globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
10.12.2012 v 12:53
Vedu trošku "psychologickou válku" s kamarádem, kterej se chystá v nadcházející sezóně přesednout z Jawy 350 na silnější mašinu. Na ničem jiným nikdy nejezdil. Je mu 19, chystá si udělat podle nové novely řidičák do 35kw. Plně ho v tom podporuji, další parťák na ježdění se vždycky hodí.

Problém je v tom, že když jsem se ho zeptal, co by si představoval, tak na mě vyvalil "No na netu jsem našel nějakou silničku, pošlu ti inzerát". V inzerátu to byl klasickej vlhkej sen většiny puberťáků - Yamaha YZF-R1. Prý mu to chlap nechá napsat tak, že v papírech bude mít těch 35kw, jinak to bude otevřený, aby se prý na tom nenudil.

Ptal jsem se ho, jestli by spíš neměl koukat po něčem jiným, tak mi vpálil CBR1000RR. Dlouhou diskusí jsem ho snad přesvědčil, ať na litry nesahá a kouká maximálně tak po šestistovkách. Tam hned měl velký oči pro CBR600RR... Prašť jak uhoď.

Můžete namítnout, že mě nemusí zajímat, že má svůj rozum, ale... Trošku za něj cítím zodpovědnost, alespoň co se jeho přesedání na silnější mašinu, protože se známe dlouhý roky, stejně tak se znají i naše rodiče. Pořád za mnou chodí, očumuje Horneta, ptá se na všechno možný a občas si připadám jak jeho mentor. Nedokážu si představit, že mu "schválím" nějakej supersport, na kterým si potom rozbije hubu.

Důvod, proč bych ho radši viděl na nějaký ER-5 nebo CB500 je jednoduchej - nezvládne ani tu třiapůlu. Jeho zkušenosti skončily po 500km bouračkou, kde na rovný silnici z ničeho nic poslal Jawinu do škarpy. Sice dopadl relativně dobře, jen zlomená ruka, ale co by potom mohl vyvést na nějaký CBR600RR, že... Dál už jezdil maximálně tak na kole. Navíc on váží snad 50 kilo i s postelí a měl problém vytlačit i tu Jawu z garáže.

Už nevím, co bych mu nakecal, aby nesedal na něco, co nezvládne. Neznáte nějakej tip, jak ho přesvědčit/ukecat/odradit, aby hned nebral nějakou střelu, ale spíš něco menšího a méně výkonnýho?

Naposledy editováno 10.12.2012 12:54:19

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 14:29 | Nahoru | #1

Che píše: nn - to je úzká vs široká - profilem se to dá ovlivnit jen velmi málo a o5 platí, že sportovní profil dokáže využít pouze vyježděnej řidič

Ja jsem teda mel motorku, se 130 gumou a takovejhle profil nemela ani vzdalene. Rekl bych ze profil to dokaze ovlivnit urcite minimalne o pul az jeden stupen. Ale vazne nemam zadnej obrazek na podporu svyho tvrzeni. No i kdyz.... Kdysi tu byl obrazek jakej rozdil je v profilech a na nem by to mohlo bejt hezky patrny.
Ja bych rekl ze sportovnim profilem se neda nic zkazit. Teda pokud s nim motorka nezacne bejt nestabilni. Naopak jsou v nem vetsi rezervy a nestane se ti ze bys to preklopil. Ja vim ze to je spis pro vyjezdeny ridice, ale i spousta zacatecniku uz zna heslo, ze kdyz se ti zacne utahovat zatacka tak to mas vic naklopit. Zase by se ale zacatecnik do takovy situace prece nemel dostat jinak to je spatnej pristup.... No nechame toho. Svoje jsme si rekli.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 14:35 | Nahoru | #2

pylot píše: .... Kdysi tu byl obrazek jakej rozdil je v profilech a na nem by to mohlo bejt hezky patrny.
i.



myslíš verybusyho sqělou kresbu tomu sem se chlámal asi tejden

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

19.12.2012 v 20:50 | Nahoru | #3
pylot> Pocitam, ze si pravdepodobne nikdy nevlastnil dve motorky, kde jedna by mela moderni obuti se 180kou vzadu a pak "starou plecku" se 120kou vzadu, nebo absolutne neumis poznat rozdil .....uzky gumy jsou proste rychlejsi na naklon, nez siroky u kterych je jeste potreba vetsi naklony....si to nekdy vyzkousej, nez zacnes rozvadet svy teorie a koukni se treba na japonskou gymkhanu, kde jezdi jak novy, tak stary motorky s uzovkama. Je jasny, proc uz uzky gumy nefrcej, je to jak pise Che o kompromisech a dnesnich vykonech motorek, ale fyzika je proste nejaka. Docela dlouho jsem jezdil jen na starsich strojich s uzovkama a kdyz jsem zacal vic jezdit na motorkach s modernim sirokym obutim bezne, docela jsem si musel prave na to citovany prevalovani, duraznejsi reakce na stejny naklony zvykat a to si myslim, ze nejsem zadnej zelenac, je to proste jiny.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist