globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
15.3.2013 v 09:23
Už teď vidím ty chlapy jak si plácnou po čele, kroutí hlavou a pomyslí si, proč holka třeba nejdeš na nějaký kurz vaření nebo šití.. :)
Ale já to vážně chci ještě zkusit, ale nějak rozumně. Jde o to že ještě během autoškoly na velké A mi přítel vybral skvělou motorku pro začátečníky Virago 535, po dodělání řidičáku /podotýkám že jsem nikdy předtim nejezdila, leda tak na kole/ jsem se na ní pořád trápila. Vím že tato motka je často braná jako ideální pro ženy začátečnice, ale pro mne proste po všech těch pokusech a jednom pádu taky přijde na naučení těžká a robustní a příliš silná /zas vidím jak se chechtáte../ Prostě v mých očích je to tak. To bylo trápení, ne požitek a radost. Udělala jsem na tom asi 500km ale pocit se nezlepšil, spíš naopak.
Chci si ale dát ještě šanci, hledám tip na dvácu lehčího rázu, na víkendové popojíždění do pekelek nebo jen tak na příjemný výlet v rychlosti do devadesátky. Jsem "malý pivo" 158cm.
Můj nápad je Yamaha SR 125, Marauder GZ 125 nebo Rebel 125. Ev Daelim...Hyosung..?
Jestli na toto narazí majitelé a majitelky těchto motorek, ev. i jiných...hoďte mi sem svoje názory, co by se hodilo pro takové motorkářské embryo, předem děkuji dobré duše pa

Uzavřeno 24.03.2013 v 12:26 uživatelem jasna

Otevřeno 13.04.2013 v 11:46 uživatelem jasna

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 11:50 | Nahoru | #121
selkie> ale ty tvrdíš, nemá na to, ať toho nechá. Ale ona nemá na těžkou motorku, u lehké nevíme. To je rozdíl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 11:51 | Nahoru | #122

selkie píše: to Ti z toho vychází ale něco, o čem jsme vůbec nediskutovali



pouze aplikuji tve vyroky .. bud na to mas, nebo na to nemas ..

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 11:52 | Nahoru | #123

MedWed píše: kdepak zbytecne... za Couru mam garaz, za Behnu Sportku :D

za Běhnu garáž na Couru

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 11:52 | Nahoru | #124
Skůtry nad 250ccm nebrat, jsou těžké

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 11:57 | Nahoru | #125
to může být pravda,na druhou stranu můžeš se nadřít i s lehkou motkou

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 11:57 | Nahoru | #126

bledemon píše: ale ty tvrdíš, nemá na to, ať toho nechá. Ale ona nemá na těžkou motorku, u lehké nevíme. To je rozdíl.

na těžkou? 182 - 197 kg s nízkym těžištěm? dobře, no každej si pod pojmem "těžká", představujeme něco jinýho

V autoškole na ničem neseděla?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 11:57 | Nahoru | #127

Petr_VFR píše: pouze aplikuji tve vyroky .. bud na to mas, nebo na to nemas ..

překroucený k vlastní potřebě

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 11:59 | Nahoru | #128
obejdi shopy a bazary a zkoušej

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 11:59 | Nahoru | #129

selkie píše: překroucený k vlastní potřebě



prekrouceny to neni, jsou to tvoje slova . Jen ti na konkretni aplikaci ukazuji nesmyslnost

1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 11:59 | Nahoru | #130
GS500E, CB500, ER5 atd jako první motorku NEBRAT. Jsou to těžký cihly, všechny mají zhruba 190kg. Kdykoliv se ti to díky nezkušenosti nakloní na stranu, nohou to neudržíš a budeš se furt válet. GS500E je sice velmi nízká a jde snížit ještě více, ale má sportovní geometrii, při jízdě pomalou rychlostí (křižovatky, atd) padá do zatáček. Moje mladá začínala na CB450, která je ovladatelnější než GS500E a ze začatku se s ní válela po zemi skoro při každém zastavení. A to už měla předtím dost naježděno na Simsonu. Těch skoro 200kg je prostě moc.
Nicméně tyhle motorky jsou opravdu skvělé jako druhá motorka, když už člověk něco málo umí.
Ber nějakou lehkou jednoválcovou 250ccm, važí kolem 130-140kg, což už holka nebo slabší kluk udrží. Navíc se s to lehčeji řídí. Když ji neumíš přimět aby jela sama tam kam potřebuješ, tak ji tam nalámeš silou. Na vetší těžší motorce to sice jde taky, ale potřebuješ na to více síly než máš. 125ccm jsou sice ještě o 10-15kg lehčí a ovladatelnější, jenže ten motor už je slabej na to aby jsi stíhala tempo dnešního silničního provozu. Každej pičus v Oktávce nebo v dodávce tě bude předjíždět tak bezohledným způsobem, že tě skoro vytlačí do příkopu.

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 12:02 | Nahoru | #131

Petr_VFR píše: prekrouceny to neni, jsou to tvoje slova . Jen ti na konkretni aplikaci ukazuji nesmyslnost

nesmyslný to neni, je to prostě můj názor, kterej se mi potvrdil tolikrát, že ho ani nehodlám měnit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 12:03 | Nahoru | #132

Petr_VFR píše: prekrouceny to neni, jsou to tvoje slova . Jen ti na konkretni aplikaci ukazuji nesmyslnost

a konkrétní aplikace má bejt to s tim litrem? To ale zvládne hodně lidí...začít na litru...respektive se s tim rozjede každej a pak už je to jenom o strachu a Darwinovi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 12:06 | Nahoru | #133

selkie píše: a konkrétní aplikace má bejt to s tim litrem? To ale zvládne hodně lidí...začít na litru...respektive se s tim rozjede každej a pak už je to jenom o strachu a Darwinovi



takze vlastne to je takovy filtr .. vsechny rovnou na r1pycowoe a kdo se zabil, ten na to nemel .. a kdo z toho nemel dobrej pocit a chtel se nejdrive vyjezdit na necem slabsim, je vlastne debil, ktery na to nemel a mel se na to vysrat uplne ..

doporucis zacinat na r1?

1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 12:07 | Nahoru | #134
a tak se tu kluci nehádejte

K tématu. Ano, já šla cestou nižší kubatury. První ER5tku jsem omlátila po 10 minutách 2x, už při koupi jsem měla přehnanej respekt až strach, ale holt jsem dala na "nekupuj dvácu, nebude tě po měsíci bavit, jdi rovnou na pětikilo". Bylo to na mě těžký, neuměla jsem manipulovat s motorkou jako takovou, neměla osvojený základní věci jako je řazení, zastavování na jednu nohu, chování motorky při jízdě, průjezdy zatáčkou, nedejbože manipulaci na místě. Do toho malý dítě. A bylo.

Sezónu jsem počkala, odbatožila, poté koupila CBR125. Motorku, která sklízí asi největší posměch obecně, že je to kolo atd. NO A? Mně dala strašně moc. Právě to, že je maličká, mi odbouralo ten blok, nebála jsem se jí, naučila jsem se ty základy, odpustila začátečnícký chyby, dokonce jsem s ní ani jednou neležela. Odjezdila jsem na ní sezónu a půl, měnila jsem ve chvíli, kdy mi začalo vadit, že nemá výkon, že na předjetí náklaďáku jedoucího 80 (= mě brzdí, ale jede jen o 30km/h níž, než je maximálka mojí motorky) potřebuju kilometrovou rovinku a nejlíp z kopce. Jinak ideální stroj. Měnila jsem, když jsem drala stupačky o zem, jezdila na hranici červenýho pole otáčkoměru a už to prostě nestačilo.

Teď mám pětikilo, za první sezónu 13500km, prvních pár karambolů, ale už to není takovej boj. Ano, je to oproti dváce "dospělá" motorka, je výrazně těžší a už tolik neodpustí. Ale nemusím už přemejšlet, kde je spojka, kde brzda, co teď atd.
Plus doporučuju absolvovat pár motoškol. U Matyho v Kolíně není drahá a začátečníkovi dá moc. Osaháš si motorku, zkusíš, co to je zablokovat kolo, pak když se to stane v provozu naostro, tak víš a nezmatkuješ.

Btw. byla jsem i na pár okruzích. Taky doporučuju.

A určitě bych šla spíš do naháče než choppera, na dváce chopperovi jsem jezdila v autoškole a bylo to strašný trápení, hrozně blbě se to ovládalo.
Nevzdávej to a na místní trikohoniče, co zvládaj z fleku R1pyčowoetřistazmísta nedej

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 12:14 | Nahoru | #135
Nebudu ti nic vnucovat, stejně se rozhodneš dle sebe,ale přidám ti svůj postřeh.
Když jsem dělal motoškolu, odjezdil jsem ji na Yamaha Diversion 600. Myslím, že to mělo suchou dost nad 200Kg. Když jsem zjistil, že musím dělat jízdy nejdříve na moto do 25 kW, celkem jsem se děsil, na čem to mám jet!?. Nakonec mi pod zadek strčili Virago 250.
Co ti budu vyprávět. Málem jsem se nevešel na silnici. Byla to hrůza. Když jsem pak přesedl zpátky na "svoji" nahatou šestku, vrátil se mi úsměv do tváře.
Není to tudíž o objemu a hmotnosti,ale o vyvážení stroje. Podle mne by ti pomohlo změnit koncepci z čopra na naháče (objem je vedlejší- i když litra bych zatím vynechal).

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 12:17 | Nahoru | #136

Kitty píše: a tak se tu kluci nehádejte

K tématu. Ano, já šla cestou nižší kubatury. První ER5tku jsem omlátila po 10 minutách 2x, už při koupi jsem měla přehnanej respekt až strach, ale holt jsem dala na "nekupuj dvácu, nebude tě po měsíci bavit, jdi rovnou na pětikilo". Bylo to na mě těžký, neuměla jsem manipulovat s motorkou jako takovou, neměla osvojený základní věci jako je řazení, zastavování na jednu nohu, chování motorky při jízdě, průjezdy zatáčkou, nedejbože manipulaci na místě. Do toho malý dítě. A bylo.

Sezónu jsem počkala, odbatožila, poté koupila CBR125. Motorku, která sklízí asi největší posměch obecně, že je to kolo atd. NO A? Mně dala strašně moc. Právě to, že je maličká, mi odbouralo ten blok, nebála jsem se jí, naučila jsem se ty základy, odpustila začátečnícký chyby, dokonce jsem s ní ani jednou neležela. Odjezdila jsem na ní sezónu a půl, měnila jsem ve chvíli, kdy mi začalo vadit, že nemá výkon, že na předjetí náklaďáku jedoucího 80 (= mě brzdí, ale jede jen o 30km/h níž, než je maximálka mojí motorky) potřebuju kilometrovou rovinku a nejlíp z kopce. Jinak ideální stroj. Měnila jsem, když jsem drala stupačky o zem, jezdila na hranici červenýho pole otáčkoměru a už to prostě nestačilo.

Teď mám pětikilo, za první sezónu 13500km, prvních pár karambolů, ale už to není takovej boj. Ano, je to oproti dváce "dospělá" motorka, je výrazně těžší a už tolik neodpustí. Ale nemusím už přemejšlet, kde je spojka, kde brzda, co teď atd.
Plus doporučuju absolvovat pár motoškol. U Matyho v Kolíně není drahá a začátečníkovi dá moc. Osaháš si motorku, zkusíš, co to je zablokovat kolo, pak když se to stane v provozu naostro, tak víš a nezmatkuješ.

Btw. byla jsem i na pár okruzích. Taky doporučuju.

A určitě bych šla spíš do naháče než choppera, na dváce chopperovi jsem jezdila v autoškole a bylo to strašný trápení, hrozně blbě se to ovládalo.
Nevzdávej to a na místní trikohoniče, co zvládaj z fleku R1pyčowoetřistazmísta nedej


Dobrý.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 12:17 | Nahoru | #137

Petr_VFR píše: takze vlastne to je takovy filtr .. vsechny rovnou na r1pycowoe a kdo se zabil, ten na to nemel .. a kdo z toho nemel dobrej pocit a chtel se nejdrive vyjezdit na necem slabsim, je vlastne debil, ktery na to nemel a mel se na to vysrat uplne ..

doporucis zacinat na r1?


filtr to je...navíc, každej si to kupuje a všichni to doporučují a jestli jsem to dobře pochopil, tak jsme se bavili, jestli se na tom dá začínat a to říkám, že ano, dá...druhá otázka je, jestli je to vhodný a rozumný, na to odpovídám ne, není...

Tak já sem nikdy neřikal, že ten, kdo nemá na ježdění, je debil, to jsou opět Tvoje myšlenky, který mi vkládáš do písmen..já třeba taky nemam na plánování sítí, sem proto snad debil? Prostě člověk by měl bejt hlavně soudnej a když vidí, že mu něco fakt nejde, tak se na to vykašlat...nebo takhle...když to vemu ze svýho pohledu, tak si nebudu tolik užívat něco, co si vydřu, jak to, co mi jde "samo" - když si to vydřu, tak budu mít obrovskej pocit zadostiučinění, ale fakt se nebudu těšit na opakování, kdežto když si to secvakám tak nějak automaticky a bude mě to bavit, tak je to lahoda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 12:21 | Nahoru | #138

selkie píše: filtr to je...navíc, každej si to kupuje a všichni to doporučují a jestli jsem to dobře pochopil, tak jsme se bavili, jestli se na tom dá začínat a to říkám, že ano, dá...druhá otázka je, jestli je to vhodný a rozumný, na to odpovídám ne, není...

Tak já sem nikdy neřikal, že ten, kdo nemá na ježdění, je debil, to jsou opět Tvoje myšlenky, který mi vkládáš do písmen..já třeba taky nemam na plánování sítí, sem proto snad debil? Prostě člověk by měl bejt hlavně soudnej a když vidí, že mu něco fakt nejde, tak se na to vykašlat...nebo takhle...když to vemu ze svýho pohledu, tak si nebudu tolik užívat něco, co si vydřu, jak to, co mi jde "samo" - když si to vydřu, tak budu mít obrovskej pocit zadostiučinění, ale fakt se nebudu těšit na opakování, kdežto když si to secvakám tak nějak automaticky a bude mě to bavit, tak je to lahoda



nas zasadni nesoulad je v tom, ze podle tebe na to nema, zatimco ja jen soudim, ze nezvolila spravny vstupni bod .. a kdyz to zkusi znova s lepsim vyberem, tak ma sanci na uspech. Treba i na dvace zjisti, ze to nejde, ale proc nekoho odsuzovat za to, ze mu to nejde na motorce, o ktere se generaci nasich rodicu ani nezdalo

a vubec, budes jeste v tomhle stoleti jezdit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 12:21 | Nahoru | #139

selkie píše: filtr to je...navíc, každej si to kupuje a všichni to doporučují a jestli jsem to dobře pochopil, tak jsme se bavili, jestli se na tom dá začínat a to říkám, že ano, dá...druhá otázka je, jestli je to vhodný a rozumný, na to odpovídám ne, není...

Tak já sem nikdy neřikal, že ten, kdo nemá na ježdění, je debil, to jsou opět Tvoje myšlenky, který mi vkládáš do písmen..já třeba taky nemam na plánování sítí, sem proto snad debil? Prostě člověk by měl bejt hlavně soudnej a když vidí, že mu něco fakt nejde, tak se na to vykašlat...nebo takhle...když to vemu ze svýho pohledu, tak si nebudu tolik užívat něco, co si vydřu, jak to, co mi jde "samo" - když si to vydřu, tak budu mít obrovskej pocit zadostiučinění, ale fakt se nebudu těšit na opakování, kdežto když si to secvakám tak nějak automaticky a bude mě to bavit, tak je to lahoda



a co když mě to třeba baví, dokonce bych řekla, že moc a to jsem fakt po prvním usednutí za řídítka vypadala jako někdo, kdo nepřežije ani minutu...fakt hrozný
dneska jsem ráda, že jsem "nebyla soudná" a nevzdala to, motorky mě táhly odmala a řízení miluju a fakt už bych ráda, aby bylo konečně teplo a jezditelno

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 12:32 | Nahoru | #140

Petr_VFR píše: nas zasadni nesoulad je v tom, ze podle tebe na to nema, zatimco ja jen soudim, ze nezvolila spravny vstupni bod .. a kdyz to zkusi znova s lepsim vyberem, tak ma sanci na uspech. Treba i na dvace zjisti, ze to nejde, ale proc nekoho odsuzovat za to, ze mu to nejde na motorce, o ktere se generaci nasich rodicu ani nezdalo

a vubec, budes jeste v tomhle stoleti jezdit?


reaguju na to, co ona píše...snažil jsem to vysvětlit několikrát...až jí uvidím jezdit, třeba názor změním

jistěže...a když ne na svojí, tak mi zase nějaký přítel půjčí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 12:32 | Nahoru | #141

Kitty píše: a co když mě to třeba baví, dokonce bych řekla, že moc a to jsem fakt po prvním usednutí za řídítka vypadala jako někdo, kdo nepřežije ani minutu...fakt hrozný
dneska jsem ráda, že jsem "nebyla soudná" a nevzdala to, motorky mě táhly odmala a řízení miluju a fakt už bych ráda, aby bylo konečně teplo a jezditelno


ale o Tobě bych se ani neodvážil pochybovat, moi cheri

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 12:35 | Nahoru | #142

selkie píše: ale o Tobě bych se ani neodvážil pochybovat, moi cheri



no já jen, že jsem byla před těma 3,5 rokama ve stejné výchozí situaci jako zakladatelka, mon amour

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 12:37 | Nahoru | #143

Kitty píše: no já jen, že jsem byla před těma 3,5 rokama ve stejné výchozí situaci jako zakladatelka, mon amour

pak už ale jenom záleží na tom, jestli na to má nebo ne

ale jak řikám...moje zkušenosti jsou spíše negativní a i když pak dotyčná jezdí, tak je to trápení jak pro ní, tak pro ty, kteří s ní jedou

Naposledy editováno 16.03.2013 12:39:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 12:38 | Nahoru | #144

selkie píše: pak už ale jenom záleží na tom, jestli na to má nebo ne



no však, a vovovo tom to je třeba jí dváca pomůže, jako pomohla mně, třeba ne a pak je holt odkázána na to být jen batůžek, netvrdím, že na to maj všichni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 12:40 | Nahoru | #145
Kitty> a ještě jedna otázka - kde jsi dělala autoškolu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 12:43 | Nahoru | #146

selkie píše: Kitty> a ještě jedna otázka - kde jsi dělala autoškolu?



A18 ve svých 19 letech v Šumperku, autoškola U Grandu, A neomezený Autoškola Dejvická, to bylo tuším v roce 2008

v obojím případě nif mof teda...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 12:51 | Nahoru | #147
Kitty> výsledek, resp. kvalita výuky je mi jasná...jenom mě právě zajímalo, co nedoporučovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 12:52 | Nahoru | #148

selkie píše: Kitty> výsledek, resp. kvalita výuky je mi jasná...jenom mě právě zajímalo, co nedoporučovat



no ona je spis otazka co doporucovat

verim, ze od Matyho vylezou lidi, kteri uz maji motorku aspon trochu pod kontrolou, ale kolik je takovych motoskol?

Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 12:59 | Nahoru | #149
Dobrý den,

jen se netrapte a určitě Vám ježdění na motorce půjde. Chce to jenom lehčí stroj a trpělivost.
Takže nevzdávat se! Jinak k 535 Viragu, tak na něm jsem dělal doklady na velkou motorku a musím teda říct, že mi vůbec nesedla její ovladatelnost. Upřímně to pro mě vůbec nebylo o radosti z jízdy. Možná to tak prostě máte podobně. Stroj je to skvělý, jen Vám prostě nesedne.

Zkusil bych vybírat ze 125/250 ccm a nezkoušel bych choppera, ale nějakého naháče. Např. Honda CBF 125, CBF 250. Nebo Yamaha YBR 125 nebo YBR 250. To si myslím, že jsou dobré strojky a udělají Vám radost.

Mějte se pěkně, dobře volte a hlavně jezděte. Ostatní potom půjde samo.

Držím palce.

Robert

(reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.

16.3.2013 v 13:15 | Nahoru | #150

Petr_VFR píše: no ona je spis otazka co doporucovat

verim, ze od Matyho vylezou lidi, kteri uz maji motorku aspon trochu pod kontrolou, ale kolik je takovych motoskol?


můj názor na to je takovej, že málokterá autoškola tohle bude dělat, protože by to bylo něco navíc, co jim nikdo nezaplatí...ale třeba mě by bylo těžce proti srsti pustit na silnici někoho, kdo neovládá motorku aspoň v základech. Druhá stránka mince je taky to, že když někomu řekneš, ať si zaplatí kondičky a přijede se svojí motorkou, tak to se nikomu nechce, protože jsou to zbytečný peníze
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist