globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí
23.8.2012 v 22:16
Zdravím,
mám doma takovej pokládek HQV CR 250 r.v. (asi) 1980. Kdysi mi to známej dovezl z Rajchu v krabicích :) po nějaký době sem mi to podařilo jakš takš složit. Chvíli sem pojezdil a rozhodl jsem se dát rám do komaxitu a nechat přejít motor. Teď jsem jí zase složil a zkusil oživit. A nastal problém. Když to natočím, tak to asi 2 minuty jede jak z praku, rve to drny i asfalt Ale pak to chcípne a když to roztlačím znovu tak už to nevyženu do otáček. Sotva to dejchá a jen to brblá na skoro volnoběžný otáčky. Když přidám tak se to dusí a když uberu tak to chcípne. Ale všude smrdí benzín a z vejfuku teče bordel. Moto nechám 3 hoďky odstát a to samé. Chvíli to letí neuvěřitelným způsobem a po 1-2min se to zase začne dusit. jede to ale rychlostí šneka a nesmím přidat moc plynu jinak to zdechne!
Svíčku jsem měnil, karbec vyčistil, vejfuk taky. Předstih jsem zatím moc nešteloval, protože to ze začátku letí brutálně. Ještě jsem si všiml, že sem tam chčije benzín z přepadu karbecu.
Takže prosím poraďte....
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

23.8.2012 v 22:24 | Nahoru | #1
Seká se ti plovák v plovákové komoře, rozebrat a znovu složit

(reakce na) Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

23.8.2012 v 22:40 | Nahoru | #2
dewwil> už sem to měl rozebraný snad 3x a pokaždý to udělá to samý! 1min jede a pak sotva dejchá kdyby se sekal plovák nebude to dělat celou dobu i za studena?

jo a plováky jsou tam dva

Naposledy editováno 23.08.2012 22:41:12

1 reakcí na tento příspěvek Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

23.8.2012 v 22:45 | Nahoru | #3
tak nic moc mě už nenapadá...

(reakce na) Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

23.8.2012 v 22:48 | Nahoru | #4
dewwil> no každopádně to zejtra zkusím ještě jednou rozdělat a profoukat a uvidíme. Kouknu na svíčku, nebo zkusím poladit předstih

1 reakcí na tento příspěvek Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

23.8.2012 v 22:54 | Nahoru | #5
jj, svíčka se špatnou tepelnou hodnotou...už mi to takhle večer nemyslí

1 reakcí na tento příspěvek Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

23.8.2012 v 23:39 | Nahoru | #6
tipuji na indukční civku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

24.8.2012 v 06:26 | Nahoru | #7
dewwil> svíčku už jsem taky měnil a ta co tam byla prve tak s tou mi to dřív jezdilo normálně

ja1> no jo ale to by dělalo celou dobu a ne až za 2min po rozjezdu...

1 reakcí na tento příspěvek Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

24.8.2012 v 08:54 | Nahoru | #8
bohatá směs, zkus bez filtru jestli není moc zašpiněný, popřípadě jestli se ti něčím neucpává sání, třeba volný kus igelitu nebo nějaká překážka.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

24.8.2012 v 09:35 | Nahoru | #9
xxxbartik: Podle mě ti nedovírá ventil v karbecu. Hladina paliva začne stoupat, benzín přetéká a udusí to.
Rozeber jehlový ventil a zkontroluj dosedací plochy, nesmějí být omačkané a nesmí v nich být nečistota, která brání dovření. Někdy je vyndávací celý ventil, ne jen jehla, a to tělísko bývá těsněné o-kroužkem. Ten stářím popraská a benzín pak teče skrz něj okolo ventilu.

(reakce na) Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

24.8.2012 v 11:29 | Nahoru | #10
lexa2> filr mám otevřený a je čistounkej! jinak sání nic nebrání!

(reakce na) Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

24.8.2012 v 11:32 | Nahoru | #11
1100Virago> přesně nevím co myslíš, až přijedu dom tak to rozeberu a uvidíme. Ale pořád mě vrtá hlavou jaktože to první chvílí jede jak z praku a pak z ničeho nic to přestane jet. Kdyby to bylo tím ventilem tak by to mělo svinit i při první nastartování ne? Jestli je to omačkané nebo vydřené tak by to mělo dělat celou dobu.

Ještě mě napadá co klapky před válcem? Ale to by taky dělalo celou dobu ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

24.8.2012 v 11:41 | Nahoru | #12

dewwil píše: jj, svíčka se špatnou tepelnou hodnotou...už mi to takhle večer nemyslí



jaká by měla bejt plus mínus hodnota svíčky? v archívech jsem nic nenašel

Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

24.8.2012 v 13:12 | Nahoru | #13
To bude v karbecu (v karbecích, když máš dva plováky)Taky bych to viděl na jehlu na plováku, nebo nějakej bordel... když z toho chčije benál, tak jak jinak...
Když je to studený, tak to potřebuje bohatou směs, takže se to projeví až vohřátý... mrkni na svíci, bude črná jak uhel bych tak myslel?

(reakce na) Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

24.8.2012 v 13:16 | Nahoru | #14

1100Virago píše: xxxbartik: Podle mě ti nedovírá ventil v karbecu. Hladina paliva začne stoupat, benzín přetéká a udusí to.
Rozeber jehlový ventil a zkontroluj dosedací plochy, nesmějí být omačkané a nesmí v nich být nečistota, která brání dovření. Někdy je vyndávací celý ventil, ne jen jehla, a to tělísko bývá těsněné o-kroužkem. Ten stářím popraská a benzín pak teče skrz něj okolo ventilu.



přesně takhle jsem to myslel hned v prvním příspěvku, akorát jsem to nerozvedl na ten jehlový ventil, no

(reakce na) Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

24.8.2012 v 13:17 | Nahoru | #15

xxxbartik píše: jaká by měla bejt plus mínus hodnota svíčky? v archívech jsem nic nenašel



s tím ti neporadím, nemám manuál, ale poradit by ti mohl někdo kdo má vzduchem chlazenou krosku

Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

24.8.2012 v 16:46 | Nahoru | #16
teď sem to chvílí testoval ale už nemám čas tak sem toho musel nechat. Rozebral a vyčistil jsem komplet celej karburátor a dělá pořád to stejný. Chvíli jede jak urvaná a pak po zahřátí to jen brblá a nic. Karburátor je tam MIKUNI KOGYO 38G 41, víc sem nevyčetl. Má jednu komoru ale dva menší plováky. Zkusím ještě přihnout ty plíšky jak plováky zvedaj a uvidíme.
Ten jehlový ventil, to je to tělo kam zajíždí jehla? Je celý mosazný (nebo co je to za materiál) je čistý a bez o-kroužku.
Jinak svíčka černá jak uhel.

Podobnější foto jsem na netu nenašel, jestli budu mít zítra čas tak to nafotím.





Naposledy editováno 24.08.2012 16:47:28

1 reakcí na tento příspěvek Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

25.8.2012 v 14:14 | Nahoru | #17
Stejnej případ měl kamarád před několika lety na Jawa 90 =oD jelo a nejelo ,, můžeš mít problém na guferu na klikovce,,jak se ohřeje propustí olej z převodovky a zahltí motor,,pak nejde do otáček až se nakonej uleje =D

(reakce na) Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

26.8.2012 v 12:24 | Nahoru | #18
SeWaDee> no tak toho jsem se bál asi nejvíc a jak se to dá poznat? ubývání oleje v motoru a ještě něčím?

2 reakcí na tento příspěvek Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

26.8.2012 v 18:53 | Nahoru | #19
Mno, tak mě tak napadá pár věcí -
1) (bylo zmíněno) moc vysoká hladina v plovákovce, což by sedělo jak podle učebnice. Za studena krásně, po ohřátí pomalu nenatočíš.
2) (stávalo se mi na fechtlovi) svíčka má příliš malý odtrh (měl jsem ani ne 0,1mm). Světe div se, jela, ale po chvilce jak se zahřála tahala jen tak na jedničku, přitom svíce byla krásně hnědá.
3) někdo převrtal trysky (trysku).
Já hlasuji pro bod č. 1. Prostě se uchcává. Skus jak se zahřeje a začne blbnout vypnout benzín, a než se vyjede benzín v karbecu, pojede zase jak drak, že? Jestli ano, tak je to jasně hladina.

1 reakcí na tento příspěvek Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

26.8.2012 v 18:56 | Nahoru | #20
no já nevim, jo, ale gufero na klice asi nebude dělat to, že ti benál chčije všude kolem karbece... černá svíce = bohatá směs.. zkoušels laborovat se šroubama na směs? Má todle třeba sytič?

(reakce na) Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

26.8.2012 v 19:00 | Nahoru | #21
3) někdo převrtal trysky (trysku).

... tak jestli ta moto stála pár let v garáži, tak leda tak trpajzlik-záškodník :)

(reakce na) Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

26.8.2012 v 20:26 | Nahoru | #22
Tombik> uvidíme, teď sem neměl čas ale zejtra na to vlítnu. Zkusím něco vymyslet s hladinou benzínu jinak odtrh už jsem taky zkoušel ladit a ten bych řekl, že je OK. Tryska je netknutá. Až pojede ještě zkusím vypnout ten benzín...

(reakce na) Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

26.8.2012 v 20:30 | Nahoru | #23
SmokinCBR> no jak říkam trysky jsou OK. Doufám, že guferem to nebude, to bych musel do motoru jinak se šroubkem na směs jsem točil sem tam a nic. Sytič má taky, vyčistil jsem ho a myslím, že funguje.
Taky mě napadlo, že by to bylo sytičem, že se zahřeje a pak to na sytič nejde ale jak říkám, vypucoval jsem ho a myslím, že funguje dobře

1 reakcí na tento příspěvek Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

27.8.2012 v 11:55 | Nahoru | #24
jestli ti chčije plovákovka, tak se prostě musí udělat ventil jak píše virago...a další věc je, že pokud ti tam teče moc benzínu, tak ti to voddělá svíčku...ona funguje a pak se prošvihne a už nemaká jak má...zaklad je hladina, sežeň si údaj o hladině v plovákovce, a ten nastav co nejpřesněji...plovákovej ventil utěsnit, jestli tam není o-kroužek, tak se mrkni pořádně, jestli tam nemá náhodou být...je to podstatná věc...přeplavenej karbec = ulití motoru a svíčky...jednou mi vypadla hlavní tryska na karbecu a svíčku mi to vzalo tak, že v malejch nepálila a ve vysokejch se chovala ok...za studena ok vždy, po zahřátí problém...takže pořádně udělej karbec, dej novou svíčku a bude to makat...jo a vyčisti vejfuk...

(reakce na) Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

27.8.2012 v 19:45 | Nahoru | #25
Bandaska> no oni se nějaký údaje scháněj těžko protože je to něco kolem r.v. 1980
dneska jsem rozebral karbec zase do šroubku. Dal do hromady a zase to samý
vejfuck čistej

jinak ty příznaky by seděly celkem přesně!!

pořád nechápu jakej ventil myslíte?? nahraju foto a někdo mi ho prosím ukažte!

Naposledy editováno 27.08.2012 20:05:08

1 reakcí na tento příspěvek Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

27.8.2012 v 19:57 | Nahoru | #26
kde je ten ventil?





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

27.8.2012 v 20:04 | Nahoru | #27
Takže ještě k dnešnímu testování, opět jsem vyčistil karbec, dal jinou svíčku, na plovákách snížil hladinu a opět nic
Akorát jsem vypozoroval, že když to chcípne, znova to roztlačím a mám furt plnej knédl tak to po chvilce chytne a jede jak bestie ale nesmím ubrat plyn, jakmile ho uberu tak to zase jen tak puká a nejde to vytočit

tak mě napadá co ještě poštelovat předstih?

ještě zejtra koupím novou svíčku

Naposledy editováno 27.08.2012 20:46:55

Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

28.8.2012 v 08:25 | Nahoru | #28
Tak vono může bejt i blbá ta plováková jehla/ventil a nemusí to bejt nějak extrahrozně vidět. To je ta věc pod plíškem teho pováka.. Noa ten plovák třeba nejni špatnej?
Vono totiž by eště možná někde na ten karb mohli mít ND .. co sem tam teda čuměl, tak zrovna aktualizovali, tak tam nic nebylo.. :)

S tou hladinou si hejbat nějak moc neměl, vono je to z výroby nastavený tim plíškem dobře a tim, že nejni jak to štelovat se to hnout ani nemůže...

Naposledy editováno 28.08.2012 08:27:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

28.8.2012 v 11:35 | Nahoru | #29

xxxbartik píše:
tak mě napadá co ještě poštelovat předstih?
ještě zejtra koupím novou svíčku



Dyž já nevim... kdybys měl blbej předtih, tak by ti to pálilo blbě i za studena, bych řek, mno ne? Novou svíci... jestlis už jednu novou kupoval, tak to tim nebude... Taky se nevodmrdá úplně hnedka, když jí uleješ, dyž teda používáš správnou (nebo se mi to nestalo). Ale prubnout, jeslti dává řádnou jiskru za tepla můžeš, tojo...
Stejnak prostě... teče benál z karbece a máš bohatou směs = příčina v karbeci... Plovák podle příznaků (můžeš zkusit lehce máznou tu osu třeba - plovák musí chodit echt lehce), míň pravděpodobně asi seřízení směsi šroubem. Jinak vyfoukals to pořádně nějakym kompresorem? U tý příruby tý komory ta "díra" tam jako má bejt? (předposlední foto)... Jináč mi nic nenapadá...

(reakce na) Za studena jede, po chvilce se sotva roztočí

29.8.2012 v 09:22 | Nahoru | #30
SmokinCBR> tak karbec rozeberu zase :D už v tom mám praxi. Všechny díry jsou origo. Kompresorem jsem taky vyfoukal každou dírku

ještě k tomu plíšku, kousek jsem ho přihnul ale efekt žádnej, dělá to pořád stejně.

koupil jsem novou svíčku takže až budu doma tak to vyzkouším
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... Olihňos 2 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB
Husqvarna cr 250 po zahřátí nejede Husqvarna CR 250 pepa-h 4 13.7.2021 v 12:07 Kohlstein
Jakou enduro motorku podle výšky po... KTM EXC 250, Husqvarna CR 250, Yamaha YZ 250F, KTM E... miocasa 30 8.12.2019 v 13:06 krokoš
Husqvarna cr/wr 250 spojkovy kôš Husqvarna WR 250, Husqvarna CR 250 Zero156 0 23.5.2019 v 16:55 Zero156
enduro KTM EXC 520, ČZ 175/450, KTM EXC 450, KTM EXC 400, A... svahilec 1 30.4.2019 v 13:22 Mr.Dreamer


TOPlist