JRM Jawa Divišov
http://www.jawa.cz/products.html
AMS Jawa
http://www.ams-jawa.cz/cz/
VM Motor
http://www.vmmotor.c...yroba/o-spolecnosti/
-------
JRM Jawa Divišov se mi zdá z těchto tří jako největší, protože když se podívám na dealery prodává do hodně zemí. V produktech lze vidět dva typy čtyřtatkních 250ccm motorů, jeden dvoutaktní 500ccm motor a jeden čtyřtaktní 500ccm motor.
VM Motor má pokud vím 450ccm, 625ccm motory a našel jsem na jejich stránkách i jejich 125ccm motor: http://www.vmmotor....kvm-czk-125-copy.jpg ...jak je vidět, ceny jsou dost vysoké kvůli maloobjemové výrobě.
AMS jawa prodává pro motokáry.
Prostě nechápu, proč se ten pro mně podivín Charous nedomluví s jednou z těchto firem na sériové výrobě motorů, čož by srazilo jejich cenu dolů, nepodopoří tím českou výrobu, místo toho strká do Jawek Čínu a co je ještě horší, snaží se je dokonce ždímat na pronajímání známky Jawa, jak jsem se dočetl zde:
http://ekonomika.idn...210129_ekonomika_ost
????
Naposledy editováno 12.03.2013 03:02:01
1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
nejenom že by neprošel na emisích ale hlavně nemá uzpůsobený třeba ani mazání atd.
takže z toho vychází to že by se dala využit maximálně motorárna jako místo pro výrobu a to je tak všechno. stejně by se musel motor od základu pro tohle určení vyvinout a pak výrobu připravit. a to se samozřejmě nevyplatí
Proto se snaží vyvinout a vyrábět svůj litr. Prostě vydělává ten, kdo má svoje motory, kdo je kupuje je příštipkář.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
Naposledy editováno 12.03.2013 23:57:11
2 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
Naposledy editováno 13.03.2013 08:35:10
1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
laďa-prášil píše: VM Vypadá fakt dobře, nejlepší by bylo dát to nějakému šalenému Slovákovi na Dakar a kdyby dojel, to by byla dobrá reklama
NE to už nikdo nevzkřísí pochop tp a kup si japonceJindra650 píše: memphis.unv> Jako vzdy vis naprosty kulovy, ale zas tu zvanis. Divisov vyvinul v posledni dekade pred svym koncem endurovej motor 6ku, pokud jsi to jeste nenzaznamenal je to to co ted dela kusove AMS, byl dokonce i v 450 verzi v prototypu. Palivo benzin, klasicka prevodovka, nakopavacka, zadnej metyl, zadna plochodrazka. Naladit motor na emise neni zadnej vetsi problem, chce to jen nejakej cas na brzde a pouzit vstrikovani misto karburatoru, zadnej problem. Euro 2/3 by zvladla i 500OHC s pouzitim strikacky a katu s minimalnima vnitrnima zmenama, jako treba zamena stiracich krouzku a utesneni ventilovych driku.
Prosímtě víš jaká byla životnost tohohle motoru, když vyjel z Divišova? 1 motohodina!!!!
Pokud vím používajího ho do sajdkárkrosů a jezdí ho Kameničtí v monech a ty na něm odvedli ještě hromady práce a mluví něco o 10 motohodinách, což je pořád pro nezávodní motocykl absloutně nepoužitelné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
Tebe je asi radost zaměstnat. Vše je pro tebe jednoduché a okamžitě řešitelné, žádné problémy neexistují Stačí přidat stříkačku a motor je dokonalý....
Nechápu, proč tě ještě nezaměstnali ve vývoji Formule 1
1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
Naposledy editováno 13.03.2013 14:21:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
trochu se to dá vypozorovat už ze zájmu o ojetiny a růst jejich cen.
nevím,jestli tohle by měla být meta podniku, ale přijde mi to pravděpodobný.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
nová motorka za 50 litrů, pracant co uveze tatíka na směnu za 4 litry, minimální povinný ručení a pokud má bezkontakt tak je naprosto bezúdržbová, proč ne.
navíc retro modely který jsou opticky skoro identický s původníma? kolik je jenom tady lidí kteří si chcou koupit kvůli vzpomínkám na mládí 350 je dost. a dat 20 za vylítanou ludru spravenou lepící páskou na které se kvůli předchozímu malitelovi-praseti co chvíla něco vysere, to radši o ne moc víc za novou.
samozřejmě že to neni střela a ani by na tom nezbohatli ale v jejich situaci každé přivýdělek dobré
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
Oni majů přípravky na velký objem výroby a udělat třeba ináč ohlů a přivařenů trubku je pro ně nebetyčný problém. Dělat neco jiného se jim asi nechce!!!!
Tá třinda, ať už v jakémkoliv provedení, je v provozu daleko dražší a míň příjemná než to, co už jednů dělali a vysrali se na to.
A udělat z 250ky skoro třipade je tak jednoduché a navíc aj vyzkůšané - dokonce aj u originálu aj u čínské kopie, že mě to hlava nebere...
No a vymýšlat svůj motor - kromě všeckých technických problémů okolo - jak by asi hoši zabezpečovali servis a dodávky dílů, dyž to včíl nejsů schopni zajistit ani na tu svoju masovů výrobu?!
memphis.unv píše: callowsick> teoreticky by to nebyla špatná věc. stojí nová stejně jako aji když na počátku "lepší" čína pokud to nemá byt dváca a na dojíždění do práce ideální.
nová motorka za 50 litrů, pracant co uveze tatíka na směnu za 4 litry, minimální povinný ručení a pokud má bezkontakt tak je naprosto bezúdržbová, proč ne.
navíc retro modely který jsou opticky skoro identický s původníma? kolik je jenom tady lidí kteří si chcou koupit kvůli vzpomínkám na mládí 350 je dost. a dat 20 za vylítanou ludru spravenou lepící páskou na které se kvůli předchozímu malitelovi-praseti co chvíla něco vysere, to radši o ne moc víc za novou.
samozřejmě že to neni střela a ani by na tom nezbohatli ale v jejich situaci každé přivýdělek dobré
tak v tom se úplně neshodneme - jako dělník existuje hromada levnějších (a lepších) skútrů, číňanů atd. 4T má čistší provoz, spotřebu nic, startér.... a cenově stejný (nebo lepší).
třindu vidím spíš na vejletění,kde bude čtyřkvaltová převodovka stačit, motor se nebude hřát jako v poskakování rozpáleným městem a člověk nebude smrdět v práci v oblečením načichlým čmoudem.
bude to spíš taková radost pro lidi,co mají na normál ježdění něco normálního.
ale je to jen můj názor no flame
Zdenalbenal píše: memphis.unv> ...akorát to furt bude smradlavý dvoutakt .
Oni majů přípravky na velký objem výroby a udělat třeba ináč ohlů a přivařenů trubku je pro ně nebetyčný problém. Dělat neco jiného se jim asi nechce!!!!
Tá třinda, ať už v jakémkoliv provedení, je v provozu daleko dražší a míň příjemná než to, co už jednů dělali a vysrali se na to.
A udělat z 250ky skoro třipade je tak jednoduché a navíc aj vyzkůšané - dokonce aj u originálu aj u čínské kopie, že mě to hlava nebere...
No a vymýšlat svůj motor - kromě všeckých technických problémů okolo - jak by asi hoši zabezpečovali servis a dodávky dílů, dyž to včíl nejsů schopni zajistit ani na tu svoju masovů výrobu?!
jj,tvoje Travelka byla moc sympatickej počin. škoda ukončení výroby
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
Sukin> Tohle je nesmysl co rikas, 1 hodina je kravina. Co vim, tak Kamenicti uvadeli 28 motohodin do revize a nasledny vyvoj delali pro ne v Divisove, rozhodne si to sami nedelali, to je blabol. A jen takova technicka bokem, ten motor je docela vykonnej a konkretne v sajde i v supermonu dostava hodne zabrat, myslis si, ze to je ekvivalent silnicniho uziti? Po kolika motohodinach se cas od casu sesypou motory z krosek, co tam jezdi???? Ten motor jsme jistou dobu zvazovali a pracuju s dvema jeho konstrukterama, takze na tohle se schvalne zeptam.
1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
Konkurovat moderním finesám a firmám s obrovskými vývojovými týmy moc nejde. Stále si však můžeme to naše stříbro trochu opečovat.
- založíme akciovku ze všech členů motorkáři.cz
- prvotní emise akcií 121 297 kusů (počet zdejších uživatelů) za 1000,- Kč nám dá kapitál 121 mio Kč
- koupíme značku Jawa
- vybereme nejlepší Jawu z celé historie
- najmeme designéra pro citlivý remake a oslovíme široký retro trh
To že je dnes tak pěkně, tak kdo bude prvním akcionářem nové Jawy?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 22 | 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild |
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 23 | 5.11.2019 v 17:48 Olísko |
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage | Traktorist12 | 0 | 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12 |
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium | Olísko | 12 | 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny |