globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
15.3.2013 v 09:23
Už teď vidím ty chlapy jak si plácnou po čele, kroutí hlavou a pomyslí si, proč holka třeba nejdeš na nějaký kurz vaření nebo šití.. :)
Ale já to vážně chci ještě zkusit, ale nějak rozumně. Jde o to že ještě během autoškoly na velké A mi přítel vybral skvělou motorku pro začátečníky Virago 535, po dodělání řidičáku /podotýkám že jsem nikdy předtim nejezdila, leda tak na kole/ jsem se na ní pořád trápila. Vím že tato motka je často braná jako ideální pro ženy začátečnice, ale pro mne proste po všech těch pokusech a jednom pádu taky přijde na naučení těžká a robustní a příliš silná /zas vidím jak se chechtáte../ Prostě v mých očích je to tak. To bylo trápení, ne požitek a radost. Udělala jsem na tom asi 500km ale pocit se nezlepšil, spíš naopak.
Chci si ale dát ještě šanci, hledám tip na dvácu lehčího rázu, na víkendové popojíždění do pekelek nebo jen tak na příjemný výlet v rychlosti do devadesátky. Jsem "malý pivo" 158cm.
Můj nápad je Yamaha SR 125, Marauder GZ 125 nebo Rebel 125. Ev Daelim...Hyosung..?
Jestli na toto narazí majitelé a majitelky těchto motorek, ev. i jiných...hoďte mi sem svoje názory, co by se hodilo pro takové motorkářské embryo, předem děkuji dobré duše pa

Uzavřeno 24.03.2013 v 12:26 uživatelem jasna

Otevřeno 13.04.2013 v 11:46 uživatelem jasna

1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 12:07 | Nahoru | #1
a tak se tu kluci nehádejte

K tématu. Ano, já šla cestou nižší kubatury. První ER5tku jsem omlátila po 10 minutách 2x, už při koupi jsem měla přehnanej respekt až strach, ale holt jsem dala na "nekupuj dvácu, nebude tě po měsíci bavit, jdi rovnou na pětikilo". Bylo to na mě těžký, neuměla jsem manipulovat s motorkou jako takovou, neměla osvojený základní věci jako je řazení, zastavování na jednu nohu, chování motorky při jízdě, průjezdy zatáčkou, nedejbože manipulaci na místě. Do toho malý dítě. A bylo.

Sezónu jsem počkala, odbatožila, poté koupila CBR125. Motorku, která sklízí asi největší posměch obecně, že je to kolo atd. NO A? Mně dala strašně moc. Právě to, že je maličká, mi odbouralo ten blok, nebála jsem se jí, naučila jsem se ty základy, odpustila začátečnícký chyby, dokonce jsem s ní ani jednou neležela. Odjezdila jsem na ní sezónu a půl, měnila jsem ve chvíli, kdy mi začalo vadit, že nemá výkon, že na předjetí náklaďáku jedoucího 80 (= mě brzdí, ale jede jen o 30km/h níž, než je maximálka mojí motorky) potřebuju kilometrovou rovinku a nejlíp z kopce. Jinak ideální stroj. Měnila jsem, když jsem drala stupačky o zem, jezdila na hranici červenýho pole otáčkoměru a už to prostě nestačilo.

Teď mám pětikilo, za první sezónu 13500km, prvních pár karambolů, ale už to není takovej boj. Ano, je to oproti dváce "dospělá" motorka, je výrazně těžší a už tolik neodpustí. Ale nemusím už přemejšlet, kde je spojka, kde brzda, co teď atd.
Plus doporučuju absolvovat pár motoškol. U Matyho v Kolíně není drahá a začátečníkovi dá moc. Osaháš si motorku, zkusíš, co to je zablokovat kolo, pak když se to stane v provozu naostro, tak víš a nezmatkuješ.

Btw. byla jsem i na pár okruzích. Taky doporučuju.

A určitě bych šla spíš do naháče než choppera, na dváce chopperovi jsem jezdila v autoškole a bylo to strašný trápení, hrozně blbě se to ovládalo.
Nevzdávej to a na místní trikohoniče, co zvládaj z fleku R1pyčowoetřistazmísta nedej

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 12:17 | Nahoru | #2

Kitty píše: a tak se tu kluci nehádejte

K tématu. Ano, já šla cestou nižší kubatury. První ER5tku jsem omlátila po 10 minutách 2x, už při koupi jsem měla přehnanej respekt až strach, ale holt jsem dala na "nekupuj dvácu, nebude tě po měsíci bavit, jdi rovnou na pětikilo". Bylo to na mě těžký, neuměla jsem manipulovat s motorkou jako takovou, neměla osvojený základní věci jako je řazení, zastavování na jednu nohu, chování motorky při jízdě, průjezdy zatáčkou, nedejbože manipulaci na místě. Do toho malý dítě. A bylo.

Sezónu jsem počkala, odbatožila, poté koupila CBR125. Motorku, která sklízí asi největší posměch obecně, že je to kolo atd. NO A? Mně dala strašně moc. Právě to, že je maličká, mi odbouralo ten blok, nebála jsem se jí, naučila jsem se ty základy, odpustila začátečnícký chyby, dokonce jsem s ní ani jednou neležela. Odjezdila jsem na ní sezónu a půl, měnila jsem ve chvíli, kdy mi začalo vadit, že nemá výkon, že na předjetí náklaďáku jedoucího 80 (= mě brzdí, ale jede jen o 30km/h níž, než je maximálka mojí motorky) potřebuju kilometrovou rovinku a nejlíp z kopce. Jinak ideální stroj. Měnila jsem, když jsem drala stupačky o zem, jezdila na hranici červenýho pole otáčkoměru a už to prostě nestačilo.

Teď mám pětikilo, za první sezónu 13500km, prvních pár karambolů, ale už to není takovej boj. Ano, je to oproti dváce "dospělá" motorka, je výrazně těžší a už tolik neodpustí. Ale nemusím už přemejšlet, kde je spojka, kde brzda, co teď atd.
Plus doporučuju absolvovat pár motoškol. U Matyho v Kolíně není drahá a začátečníkovi dá moc. Osaháš si motorku, zkusíš, co to je zablokovat kolo, pak když se to stane v provozu naostro, tak víš a nezmatkuješ.

Btw. byla jsem i na pár okruzích. Taky doporučuju.

A určitě bych šla spíš do naháče než choppera, na dváce chopperovi jsem jezdila v autoškole a bylo to strašný trápení, hrozně blbě se to ovládalo.
Nevzdávej to a na místní trikohoniče, co zvládaj z fleku R1pyčowoetřistazmísta nedej


Dobrý.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist