globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: gumy na SM-T
Zajímaly by mě zkušenosti majitelů s gumama na SM-T. Měl jsem tam Conti SportAttack. Ta se dává z výroby. Jízda super. Nikdy neklouzla. Ale po 4000km byla na plátno. Čili v zájmu zachování duševního zdraví jsem chtěl zkusit něco, co vydrží trochu víc.

Včera jsem přezul na Pirelli Diablo Rosso II. Ale po první jízdě teda docela smýšený pocity. Když pominu, že trochu klouzly za studena (moje blbost - za studena to chce opatrně - ale jel jsem tak, jak jsem byl zvyklej s Continentalama), tak je motorka jakoby línější do zatáček. Nejvíc je to poznat, když jedu malou rychlostí a překlápjím mašinu ze strany na stranu (asi to není k ničemu dobrý, ale mě to prostě baví). Je potřeba trochu víc tlačit na řidítka.

Podle mě to musí být daný profilem těch gum. Čili. Nevěděl by někdo o něčem, co má profil jako Conti SportAttack, ale směs, která nemízí úplně před očima?

Dík moc
Předchozí
1 2
Následující

gumy na SM-T

29.8.2012 v 13:41 | Nahoru | #1
Road Attack 2?Měl jsem na Dukovi a neklouzali, do zatáček padají pěkně a mají tvrdší střed...

gumy na SM-T

29.8.2012 v 15:06 | Nahoru | #2
Taky mě to napadlo. Tak asi vyzkouším. Zní to logicky, že když chci něco podobnýho Continentalu, tak brát zase Continental

gumy na SM-T

29.8.2012 v 15:07 | Nahoru | #3
Klouzání bych asi ani tak neřešil - spíš mi jde o tu "hravost" v zatáčkách.

gumy na SM-T

29.8.2012 v 20:43 | Nahoru | #4
Obul jsem PIRELLI ANGEL ST a musím říct, že je to fakt dobrá pneu, drží parádně a střed i po pár tis km nijak znatelně nemizí

1 reakcí na tento příspěvek gumy na SM-T

Skvělá odpověď, děkuji! 29.8.2012 v 21:21 | Nahoru | #5
Kup něco ze sporttouring řady pneu. Já poprvé nazul, konkrétně Dunlop Roadsmart 2 a musím říct, že super. Původně jsem měl trochu obavy, pač jsem do té doby na všech moto jezdil jen měkčí směsi, ale teď už vím, že úplně zbytečně. Vyloženě sportovní pneu už tam nedám. Tyto drží úplně stejně a navíc se podstatně dříve zahřejí. A to myslím, že jezdím dost zostra. Trochu mě ale mrzí, že předek vydrží zase déle jak zadek, ovšem u sportovních pneu to bylo v tomto ohledu OK, pač jeden předek vyšel akorát na dva zadky. Tady to vidím na 8 tis. na zadku a takových 11 na předku. Z toho mám však 5 táců dovolenou, sice naložený v plné polní ve dvou, ale stejně člověk jede trochu jinak že. Kdybych jezdil jen tady kolem komína, tak by zadní vydržela nejspíš o nějaký ten tisíc méně (cca 6500-7000 km). Ale furt lepší, jak měnit po 3500-4000, jako u sportovních směsí.
Takže se toho neboj a dej tam něco z řady-PilotRoad, Angel, Roadsmart, Z8 apod. Klíďo i ty RoadAttack 2, ty jsou po jízdní stránce OK, ale co do výdrže, jsou z těchto nejslabší. Ale určo pořád lepší jak SportAttacky. Co do profilu (hravost-padání do zatáček), budou jim nejblíže PilotRoad2...

Naposledy editováno 29.08.2012 21:25:12

gumy na SM-T

30.8.2012 v 00:05 | Nahoru | #6
Díky za vyčerpávající odpověď

Jsem zvědavej, kolik ty Pirelky vydrží. Co se přilnavosti týče, tak si nestěžuju. Za studena to byla moje blbost. Jak jsou ohřátý, tak drží dobře - a to jsem se fakt snažil je utrhnout. V rozumnejch náklonech fakt hodně plynu a bez problémů. Ve velkejch náklonech mi to hlava nedovolí.

Jinak na koleno taky bez problémů - ale to asi zvládne každá guma. Jenom prostě kdyby byly trochu špičatější

Mám nějakej ten měsíc na přemýšlení - tak pak uvidím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gumy na SM-T

30.8.2012 v 22:56 | Nahoru | #7

Pete Biggy píše: Kup něco ze sporttouring řady pneu. Já poprvé nazul, konkrétně Dunlop Roadsmart 2 a musím říct, že super. Původně jsem měl trochu obavy, pač jsem do té doby na všech moto jezdil jen měkčí směsi, ale teď už vím, že úplně zbytečně. Vyloženě sportovní pneu už tam nedám. Tyto drží úplně stejně a navíc se podstatně dříve zahřejí. A to myslím, že jezdím dost zostra. Trochu mě ale mrzí, že předek vydrží zase déle jak zadek, ovšem u sportovních pneu to bylo v tomto ohledu OK, pač jeden předek vyšel akorát na dva zadky. Tady to vidím na 8 tis. na zadku a takových 11 na předku. Z toho mám však 5 táců dovolenou, sice naložený v plné polní ve dvou, ale stejně člověk jede trochu jinak že. Kdybych jezdil jen tady kolem komína, tak by zadní vydržela nejspíš o nějaký ten tisíc méně (cca 6500-7000 km). Ale furt lepší, jak měnit po 3500-4000, jako u sportovních směsí.
Takže se toho neboj a dej tam něco z řady-PilotRoad, Angel, Roadsmart, Z8 apod. Klíďo i ty RoadAttack 2, ty jsou po jízdní stránce OK, ale co do výdrže, jsou z těchto nejslabší. Ale určo pořád lepší jak SportAttacky. Co do profilu (hravost-padání do zatáček), budou jim nejblíže PilotRoad2...



Taky mam ted Roadsmarty 2, taky jsem spokojen s jizdnimi vlastnostmi, ale ta vydrz u me vypada uplne jinak - po 3300km (z toho 2500km Rakousko) se na bocich blizim ke znackam. Coz mi u sportovne-cestovni pneu prijde dost spatne, aby najela do 5000km. Je pravda, ze jsem zatacky v Rakousku nejezdil zrovna klidne, ale porad nejsem zadnej strelec, to by mi takovehle gumy ani nedovolily. Takze fakt nevim, co obout priste...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gumy na SM-T

31.8.2012 v 07:37 | Nahoru | #8
SirIndy> No mi zpočátku taky více odcházely boky (a jakoby schodkovatí), ale zpátky z Francie jsem projel prakticky většinu Rakous a Moravy po dálnici, takže se to zase prohodilo. Teď mám na nich najeto nějakých 5500 km a na zadku je nějakých 2-2,5 mm. Tzn., že už jde s poměrně velkou přesností odhadnout, že vydrží okolo těch 8 tis.km. Jak už jsem psal, kdybych jezdil vše sám, tzn. ostřeji (ale méně naložený), tak myslím, že by vydržela těch 6500-7000 km. Ale aby ti guma z této třídy vydržela jen 5000 km, tomu nevěřím, pokud teda vyloženě negumuješ a nebo už neměníš když jsi na značkách. To pak joo, já zadek sjíždím až na plátno....

Shrnuto a podtrženo, taky jsem doufal, že vydrží trošku víc, ale i tak jsem nadmíru spokojený. Jak už jsem psal, byl jsem zvyklý měnit po nějakých 4 tis. a na TNT mi šel zadek na plátno už po 2900 km spíš mi vadí to, že to nevychází tak, aby se měnila celá sada najednou.

(reakce na) gumy na SM-T

31.8.2012 v 10:10 | Nahoru | #9

Pete Biggy píše: SirIndy> No mi zpočátku taky více odcházely boky (a jakoby schodkovatí), ale zpátky z Francie jsem projel prakticky většinu Rakous a Moravy po dálnici, takže se to zase prohodilo. Teď mám na nich najeto nějakých 5500 km a na zadku je nějakých 2-2,5 mm. Tzn., že už jde s poměrně velkou přesností odhadnout, že vydrží okolo těch 8 tis.km. Jak už jsem psal, kdybych jezdil vše sám, tzn. ostřeji (ale méně naložený), tak myslím, že by vydržela těch 6500-7000 km. Ale aby ti guma z této třídy vydržela jen 5000 km, tomu nevěřím, pokud teda vyloženě negumuješ a nebo už neměníš když jsi na značkách. To pak joo, já zadek sjíždím až na plátno....

Shrnuto a podtrženo, taky jsem doufal, že vydrží trošku víc, ale i tak jsem nadmíru spokojený. Jak už jsem psal, byl jsem zvyklý měnit po nějakých 4 tis. a na TNT mi šel zadek na plátno už po 2900 km spíš mi vadí to, že to nevychází tak, aby se měnila celá sada najednou.



Zadek sjizdim na platno pouze uprostred, ale u predchozich Roadsmart 1 jsem to nestihl, nebot drive zacaly klouzat boky, tak cekam to same u dvojek. Negumuju, ale z pomalejch zatacek za to nekdy beru tak, ze zadni kolo trochu utrhavam. Vzadu vyuzivam celou plochu gumy, mam ojeta ta cisilka u kraju a pracuju na tech trojuhelnickach, vepredu se ke kraji nemuzu dostat, imho blbej profil, u Roadsmart 1 jsem se dostal na kraj i u predni.

1 reakcí na tento příspěvek gumy na SM-T

31.8.2012 v 12:46 | Nahoru | #10
No tak ja zadni gumu samozrejme taky sjizdim az uplne do kraju, ty trojuhelniky uz dostaly zabrat i v plne polni ve dvou na dovolene, ale predni gumu do samotneho kraje jsem teda nikdy nesjel Ani teda nevim, jak bych to udelal, to bych snad musel dat stupacky o deset cisel vyse, at uz to bylo na jakekoliv masine. Minimalne par milimetru tam je netknutych. Kazdopadne zatim kazdy psal, ze RS2 mu vydrzela minimalne, ale spise vice nez RS1. A jestli se nemylim, tak tys psal, ze ti vydrzela neco okolo 7 tis., takze jestli ted das jen 5 a jezdis obdobne, tak mas nejaky vadny kus

(reakce na) gumy na SM-T

31.8.2012 v 12:56 | Nahoru | #11

Pete Biggy píše: No tak ja zadni gumu samozrejme taky sjizdim az uplne do kraju, ty trojuhelniky uz dostaly zabrat i v plne polni ve dvou na dovolene, ale predni gumu do samotneho kraje jsem teda nikdy nesjel Ani teda nevim, jak bych to udelal, to bych snad musel dat stupacky o deset cisel vyse, at uz to bylo na jakekoliv masine. Minimalne par milimetru tam je netknutych. Kazdopadne zatim kazdy psal, ze RS2 mu vydrzela minimalne, ale spise vice nez RS1. A jestli se nemylim, tak tys psal, ze ti vydrzela neco okolo 7 tis., takze jestli ted das jen 5 a jezdis obdobne, tak mas nejaky vadny kus



Tak stupacka se pri vetsim naklonu zvedne, spis co by na to rekla ta zadni guma, ktera by v tu chvili jela po hrane? Ja prave tu hranu mam tak divne na nekterych mistech ubrousenou, nevim cim to je, mozna prave tim moc velkym naklonem, to bych musel nafotit abys pochopil co myslim. Nejezdim obdobne, v tom Rakousku jsem jezdil zatacky daleko vic pod plynem nez v ČR a hlavne tam tech zatacek bylo mnohem vic z toho co jsem najel. Tady u nas musim jet desitky kilaku rovne nez se dostanu k poradnemu klopeni... Mozna ma RS 2 mekci smes na bocich nez RS 1, to by to ubyvani vysvetlovalo a pritom stred by lidem vydrzel vice nez u RS 1...

1 reakcí na tento příspěvek gumy na SM-T

31.8.2012 v 13:19 | Nahoru | #12
No to je celkem možné, taky mě celkem překvapilo, že ty boky zpočátku dostávaly tak na prdel. A schodkovatěly (na jednu strany od drážky měla možná třeba až o 2 mm jinou vrstvu masa jak na druhou), ale kupodivu to při jízdě není nijak zvlášť cítit. V tom však může mít prsty ovšem fakt, že jsme byli tak naložení a při té zátěži v té spleti serpentin to holt dostávalo na frak.
Co se týče těch boků na přední gumě; nevím jak u těch RS1 a nebo jiných touringovějších pneu, ale u té RS2 a všech sportovních gum (co se profilu týče), co jsem kdy předtím jezdil, to je fakt nereálné dostat na kraj. Nemluvím o přepákovaných mašinách, vyloženě okruhovkách..

gumy na SM-T

31.8.2012 v 13:25 | Nahoru | #13
Sport Attack 2

(reakce na) gumy na SM-T

31.8.2012 v 13:33 | Nahoru | #14

Pete Biggy píše: No to je celkem možné, taky mě celkem překvapilo, že ty boky zpočátku dostávaly tak na prdel. A schodkovatěly (na jednu strany od drážky měla možná třeba až o 2 mm jinou vrstvu masa jak na druhou), ale kupodivu to při jízdě není nijak zvlášť cítit. V tom však může mít prsty ovšem fakt, že jsme byli tak naložení a při té zátěži v té spleti serpentin to holt dostávalo na frak.
Co se týče těch boků na přední gumě; nevím jak u těch RS1 a nebo jiných touringovějších pneu, ale u té RS2 a všech sportovních gum (co se profilu týče), co jsem kdy předtím jezdil, to je fakt nereálné dostat na kraj. Nemluvím o přepákovaných mašinách, vyloženě okruhovkách..



Schodky se mi udelaly okamzite behem prvnich par stovek kilometru, za to muze asi ten hlubokej vzorek, jak ale pises, na jizdni vlastnosti to nema vliv. RS 1 fakt ke krajum sla, kdybych zahodil zabrany tak ji vyuziju na 100% - mozna ze prave proto udelali dvojku s rezervou.

Pristi gumy asi zkusim Angel ST, Diablo Strada, Pilot Road 2 nebo Metzeler Z8, tak pak dam vedet, jak je to s predni pneu u nich.

gumy na SM-T

2.9.2012 v 22:53 | Nahoru | #15
Na prvních gumách od výroby jsem najezdil 6500km a do přezouvárny pneu jsem dojel po plátně (samozřejmě jen zadní guma).
Dnes mám 12.000km (-6.500) = 5.500km na nových gumách - Dunlop Sportmax Roadsmart II a myslím, že mi do 9.500km vydrží.
Jsou to dvousměsovky, střed hobluju na rovných úsecích a boky na okruhu. Po 25minutách na brněnském okruhu se boky zežmolkovatí jako měkkkááá žvýkačka.
Za mě Dunlop Sportmax Roadsmart II.

gumy na SM-T

21.12.2012 v 23:47 | Nahoru | #16
V Motocyklu 9/2012 byl test cestovních pneu. Celkově 1.-Metzeler Z8 Interact M/O, 2.-Pirelli Angel ST, 3.-Dunlop RS2, 4.-Conti RA2, 5.-Bridge BT023, 6.-PilotRoad 3.

Mám Angel ST a spokojenost. Na nové zadní a 60% předku jsem odjel víkend Gross a Korsiku. Jen Korsika byla 4500km. Cestu tam jsme jeli 2 dny po sobě za souvislého deště a trochu na mě působily pneu nejistě. Na suchu naprosto spokojenost. Co do výdrže, na zadku mám díky přejezdu Itálie trochu placku, každopádně mě překvapila výdrž. Předek jsem dojel hlavně na bokách bez vzorku.

gumy na SM-T

12.6.2013 v 06:51 | Nahoru | #17
nebyla by od věci tabulka s hloubkou dezénu jednotlivých pneu, to o výdrži taky něco napoví...

Kdysi jsem něco podobného viděl v nějakém testu, ale teď se nemůžu dopátrat...

1 reakcí na tento příspěvek gumy na SM-T

29.6.2014 v 15:09 | Nahoru | #18
Zdarec, oživuju
Řeším zadní pneu, vybírám mezi PR3 a Angel GT.
Co by jste doporučili?
Díky

gumy na SM-T

29.6.2014 v 21:30 | Nahoru | #19
ted vsichni kolem me nakoupili GT a jsou spokojeny... ja ted na SMT sjezdil ty zakladovy Attacky z vyroby (zbejva poslednich cca 1000km) a prubnu ty GT taky...

(reakce na) gumy na SM-T

3.7.2014 v 10:48 | Nahoru | #20

bleha píše: Zdarec, oživuju
Řeším zadní pneu, vybírám mezi PR3 a Angel GT.
Co by jste doporučili?
Díky



Pokud se rozhoduješ opravdu pouze mezi těmito dvěmi, tak bych bral určo Pirellky. PR3 bych volil pouze tehdy, pokud bych jel někde na sever (větší nájezd km, chladněji a možnost více srážek).

Jinak teda velmi doporučuju jezdit stejné gumy jak na předku, tak zadku. Nebo aspoň velmi podobné...

Poznámka na závěr: fascinuje mě, jak dneska výrobci šetří, kde se dá. Dunlopa RS2 má kord hned pod vzorkem, není tam snad ani půl mm masa navíc. Hehe, pryč jsou ty doby, kdy se dala ještě vcelku bezpečně zadní guma proříznout...

1 reakcí na tento příspěvek gumy na SM-T

3.7.2014 v 18:32 | Nahoru | #21
hele SMTeckari...sorry za OT, ale jak hodne mechanicky hlucnou mate prevodovku...ja mam najeto cca 5t (kupovana nova ted v dubnu) a musim rict, ze proti Zedovi, co sem mel dotedka, tak obcas zadnej samet... ??
jak sem tak cet na cizich forech, tak s tim taky nekdo laboroval a udajne se zlepsilo po vymene oleje...jinak, ale ve vsech testech se pise, jak je razeni "smooth" a ani u vas v popisech sem zadnou zminku o prevodovce nenasel...
jenom predesilam, ze dvouval a KTM mam prvne v zivote...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gumy na SM-T

3.7.2014 v 19:45 | Nahoru | #22
jiřin...> Tak převodovka není špatná, přesnost je taková normálka-průměrná, ale hlučnost? Neřekl bych. No a spojka, ta je perfektní. Jinak nový olej určitě "zhladší" chod...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gumy na SM-T

3.7.2014 v 20:59 | Nahoru | #23
Pete-Biggy> ok, diky... za chvili me ceka servis na 7,5t tak se to snad zlepsi...spojka je super, o tom zadna...na tom razeni me obcas prekvapi prave jakoze lehci mechanickej odpor proti spicce nohy, coz sem proste nikdy nemival...
taky uz mi tam jednou skocil mezi 3 a 4 jakejsi "neutral"...proste nedorazeno, coz sem, se ale prave docet, ze bylo odstraneno novym olejem...

(reakce na) gumy na SM-T

4.7.2014 v 06:53 | Nahoru | #24

jiřin... píše: Pete-Biggy> ok, diky... za chvili me ceka servis na 7,5t tak se to snad zlepsi...spojka je super, o tom zadna...na tom razeni me obcas prekvapi prave jakoze lehci mechanickej odpor proti spicce nohy, coz sem proste nikdy nemival...
taky uz mi tam jednou skocil mezi 3 a 4 jakejsi "neutral"...proste nedorazeno, coz sem, se ale prave docet, ze bylo odstraneno novym olejem...



Ten neutrál mezi 3-4 jsem taky několikrát našel Mě bylo řečeno, že musím silněnji řadit-víc to tam kopat a bude to ok. Je fakt, že po servisu to tolik nedělá.

gumy na SM-T

4.7.2014 v 06:54 | Nahoru | #25
Jinak díky za názory, objednal jsem GT, tak uvidíme

1 reakcí na tento příspěvek gumy na SM-T

4.7.2014 v 09:34 | Nahoru | #26
Je to falešnej neutrál.Mě se to stává i u 2-3.Musíš to tam víc kopnout

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gumy na SM-T

4.7.2014 v 09:46 | Nahoru | #27

kadett píše: Je to falešnej neutrál.Mě se to stává i u 2-3.Musíš to tam víc kopnout


super, diky...to je vono no...ja jenom, ze uz sem tech motorek sjezdil pomerne solidni kvantum a u motky za 300t me to proste prekvapilo...v podstate mi slo o to, jestli to resit s dealerem nebo jestli ta prevodovka proste takova je...a hlavne sem si mazlika nechtel dokur**t

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gumy na SM-T

28.8.2014 v 08:35 | Nahoru | #28
jiřin...> já mám 2012, 9000km a tuhost převodovky ani po výměně oleje nezmizela, prostě to tam musím kopat... fake neutrál občas také trefím, ale mezi kterými stupni fakt netuším... Jinak já pořídil Angel GT a max spokojenost...

Naposledy editováno 28.08.2014 08:35:49

(reakce na) gumy na SM-T

28.8.2014 v 20:36 | Nahoru | #29

Kubajs80 píše: jiřin...> já mám 2012, 9000km a tuhost převodovky ani po výměně oleje nezmizela, prostě to tam musím kopat... fake neutrál občas také trefím, ale mezi kterými stupni fakt netuším... Jinak já pořídil Angel GT a max spokojenost...


super, dik za info! ja tam zrovna dneska taky dal GT

1 reakcí na tento příspěvek gumy na SM-T

28.8.2014 v 20:41 | Nahoru | #30
Přidávám se k Angelistům (spokojeným )
...a i k hledačům neutrálu. U mě mezi 4-5 a 5-6...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ktm 990 smt KTM 990 SM-T pavoukczech 22 25.8.2023 v 11:32 jara.
Spojka - 990 superduke KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... pagos 5 13.2.2023 v 15:11 Pepa919
Naked co jede pro 2m člověka [1 ... 14, 15] Yamaha FZ6 N, Kawasaki Z 1000, Yamaha FZ1 Fazer, Yam... KubaLC8 441 18.9.2022 v 13:23 maca44
Identifikace Akrapoviče KTM SMT [1, 2] KTM 990 SM-T, KTM 990 SM R , KTM 990 SM KubaLC8 31 20.7.2022 v 14:34 KubaLC8
Imobilizér KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... Kamosmartin 9 24.5.2022 v 21:43 Julip2


TOPlist