bmw_r1300gs_cartec





Téma: Flat Track 2013
 
4.12.2012 v 14:46
FLAT TRACK 2013

Při poslední schůzce s ředitelem a pořadatelem závodů Americké ploché dráhy u nás, Ondřejem Hrůzou a některými jezdci jsme probírali úspěšně uplynulou sezónu 2012. Odjelo se osm závodů s mezinárodní účastí oficiálně nazvaných Czech Flat track série. Byl to už druhý ročník. Mimo to u nás proběhlo mistrovství světa v Praze na Markétě. Flat track u nás zakořenil poprvé někdy před čtyřmi lety, od té doby se rozvíjí a roste. Mluvili jsme i o tom, co je třeba do budoucna zlepšit a jakým směrem pokračovat dál. Flat track totiž u nás zatím není jen o závodění. Můžete se v něm realizovat i jinak. Podílet se na jeho podobě pro další generace a možná ho jednou předáte svým dětem, jako nesmrtelnou vzpomínku na vás, kdy jste závodili a pomáhali v kolektivu přátel motocyklového sportu. To vše podle vašich chutí a možností.
Proto píšu tento úvodník, budu ho sdílet a rozšiřovat dál všude, kde by to mohlo pomoci najít nové jezdce, diváky a nadšence ochotné pomoci s organizací, jednou snad i sponzory. Psát budu za sebe, tak jak to cítím - jednoduše, přesně tak jak by měl Flat track fungovat a jak to propaguje Jan Wilem Jansen.
Když se ohlédnu o rok zpátky, byl to právě listopad 2011, kdy jsem si pořídíl sériovou motorku s ideou přestavět si ji na závody. Motorka mě stála devatenáct tisíc a byla v originálním stavu. Vybíral jsem ji s ohledem na jednoduchá pravidla, pro třídu Classic do roku výroby 1989 maximálně dvou válec a 18“ kola,. Motorku jsem postupně odlehčoval, dovybavil vytrhávačkou, zvolil si epické číslo 69 podle rad Mačeta racing teamu a šlo se na to.

Motorka před a po úpravě.












Prvně jsem absolvoval tří denní mezinárodní školu Flat tracku. Tu měli na svědomí hoši z Dutch Brothers, kteří přijeli sem k nám do Čech až ze Švýcarska. Pod taktovkou to měl již zmiňovaný závodník J.W.Jansen, který nešetřil dobrými radami. Samozřejmně, že ve třech dnech jsme se nemohli naučit vše potřebné, ale základy byly položeny. Škola proběhla ve Svitavách, první závod taktéž. Osobně pro mě bylo nezapomenutelným zážitkem a překvapením, když na mě kývl vícemistr Evropy Jansen a do jedné z rozjížděk mi půjčil motorku na které sám závodí. K pádu jsem neměl daleko, ale motorku jsem předal celou.
V rámci celoevropského srazu motorek na Mušově proběhly další dva závody. Jeden den na klasickém oválu a druhý den na trati TT, kde jsou i pravotočivé zatačky. Následovaly závody v Plzni a Marianských Lázních, poprvé na dlouhé dráze skvělá jízda a závody. Pak byly závody v Kopřivnici, kde bylo snad nejvíce diváků a atmosféra tak byla fantastická. Konec sezóny se jel ve Svitavách, závody v Rakousku nevyšly. Svitavy byly skvělé tak jako vždy. Tamní klub a činovníci se nám snaží vyjít maximálně vstříc. Ve flat tracku peníze bohužel zatím ještě nejsou, ale všichni se tam moc snaží, aby to bylo na úrovni. I my jsme se snažili na dvoudenní brigádě, aby to tam trochu prokouklo. Ve Svitavách vzniklo něco jako Flat track centrum, jsou tam domluvené páteční tréninky, za 150kč na celý den můžeme trénovat. Svitavské závody mají neopakovatelnou atmosféru, tak trochu se tam zastavil čas, ale v dobrém. Už se teším na první zahajovací závod roku 2013, který by se měl jet právě tam. Poslední závod sezony byl zrušen kvůli nepřízni počasí, byli jsme tam nachystáni závodit, jenže se to nedalo, protože byl déšť, bahno a pak i sníh.
Proběhlo tedy jen vyhlášení vítězů jednotlivých kategorií. Ty jsou tři, FT1 Competition (nejrychlejší jezdci, respektive tato třída se jezdí po celé Evropě a má shodná pravidla). FT1 Classic výchází z této třídy a má sloužit jako vstupní třída do regulérních závodů Americké ploché dráhy. Zároveň má být tato třída trochu old school. Stylové motorky, přestavby v duchu rock and rollu, závody, kde jde víc o radost z jízdy než o vítězství. Tato třída by měla být nejméně finančně náročná pro jezdce a jejich vybavení. Samozřejmně, že by se o tom dalo polemizovat, i v FT1 Competition, lze úspěšně závodit se strojem za pár desítek tisíc. Poslední je pak třída 555, které nikdo neřekne jinak než Veteráni. Motorky do roku výroby 1962, téměř žádná pravidla a oproti dvěma posledním třídám netřeba závodnická licence.
Czech Flat track série 2012 skončila, třídu FT1 Competition vyhrál Pavol Pučko, který si vedl skvěle i v mistrovství světa, kde skončil pátý. FT 1 Classic jsem vyhrál já a určitě ne proto, že bych byl nějak výjmečný jezdec. I když bych tomu rád věřil . Naše třída měla letos premiéru. Ne každý vsadil na ten správný stroj, nebo měl to potřebné závodnické štěstí. Byly nějaké pády a zranění, poškozené motorky, atd. Bude rozhodně zajímavé sledovat následující rok. Někteří z nás zbrojí, staví si flat trackový speciál na bázi osvedčeného motoru Rotax 600. Jiní vsázejí na přepletení kol na pravověrné devatenáctky a originální měkké gumy. Další se chtějí jen zlepšit nebo zkusit postavit zcela jiný stroj.

FT1 Competition v akci






Tak jako mnozí z vás, kteří jste si našli čas přečíst si tento článek, jsem i já před rokem přemýšlel, jestli zkusím jezdit flat track. Měl jsem nějaké výhrady k pořádání těchto závodů, pocit, že je kolem toho málo informací, moc složitostí, málo jistot a bál jsem se zda-li mi motorka, která se na nic jineho než na ovál nehodí, k nečemu bude. Nakonec jsem strašně rád, že jsem do toho šel. Stejně jako další z nás. Flat track je báječný právě v tom, že lze závodit na strojích postavených doma na koleně, výkon není to hlavní. Závodí se po celou dobu, kdy jste na trati a je to skvělé i po závodech, doma v dílně nebo v hospodě, kdy řešíme, co komu za jízdy upadlo. To poslední neberte doslova.

FT1 Classics v akci






Hodně zmiňuji třídu FT Classic, což je můj záměr, jednak ji jezdím a tudíž o ní vím nejvíce, další důvod je, že podrobně se rozepisovat o dalších třídách by zabralo mnoho času a vyznělo by do ztracena.
Poslední co chci zmínit, je co nás čeká v následujícím roce. Rýsují se zajímavé závody na tratích, kde se ještě flat track nejel. Opět se u nás pojede mistrovství světa, závody na Markétě se povedly a prý se líbily i jezdcům a to dokonce nejvíce z celého šampionátu. První závod 2013 bude startovat tradičně ve Svitavách. V rámci Euro bike festu na Mušově proběhnou opět dva závody, jeden v sobotu a druhý v neděli. Účast zahraničních jezdců by měla být hojná, o závod se zajímal i další nadšený propagátor flat tracku v Evropě Marco Beli. Prý s ním dojede tolik Italů, že jim bude trať malá... Snad to nezakřiknu, nic není jisté, ale možná, že by se mohl odjet závod přímo v Brně, na plochodrážním stadionu v Pisárkách, kde se kdysi jezdila plošina. Areál má pod správou armáda a je udržovaný, tak snad to výjde. Stějně tak jako závody v Kopřivnici a nově v Březolupech. Závod na dlouhé dráze v Mariánských Lázních bude výjmečný, je to druhá nejdelší trať v Evropě.
Snad se příští rok naše řady zase o trošku rozrostou. Doneslo se mi, kolik lidí už si motorky chystá. Někteří už je dokoce měli hotové letos, akorát si nenašli čas dorazit a vyzkoušet je. Není to škoda? Neváhejte a připravte se do příštího roku. Bude to stát za to.

Michal 69

Jawa flat track






Naposledy editováno 04.12.2012 14:48:06
Anketa: Chcete zkusit závodit v nadcházející sezóně 2013?
Ano.
14%
5
Přemýšlím o tom.
27%
10
Ne.
59%
22
Předchozí
1 2 3
Následující

Flat Track 2013

18.1.2013 v 14:57 | Nahoru | #61
Originál od Formy,




měl jsem ty boty objednaný, ale už nebyli. nakonec jsem zůstal u samo domo, udělal si přípravek a už to zvládnu za hodinu v dílně. Vydrží to celý trénink a závod. Váha taky slušná.

Flat Track 2013

18.1.2013 v 14:58 | Nahoru | #62






Samá inspirace...

Flat Track 2013

30.1.2013 v 21:52 | Nahoru | #63
Tak a je tu funkční web o flat tracku:
www.original-flattrack.cz/

(reakce na) Flat Track 2013

24.2.2013 v 16:21 | Nahoru | #64
Cormac> Ty botičky jsou výborný. Tak trochu těžší pantofle. Bezvadný je, že se to dá složit doma na koleně (teda spíš na botě). Kontakt zatim ani nepotřebuju, neni to úplně aktuální, protože začnu nejdřív se stavbou. Ale do budoucna se může hodit, pokud moje botička bude nepoužitelnej paskvil. Časem si o něj napíšu, dík

Flat Track 2013

13.5.2013 v 16:37 | Nahoru | #65
Zdravím a nabízím:
Prodám 2x lístek na FIM Speedway Grand Prix - Czech Republic 2013. Sektor: J2 Řada 2. Stadion Markéta - Praha 6. Datum akce: 18.5.2013 (Ceníková cena jednoho lístku je ofic. 1650.-) Prodám dva lístky za cenu 1400,- ! Domluva nejlépe telefonicky na 776017424

Flat Track 2013

16.5.2013 v 21:07 | Nahoru | #66

Flat Track 2013

21.5.2013 v 22:52 | Nahoru | #67




Flat Track 2013

24.5.2013 v 16:31 | Nahoru | #68
Dnes jsem chtěl navštívit na Mušově závod Flat track.Na vstupní bráně nám slečna řekla vstup 500Kč za osobu,po dotazu jestli se neplete,že se jdeme podívat jen na závod a 500Kč je moc,tak řekla že se neplete.Tak jsme se otočili a jeli naštvaní domu.

1 reakcí na tento příspěvek Flat Track 2013

24.5.2013 v 19:24 | Nahoru | #69
500,- za ježdění po louce? , a někomu se zdá lístek na GP drahej?

(reakce na) Flat Track 2013

26.5.2013 v 13:17 | Nahoru | #70
Pepe14> To bohužel proto, že to byla součást celýho programu srazu. Nebylo to oddělený. Vstup byl na vše dohromady. Jindy je vstupný zanedbatelný.

Naposledy editováno 26.05.2013 13:20:55

1 reakcí na tento příspěvek Flat Track 2013

26.5.2013 v 20:34 | Nahoru | #71
Tak jste nás tím tak znechutili,že nikdy více Asi se nepočítalo že se někdo přijede podívat na závody-bylo to jen pro ty co se přijeli ožrat na sraz.

(reakce na) Flat Track 2013

26.5.2013 v 21:14 | Nahoru | #72
imoladu> Flat track s obchodní politikou Eurobike festu nemá co dělat. Já chápu obě stanoviska. Nezajímá tě jinej program, tak nechceš platit za to co nechceš. Nelze kontrolovat návštěvníky, že se budou dívat jen na to co si zaplatili a jiná opatření by se nezaplatila. Bylo to prostě jedno z jejich lákadel, sponzorovali ceny, zajistili dráhu,atd. jako pořadatel závodu si zvolili podmínky.

Flat Track 2013

9.6.2013 v 22:44 | Nahoru | #73




1 reakcí na tento příspěvek Flat Track 2013

26.9.2013 v 16:01 | Nahoru | #74
Tak už to konečně začíná. Starej a plesnivej rám byl ponechán osudu i přírodě a v období dešťů, padajícího listí, později i sněhu, se začnou dít ty správný věci. Sehnat ideální rám trvalo překvapivě dlouho, ale dočkal jsem se. Teď už zbejvá promejšlet úpravy a taky to, zda udělat z tý rozebraný mašiny umělecký dílo odkazující na starou dobu nebo kašlat na design a poskládat pouze zjizvenýho bojovníka, co si nosí šrámy z minulosti, cest a rukou majitelů, kterým chyběl cit ke stroji...








1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flat Track 2013

10.10.2013 v 21:40 | Nahoru | #75
REACTOR_427> Tak držím palce, ať ti to jde od ruky. Kategorie veterán potřebuje trochu té nové krve! V sobotu 12.10.2013 ve Svitavách poslední závod. Rozhodne se o Mistru České republiky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flat Track 2013

22.10.2013 v 20:54 | Nahoru | #76
[quote=Cormac] Díky, přes zimu na to času snad bude dost. Četl jsem, že jezdců neni dostatek, pokusim se o nábor dalších majitelů-bláznů podobných vehiklů. Jinak mistrák asi neni vypsán pro kategorii veteránů vzhledem k volnějším pravidlům a bez nutnosti vlastnit licenci, že? Nebo jak to celý je?... Jelikož mě napadlo přetvořit mašinu do stylu opravdových prvopočátků, přišla zároveň i s tim myšlenka vyrobit i adekvátní řídítka. Jen jestli to ale nebude spíš o hubu. Rozhodně ten nápad je nutno reálně otestovat. V nejhorším to půjde dolů. Co myslíš, má to šanci?



(reakce na) Flat Track 2013

22.10.2013 v 21:24 | Nahoru | #77
REACTOR_427> Veteráni jsou jen pohárový závod, protože do licencí z nich nikdo nepůjde. Ty řidítka podle mě měli význam, když jezdili na těch naklopených dřevěných tratích...

2 reakcí na tento příspěvek Flat Track 2013

31.10.2013 v 22:49 | Nahoru | #78
muzu se zeptat na to "zvlastni" drzeni riditek? ... je to videt i pri soucasnych zavodech

(reakce na) Flat Track 2013

2.11.2013 v 15:57 | Nahoru | #79
aaron-uk> Myslím, že tento styl držení se už dnes opravdu neuvidí. Používal se kdysi, když se jezdilo po dřevěném a pak betonovém oválu. Jediný důvod bych viděl, že nemáš levou ruku tolik u země a dovolíš si o trošku větší náklon. Podle mne pouze pocitovka. Dnes už by se s těmito řidítky na šotolině opravdu asi jet nedalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flat Track 2013

2.11.2013 v 17:03 | Nahoru | #80

aaron-uk píše: muzu se zeptat na to "zvlastni" drzeni riditek? ... je to videt i pri soucasnych zavodech



Taky tím snižovali aerodynamický odpor a ulevili odkrvené ruce...

Flat Track 2013

2.11.2013 v 17:11 | Nahoru | #81
Diky za odpovedi... myslel jsem treba tohle

http://www.motorcycl...-Balls-of-Steel.aspx

(reakce na) Flat Track 2013

2.11.2013 v 17:13 | Nahoru | #82
dewwil> jo, asi to bude ten aero. odpor

Flat Track 2013

12.4.2015 v 15:28 | Nahoru | #83
Tak speciál není pořád dostavěn, bylo s tím mnoho problémů. Chtěl bych ho dostavět už tento rok. Nechce se mi jezdit na původních šestnáctkách ráfcích s bubnem. Co se používá za typy ráfků bez přední brzdy? Jsou nějak speciální, nebo jsou to dokonce motardové? Popřípadě hledám někoho, kdo by mi kolo upletl. Děkuji moc za aspoň drobnou radu

Naposledy editováno 12.04.2015 15:33:20
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist