bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...
Zdarec, připravuju kyvku z S2R na lak (zabroušení přetoků v dělící rovině litý části,doladění drobností,...)a tak mojí pozornosti samozřejmě neušel ani "šev" na pravý straně. Otázka zní: Je to tam k něčemu nebo je to jen technologickej ústupek, kterej může jít klidně do pryč? A nebo je to technologickej ústupek, co tam musí zůstat, protože je to plný třeba pórů, studeňáků a janevimčehoještě?
Co si pamatuju, tak podobná záležitost byla na litejch kluzácích přední vidlice na J350.






Naposledy editováno 18.12.2012 06:46:11
Anketa: Obrousit - neobrousit?
ano, je to jen nevzhledná nesmyslnost
7%
3
ne, obrousíš to a rozpadne se to
93%
41
Předchozí
1 2 3 4
Následující

S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 08:10 | Nahoru | #1
osobně bych asi v tomhle případě upřednostnil jistotu (nebrousit) před vzhledem.
ale je to můj laickej pohled na fotku...

S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 09:11 | Nahoru | #2
To bude asi odlitek,takže to teoreticky vadit nebude,ale tohle si nelajznu radit.To chce radu odborníka,né nás "vševědů" na foru

2 reakcí na tento příspěvek S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 09:22 | Nahoru | #3
nebrousit, podle mě je to slisovaný ze dvou půlek a drží to pohromadě právě v tom "švu", jehož odbroušením se to značně oslabí.

1 reakcí na tento příspěvek S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 09:24 | Nahoru | #4
zásadní otázka aspoň pro mě by byla: "proč proboha lakovat kyvku u S2R"...
jinak o tom vím samozřejmě kulový...

S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 09:32 | Nahoru | #5
Ať je to, co je to, ten "šev" má určitě i pevnostní funkci.
Dáš to pryč a sníží se tuhost celku.

(reakce na) S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 10:03 | Nahoru | #6

FiZzeR píše: nebrousit, podle mě je to slisovaný ze dvou půlek a drží to pohromadě právě v tom "švu", jehož odbroušením se to značně oslabí.


Počkej, jak slisovaný...to je odlitek.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 10:06 | Nahoru | #7

Dr.Houba píše: zásadní otázka aspoň pro mě by byla: "proč proboha lakovat kyvku u S2R"...
jinak o tom vím samozřejmě kulový...



Mno protože je orvaná jak samice. Předchozí majitel nedbal na správný napnutí řetězu a trošku se to na ní podepsalo.

(reakce na) S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 10:13 | Nahoru | #8

honzabiker píše: Mno protože je orvaná jak samice. Předchozí majitel nedbal na správný napnutí řetězu a trošku se to na ní podepsalo.



tak kup novou nebo nějakou pěknou na bazaru

S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 10:14 | Nahoru | #9
Rozhodne bych to nebrousil a ztrati to tuhost.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 10:25 | Nahoru | #10

FiZzeR píše: nebrousit, podle mě je to slisovaný ze dvou půlek a drží to pohromadě právě v tom "švu", jehož odbroušením se to značně oslabí.



prej slisovaný

Tahle část kyvky je odlitek a v tom místě je dělení formy - kokily, přesně jako píše honzabiker. Ten lem v tom dělení tam maj myslím proto aby se jim líp obrušoval otřep co tam zůstane po odlití.

Na tý fotce je vidět že v tý díře v místě toho lemu je tloušťka materiálu zvýšená. Není důvod aby v místě toho lemu bylo víc pórů než kdekoli jinde toho odlitku. Přesto bych se pro klid duše toho lemu úplně nezbavoval, ale nějaký snížení a zabroušení ok

edit:

stejně ja tý kyvce plno svarů, nějakým lemem bych se kvůli vzhledu vůbec netrápil



Naposledy editováno 18.12.2012 11:00:53

2 reakcí na tento příspěvek S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 11:06 | Nahoru | #11
ten lem na výsledný torzní tuhosti asi mít vliv nebude ... jen nevím co ti na něm tak vadí...
Krom toho je "schovanej" ke kolu, ne? ... já bych to nebrousil - je to maso a to se nevyhazuje, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 11:24 | Nahoru | #12

t_freedom píše: ten lem na výsledný torzní tuhosti asi mít vliv nebude ... jen nevím co ti na něm tak vadí...
Krom toho je "schovanej" ke kolu, ne? ... já bych to nebrousil - je to maso a to se nevyhazuje, ne?



no, ale zas si to maso nemusis vozit vsude sebou :)
ja bych se podepsal pod tim co psal havrajz

(reakce na) S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 11:32 | Nahoru | #13

havrajz píše: prej slisovaný

Tahle část kyvky je odlitek a v tom místě je dělení formy - kokily, přesně jako píše honzabiker. Ten lem v tom dělení tam maj myslím proto aby se jim líp obrušoval otřep co tam zůstane po odlití.

Na tý fotce je vidět že v tý díře v místě toho lemu je tloušťka materiálu zvýšená. Není důvod aby v místě toho lemu bylo víc pórů než kdekoli jinde toho odlitku. Přesto bych se pro klid duše toho lemu úplně nezbavoval, ale nějaký snížení a zabroušení ok

edit:

stejně ja tý kyvce plno svarů, nějakým lemem bych se kvůli vzhledu vůbec netrápil



To vypadá rozumně... A co se svarů týče, tak ty mi jako svařovacímu technologovi nevadí. (teda až na jeden pór a drobnej zápal )

(reakce na) S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 11:33 | Nahoru | #14

assassin píše: no, ale zas si to maso nemusis vozit vsude sebou :)
ja bych se podepsal pod tim co psal havrajz



A hlavně je to neodpružený maso

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 11:37 | Nahoru | #15

t_freedom píše: ten lem na výsledný torzní tuhosti asi mít vliv nebude ... jen nevím co ti na něm tak vadí...
Krom toho je "schovanej" ke kolu, ne? ... já bych to nebrousil - je to maso a to se nevyhazuje, ne?



Tak hlavně kvůli čištění. Hladký věci se udržujou líp než ty se spoustou hran a výčnělků...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 11:39 | Nahoru | #16

havrajz píše: prej slisovaný

Tahle část kyvky je odlitek a v tom místě je dělení formy - kokily, přesně jako píše honzabiker. Ten lem v tom dělení tam maj myslím proto aby se jim líp obrušoval otřep co tam zůstane po odlití.

Na tý fotce je vidět že v tý díře v místě toho lemu je tloušťka materiálu zvýšená. Není důvod aby v místě toho lemu bylo víc pórů než kdekoli jinde toho odlitku. Přesto bych se pro klid duše toho lemu úplně nezbavoval, ale nějaký snížení a zabroušení ok

edit:

stejně ja tý kyvce plno svarů, nějakým lemem bych se kvůli vzhledu vůbec netrápil



Je to možný, já tam nebyl. Ale přijde mi snazší vymlasknout každou půlku zvlášť a ještě za tepla je slisovat dohromady. Navíc na tom obrázku co jsi sem postoval (kyvka z druhý strany) ta dělící rovina vidět není, tudíž ten lem je asi zbytečnej...?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 11:44 | Nahoru | #17

FiZzeR píše: Je to možný, já tam nebyl. Ale přijde mi snazší vymlasknout každou půlku zvlášť a ještě za tepla je slisovat dohromady. Navíc na tom obrázku co jsi sem postoval (kyvka z druhý strany) ta dělící rovina vidět není, tudíž ten lem je asi zbytečnej...?



Zdruhý strany je to pěkně zabroušený do pryč. Teda pěkně ne ale otřep nebo hrana tam není. Sorry ale spojování půlek je nesmysl. To je celý odlitý najednou s nějakým jádrem, který z toho bůhvíjak dostanou. Vytavitelnej model to asi nebude, takže pěkně pískový jádro a jdeme lejt.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 11:48 | Nahoru | #18

honzabiker píše: Tak hlavně kvůli čištění. Hladký věci se udržujou líp než ty se spoustou hran a výčnělků...



Hoši to už jste někde v NASA ne?
To co ubrousíš bude pár gramů (vyměň vejfuky a ušetříš 5kil) ...a čištění ... já jsem na udržování čistoty stroje docela ujetej a věř, že na Monstru je min. deset daleko hůř přístupnejch míst důležitějších k vyčištění...pořiď si aspoň 5 kotoučů do flexy a hodně odvahy

(reakce na) S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 12:03 | Nahoru | #19

FiZzeR píše: Je to možný, já tam nebyl. Ale přijde mi snazší vymlasknout každou půlku zvlášť a ještě za tepla je slisovat dohromady. Navíc na tom obrázku co jsi sem postoval (kyvka z druhý strany) ta dělící rovina vidět není, tudíž ten lem je asi zbytečnej...?



i kdyby to tak udělat šlo, byly by to operace navíc tzn dražší, navíc bych tomu spojení věřil rozhodně míň, než jednolitému odlitku...

je možný, že z tý druhý viditelnější strany ten otřep obrábí víc aby nebyl tak znatelný

tudíž ano, lem je zbytečný a z tý druhý nepohledový strany ho mají asi jen kvuli snažšímu zbavení se otřepu, jsou to ale jen domněnky

Naposledy editováno 18.12.2012 12:41:24

(reakce na) S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 12:06 | Nahoru | #20

honzabiker píše: Zdruhý strany je to pěkně zabroušený do pryč. Teda pěkně ne ale otřep nebo hrana tam není. Sorry ale spojování půlek je nesmysl. To je celý odlitý najednou s nějakým jádrem, který z toho bůhvíjak dostanou. Vytavitelnej model to asi nebude, takže pěkně pískový jádro a jdeme lejt.



jjj byls rychlejší...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 12:15 | Nahoru | #21

t_freedom píše: Hoši to už jste někde v NASA ne?
To co ubrousíš bude pár gramů (vyměň vejfuky a ušetříš 5kil) ...a čištění ... já jsem na udržování čistoty stroje docela ujetej a věř, že na Monstru je min. deset daleko hůř přístupnejch míst důležitějších k vyčištění...pořiď si aspoň 5 kotoučů do flexy a hodně odvahy


Proč 5 kotoučů? Mám jeden na Al a rozmanitý výběr pilníků všech tvarů a velikostí Proto právě píšu sem, abych odpovědnost za rozhodnutí obrousit/neobrousit přenesl na Vás

(reakce na) S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 12:25 | Nahoru | #22

t_freedom píše: Hoši to už jste někde v NASA ne?
To co ubrousíš bude pár gramů (vyměň vejfuky a ušetříš 5kil) ...a čištění ... já jsem na udržování čistoty stroje docela ujetej a věř, že na Monstru je min. deset daleko hůř přístupnejch míst důležitějších k vyčištění...pořiď si aspoň 5 kotoučů do flexy a hodně odvahy



Jasně že s tou ušetřenou hmotností to je nesmysl...skoro jsem si myslel, že sis myslel, že to myslíme vážně.

(reakce na) S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 13:09 | Nahoru | #23

honzabiker píše: Proč 5 kotoučů? Mám jeden na Al a rozmanitý výběr pilníků všech tvarů a velikostí Proto právě píšu sem, abych odpovědnost za rozhodnutí obrousit/neobrousit přenesl na Vás



no to já jen, že jen na AL ti stačit na všechna ta zákoutí nebudou- bude to chtít i něco na ocelovej rám atd. ...je toho víc, kde se na Monsteru nedá moc dobře čistit, budeš řezat a brousit až se z tebe bude kouřit ...

S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 13:13 | Nahoru | #24
ubruš to a stáhni to drátem, dělal jsem to tak s motorem u Síma

1 reakcí na tento příspěvek S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 13:19 | Nahoru | #25
ten lem myslim nebude mit na tuhost/pevnost velkej vliv, ale zase jako technologickej je zbytecne velkej... odstraneni by myslim nicemu nevadilo a ja na svoji motorce bych ho klidne obrousil, ale rozhodne to nedoporucuju, at uz kvuli tomu ze muze mit smysl jakej nas nenapadl tak i kvuli tomu ze motorka s nejakyma upravama na ramu bude podezrela pro pripadneho kupce...

(reakce na) S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 14:34 | Nahoru | #26

honzabiker píše: Mno protože je orvaná jak samice. Předchozí majitel nedbal na správný napnutí řetězu a trošku se to na ní podepsalo.


Chudák motorka...no, já bych to asi ale stejně nelakoval, zprasených monsterů je všude plno
To bych asi fakt radši koupil jinou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 15:04 | Nahoru | #27

assassin píše: ten lem myslim nebude mit na tuhost/pevnost velkej vliv, ale zase jako technologickej je zbytecne velkej... odstraneni by myslim nicemu nevadilo a ja na svoji motorce bych ho klidne obrousil, ale rozhodne to nedoporucuju, at uz kvuli tomu ze muze mit smysl jakej nas nenapadl tak i kvuli tomu ze motorka s nejakyma upravama na ramu bude podezrela pro pripadneho kupce...



Se vším se víceméně vyrovnám ale jde o to, jakej to má nebo nemá smysl. A jak říkala teta Kateřina " Víc děr, víc syslů, víc hlav, víc smyslů"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 16:15 | Nahoru | #28

honzabiker píše: Se vším se víceméně vyrovnám ale jde o to, jakej to má nebo nemá smysl. A jak říkala teta Kateřina " Víc děr, víc syslů, víc hlav, víc smyslů"



Jenže k hlavám neodbytně patří přiléhající prdele. A víc prdelí, víc hoven

Dělej jak myslíš, je to tvoje motorka, tvoje prachy, tvůj život, já bych nebrousil

1 reakcí na tento příspěvek S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 16:20 | Nahoru | #29
honzabiker:
hod foto toho okousanyho.. ja mam odrenou kyvku z tlr a zabrousil jsem odreniny tak aby splynuly s povrchem...tzn sem ubral treba 0,5mm na tloustce, jak rikam rozhodl jsem se sam a nesu rizika. Doporucit nekomu jinemu at udela to same ale neni rozumne ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S2R kyvka - odbrousit či neodbrousit,...

18.12.2012 v 16:40 | Nahoru | #30

FiZzeR píše: A víc prdelí, víc hoven



od tebe v tomhle vlákně to fakt sedí

Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati budíky blbne otáčkomer nebli... Ducati Monster S2R, Ducati Monster 800S Berg550 7 10.6.2022 v 20:44 Berg550
S4R Odstranění katalyzátoru spark s... [1, 2, 3] Ducati Monster S4R barbaronan 66 3.5.2022 v 16:49 geloš
Identifikace konektoru Ducati Monster S4R honzabiker 10 4.12.2021 v 14:32 assassin
Ducati 996 - třídění pístů Ducati 996, Ducati Monster S4R honzabiker 21 26.8.2021 v 11:40 honzabiker
Ducati monster šroub u palivové pumpy Ducati Monster S2R Norman_ZJPcr 8 2.5.2021 v 12:59 Norman_ZJPcr


TOPlist