globalmoto_unor




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.

Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 61
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.8.2012 v 14:01 | Nahoru | #1
 
Po delším rozvažování, shánění informací, důkladné obhlídce CRF250L a WR250X u prodejců Hondy a Yamahy a po osobním setkání se s vlastníkem WR250X a po písemné konzultaci na dálku s majitelem WR250R se moje volba výrazně přiklonila k osvědčené a po celém světě bohatě prověřené robustní Yamaze WR250R/X. O vlastnostech jejího podvozku a motoru se pějí ódy, a její nadprůměrně kvalitní celkové zpracování je patrné už na první pohled. Prostě a stručně řečeno - jedná se o pravý opak rozpočtovky. Tou rozpočtovkou ale nemyslím přímo Hondu CRF250L, Bože chraň!

A když se k tomu u WR 250R/X ještě vezme v úvahu dostupnost servisního manuálu (žádný pokoutný sken, ale plnohodnotná původní elektronická forma s vektorovou kresbou) a uživatelsky přístupný rozsáhlý diagnostický režim přímo na LCD panelu motocyklu (včetně možností přepnout se např. i do režimu otáčkoměru) bez nutnosti pořizovat si na diagnostiku další elektroniku jako tomu bohužel bývá u jiných značek, bylo definitivně rozhodnuto.
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.8.2012 v 14:03 | Nahoru | #2
gratuluju

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.8.2012 v 14:10 | Nahoru | #3
 
Navíc prodejce mi umožnil být přímo na dílně přítomen samotnému zprovoznění dosud netknutého motocyklu a udělat si přitom pár fotek a nějaké to video.
S jeho laskavým svolením jsem se pokusil vyrobit menší dokument, který by mohl možná zajímat i ostatní motorkáře. Ne každý má přesnou představu, co se s novou motorkou děje v době po uzavření závazné objednávky a složení zálohy, než se nakonec vytoužený stroj dostane do rukou novému majiteli spolu s klíčkama a manuálem...

Prosím o shovívavost k případným tvůrčím nedostatkům tohoto malého cca 13 minutového dílka.
Vyrobil jsem to jako svoje první video po pár hodinách osahávání si programu Windows Movie Maker a snažil jsem se přitom neplýtvat různými nabízejícími se vizuálními efekty. Navíc "filmováno" to bylo tím, co jsem měl k dispozici, v rozlišení pouze 320x240 pixelů a skoro 10 let starým digitálním fotoaparátem bez možnosti zoomovat při natáčení.

Třeba se to i přesto bude líbit a možná to i někomu z vás buďto teď nebo v budoucnu může při výběru a koupi nové motorky trochu pomoci.

Kdyžtak tady je odkaz, kdyby se automaticky nezobrazil náhled s videem umístěným na YouTube:

www.youtube.com/watch?v=mtwOCY2G_WM


 

Naposledy editováno 16.08.2012 13:22:43

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.8.2012 v 18:07 | Nahoru | #4
takže i malý báwo nebylo dost malý?

Pěkná hračka...

Naposledy editováno 15.08.2012 18:19:52

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

16.8.2012 v 11:42 | Nahoru | #5

sh0cker píše: takže i malý báwo nebylo dost malý?

Pěkná hračka...



To máš složitý - ANO i NE.

Samozřejmě při přechodu (nebo přiznejme si to, tehdy spíš při velkém skoku) z miniaturní padesátky i z relativně pořád ještě malé dvácy na F650GS (myšlen ten původní cca 650 ccm jednobuch s ROTAXem) se to malý GS Báwo jevilo jako OBROVSKÝ STROJ a vzbuzovalo respekt.
Velký a oprávněný respekt po všech stránkách - hmotnost, výkon, výška sedla, akcelerace, maximálka i samotná několikanásobně vyšší cena atd.

Ale po chvíli postupného zbližování už to člověku připadlo samozřejmý, a za další čas dokonce "malý" - třeba při tom přechodu na velký GS Báwo (boxer R1100GS)...

Jenže zase v porovnání s mojí současnou "největší mašinou" (WR250X) i to malý GS Báwo je respektive byla, nebojím se to říct, zbytečně velká a těžká kráva (pro moje použití).

Holt člověk jak žije a jak přibývají zkušenosti a lépe tak poznává svoje skutečný potřeby, tak i na leccos dokáže změnit názor...
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

10.9.2012 v 12:23 | Nahoru | #6
 
Dostal jsem PM od jednoho zdejšího motokolegy s dotazy ohledně WR250X - v odpovědi jsem se trochu rozepsal, a protože by to třeba mohlo trošku pomoci i někomu jinému, tak sem některé pasáže vložím.
No, ale hlavně se chci pochlubit včerejším výcvakem WR250X z "už" druhé záběhové jízdy...

___


Takže - spokojen jsem strašně moc!!
Až tak moc, že jsem si ke zcela novému WR250X sehnal pak ještě i zánovní, jen lehce ojetou WR250R s nepatrným nájezdem od prvního majitele (z jeho strany změna priorit a naprostý nedostatek času na motorku).

Podle ročníku i podle VIN je ta zcela nová WR250X jedna z nejnovějších sehnatelných v ČR - dle VIN je vůbec nejnovější ze všech, které jsem měl možnost vidět nebo se na ně zeptat.

Konkrétně ta zánovní WR250R z druhé ruky je 2008 (už je ale mimo tu první "japonskou" sérii s problémy s palivovoým čerpadlem), a ta nová WR250X je dle prodejce 2009/2010. Je ze skladových zásob ofic. distributora v ČR (Yamaha Czech), plná dvouletá záruka a plné dvouletá asistenční služba Yamahy po celé Evrope (ale i v ČR) - kdyby byla na cestách po Evropě nebo i po ČR (dále než tuším 50 km od místa bydliště) nějaké porucha, zařídí vše grátis (odvoz, opravu, ubytování osádky v hotelu, dopravu domů atd.) - vše zdarma. .

Tu novou WR250 si teď začínám opatrně zajíždět, hodně ji šetřím, vytáčím jen tak na třetinu plynu a hoooóódně pomalu (aby to palivo motor pobral). Samozřejmě dle doporučení střídám otáčky (což je opak jízdy konstantní rychlostí na stejný kvalt) - takto je nutno jezdit při citlivém a maximálně šetrném záběhu.

Zatím mám na nové WR250X aktuálně najeto jenom 298 km. Mám z obou těch motorek radost jak malej kluk, akorát je ale blbý, že se žena na mě pěkně naštvala, že mám podle ní dvě identický ("prakticky stejný") motorky, a máme tichou domácnost. Takže zvažuju v zájmu rodinného klidu redukci a jednu z nich bych možná pustil.

Jestlis na tom nikdy neseděl, tak mašinky jsou to lehký i pro manipulaci na místě, a o vynikající ovladatelnosti za jízdy asi ani netřeba mluvit - líp ovladatelná může asi být jenom speciální nízká a odlehčená motorka na šlapačky, a pak už asi jenom koloběžka nebo trialový kolo...

K rozdílům mezi nimi - ta WR250X má oproti WR250R výhodu v o něco nižším posezu, v předpokládám výrazně delší životnosti "hladkých" pneumatik (drží na silnici jako přibitý) a taky v účinnější přední brzdě oproti WR250R.

Jinak katalogová (doporučená) cena motardové verze WR250X je přesně o 5 tisíc vyšší než u WR250R (184.990,-Kč u WR250X oproti 179.990,-Kč u WR250R).
Ale jak správně říkáš, ještě se dá něco sehnat ve výprodeji (Bratislava, a pak tuším Liberec a Tachov nebo tam někde na západě Čech - co mi tak kamarád zjišťoval VINka těchto mašin, tak jsou o dost starší než moje.

Jestli ses díval na to moje amatérský video na Youtube, tak nenechali mi tam tu už skoro odcházející původní baterku (byť nepoužitou), ale dali mi zcela novou značkovou a přede mnou ji naplnili elektrolytem.

Snad jsem Ti trochu pomohl, a měj se hezky
Dovi
 



Naposledy editováno 12.09.2012 10:18:25

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.9.2012 v 10:25 | Nahoru | #7
 
Pokračování...

Výkon mi nechybí, já jsem totiž už trochu v letech a nemám to na honění se s ostatníma motorkama (ani s autama), já si jen tak jezdím svým tempem krajinou, ale o tom až dál v textu.

Tu druhou WR (zánovní WR250R z druhé ruky) se mi podařilo koupil si před cca třemi týdny (hned zhruba 14 dní po té nové WR250X) - bez odsouhlasení manželkou a za peníze za mého boxera BMW prodaného letos na jaře.

Takže k Tvým dalším dotazům:

Maximální rychlosti jsou sice uvedené v TP jako 130 km/h u WR250R a 134 km/h u WR250X, ale v testu WR250R/WR250X tady na Motorkářích z toho vytáhli něco okolo tachometrových 160 km/h, a u toho WR250X ještě víc. Jestli tam jsou stejný rozety, tak ten rozdíl mezi oběma verzema si vysvětluju tím, že Rko bylo na špuntech (s větším valivým odporem) a Xko na silničních pneu.

Já osobně se i na té už zajeté WR250R musím krotit a hlídat si tachometr, protože stovka je tam hned.
Při testovací jízdě při koupi té zánovní (ale už zaběhnuté) WR250R jsem na výpadovce z města jel chvílema (než jsem se pořádně podíval na tachometr, jak moc rychle to vlastně jedu) na šestku okolo 120 km/h, a to jsem to přitom pořád spíš jen lechtal a mělo by to stále tendenci slušně zrychlovat. Těm tachometrovým asi 155 km/h u WR250R (dle testu na Motorkářích) bych proto věřil.
Ale v praxi je todle na nic, to už není na dlouhodobou jízdu, rozumné dlouhodobější maximum při delších přesunech bych viděl tak asi okolo těch 115-125 km/h (u endurovitějšího Rka spíš raději tu dolní hranici, u X-motardu na silničních pneumatikách snad až i tu horní hranici). Přece jenom je to jednoválec, člověk tam sedí vysoko a ničím nekrytý (velký odpor vzduchu) a navíc tu WR250R jezdím na špuntech.

Já jsem vysloveně kochací typ, s čoprkrujzerem Honda VT750C4 Shadow jsem jezdil po okreskách tak zhruba do 70-80 km/h, a s nadlitrovým boxerem zhruba do 90-95 km/h (po dálnicích jsem nejezdil). S tou WR250R se kochám (opět po okreskách a v nouzi i po státní silnici) tak mezi 75-85 km/h. Je to parádně ovladatelný stroj a člověk na tom sedí vysoko a vidí daleko - skoro jako na koni.


Co se WR250X týče, tak s maximálkou zatím nemůžu sloužit - velmi ji šetřím, opatrně zajíždím a snažím se s ní nechodit zatím přes 80 km/h.

Žádné svoje motorky nestartuju a nikdy jsem nestartoval na bočním stojánku, ale zásadně vždy už v sedě na motorce (motorka je svisle). Po nastartování ji nechám chvilku prohřát podle okolní teploty; nyní asi zhruba minutu - než si nasadím brýle, helmu, rukavice atd. Pomalu vyjedu a motor zahřívám už při jízdě s malým namáháním - naštěstí bydlím na trase, kde po nájezdu na hlavní silnici pokračuju cca 3 km z mírného kopce dolů a pak další asi 3 km po rovině. To je myslím ideální, nemusím ještě nezahřátou motorku honit hned od začátku do kopce.

O režimu, v jakým to WR250X zajíždím, by mohla svědčit i spotřeba 2.65 l/100 km, a to jsem dost velkej a oblečenej na jízdu vážím přes 100 kg... Co jsem se tak díval na americká fora o WR250R/X, tak kluci, co na tom dojíždějí do práce po dálnici a vůbec to nešetří, mají (převedeno z majlí ujetých na jeden US galon) spotřebu klidně i 4.5 až 5.5 l/100 km - ale takhle bych já osobně takovouto motorku nikdy netrápil ani po najetých desítkách tisíc km.

V příloze posílám ještě památeční fotku z nedělního babího léta.

P.S.
Omlouvám se, že neumím být stručný - když tak si to čtení nechej na dlouhý zimní večery...
 
 


Naposledy editováno 12.09.2012 10:37:26

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.9.2012 v 10:43 | Nahoru | #8
 
Yamaha WR250X - nejlepší motorka na vyblbnutí
aneb
Yamaha WR250X - The kids are alright by MOTOHOUSE_CZ

14. září 2012, www.motohouse.cz/yamaha-wr250x-nejlepsi-motorka-na-vyblbnuti
www.motohouse.cz/yamaha-wr250x-nejlepsi-motorka-na-vyblbnuti

Aktuální článek o WTR250X v Motohausu - autor Karel Táborský, fotografie Honza Karásek.
Píšou tam o WR250X až v superlativech, a snad to nadšení není předstíraný.

Jeden citát za všechny:
"WR prostě funguje – a funguje líp než jakákoliv jiná motorka v téhle kategorii."
 

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.9.2012 v 10:56 | Nahoru | #9

Dovi píše:  

Jeden citát za všechny:
"WR prostě funguje – a funguje líp než jakákoliv jiná motorka v téhle kategorii."
 


Přesně tak

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.9.2012 v 11:03 | Nahoru | #10
to seš teda fajnšmekr (až blázen ) koupit si rovnou dva kousky . Jaký píšou v tp poměr kw/kg, myslim že současných 0.16 to nesplnuje (nové oprávnění A2 bude mít už 0.2). Zajímal by mě srovnávák s dr400sm. Ten wr motor bude fakt povedenej, když předstihuje i v nízkých otáčkách netočivé klx:

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.9.2012 v 11:12 | Nahoru | #11
 

bledemon píše: to seš teda fajnšmekr (až blázen ) koupit si rovnou dva kousky


Víceméně souhlas - jenom pořád nevím, jestli platí spíš A nebo B
 

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.9.2012 v 11:30 | Nahoru | #12
 

bledemon píše: Jaký píšou v tp poměr kw/kg, myslim že současných 0.16 to nesplnuje (nové oprávnění A2 bude mít už 0.2).


Je to tak - máš pravdu. Viz přiložený obrázek obou ORV.

Výkonový poměr u obou WR lehce přesáhnul hranici 0.16 kW/kg - pohotovostní hmotnost je 134 kg u WR250R a 136 kg u WR250X. Rozdíl v hmotnosti mezi Rkem a Xkem je myslím dán masivnějšíma kolama a větší/účinnější přední brzdou u 250X.

Nevšimnul jsem si tohoto poměru respektive nevěnoval jsem tomu z neznalosti pozornost (já sám mám neomezený Äčko) a na to jsem pak taky doma pohořel.

Tu druhou WR (bílá WR250R z druhé ruky) se mi totiž podařilo koupil si před cca čtyřmi týdny (hned zhruba 14 dní po té nové WR250X) - bez vědomí manželky a za peníze za mého boxera BMW prodaného letos na jaře. A hlavně s tím, že kdyby nebyl ani dodatečný souhlas velitelky a bylo z toho dusno, tak než se to snad nějak uklidní, že by mohl na jednom z těch dvou WR občas jezdit syn (nový WR250X nejdřív až bych ho já poctivě zajel), který má řidičák na 25 kW motorku (to omezený Äčko - skupina Ao nebo A18 či jak se to píše).

Jenže jak mi pak synátor sdělil, je tam u té jeho skupiny kromě celkového výkonu (maximálně těch 25 kW) ještě druhé omezení, a to právě ten výkonový poměr maximálně 0.16 kW na jeden kilogram pohotovostní hmotnosti. V podstatě jde o to, že taková výkonná a zároveň lehká mašina má pak podle dnešní legislativy příliš velký zrychlení, na který už člověk potřebuje (dneska) řidičák s neomezeným Áčkem.
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.9.2012 v 11:49 | Nahoru | #13
 
P.S.
Sympatická je i nízká cena povinnýho ručení - konkrétně u Slavia pojišťovna a.s. (viz zelené karty) po mně chtěli 216,-Kč na rok.
Samozřejmě není to jenom objemem a výkonem motoru a hmotností těch WRek, ale zafungovalo i to, že mám plný bonus, nemám trvalý bydliště např. v Praze a ani nejsem 18 letej střelec.
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

24.9.2012 v 10:19 | Nahoru | #14
 
Ještě sem s dovolením dám památeční první dvě fotky ze včerejší vyjížďky s WR250R...
 
 

 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

24.9.2012 v 12:26 | Nahoru | #15
 
Takže ten zdejší motokolega si právě přivezl novou WR250X a tak si dovolím vložit sem jeho první dojmy (akorát ale samozřejmě z jeho zprávy odstraňuji soukromé informace mezi námi dvěma).

...

Trochu jsem to urychlil a včera ji dovezl. Zatím mám najeto 150 km pečlivého zajíždění, takže nevím, co se skrývá v motoru, když se vytočí, ale hodně mě překvapilo, jak je motor silný už od spodu na to, že je to jen civilní 250. Kultivovanost chodu taky špička, vstřikování asi dělá divy. Řazení jde taky lehounce jak po másle, řadit neutrál absolutně žádný problém, přední brzda taky super. Podvozek se ovládá fakt lehounce, těch 137 kg nejde poznat.

Co se vzhledu týče, je lepší než na fotkách, fakt kráska. Pouze držák SPZ je otřesný, jen co ji splatím tak tam půjde tenhle: http://www.yshop.cz...atniky/?query=WR250X

Přední blatník taky mohli udělat malý motardový, tenhle velký působí rušivě. Jak napotvoru je tam speciální uchycení, takže univerzální z náhrady nejde použít. Někteří borci ho zkracují, ale je tak nešťastně tvarovaný, že výsledek není stoprocentní.

Poslední věc, která by hodně vylepšila vzhled (když pominu výfuk), jsou nějaká stylová zrcátka.

 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

24.9.2012 v 12:28 | Nahoru | #16
 
A odpověď:

Sdílím plně Té pocity z tohoto stroje, byť ještě nezajetého. U mne je to podobné, taky ještě opatrně zajíždím, ale taky si už i teď libuju, a i ta převodovka je parádní, jak jde vše úplně lehce.

Přední blatník je společný s enduro verzí (250R), a je fakt, že mohl být decentnější - přece jenom se u motardu nepředpokládá častá jízda v blátě a ve velkých kalužích, brodění potokama a tak podobně.

Ten velký držák registrační značky je sice tak trochu jako pěst na oko, ale tím, jak je vyložený hodně dozadu, je to zase možná trochu i přínos pro bezpečnost - třeba dojíždějící auta na křižovatce se pak tak moc nelepí na motorku a dávají si trošku odstup od zadního kola.

Ohledně toho padání do zatáček - mrkni se pro jistotu i na tlaky v pneumatikách. Já to měl docela dost rozhozené oproti údajům výrobce, a to přestože to mechanik před mýma očima (viz i to video) dofukoval. Jedno kolo bylo víc než mělo být, druhý zase míň, takže to nebylo měřákem (jejich nebo mým).
A taky jsem měl sekundární řetěz našponovaný o trochu víc, než výrobce udává ve specifikacích - ale s tím řetězem teď (před prodejem) mechanik nic nedělal, už to tak bylo ze skladu. Hned jsem to raději trochu povolil, a přední kolo upustil a zadní dofouknul...
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

5.10.2012 v 09:00 | Nahoru | #17
 
Pro ty, které by to zajímalo - další dílčí spotřeba paliva činila 2.91 l/100km.

Stále ještě zajížděcí režim, časté střídání rychlostí a otáček, motor v záběru i brždění motorem atd., jenom už motor až tak moc nešanuju - ale to samozřejmě až po důkladném zahřátí. Přece jenom je potřeba ho postupně zvykat na občasný, i když zatím spíš jenom krátkodobý záběr...

Jinak celková průměrná spotřeba od začátku záběhu: 2.78 l/100km
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

5.10.2012 v 17:38 | Nahoru | #18
 
Jiný zdejší kolega a jeho aktuální PM:

Ahoj,
čtu tvoje příspěvky o 250 ccm "malorážkách" a chci ti za ně moc poděkovat. Rozhoduju se, resp. jsem prakticky rozhodnutej, že si letos přes zimu udělám radost a pořídím úplně novou CRF250L. Už se chystám na Jarov pořádně si jí prohlídnout. Myslím, že tu dlouho nebyla tak pěkná nová motorka za tak přijatelnou cenu. Zaujala mě hned jako novinka a pořád a znovu se mi potvrzuje, že to bude dobrá volba. Procházím určitým vývojem a evidentně řeším to, co spousta ostatních... takže už žádná ojetina, žádnej mastodont, pořídím si voňavku a už si jí nechám pro radost, pro zábavu a pro užitek.
Gratuluju k WR a fakt ještě jednou díky za informace a odkazy, moc mi pomohly.


... a odpověď:

Díky za názor a za potvrzení, že nás je víc takových, komu pro jejich potřeby i pro radost z jízdy stačí lehčí obratná motorka s cca 25-30 koňskými silami. Zrovna včera bylo tady na jihu Moravy krásně a tak jsem odpoledne vyrazil na další zajížděcí jizdu - to WRko je fakt skvěle ovladatelný stroj a ta "Tvoje" CRF250L je (respektive bude pro Tebe) taky to samý.

Sedí se vysoko a člověk tak má přehled o situaci kolem sebe a může reagovat (oproti mnohým jiným mašinám) jaksi "v předstihu". Osobně mám na WR250R/X velký pocit bezpečí jak kvůli té lehkosti mašiny a její obratnosti, tak i kvůli tomu vysokému posezu - říkám si, a za jízdy si to často uvědomuju, že kdyby někdy došlo k nějaké kolizní situaci (ne, že bych ji chtěl přivolávat), jezdec by snad měl šanci na poslední chvíli ještě "vyskočit" a vyhnout se tomu nejhoršímu.

K tomu pořízení si (aspoň jednou v životě) voňavku pro radost, pro zábavu i užitek - přesně tak jsem to taky cítil, když jsem se rozhodoval. A ta částka okolo 100 tisíc je myslím ještě relativně přijatelná, pokud si člověk chce tu voňavku ponechat co nejdýl. Ale třeba koupit si novýho mastodonta za 400 tisíc s tím, že za dva tři roky je jeho cena poloviční, to vědomí by mi bránilo něco takovýho podniknout, i kdybych se v penězích topil.

Tak ať Ti to všechno vyjde podle Tvých přání!
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

9.10.2012 v 11:56 | Nahoru | #19
 
Některá specificky zaměřená videa aneb Yamaha WR250X i pro strážníky místo koně...

Ne, že bych jeho počínání schvaloval, ale ten kluk si na tom obratném motardovi dost věří a docela chápu jeho radost.


www.youtube.com/watch?v=_RqoFY6Vquo&feature=related

Live it, Love it, Ride it! Urban Supermoto stunt! #WR250X#



www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_269826&feature=iv&src_vid=_RqoFY6Vquo&v=lnXb7dJlimo

Urban supermoto freestyle stunt, Live it Love it Ride it! #WR250X Yamaha XT660X#



www.youtube.com/watch?v=F535wNVkCis&list=UU6Xuc-xm82AeB8i8rlT5TXw&index=1&feature=plcp

Urban Supermoto "Summer Downtime. I blame Boobies!." #XT660X#WR250X#



www.youtube.com/watch?v=WH9SneJ0Jh4&list=UU6Xuc-xm82AeB8i8rlT5TXw&index=2&feature=plcp

Moronic Activity! ..Winter Supermoto.. #WR250X#



www.youtube.com/watch?v=oElY0Ip8vXo&list=UU6Xuc-xm82AeB8i8rlT5TXw&index=4&feature=plcp

City Core @ fall. Supermoto JazZ! #WR250X#



www.youtube.com/watch?v=y9VfRSYbvM4&list=UU6Xuc-xm82AeB8i8rlT5TXw&index=3&feature=plcp

Some leftover clips. - Supermoto fall session #WR250X#
 

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

9.10.2012 v 20:27 | Nahoru | #20
No, jak ti to jen říct..
SAKRA CHLAPE DVĚ WÉERA DVĚPADE TI TEDA ZÁVIDÍM

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

10.10.2012 v 12:19 | Nahoru | #21
 

PetrXX píše: No, jak ti to jen říct..
SAKRA CHLAPE DVĚ WÉERA DVĚPADE TI TEDA ZÁVIDÍM


Ahoj,
protože vím, jak to tady na foru občas chodí, říkal jsem si - myslí to ten Petr ironicky nebo vážně?

Ale vzpomněl jsem si, žes nedávno psal v jiném vlákně o WR450F a WR250R, a tak se to pokusím najít... jo, našli, moji rádcové, bylo to v diskuzi "První motorka - slabší nová vs. silnější jetá"
http://www.motorkari...ft=134099&fid=65

 

PetrXX píše: WR450 je na asfaltu utrpení. Tahle motorka patří do terénu, asfalt jen v případě nouze (přejezdy), nikoli plánovaných cest typu "do práce 25km".


PetrXX píše: Pokud tě láká terén a čas od času vlezeš na asfalt, WR250R je velmi dobrá volba. Ovladatelnost je skvělá, v terénu výkon zcela dostačující a nemusíš mít strach vrknout plynem, že ti to ujede pod zadkem. Díky menší hmotnosti se dokáže vydrápat i tam, kde těžší motorka má problém.



 
Takže díky Ti za tu vážně míněnou poznámku!

Ono s těma dvěma WR250 (R a X) se to u mne "shodou okolností tak nějak sešlo"...
Kápnul jsem totiž - a náhodou ve správný čas a ve správné lokalitě - na dobrou nabídku sotva zajetého a udržovaného stroje od jeho 1. a velmi solidního postaršího majitele.

Zpočátku jsem dokonce ve skrytu duše doufal, že by to snad mohl být zároveň i jakýsi zlomový motorkářský dárek pro manželku k jejím narozeninám, jenže ona stále odolává lákání, aby začala jezdit na motorce. A syn z toho taky vypadnul - jak píšu výše, má omezený řidičák a těsně nesplňuje výkonový poměr u tohoto relativně lehkého stroje s motorem do 25 kW.
Tož i toto částečně stálo v pozadí pořízení si zánovní WR250R po již dříve zakoupené nové WR250X...
 

Naposledy editováno 10.10.2012 12:27:40

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

10.10.2012 v 13:39 | Nahoru | #22
 
Ještě snad dodatek...

Ona ta následná koupě WR250R nebyla jenom taková subjektivní živelná záležitost, ale měla i trochu pragmatičtější souvislosti. Přistupoval jsem k ní i s vědomím, že třeba kolega si po záběhu na silnici "přetvořil" svoji WR250X (také kdysi nově zakoupenou) na endurovitější WR250R, a tato reinkarnace ho stála tuším okolo dalších 30 tisíc Kč jenom za kola (21" a 18") včetně jiného (Rkového) náboje, a další výdaje za šusplech, blastry atd. Jezdí takto podle svých slov už trvale, a ty původní motardový 17" kola skladuje spíš jenom kvůli budoucím povinným prohlídkám na STK. Jenže bohužel jízda po silnici je na tom pak v jeho případě vlastně nelegální se všemi případnými důsledky z toho plynoucími.

Takže i pod vlivem této jeho zkušenosti mám dneska WR250X i WR250R, a jsem tomu nakonec moc rád.

Při přesednutí z jedné na druhou cítím pod sebou mašiny se stejným ovládáním a s identicky se projevujícím motorem (stejný průběh momentu, řazení při daných otáčkách atd.), byť s trochu jiným určením a s vlastnostmi optimalizovanými pro různé povrchy.

A říkám si, že i v případě nějakých technických problémů nebo případného náročnějšího servisu nebo opravy u jednoho stroje by se snad nechalo leccos potřebného odměřit nebo zjistit podle toho druhého - nastavení a rozměry, různé provozní veličiny i jejich prahové/hraniční hodnoty atd.

Prachy to skoro nežere - pořizovací náklady snesitelný a provozní prakticky zanedbatelný.

Holt člověk když chce, tak si zdůvodní všechno, že jo...

Takže ještě jeden "velmi vážný argument" - nemusím už vymejšlet další japonský a německý jména jako tomu bylo u ostatních motorek.
Oběma těm báječným WRkům říkám jednoduše a prostě - Bílá a Modrá.
 

Naposledy editováno 10.10.2012 13:53:00

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

16.10.2012 v 10:05 | Nahoru | #23
alphatechik (montuje se i v čr) dělá 21kw sady aby šlo wr řídit od 18ti

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

16.10.2012 v 18:42 | Nahoru | #24
 

bledemon píše: alphatechik (montuje se i v čr) dělá 21kw sady aby šlo wr řídit od 18ti


Pssst, nebo mi bude jedno z těch WRek ještě nakonec znárodněno
 

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

20.10.2012 v 19:08 | Nahoru | #25
Dovi si blázen pořídit si téměř identické stroje, ale fandím ti a tvoje recenze se čtou pěkně A taky ted pokuju namísto CRF250-L po téhle WR250 , tedy jen R verzi ........ Život se dá řídit rozumem, ale možnost žít je tím ztracena. -Je to z jednoho filmu-...A je v tom hodně pravdy.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

20.10.2012 v 19:42 | Nahoru | #26
 

NOB píše: Dovi si blázen pořídit si téměř identické stroje, ale fandím ti a tvoje recenze se čtou pěkně A taky ted pokuju namísto CRF250-L po téhle WR250 , tedy jen R verzi ........ Život se dá řídit rozumem, ale možnost žít je tím ztracena. -Je to z jednoho filmu-...A je v tom hodně pravdy.



Souhlas

A kdybys nesehnal WR250R a narazil bys na dobrou nabídku WR250X, dá se i to Xko předělat levně na legálně provozovatelného "edvenčra"...

Někomu k tomu stačí terénněji zaměřené obutí a trocha toho dobrodružného ducha:



Blíže viz zde: http://wr250rforum....9-wrx-adventure-bike
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

22.10.2012 v 09:26 | Nahoru | #27
 
Další cestovatelští dobrodruzi na bahňáckých motárdech:






 

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

22.10.2012 v 15:42 | Nahoru | #28
Docela se mi libi ty spunty na supermotu,,, takovy baculaty..celkem dobros
ale na svoji bych to asi nedal.

Naposledy editováno 22.10.2012 15:46:05

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

23.10.2012 v 10:58 | Nahoru | #29
 

SuperPivis píše: Docela se mi libi ty spunty na supermotu,,, takovy baculaty..celkem dobros ale na svoji bych to asi nedal.


Tak samozřejmě na silnici (na asfalt) to není optimální, ale hoši z júeseej si pochvalujou, že v měkkém bořivém terénu jsou ty "ozubený balóny" lepší než úzký enduro gumy.

U vyšších překážek na cestě (kameny, kořeny) už je potřeba dávat větší pozor a motorce víc pomáhat kvůli tomu přednímu 17" kolu oproti enduráckému 21", to je jasný.
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

23.10.2012 v 11:13 | Nahoru | #30
 
Tady je další podobný cestovatel a fotky z jeho několikadenní jízdy kamenito-písčitou pouští na motardu s enduro gumama:



Ale jestli to tam bylo celou cestu takový jako na těch fotkách, tak by to možná šlo dát i na původních motardích hladkých pneumatikách...

http://wr250rforum.f...8104-my-x-in-moab-ut
 
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 61
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 273, 274] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8200 Včera v 09:12 Fic6
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58

TOPlist