globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.

Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

4 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

3.9.2013 v 16:48 | Nahoru | #1
Ahoj, vidím, že jsi o wr250 víš asi první poslední. Dneska jsem to tu všechno pročetl (vlákna o yamaze i o hondě), dalo to celkem zabrat Jestli jsem pochopil, tak WR250R jsi už prodal a teď prodáváš i X?
Jak je případně konverze Xka do terénu? Lákalo by mě něco spíš do lesa. Na cesty zatím mám cruisra a myslím, že 250ccm na asfalt moc není.
A mohl by jsi nastínit orientačně cenu, za kterou bys 250X pustil do světa? Díky

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

4.9.2013 v 11:15 | Nahoru | #2

-sun- píše: Ahoj, vidím, že o wr250 víš asi první poslední. Dneska jsem to tu všechno pročetl (vlákna o yamaze i o hondě), dalo to celkem zabrat Jestli jsem pochopil, tak WR250R jsi už prodal a teď prodáváš i X?


Ano, WR 250R jsem přímo zde v diskuzi podmíněně nabídnul letos o Velikonočním pondělí - pod vlivem intenzivní osobní masáže ze strany mého švagra a jeho ženy (mé sestry), abych si zase koupil krujzra nebo čopra, a abych dělal švárovi doprovod při jeho začátečnických jízdách (zpracovávali mě oba a nakonec i s mojí ženou už od Vánoc).

Ještě ten den se mi přes PM ozval zájemce, se kterým jsme během následujících dnů byli spolu nejprve v emailovém a pak i v telefonickém kontaktu, domluvili jsme se na mírné slevě, v neděli pak zájemce přijel, prohlídnul si WRRko, kousek okolo parkoviště si ho pak i projel a plácnuli jsme si. Druhý den jsem dle domluvy udělal na úřadě odhlášku na nového majitele a odhlášené doklady jsem mu doporučeně poslal. A až pak po několika dalších dnech jsem vypověděl svoje povinné ručení - po domluvě s novým majitelm jsem počkal, až si on v klidu sjedná svoji pojistku, aby na něho pak v budoucnu nevlítla ta ČKP s výpalným.

_____

Ohledně nyní nabídnutého WR 250X - mírně uvolněná garáž po prodaném WRRku se mezitím záhy doplnila a následně dokonce ještě víc zaplnila, když přibyly další dva stroje. Smiřuji se s názorem, že kvůli svým mnoha motorkám nemám právo omezovat syna, který na mě už pár měsíců tlačí, abych ten svůj vozový park aspoň trochu zredukoval, aby se dalo nějak slušněji v té garáži vegetovat a nějak se o to místo podělit. Takže volba rozumem, nikoli srdcem, nakonec padla na nejvíce zachovalý můj stroj, nejnovější, s nejmenším nájezdem a dosud v záruce, pouze 1 rok starý a koupený zde v ČR jako nový, jehož jsem prvním, jediným majitelem.

Je absolutně v perfektním stavu, bez sebemenšího problému, a i bez jediné kosmetické vady, samozřejmě nehavarovaný ani nepoložený, nepadený ze stojánku ani nikde neopřený apod. A jsem si prakticky jist, že nikdy nejel ani za deště, natož aby projel nějakou kaluží, i když zrovna stroji tohoto typu by to nedělalo sebemenší problém. Posolenou silnici moje WRXko taky nikdy nepoznalo - vlivem ježdění na čopru na jaře bylo WRXko poprvé vytaženo až začátkem července, cca 3 mesíce od posledního solení při letošní sněhové kalamitě začátkem dubna.

Yamaha WR 250X je po celkovém nájezdu necelých 2 tisíc km výborně zajetá, opečovávaná, přes zimu odlehčená na enduro stojanu, pod plachtou ve vytápěné garáži s teplotou cca 10 až 15 st. C. Je po nedávné výměně oleje a olejového filtru, a nejbližší kontrola a případné seřízení ventilových vůlí je u tohoto typu opravdu až za 40 tisíc km (slovy čtyřicet tisíc km).

Roční povinné ručení platím 216,- Kč (žádná rodinná nebo firemní flotila, ale normální pojistka s plným bonusem neproblematického řidiče), spotřeba oleje nulová, spotřeba paliva je skvělá, dlouhodbě 2 a 3/4 litru na sto, minimum za celou dobu 2.57 l/100km a maximum 2.96 l/100km. Mašina je to hmotnostně lehká a přitom velmi robustní, rychlá, silná, úsporná, trvanlivá, se skvělým motorem a vynikajícím předimenzovaným podvozkem. Od endura WR 250R se liší pouze kolama a silnější (účinnější) přední brzdou u WR 250X, jinak motoricky i podvozkem, pružinama, tlumičema, velkou světlou výškou atd. jsou WR 250X a WR 250R konstrukčně identické stroje.


Ještě s tím prodejem nejsem vnitřně smířen, byl to ode mne spíš jen okamžitý nápad, jak vyřešit garážovou ponorkovou nemoc se synem - zvláště teď, co přibyly zase další 2 šedo-stříbrné stroje.













Už je v garáži fakt moc těsno a syn už má taky svůj samostatný motorkářský život a právo na svůj prostor.

A byla pro mne trochu snesitelnější představa, kdyby někdo tady z naší 250-kové party měl vážný zájem a věděl bych, že je to do dobrých rukou skutečnému zájemci - ne aby to nějaký mlaďoch během roku zrasoval někde s kamarádama na parkovišti.
 

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

4.9.2013 v 11:19 | Nahoru | #3

-sun- píše: Jak je případně konverze Xka do terénu? Lákalo by mě něco spíš do lesa.


Podle zkušeností lidí hlavně z USA, kteří na to běžně nasazují gumy se špuntama (viz i začátek a další stránky této diskuze), se s tím pak dá velmi dobře a za levno pustit i mimo silnice do lehčího terénu, a za sucha i do středně náročného terénu. Ostatně za mokra mají v těžším terénu problém na defaultních ošpuntovaných gumách i endura WR 250R.

Kompletní, ale finačně náročnější přestavbu, jak z WR250X na 250R, tak z WR250R na 250X, je také možno absolvovat výměnou kol, což má zase výhodu v tom, že není potřeba při střídání stylů zouvat a nasazovat gumy, ale dle potřeby jednoduše už celá obutá kola.
U nás v ČR to ale naráží na legislativu - obávám že, že do TP to asi nezapíšou, takže nezbývá než pak před kontrolou na STK zase kola přehodit.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

4.9.2013 v 11:38 | Nahoru | #4
 

-sun- píše: Na cesty zatím mám cruisra a myslím, že 250ccm na asfalt moc není.


Na převážně dálniční přesuny to určitě nejvhodnější motorka není, přestože skutečná maximálka Yamahy WR 250X je o víc než 30 km/h vyšší než náš (ČR) dálniční rychlostní limit.

A co na jakékoliv pro něho přijatelné silnici zvládne podlitrový čoprkrujzr (jako je např. moje Honda VT 750 Shadow Spirit nebo třeba Tvůj Intruder Suzuki M 800), to stejně dobře zvládne i WR 250X. Samozřejmě ne ve dvou, ne s tolika případnýma brašnama a kuframa, a ne s kopytama dopředu

Ale WR250X je chlazeno kapalinou, má výkon motoru přes 30 koní a šestistupňovou převodovku, a na okreskách a státních silnicích není problém držet krok s ostatními motorovými vozidly, a v případě potřeby být i rychlejší. Ale na dálnici bych na enduru-motardu bez ochrany proti větru trvale víc než 130 km/k držet nechtěl, to je fakt.
 

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

29.10.2013 v 12:12 | Nahoru | #5
 

SuperSic58 (v diskuzi Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty) píše: Dovi>A ty tu X ještě máš, nebo už šla do světa?


Mám a nechávám si ji - je to výborný "komplementární" doplněk k čopru (takový jeho protipól), takže nějak to s tím zimním uskladněním vymyslím.
 
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 276, 277] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8295 21.5.2024 v 14:49 Krautkopf
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist