bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
 
6.4.2013 v 23:16
Mám dotaz hlavně na majitele Ctek mxs 5.0.
Pořídil jsem si tuto nabíječku a pokoušel se nabít AGM baterii (moto mi nešla nastartovat).
Nabíjel jsem cca 4dny a při nabíjení v režimu moto mi napětí nešlo nikdy na 14,4V jak je uvedeno. Po nabití jsem nechal hodinu v klidu a zkusil napětí, bylo kolem 11,3V....tedy baterie neudržela napětí a šla do "koše" (říkám si, bude to špatnou baterií)

Koupil jsem novou baterii AGM 12V/12Ah 190A a po aktivaci baterie jsem nechal dobít do 100%. Nechal jsem jí 3hodiny v klidu a zkusil znovu na nabíječku režim moto, stupně 1,2,3,4 svítí a brzy přešlo na stupeň 7, ale v průběhu měření napětí nikdy nešlo až na 14,4V (jak je v manuálu), při připojení krátce na 14,2 a kleslo na cca 13,48V a tato hodnota je stále (podstatě až k stupni7).
Je průběh nabíjení (napětí) scela vpořádku? nejsem zkušený v elektro.
PS: jinak AGM baterie by při napětí 12,9V a více měla být 100% nabitá

Díky

Naposledy editováno 06.04.2013 23:33:29
Předchozí
1 2
Následující

Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

7.4.2013 v 08:29 | Nahoru | #1
dle me prvni baterka je ko. druhou nabijes a po nabiti drzi 13.5V?to je gut. ja nabiju, odpojim a zmerim a nova baterka drzi cca 13.2 V. ale nejsem taky elektro :D sory za chaotickou odpoved jsem po fajn sluzbe :)

1 reakcí na tento příspěvek Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

7.4.2013 v 09:13 | Nahoru | #2
Nazdar,mám CTEK mxs 5.0. Baterie AGM se dle návodu k obsluze mají nabíjet v režimu sněhové vločky,tedy zvýšeného napětí. Viz návod k obsluze:http://www.auto77.cz/data/attachments/navod-k-pouziti-ctk05000.pdf

V režimu moto,auto Ti nikdy nepřekročí nabíjecí napětí 14,4 voltů.

1 reakcí na tento příspěvek Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

7.4.2013 v 09:23 | Nahoru | #3
vidis a ja bych baterku uz pohrbil :)

(reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

7.4.2013 v 09:31 | Nahoru | #4
DoktorARO> jednou to stejně přijde,nic nevydrží věčně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

7.4.2013 v 09:42 | Nahoru | #5

Fazer-FZS píše: Nazdar,mám CTEK mxs 5.0. Baterie AGM se dle návodu k obsluze mají nabíjet v režimu sněhové vločky,tedy zvýšeného napětí. Viz návod k obsluze:http://www.auto77.cz/data/attachments/navod-k-pouziti-ctk05000.pdf

V režimu moto,auto Ti nikdy nepřekročí nabíjecí napětí 14,4 voltů.



pleteš se, moto baterie se nikdy nesmí nabíjet režimem chladné počasí a recond.....odrovnáš moto baterii, dává až 5A a to nemůžeš!Pokud ano , max pár minut, nebo Ti bude"vařit".
U baterií nesmíš překročit 40st.C

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

7.4.2013 v 09:45 | Nahoru | #6
Sidonius78> pleteš se ty,přečti si co se píše o bateriích typu AGM-to nejsou gelovky!!!

1 reakcí na tento příspěvek Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

7.4.2013 v 10:27 | Nahoru | #7
Člověče,vždyť je to jedno. Pokud je nabíječka automatická a nenabije baterii na 100%,tak už s tou baterkou nebude něco v pořádku. Mám nabíječku Bosch/též taková automatická mrdka/ a ta taky v automatickém režimu/vše si sama zařadí -tzn.gel,olovo,6V-12V atd.../neumí dobít "horší" akumulátor. Když dám zmíněný aku na normální velkou nabíječku/kde si hodnoty nabíjení nastavuji sám/ tak tato nabíječka dokáže zmíněný aku nabít. Na refraktometru je 100% a zátěžák je taky v poho. Ale při delších startech /nebo studenějších/ už prudce výkon tohoto aku klesá. Můj názor: první aku co jsi popisoval odchází do věčných lovišť. J.

Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

7.4.2013 v 10:56 | Nahoru | #8
máte mít modelářskou nabíječku, tam nabijete uplně všechny baterky a vidíte aji jak na tom ta baterka je.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

7.4.2013 v 10:59 | Nahoru | #9

Fazer-FZS píše: Sidonius78> pleteš se ty,přečti si co se píše o bateriích typu AGM-to nejsou gelovky!!!



dovozce:
Na motobaterie a malé baterie obecně nelze používat režim chladné počasí a Recond. Při těchto programech se nabíjí proudem 5 A, který je vhodný používat od 35 Ah.
Navíc režim Recond se nesmí používat u baterií AGM a GEL. Dochází k navýšení dobíjecího
napětí nad plynovací napětí a došlo by k znehodnocení baterie. Všechny baterie do 32 (35) Ah je nutno nabíjet pouze režimem „Motorka“.
V tomto režimu jsou aktivovány všechny omezení zabraňující znehodnocení baterie. Mohu tak nabíjet bez obav i baterie GEL a AGM.

Řeším v tomto vlákně pouze mod moto a napětí, jestli chceš dávej si to nabíjet na 5A.
Jinak staré baterii co jsem měl (špatná) jsem asi pomohl...dal jsem na večer mod pro chladné baterie (5A) ráno jsem skoro baterii neudržel v ruce.
Pokud bych chtěl rychle dobít tak jí klidně na mod chladné počasí dám, ale jen na velmi krátkou dobu a hlídám si teplotu do 40 st.C

(reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

7.4.2013 v 13:08 | Nahoru | #10
Sidonius78> Řeším v tomto vlákně pouze mod moto a napětí:ano tak pokud jde o toto výše zmíněné a tvůj dotaz je vztažen k průběhu nabíjení CTEKem mxs 5.0 tak je tento stav normální. Mě se Ctek chová stejně na stupni 4 se pomalu zvedá napětí od 14.25 do 14,40,po té přechází na st.5 což je test,přeskakuje 6 a zastaví se na st.7 kde je napětí okolo 13,45 - 13,6. Zde setrvá deset dnů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

7.4.2013 v 13:16 | Nahoru | #11
Sidonius78> jinak výrobce Cteku mxs 5.0 doporučuje režim chladné počasí používat od 14-160 Ah a pro výkonné akumulátory AGM např.Optima,Odyssey

A ten dovozce jak jsi to výše rozepsal je dovozce čeho??? Baterie nebo nabíječky. Já jenom,že o proti návodu k Ctek mxs 5.0 jsou tam jisté rozpory.

(reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

7.4.2013 v 16:05 | Nahoru | #12

Fazer-FZS píše: Sidonius78> jinak výrobce Cteku mxs 5.0 doporučuje režim chladné počasí používat od 14-160 Ah a pro výkonné akumulátory AGM např.Optima,Odyssey

A ten dovozce jak jsi to výše rozepsal je dovozce čeho??? Baterie nebo nabíječky. Já jenom,že o proti návodu k Ctek mxs 5.0 jsou tam jisté rozpory.



Psal jsem dotaz na nabíječku, otázka je zda prodejci mají správné info od dovozce, či výrobce.Máš to v SZ. Jde mi hlavně o to, aby mi baterie (nová) vydržela co nejdele, když dodržuji zásady.

Naposledy editováno 07.04.2013 16:08:45

Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

23.5.2014 v 10:30 | Nahoru | #13
pokiaľ máš CTEK nový model prepni na MOTO a raz za rok prepni CTEK na MOTO + Recond - rekondícia batérie na udržanie životnosti..........

1 reakcí na tento příspěvek Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

21.12.2017 v 18:35 | Nahoru | #14
tak môže, či nemôže sa používať recond na moto batérie. (Ctek mxs 5.0 new)

Naposledy editováno 21.12.2017 18:36:27

(reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

25.1.2018 v 21:10 | Nahoru | #15
Vulgi.svk_BA> zajtra to idem presne vyskusat na CTEKu MXS 5.0- moto +recond

(reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

26.1.2018 v 19:19 | Nahoru | #16
Benda1> máš C3 ,že jo ? ( já taky)

1 reakcí na tento příspěvek Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

15.11.2019 v 18:25 | Nahoru | #17
sice píši pozdě a mimo problém ale koupil jsem si tu slavnou nabíječku firmy CTEK typ mxs 5.0.... no a teď chvíli po té pětileté záruce mi nejde přepínat z ničeho nic Mod takže to mám zaseklé na sněhové vločce která tam skočila když jsem to chtěl přepnout z režimu osobního auta na režim nabíjení moto baterie/obrázek motorky/---zas tak moc používaná nebyla a nikomu se nepůjčovala...no tak jsem začal hledat opravnu..A PROBLEM...všichni ji dovážejí -pět let záruky-ale opravna nikde!!!!!!!!!!!

(reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

15.11.2019 v 20:16 | Nahoru | #18
okajos> tipuju, ze bude KO jen ten spinac, to ti vymeni kazdej elktronik amater...

jinak ja si myslim, ze s tim navodem se zakazem pouzivat zimni rezim pro moto aku se jen jistej, ze kazda moderni motockylova baterie nabijeni 5A proudem v pohode da. navic je to proudove omezeni pro pripad hodne vybite aku, jakmile to doleze na 14V tak uz to vejs nejde protoze pak zacne regulovat napetove. tzn ten proud klesne jakmile se ta baterka trochu probere....

Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

16.11.2019 v 20:37 | Nahoru | #19
Taky mně odešel vypínač, ctec byl v záruce 5let dostal jsem nový, bohužel kabeláž jiná a slabší, již Made in China. Zatím Varta funguje 6let nabíjí Optimate 6 a Ctek 5.0.

Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

17.11.2019 v 15:29 | Nahoru | #20
Minulej tejden jsem měnil mikrospínač v lídlovce,odešel asi po sedmi letech,stál 3Kč ...určitě tam bude to samý...teda abych to upřesnil...svěřil jsem to v práci odborníkovi,páč já jsem jelito a funguje jako dřív

Naposledy editováno 17.11.2019 15:47:51

Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

3.1.2020 v 02:08 | Nahoru | #21
Zvažuju pořídit k "Lídlovce" další nabíječku. Právě mě láká tahle Ctek . Akorát se zeptám, nabíječka se musí spustit manuálně stejně jako ta lidl na požadovaný program, že? Ale zajímá mě to, jestli třeba při výpadku proudu sama znovu naběhne (alespoň na nějaký nejnižší režim), nebo se musí znovu manuálně spustit...? Kolikrát když v zimě problikne elektrika, tak ta lidl už sama nabíjení nespustí (ne každej den k tomu chodím když mám zaplej třeba traktor ).
Vím že OptiMate 4ka se zapíná sama... Tu ale nechci, když tak možná 5ka, která už je silnější. Chci to i na auto tam je 74Ah a traktor 120Ah.
Jo a počítám že tam bude v balení u Cteku i OptiMate nějakej ten konektor i s očkama na baterku?

A jak jsem tady někde četl o přehřátí baterky, u Cteku přece píšou že má hlídání teploty, nebo ne?

Naposledy editováno 03.01.2020 02:22:36

2 reakcí na tento příspěvek Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

3.1.2020 v 20:02 | Nahoru | #22
Přesně tuto nabíječku mi přinesl teď Ježíšek
Základní výbavě je nabíječka, hadrovej pytlík , krokosvorky a očka s 6kou dírkou na trvalé připojení k baterce. Ty koncovky se připojují přes konektor.
Nabíječka si pamatuje poslední nastavený režim a v manuálu stojí, že nejprve připojte nabíječku k baterce a pak zastrčte vidlici do zásuvky. Nabíjecí režim lze změnit tlačítkem a po cca 2s po ukončení přepínání režimů se zahájí nabíjení. Z toho usuzuji, že pokud dojde k výpadku elektriky, tak po znovuobnovení dodávky dojde k zahájení nabíjení dle posledního nastaveného režimu.
Jinak já jsem s ní nabíjel 3 baterie, které jsem předtím nabíjel lídlovskou potvorou a konečně jsem je dokázal nabít opravdu do plna. Ta lídlovská, co mám já, je prostě do plna nenabila. S touto to probíhalo přesně tak, jak jsem očekával, že to má být. Takže za mě má
Ať se daří.

(reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

3.1.2020 v 23:42 | Nahoru | #23
Chenzee> Lidlackou mám tu s displejem, a jako jo, nabíjí... Co mě fakt zajímá je to jestli se ta Ctek opravdu při výpadku proudu sama znovu spustí, nebo ne?

Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

4.1.2020 v 03:55 | Nahoru | #24
Vyzkouším to, ale už týden nejsem fit, takže nevím, kdy se k tomu dostanu.

Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

4.1.2020 v 15:19 | Nahoru | #25
Tak CTEK má paměť na poslední nastavený program, takže po výpadku el. proudu jede dál v nastaveným programu. Dnes ověřeno v garáži.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

4.1.2020 v 16:36 | Nahoru | #26
Chenzee> Uplne nerozumim te tve touze, aby nabijecka skoncila nabijeni az kdyz na baterce bude 14,5V misto 14V ... kdyz pak stejne v motorce nabiji obvykle taky s tim nizsim napetim. Olovene baterky jsem nikdy moc nestudoval, ale treba lithiovejm nesvedci nabijeni na max, vydrzi znatelne vice cyklu, kdyz je nabijis treba na 90procent.

Mam dicela drahou modelarskou "nabijeci stanici" - program na olovene baterky tam taky nabiji na konecnych asi 14,1V - muzu si ten program v pocitaci teda zcela preprogramovat, takze klidne zmenit na 15V, ale nejak mi unika smysl toho proc mit baterku na tech par vterin - minut - napraskanou na max.

1 reakcí na tento příspěvek Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

4.1.2020 v 16:40 | Nahoru | #27
Tak to je paráda. Nejspíš do něj půjdu.
Zrovna dneska bych využil funkci oživení, přes noc se někomu doma nějakým nedopatřením podařilo vybít baterku v autě, po připojení Lidl nabíječky hlásil lehce přes 10V, spustit nabíjení se mě nepodařilo a na displeji pak skákalo kde co od EROR po hodnoty kolem 4V... Musel jsem si pomoct startovacími kabely a starou baterkou z mého auta...

(reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

4.1.2020 v 16:54 | Nahoru | #28

jirka-mz píše: Tak to je paráda. Nejspíš do něj půjdu.
Zrovna dneska bych využil funkci oživení, přes noc se někomu doma nějakým nedopatřením podařilo vybít baterku v autě, po připojení Lidl nabíječky hlásil lehce přes 10V, spustit nabíjení se mě nepodařilo a na displeji pak skákalo kde co od EROR po hodnoty kolem 4V... Musel jsem si pomoct startovacími kabely a starou baterkou z mého auta...



S tim bude mit problem kazda automaticka nabijecka - obzvlast pokud umi nabijet baterie s rozdilnym poctem clanku (6v,12v,24v). Ono beztak u modernich agm baterii pri vybiti do smrti hrozi nevratne poskozeni baterie, mensi kapacita, zprohybani/popraskani elektrod s rizikem nahleho umrti clanku, at uz hned nebo nekdy v budoucnu...

Tzn nutnost pouzit nejaky "hloupy" zdroj, pro oziveni baterie do stavu kdy ji automat prijme je temer vzdy

Naposledy editováno 04.01.2020 17:00:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

4.1.2020 v 17:02 | Nahoru | #29
assassin> nejsem elektrikář tak tomu nerozumím... ale každá baterka, moto, auto-bezúdržbová, traktor-udržbová, tak na každý je nabíjecí napětí i udržovací jiný. Třeba po 3 dnech na motorce tam svítilo 13,9V . A abych pravdu řekl, moc mě to netrápí.

Co jsem vyčetl u toho Cteku ,tak si nekdo stěžoval že z důvodu teplotniho čidla za nízkých teplot roste napětí(psal tam myslím přes 15V), že to škodí... může mě to někdo osvětlit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí

4.1.2020 v 17:09 | Nahoru | #30
jirka-mz> Porad ten automat nejak naprogramoval clovek, nemohl postihnout vsechny mozne varianty baterii co existuji a vsechny mozne stavy do jakych je lide dokazi dostat... i tech autobaterii je spousta typu, treba baterie pro auta s vyssim palubnim napetim kvuli start stop systemu atd atd...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist