globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyteklý olej - napouštěcí šroub - humus
 
15.4.2013 v 20:30
Zdravím pánové, tak mi to ta sezóna hezky začíná... Loni 4.července jsem si koupil funglovku GSX-R 1000. Jelikož jsem měl dnes najeto už něco přes 6400km, čekala mě výměna oleje a kontroly. Tak jsem si domluvil termín a hurá z Brna do Břeclavi (nejbližší autorizovanej). Olej mi za hodinku vyměnili a jel jsem domů - cena 1900Kč.
Co se mi to ale po cestě domů nestalo. Jedu, rovinka do kopce, tak tomu trochu dám, otáčky 10 000ot/min vyjedu zvolním a najednou je mi teplo na prave noze. První co mě napadlo bylo, že někde něco povolilo a pochcala mě voda z chladiča. Kouknu dolů a ona ne voda, ale olej. Servisák málo dotáhl nalívací zátku a ta se postupně povolovala až povolila. Díky jistým kolům, které se otáčí hned pod otvorem jsem měl zřejmě všechen olej během chvilky na motorce a na sobě. Hned jsem zastavil a vypl motor - kontrolka samozřejmě svítila - v olejoznaku ani známka po oleji.

Jelikož mi k nové moto dali i asistenční službu, nechal jsem si to odtáhnout. Přes noc si to nechaj u sebe a ráno to opět povezou do Břeclavi. Já jel dom autobusem (kterej mi proplatí asistenční služba) a zbytek cesty (bylo pozdě, žádný spoje) jsem šel asi hodinu v kombinéze dom.

Motorka je jak prasem pneumatika z jedné strany celá namazaná, bota taky, nohavica, podvlíkačky, podsedlák a kdoví co ještě.

Po servisu budu díky jejich nedbalosti požadovat nový olej zdarma, vyčištění motorky aby byla jako nová a uhradit náklady spojené s čištěním kombinézy a čas, který jsem se musel mr*at dom pěšky.

Asistenční služba hradí taky jízdné (vlak, bus) směrem z domu do servisu pro stroj.

Co si o tom myslíte? Jak by jste to řešili vy? Díky















Uzavřeno 27.05.2013 v 21:33 uživatelem mirek8

Naposledy editováno 15.04.2013 21:59:43

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyteklý olej - napouštěcí šroub - humus

16.4.2013 v 16:34 | Nahoru | #1
honzajendabenda> ty jsi nikdy nic takovýho neřešil,co?
poškození bot?...co třeba nasáklá molitanová výstelka v botě?.....to se má po každé vyjížďce umývat acetonem?

A jaký znalecký posudky?.......věci do pytle, servis proplatí a ať si to vyřeší s pojišťovnou sám.
Navíc i kdyby to měl s pojišťovnou řešit,tak posudky se dělají až když pojišťovna zamítne plnění a jde to k soudu.
A pojišťovny by měli hradit 100% ceny, nebo uvedení do původního stavu,amortizace se nezapočítává,nebo by neměla......pokud to udělá,tak soud a hotovo. Už dávno proběhl precedentní rozsudek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyteklý olej - napouštěcí šroub - humus

16.4.2013 v 16:45 | Nahoru | #2
trins>

Boty - máš pravdu - s tím zkušenost nemám.

No servis by neměl plnit nad rámec právních předpisů, jestli to uhradí celé, je to jen jeho projev dobré vůle.
Nicméně věntšinou(ne vždy) tě servis odpálí přímo na pojišťovnu, která tohle určitě bude řešit víc.

Precedentní rozsudek - zde máš pravdu jen z části - konkrétně se jedná o rozhodnutí Ústavního soudu ČR sp.zn. II ÚS 2221/07-1.
je nutno poškozenému přiznat právo na náhradu škody v takovém rozsahu, aby mu v plné míře byla kompenzována majetková újma. Je tedy nezbytné vždy srovnat majetkový stav poškozeného před vznikem škody a po provedení opravy poškozené movité věci, přičemž rozsah náhrady v penězích musí zohledňovat výši veškerých poškozeným vynaložených prostředků nutných k obnovení provozuschopnosti věci, tedy původního stavu. Dle soudu je nutno zásadně vycházet ze skutečnosti, že v důsledku opravy, kterou byla věc uvedena do původního stavu, nedojde k jejímu zhodnocení, naopak hodnota poškozené, byť opravené věci, je na trhu vždy nižší.

V tomto případě se jednalo o poškození vozidla, kde byla pouze dílčí škoda - nikoliv totální.
Čili dílčí oprava = bez amortizace, totální škoda = tržní cena.

To samé u té kombinézy - znalec určí tržní cenu kombinézi např. na 5tis. Kdyý bude oprava do 5tis, dostaneš náhradu celou bez použití amortizace. Když bude cena opravy vyšší než cena tržní, dostaneš max tu tržní = 5tis, ani o chlup víc.

Naposledy editováno 16.04.2013 16:47:25

(reakce na) Vyteklý olej - napouštěcí šroub - humus

16.4.2013 v 16:54 | Nahoru | #3

trins píše: honzajendabenda> ty jsi nikdy nic takovýho neřešil,co?
poškození bot?...co třeba nasáklá molitanová výstelka v botě?.....to se má po každé vyjížďce umývat acetonem?

A jaký znalecký posudky?.......věci do pytle, servis proplatí a ať si to vyřeší s pojišťovnou sám.
Navíc i kdyby to měl s pojišťovnou řešit,tak posudky se dělají až když pojišťovna zamítne plnění a jde to k soudu.
A pojišťovny by měli hradit 100% ceny, nebo uvedení do původního stavu,amortizace se nezapočítává,nebo by neměla......pokud to udělá,tak soud a hotovo. Už dávno proběhl precedentní rozsudek



MOJE řeč !!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyteklý olej - napouštěcí šroub - humus

17.4.2013 v 11:04 | Nahoru | #4

trins píše: honzajendabenda> ty jsi nikdy nic takovýho neřešil,co?
poškození bot?...co třeba nasáklá molitanová výstelka v botě?.....to se má po každé vyjížďce umývat acetonem?

A jaký znalecký posudky?.......věci do pytle, servis proplatí a ať si to vyřeší s pojišťovnou sám.
Navíc i kdyby to měl s pojišťovnou řešit,tak posudky se dělají až když pojišťovna zamítne plnění a jde to k soudu.
A pojišťovny by měli hradit 100% ceny, nebo uvedení do původního stavu,amortizace se nezapočítává,nebo by neměla......pokud to udělá,tak soud a hotovo. Už dávno proběhl precedentní rozsudek



precedentní rozsudek 100% ceny se vztahuje na opravu, kde se pojistnou událostí poškozený (a předtím běžným provozem "neoopotřebovávaný") díl vymění za nový. Pokud se bude jednat o blatník, bude se hradit 100% ceny nového dílu, pokud o pneumatiku, bude cena snížena o její opotřebení. Pokud budou boty nevyčistitelné, nebude se jednat o výměnu dílu, ale o totální škodu a ta bude odpovídat jejich amortizované ceně. Stejně tak by nemusely být plně hrazeny třeba brzdové destičky, ale např. jen 90%. Výměna destiček už bude hrazena ze 100%.
Téma je zamknuto


TOPlist