Na příští sezonu mi to snad konečně vyjde a budu moci si koupit svoji první větší motorku.
Chtěl bych enduro na ježdění kolem komína, vyprašování polňaček a v případě chuti a příznivého počasí na dojezd 25km do Brna do práce.
Žádné dálkové cestování, žádné hltání kilometrů, jen zábava kolem baráku.
Finance bych viděl někde kolem 100 tisíc čistě za motorku a nastává otázka - koupit fungl novou Hondu CRF 250L a nebo jetou XT 660 R nebo Transalpa? Za tyhle peníze to budou 3 - 4 letý motorky.
Nová Honda CRF 250L
+ Nová, nepadená, neobouchaná, vhodná do města, jen 140kg, pro první krůčky ideální, levnější provoz
- Nebude mě brzy nudit? Nebudu brzda provozu mimo obec?
Jetý Transalp XL 700V nebo XT 660R
+ Pružnější motor pro předjíždění, rozhodně se rychle neomrzí
- Výrazně těžší ( o 75 a 45 kg ), nejistá minulost ( obecně nemám důvěru v ojetiny v ČR ), obecně dražší provoz.
Myslím, že koupit novou "dvěpade" je lepší rozhodnutí, ale rád bych si poslechnul vaše názory.
Všem předem moc děkuji!
1 reakcí na tento příspěvek První motorka - slabší nová vs. silnější jetá
KubaLC8 : Chápu, že KTM má výborný podvozek a tak, ale poznám to jako úplný začátečník?
Jinak to seřazení teréních schopností jsem si udělal stejné, ale protože jsem do výběru vybral lehčí a levnější XT, vynechal jsem Teneré a do ankety přidal ještě TA - Strom ani Versys jsem pro své potřeby vypustil.
Yamalhář : Není už WR 450 příliš ostrá? Nechtěl bych cpát příliš mnoho peněz do časté údržby.
Dovi : Tvoje témata jsem si poctivě pročetl ještě předtím, než jsem zakládal tohle. WR250R vypadá lépe, je obecně chválená, ale i cena je oproti Hondě výrazně vyšší. Nevím, jestli jako úplné ucho poznám lepší podvozek a jízdní vlastnosti.
Jinak jsem otec od rodiny, na silnici trávím denně hodiny v autě, vím co se tam děje a tak hledám enduro na relax mimo silnice
(reakce na) První motorka - slabší nová vs. silnější jetá
Možná ještě vsuvka k té šestsetpadesátce od Yamahy...
Seděl jsem na obou verzích (R i X, enduro i "motard"), a na 660X jsem měl možnost se i projet - na silnici je to celkem běžná jednoválcová motorka, na můj vkus zbytečně si hrající na něco jinýho s těma dvěma ohromnýma laufama, a na motarda je dost těžká - ale budiž...
Jenže to "enduro" (660R) mi už ale přišlo hlavně těma svodama pod motorem spíš jako parodie na enduro, a s nízkou světlou výškou a velkou váhou vhodný tak zhruba na lehčí terén, polňačky a šotolnu - čili nic, s čím by se nevypořádaly i mnohé cestovní stroje.
(pro jistotu ale poznámka, aby to třeba nevypadalo, že jsem snad proti Yamaze nějak zaujatý - právě naopak, sám mám dvě Yamahy a syn třetí)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 278, 279] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8343 | Dnes v 21:12 Fic6 |
XT 660 r - kryt motoru. Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X | sniper931 | 5 | 13.5.2024 v 09:08 svobodik |
Honda Transalp XL700V/ABS 2008 Honda XL 700V Transalp | lifik | 5 | 4.5.2024 v 20:32 MartinXL650V |
Problém Transalp XL 700V - po zahřá... Honda XL 700V Transalp | MartyR | 11 | 17.4.2024 v 22:14 lifik |
Počasí v Bosně začátkem května + ti... [1, 2] Honda XL 700V Transalp | Kratas14 | 46 | 6.2.2024 v 11:45 Radek2107 |