globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vypínání ABS na řidítka
Zdravím,
napadá někoho, jak vyrobit na SM-T vypínání ABS na řídítka? Čistě teoreticky je to samostatná jednotka - takže by mělo jít vyrobit něco, co bude ABS považovat za palubní počítač a bude tomu věřit, když se od toho dozví, že má chvíli přivřít oko.

Když už bych něco takovýho řešil, tak mě zrovna napadlo, že SM-T má (tuším) stejný ABS jako třeba S1000rr. BMW nejenom že umí vypnout ABS za jízdy, ale má i různý režimy fungování ABS - třeba na mokro. Hlavně se mi líbí závodní režim, kterej by mě nechal zvedat zadní kolo. Úplně nejvíc by se mi líbilo, kdybych si navíc mohl zablokovat zadní kolo - zatím co prokluz předního by ABS pořád hlídalo

Je to skoro jak dopis Ježíškovi

Nenapadá někoho, kde začít? Viděl bych to na nějakej technickej manuál k té jednotce. Nebo úplně nejlépe najít firmu, která by měla s podobnýma úpravama zkušenosti - ale to už bych asi fakt chtěl moc.

1 reakcí na tento příspěvek vypínání ABS na řidítka

21.12.2012 v 07:38 | Nahoru | #1
Já bych to řešil jinak. ABS má analogový nebo digitální snímač otáček na každém kole. Porovnává otáčky obou kol a podle toho spíná. Když se jedno blokne a druhé točí, začne fungovat. Najdi kabel od zadního kola, zkus ho odpojit a uvidíš co to bude dělat. Pokud bude deaktivované (vpodstatě ho zblbneš až se vypne, jako se to dělá u nové SuperTenere 1200), tak si ten kabel přeruš a natáhni si přerušovač na řídítka.

S tou fcí zablokovaného pouze zadního kola absolutně nepočítej. Na tom principu funguje ABS, že porovnává otáčky obou kol vzájemně.
Nová KTM 1190 Adventure má tzv Enduro ABS, což umí zablokovat zadní kolo. Ale aby bylo dosaženo funkce nezablokovaného předního kola, řídící jednotka ABS vpodstatě blokne zadní kolo třeba na 10 kliků (okýnek) předního kola. Pak zadní kolo na 2 kliky povolí a pokud se otočí, přidá brzdnou sílu na přední kolo. A takhle dokola. Takže máš vpodstatě z 80% zablokovaný zadek a přitom ti brzdí a neblokuje předek. Je to už vyšší dívčí řešená elektronikou. To ty nikdy neuděláš.

(reakce na) vypínání ABS na řidítka

21.12.2012 v 09:47 | Nahoru | #2
seikos> Po přečtení tvého příspěvku mě napadlo, že nejjednodušší by bylo celé ABS deaktivovat (lidově řečeno hodit do ...), aby tazatel dosáhl toho, že bude moct dělat chujoviny s motorkou Podmínkou je seřízení citlivosti ukazováčku na brzdě
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ktm 990 smt KTM 990 SM-T pavoukczech 22 25.8.2023 v 11:32 jara.
Spojka - 990 superduke KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... pagos 5 13.2.2023 v 15:11 Pepa919
Naked co jede pro 2m člověka [1 ... 14, 15] Yamaha FZ6 N, Kawasaki Z 1000, Yamaha FZ1 Fazer, Yam... KubaLC8 441 18.9.2022 v 13:23 maca44
Identifikace Akrapoviče KTM SMT [1, 2] KTM 990 SM-T, KTM 990 SM R , KTM 990 SM KubaLC8 31 20.7.2022 v 14:34 KubaLC8
Imobilizér KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... Kamosmartin 9 24.5.2022 v 21:43 Julip2


TOPlist