paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Vliv hmotnosti pístu
Zdar všichni,
nezná někdo váhu orig. pístu na TL1000S??? Kvůli zvyšování výkonu zvětšením vrtání se budou nakupovat větší kované písty a chceme dosáhnout stejné váhy jako origo píst. Nebo pokud někdo má rozebraný motor z TLS jestli by ho mohl pokoutně zvážit na maminčině či manželčině přesné kuchyňské váze, nejlépe s kroužky i s čepem
Anebo je to jedno a váha pístu nemá vliv???
Díkes za odpovědi
Anketa: Může se to kvůli váze pístu posrat???
Ano
70%
45
Ne
13%
8
Nevím
6%
4
Vys..te se na to (stejně to uděláme)
11%
7

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 4.10.2012 v 07:42 | Nahoru | #1
Podle mého názoru má stejný efekt, je-li nově namontovaný píst lehčí, nebo těžší než ten
originální od výrobce. Všichni konstruktéři a výrobci motocyklových motorů se zabývají
t.zv. vyvážením klikového mechanizmu, na které mají vliv hmotnosti pohybujících se
součástí, t.j. ojnice a pístu. Proto jsou na setrvačnících klikovek 4taktů i 2taktů ty
nejrůzněji tvarované "přídavky" či odlehčení. Samozřejmě čím "točivější" motor, tím je
správné vyvážení důležitější.
Co se týká porovnání hmotností pístů "jen" odlévaných a t.zv. kovaných, nepodařilo se
mně dosud dobrat nějaké SPOLEHLIVÉ konzultace a informace. Vždycky jsem se DOMNÍVAL, že
jsou kované písty lehčí, protože jejich vyšší pevnost (by mohla) umožnit jejich tenší
stěny, atd. Naposledy jsem toto téma "řešil" s člověkem, který má hodně zkušeností a zá-
vodí v Klasikách, který je toho názoru, že kované písty jsou TĚŽŠÍ než ty klasické odlé-
vané .....
Spolehlivý poznatek tak asi může přinést jedině porovnání hmotností pro nějaký konkretní
motor a to obou pístů v rozměrech originálů / stejných výbrusů. Např. WISECO pístu a toho,
který je v motoru od výrobce, který možnost výbrusů nabízí a tudíž určitě počítal při
konstrukci motoru(klikovky) se zvýšenou hmotností pístu po výbrusech.
Pochopitelně jen v toleranci výbrusů, k nimž nabízí písty. Takže při nejrůznějších
"bigbore" přestavbách se určitě předpokládá i úprava klikovky.
Jinak co se týká (např.!) pístů WISECO, měl jsem možnost posoudit způsob obrobení jejich
pracovní plochy a k mému údivu jsem zjistil, že si na ní lze "pilovat nehty".
To znamená jediné : jsou to vysoce pevné písty pro výkonné motory, ale nepředpokládá se
životnost na úrovni originálních pístů od výrobce motocyklu, které mají pracovní plochu
obrobenu natolik jemně, že dokonce(někdy) vytváří duhové odlesky světla !
Takový píst si sice dlouho "sedá"(zajíždí se), ale potom má životnost desítky tisíc km ,
na rozdíl od pístu "hrubě obrobeného", který si rychle "sedne" a ve správné vůli ve válci
podává optimální výkon po omezenou dobu. Poté, když se vůle zvětšuje, "ztrácí" na otáč-
kách, t.j. i na výkonu a je nutná "další" výměna. To neznamená problém pro profi-sportov-
ce, kteří mají silného sponzora ...
TAKY PROTO jsem používal vždycky výbrusové písty od výrobce.
Jenže to byly vždycky DVOUTAKTY a to je dnes už minulost a PRÝ překonaná technika

Naposledy editováno 04.10.2012 07:46:09

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

4.10.2012 v 07:59 | Nahoru | #2
IvanDvoutakťák> Dík za koment, co jsem to konzultoval s lidmi od dragsterů tak do 90°2V by neměly v žádném případě přijít lehčí písty(větší točky-víc vibrací, pokud se nebude vyvažovat klika) jinak výrobci volně prodejných BBkitů to mají spočítáno a lze jejich písty s převrtanými/vyvložkovanými válci použít bez vyvážení klik. hřídele, pouze zvážit komplet písty a případně(prý vyjímečně) je dovážit na stejnou hmotnost, podmínkou je použít vše v pístní sadě od výrobce(wiseco) a nikdy to nekombinovat s origo díly(pístním čepem)...Takže jdem do toho
Jinak jak tu někdo psal, že to přidá cca 5PS tak by jsme se do toho ani nepouštěli, ale skutečnost je jiná, viz. třeba Yoshboy, ten měl po aplikaci BBkitu hubu od ucha k uchu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki TL 1000 nereaguje na otočení... Suzuki TL 1000S irmscher1000 10 27.3.2024 v 18:24 irmscher1000
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... Wanislav 4 29.7.2023 v 19:16 assassin
výměna těsnění pod hlavou suzuki tl... Suzuki TL 1000S pavevyskocil 14 22.7.2023 v 12:01 Martin74
TL1000R střílí do výfuku [1, 2] Suzuki TL 1000R Wanislav 35 7.5.2023 v 16:09 assassin
Suzuki TL 1000S nechce chytit Suzuki TL 1000S Martin74 14 1.5.2023 v 15:58 assassin


TOPlist