bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Viskozita a její změna
Ahoj, mám dotaz. Moje motorka má předepsanou viskozitu oleje do motoru 15w50. Olej poměrně dost drahý, bude problém když přejdu na 10w50? Já 10w50 nakupuji do své závodní motorky a mám ho za krásný peníze. 15w50 je na 4 litrovém kanystru o 700,- dražší, což je docela o hodně. Samozřejmě než poškodit motor, tak o žádném šetření nepřemýšlím. Spíš jde o to, jestli to v tomhle případě není zrovna vyhazování peněz z okna. Díky moc za radu.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Viskozita a její změna

15.11.2012 v 12:28 | Nahoru | #31

assassin píše: Vzdyt je to jen blbej stroj, navic casto dost nedokonalej a vy v tom hledate modlu ktere je potreba obetovat to nejlepsi co clovek sezene....



Na sobě taky šetříš? Taky si dáš raděj Bráník než Plzen?
Ušetřím na ženské,ale na sobě a motorce nikdy

(reakce na) Viskozita a její změna

15.11.2012 v 12:35 | Nahoru | #32

Ozzy_ píše: Znici se vzdycky jen tim, ze tam olej neni Ale proc tu z toho nedelat alchimistickou dilnu



no přesně majitel sice zvolí super olej, ale pak ho tam nenaleje

já bych očekával nějakej výkyv v životnosti,nejspíš při využívání plnýho výkonu motoru nějaký potíže... ale zkušenost s tím fakt nemám...

Viskozita a její změna

15.11.2012 v 13:10 | Nahoru | #33
Dej tam to, co tam ma byt.......neni co resit.....!!!

(reakce na) Viskozita a její změna

15.11.2012 v 13:52 | Nahoru | #34

Ozzy_ píše: ne, 50 ma stejnou viskozitu (stejny rozsah) at je W co chce. A opacne.

Viskozita motorových olejů

V ramci rosahu pro SAE 50 se samozrejme mohou lisit ale jen v ramci rozsahu ktery pro sae 50 existuje.



no v podstatě už se hrabu zbytečně do detailu, ale nějaký rozdíl tam být může, třeba v rámci jedné řady Repsol je to 15W50 při 100°C 17,1 a 20W50 18,1.

Ale zase třeba Motul 5100 má hodnotu pro 15W50 a 10W50 skoro stejnou, a když vezmu že ani u Repsolu to není významný, tak máš pravdu.

Viskozita a její změna

15.11.2012 v 14:38 | Nahoru | #35
Hele viz tabulka .... proste SAE 50 musi mit pri 100stC mezi 16,3 a 21,9 mm2/s.

Pokud to splnuje, muze byt zarazen jako SAE50, a co ma za W neni podstatny ...

Viskozita a její změna

15.11.2012 v 14:52 | Nahoru | #36
janyh> mám u aprilie předepsaný taky 15W50 a dvě sezony jsem tam lil 10W50 ipone a stalo se hovno... teď liju 15W50 agip. Vždy se přizpůsobuju ceně
moja teď má daytonu 675 a v manuálu je předepsaný olej 10W40 i 15W50... takže ať tam nalije cokoliv, stane se zase hovno
jo a jinak kdybys chtěl, tak agip 15W50 mám ještě na prodej... inzerát

(reakce na) Viskozita a její změna

15.11.2012 v 17:06 | Nahoru | #37

Hockin píše: Na sobě taky šetříš? Taky si dáš raděj Bráník než Plzen?
Ušetřím na ženské,ale na sobě a motorce nikdy



je nejsem jenom nakej obycejnej mechanickej strojek... ale jestli se tim setrenim mysli to ze si nekupuju zbytecne drahe veci ktere splni stejnou sluzbu jako ty levnejsi, tak jo setrim i na sobe.. v pivu se nevyznam, takze si dam jakykoliv, ze bych trval na plzni nehrozi, ta mi totiz nechutna, moc horka.... me teda motorka neprijde jako zadnej stredobod vesmiru a neni potreba ji hejckat jak zivyho tvora...

Viskozita a její změna

15.11.2012 v 17:26 | Nahoru | #38
4 Liry oleje za 700,- se ti zdá drahý. Znáš to přísloví ?
KDYŽ CHCEŠ MÍT OPICI,MUSÍŠ MÍT TAKY NA BANÁNY !!!

1 reakcí na tento příspěvek Viskozita a její změna

15.11.2012 v 17:35 | Nahoru | #39
hm vzhledem k tomu ze namaha treba do temer vseho ma predepsano 10-40 tak bych to s tema predepsanejma hodnotama nevidel tak extra nutne dodrzet.
klidne sem lil 20-50 a byl sem si jistej ze pro muj motor je to lepsi nez predepsanej.
ridit se rozumem a ne jen tabulkou to chce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Viskozita a její změna

15.11.2012 v 17:37 | Nahoru | #40

evil_oko píše: hm vzhledem k tomu ze namaha treba do temer vseho ma predepsano 10-40 tak bych to s tema predepsanejma hodnotama nevidel tak extra nutne dodrzet.
klidne sem lil 20-50 a byl sem si jistej ze pro muj motor je to lepsi nez predepsanej.
ridit se rozumem a ne jen tabulkou to chce.



hele vlastni rozum a jeho pouzivani... to uz se dneska nenosi... co ja ted vidim v praci tak casto i v technickejch profesich, ve vyvoji... fakt mi to hlava nebere...

2 reakcí na tento příspěvek Viskozita a její změna

15.11.2012 v 19:21 | Nahoru | #41
a je lepší měnit teď, nebo až na sezonu?

(reakce na) Viskozita a její změna

15.11.2012 v 20:06 | Nahoru | #42

janyh píše: a je lepší měnit teď, nebo až na sezonu?



je to jedno. I kdyz tu behem chvilky budde spousta vedcu ktery ti snesou 100+1 duvod proc je lepsi to ci ono

(reakce na) Viskozita a její změna

15.11.2012 v 20:41 | Nahoru | #43
assassin> copak technici
ale projektanti mozek odevzdavvaj u vstupu do prace mi prijde

Naposledy editováno 15.11.2012 20:42:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Viskozita a její změna

15.11.2012 v 21:06 | Nahoru | #44

janyh píše: a je lepší měnit teď, nebo až na sezonu?



na vánoce, ať nezůstane bez dárku

Viskozita a její změna

15.11.2012 v 21:06 | Nahoru | #45
:)

(reakce na) Viskozita a její změna

16.11.2012 v 15:38 | Nahoru | #46

Stev píše: na vánoce, ať nezůstane bez dárku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Viskozita a její změna

17.11.2012 v 23:25 | Nahoru | #47

Hockin píše: janyh> když ti nevadí dát peníze za dobrou věc tak tam nalej 15W50 od shellu či od motorexu a je.
kruci nešetřete na těch motorkách,na sobě taky nešetříte

Tohle jsou fakt nazory jak z akademie ved hlavne ze tomu nejvic moc rozumis, co

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Viskozita a její změna

19.11.2012 v 09:08 | Nahoru | #48
Jindra650> Nikde nepíšu,že tomu "nejvíc rozumím".Jen mě přijde trochu divné řešit úsporu na olej,která dělá cca.500kč na rok.Což je cena jedné vyjíždky.
Ovšem u tvého příspěvku nevidím co vlastně radíš ty?

Takže názor z akademie zní:
Když už chci ušetřit raději si odepřu jednu vyjíždku za sezonu,než abych šetřil na oleji

(reakce na) Viskozita a její změna

19.11.2012 v 09:31 | Nahoru | #49

Hockin píše: Jindra650> Nikde nepíšu,že tomu "nejvíc rozumím".Jen mě přijde trochu divné řešit úsporu na olej,která dělá cca.500kč na rok.Což je cena jedné vyjíždky.
Ovšem u tvého příspěvku nevidím co vlastně radíš ty?

Takže názor z akademie zní:
Když už chci ušetřit raději si odepřu jednu vyjíždku za sezonu,než abych šetřil na oleji



Moje rada zase zni, nevyhazovat za picoviny (napriklad olej drazsi nez 300kc/l).Radeji ject na jednu vyjizdku navic. Ono totiz kdyz se k TOmu postavis tak jako ty, tak je to olej za petikilo litr, pak prace v autorizaku za nesmysl, pak, pak, a ta vyjizdka uz neni jedna, ale je jich nekolik ...

Myslim ze v tomhle neni jedina spravna univerzalni cesta.

(reakce na) Viskozita a její změna

21.11.2012 v 21:38 | Nahoru | #50

thor2010 píše: assassin> No však to píšeš v prvním příspěvku . Itálie je na jihu ,tak tam musí být hustší olej avy při stání nevytékal z motoru.



Pockej Ital tam tedy dava 15ku aby pri stani nevytekal olej z motoru?
Tos vydedukoval z te tve tatry nebo vam to rikal mistr u fordu kdyz jsi ten mechos

Nebude to treba tim ze v te talosce je fakt docela parak a na studenej motor davaj 15ku pac 10ka uz by mohla bejt na hrane moc tekuta
Uz se nedivim te spojce a jinym rozumum
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1176, 1177] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35292 Dnes v 21:35 Ghostik
Chcípání na volnoběh a má trhavý pr... Benelli TNT 1130 Temue 13 15.4.2024 v 08:10 karolzgalanty
Těsnění pod víčkem nádrže Triumph Daytona 675 TheCorpse 2 7.4.2023 v 14:35 eda
Potřebuji poradit Triumph Daytona 675 tonyyzf125 15 21.8.2020 v 19:56 SuperSic58
Elektronické odvzušnění brz Triumph Daytona 675 nicooo 8 27.5.2020 v 14:53 nicooo


TOPlist