globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.

Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.1.2014 v 14:47 | Nahoru | #1
Ještě jeden rozdíl je mezi verzí R a X. A to úhel hlavy řízení a tím i závlek. X - 76 mm a R - 111 mm. Když se na X-ko dá větší kolo, tak se i zvětší závlek.
A přehození kol je otázka asi 20-ti minut. Sundat kolo, odmontovat brzdový kotouč, namontovat brzdový kotouč na druhé kolo a nasadit. S brzdou se nemusí vůbec nic dělat.
Zadní kolo mám jen jedno, pouze jsem přehodil jen obutí.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

14.1.2014 v 12:21 | Nahoru | #2
 

r.ricci píše: Ještě jeden rozdíl je mezi verzí R a X. A to úhel hlavy řízení a tím i závlek. X - 76 mm a R - 111 mm. Když se na X-ko dá větší kolo, tak se i zvětší závlek.
A přehození kol je otázka asi 20-ti minut. Sundat kolo, odmontovat brzdový kotouč, namontovat brzdový kotouč na druhé kolo a nasadit. S brzdou se nemusí vůbec nic dělat.
Zadní kolo mám jen jedno, pouze jsem přehodil jen obutí.


Ahoj Ricci,
díky za doplnění.


P.S.
Ještě k té konverzi - nemusels ještě něco pořešit ohledně náboje kola? Něco se mi matně vybavuje, zřejmě jsme o tom spolu už kdysi dávno v roce 2012 letmo mluvili, ale je to už delší čas a těmi detaily si proto teď už bohužel nejsem moc jistý.

Naposledy editováno 14.01.2014 12:35:09

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

24.11.2014 v 11:52 | Nahoru | #3
 

r.ricci  12.01.2014  na 9. straně  píše: Ještě jeden rozdíl je mezi verzí R a X. A to úhel hlavy řízení a tím i závlek. X - 76 mm a R - 111 mm. Když se na X-ko dá větší kolo, tak se i zvětší závlek.


Ještě bych se pro úplnost vrátil k těm rozdílům mezi variantami R a X, které zde mj. byly dost podrobně probírány minulý týden.

Snad už posledním "rozdílem", který by ještě případně stál za pozornost a na který již dříve upozornil kolega r.ricci, je v technických specifikacích uvedený rozdílný úhel řízení a z něj plynoucí i rozdílná stopa (závlek předního kola).







Caster angle - úhel závleku (odpovídá úhlu řízení)
Trail - stopa, závlek kola

Závlekem kola respektive závlekem řízení (nazývaným též stopou) rozumíme vzdálenost mezi průsečíky svislice z osy kola s vozovkou a osy rejdového čepu s vozovkou.







Tyto rozdíly v úhlu řízení a závleku kola mezi WR 250R a WR 250X však neznamenají, že by kvůli nim musel výrobce konstruovat a vyrábět dva nepatrně odlišné rámy s nepatrně rozdílnou geometrií, respektive s rozdílnými krky řízení. Podobně jako výškové rozdíly mezi R a X (diskutované v předchozích příspěvcích na toto téma) i tyto rozdíly v úhlu řízení a závleku plynou z odlišných kol, kterými jsou osazeny tovární verze R a X.

Pokud je totiž stejný rám osazen menším předním kolem a větším zadním (řešení zvolené u verze X), pak je osa řízení i vidlice více svislá než když se předek té samé motorky posadí na kolo skoro o 11 cm větší - čímž se motorka vepředu zvedne, rám jako celek se celý nakloní dozadu a zároveň tím dojde i ke změně úhlu řízení a závleku.

Dobře je to vidět na následujících obrázcích, kde jsem ty rozdíly pro větší názornost záměrně přehnal, takže enduro (R) získává oproti motardu (X) čoprovitější vzhled s více podkopnutou vidlicí.





Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 277, 278] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8313 Dnes v 11:24 assassin
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist