy co převinují elektromotory.Ono ale záleží na konkrétním typu.Jeden můj známej do dělá.

Jakej je důvod repase ?

Naposledy editováno 19.04.2013 18:00:41

Oprava (převinutí) statoru alternátoru

19.4.2013 v 18:11 | Nahoru | #2
Alternátor na výstupu nedává dostatečné střídavé napětí mezi jednotlivými fázemi, tím za jízdy vše táhne akumulátor a po několika kilometrech se vybije. No a když změřím odpor jednotlivých fází a kostrou (-pól na baterii), tak neukazuje nekonečný odpor.

Oprava (převinutí) statoru alternátoru

19.4.2013 v 18:48 | Nahoru | #3
Predpokladam, ze mas provereny regler a ze je vporadku a kdyz meris odpor vinuti proti kostre, tak pouzs vinuti s odpojenym regulatorem!
Ono i zalezi na tom jakym ohmetrem a na jakem rozsahu meris. Na tohle mereni je idealni stary Megmet s klickou, ktery meri se stridavym napetim >100V.
Jestlis elektrikář, tak sorry ze poucuju.

Naposledy editováno 19.04.2013 18:50:43

Oprava (převinutí) statoru alternátoru

19.4.2013 v 18:59 | Nahoru | #4
Izolační odpor by měl mít větší jak 1MOhm.Jakej odpor mají jednotlivý vinutí ? Načnutej,nebo spálenej alternátor není až tak častá závada.Doporučuju důkladně prověřit regulátor.Tyhle motorky ve většině případů mají zkratový regulátor -funguje tak,že přebytečnej výkon převede na teplo a snaží se udržovat požadovaný napětí (cca 13,8-14,8V).
vybíjení akumulátoru může způsobovat i přebíjení (pokud by byl načnutej regulátor) -zažil jsem to.Nebo nějakej spotřebič -doporučuju proměřit odběr spotřebičů a tok proudu za regulátorem.

Naposledy editováno 19.04.2013 19:02:16

Oprava (převinutí) statoru alternátoru

19.4.2013 v 19:00 | Nahoru | #5
Repase se musi umet, jinak je lepsi koupit jinej altec. Zdechnul spise regulator. Zkus si nekde pujcit a pak zmer baterii az nastartujes.

Oprava (převinutí) statoru alternátoru

19.4.2013 v 19:14 | Nahoru | #6
Tak regulátor mám zcela odpojený a odpor jednotlivých fází a -pól na baterii mi ukazuje 1,4-1,5 ohm.

Oprava (převinutí) statoru alternátoru

19.4.2013 v 19:21 | Nahoru | #7
Musis odpojit vinuti: kazda civka mezi zacarkem akoncem kolem 1 Ohm,. Vsechny stejne. Civky mezi sebou vic.nez 1Mohm. Totez odpojene civky na kostru.
Jestli nevis jak, sezen elektrikare!
Ale jak jsem psl nejen ja, tohle ma cenu zkoumat az po provereni regulatoru!

Oprava (převinutí) statoru alternátoru

19.4.2013 v 19:22 | Nahoru | #8
Já jsem si nechal přvíjet stator tady. Jednání i práce rychlá. Cena proti origu úsměvná a stále dobíjí, stále dobíjí . Můžeš zkusit, já jsem spokojený.

Oprava (převinutí) statoru alternátoru

19.4.2013 v 19:24 | Nahoru | #9
Autoelektrikář to proměřoval a uvedl, že problém je v alternátoru a je nejspíš šlehnutý. Jinak já postupoval dle tohodle návodu a v první části poukazuje, že stator je poškozený.

http://motoride.sk/c...klovych-baterii.html

Oprava (převinutí) statoru alternátoru

19.4.2013 v 19:30 | Nahoru | #10
Nejsou ty cívky zapojený do hvězdy? (nejsem v obraze o tomhle typu alternátoru)
VAPE SZ17 má cívky zapojený do série a ss odpor má 0,2-0,3 Ohm

Oprava (převinutí) statoru alternátoru

19.4.2013 v 20:02 | Nahoru | #11
gtrcbf: Potvrzuji, ten kluk je fakt šikovnej, dělal mi jednofázovej altík na Duc ST2 a zatím v pořádku. Vyrábí i regulátory a je hodně rychlej...

http://www.previjeni...dex.php?page=kontakt

Naposledy editováno 19.04.2013 20:03:22

1 reakcí na tento příspěvek Oprava (převinutí) statoru alternátoru

19.4.2013 v 21:28 | Nahoru | #12
Děkuji za postřehy a doporučení. Určitě se mu ozvu :)

(reakce na) Oprava (převinutí) statoru alternátoru

20.4.2013 v 18:44 | Nahoru | #13
RiosCZE> čau,taky doporučuji pana Mareše.dělal mi již několik altíku a vždy super domluva po telefonu a zaslání poštou

Oprava (převinutí) statoru alternátoru

22.4.2013 v 13:25 | Nahoru | #14
Práce pana Mareše vypadá moc dobře a reference super. Jak je to s cenami, alespoň řádově. Předpokládám, že převine i motor na 230V. Je dobré mít kontakt na takového člověka.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava (převinutí) statoru alternátoru

4.5.2013 v 16:12 | Nahoru | #15
Problém je vyřešen. Zaslal jsem stator na převinutí k panu Petr Mareš a po příkladné komunikaci a 10denním odeslání zpět ho mám doma a plně funkční. Prozkoušel mi i regulátor a ten je vadný, tak si beru silnější z jeho nabídky. Za převinutí jsem dal parádních 2250,- a regulátor mě vyjde na 2000,-

Tímto mohu vřele doporučit : http://www.previjen...ulatory.cz/index.php
Petr Mareš

Oprava (převinutí) statoru alternátoru

6.5.2013 v 20:32 | Nahoru | #16
Po zapojení regulátoru RPN-12-3F_30 běží na volnoběh krásných 14.4V :)

Oprava (převinutí) statoru alternátoru

10.7.2013 v 11:14 | Nahoru | #17
Zdravim,nevite nekdo kdo dela previnuti altiku na Vysocine?Taky mi nedobiji a jeden pan co to promeroval rikal spalenej stator.Jeste otazka je lepsi novej ci previnout?Jedna se o Yamahu R1 02.

Oprava (převinutí) statoru alternátoru

15.4.2019 v 14:03 | Nahoru | #18
Ahoj, pročítám tohle téma a mám podobný problém na své KTM 530 EXC-R 2008. motorka po nastartování nedobíjí a baterie jde po chvíli svícení do háje. měřil jsem odpor na vinutí. vyšlo mně z toho následnující viz níže

Charging coil - odpor
zem - žlutý 0,5-0,8 ohm / naměřeno 2,2 ohm
bílý - žlutý 0,13 - 0,19 ohm / naměřeno 1,5 ohm

stator coil - odpor
red/black - red/white 12-18 ohm / naměřeno 16 ohm
zem - red/black nekonečno / naměřeno nic

mám to taky nechat převinou?

Naposledy editováno 15.04.2019 14:05:05

Oprava (převinutí) statoru alternátoru

17.4.2019 v 00:04 | Nahoru | #19
Odpor 3x vinutí by měl být 0.1 - 1.0 Ohm (odpojený konektor). Na připojeným konektoru bys měl naměřit 3x 60V AC při 4000 prm.

(reakce na) Oprava (převinutí) statoru alternátoru

17.4.2019 v 00:07 | Nahoru | #20
RiosCZE> Nebudu komentovat, obchod je obchod.

Oprava (převinutí) statoru alternátoru

13.3.2021 v 09:23 | Nahoru | #21
Ahoj, potřeboval bych radu od nějakých elektronadšenců. Potřebuji nahradit startér a ten co mi přišel je slabý přes kompresi sotva otočí motorem. Ten co má na fotce hustější vinutí točil motorem pěkně myslím že píšou 250w průměr rotoru je stejný 35mm slabší moturek má délku polových nastavců 20 silnější 24mm. Silnější ma 12polů ten co ne 10. Napadlo mě z něj odmotat vinutí a navinout hustěji aby ty polové nastavce byly opravdu zaplněny nebo raději zvolit silnější drát... aby to asi nesnsnížovalo tolik otáčky? Pokud by trochu klesly myslím, že nebude tak vadit. Je to realné a doma proveditelné. Motor neběží pořád tak snad, že nebude uplně vyvážen tak nevadí. Čím se to pak zalívá nejakým epoxidem doma mam jen nejký laminovaci L285


Jeste jsem našel na trubce


Naposledy editováno 13.03.2021 09:28:44

Oprava (převinutí) statoru alternátoru

13.3.2021 v 15:11 | Nahoru | #22
Zalejvá se to epoxidovým izolačním lakem, kterej se ještě vypaluje.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motodíly Aprilia RST 1000 Futura Jarek100 5 24.8.2023 v 19:32 Jarek100
Ložisko zadního kola Aprilia RST 1000 Futura Kubánec85 5 3.6.2023 v 17:36 taxisprint
motor točí ale nenastartuje Aprilia RST 1000 Futura cxmtd 12 25.5.2023 v 23:59 Julip2
Hydraulická spojka netěsní [1, 2] Aprilia ETV 1000 Caponord, Aprilia SL 1000 Falco, Ap... Kejbls 54 10.10.2022 v 21:40 Apriliarst
Barva Aprilia RST 1000 futura Aprilia RST 1000 Futura divocaci. 2 23.4.2022 v 22:46 divocaci.


TOPlist