bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

Aprilia RSV úpravy a tuning

7.5.2017 v 23:53 | Nahoru | #2941
...

Naposledy editováno 31.03.2019 14:11:42

Aprilia RSV úpravy a tuning

8.5.2017 v 20:23 | Nahoru | #2942
Zdar krovku mam, mobil 735189041













1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

10.5.2017 v 21:19 | Nahoru | #2943
Zdary chystám se na přetěsnění předních Ohlins vidlic na mým rsvéčku 01. Co doporučíte za viskozitu oleje? V manuálu píšou 5W nebo 20W což mi přijde jako dost rozdílný.. a množství 500cm³ ? Moto má to najeto 40k. Zatím mám vybranej Motul Fork Oil Factory Line 5W. Díky

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

10.5.2017 v 21:44 | Nahoru | #2944
Ferro69> tam se leje olej Ohlins 1309, má viskozitu cca 19 sct. Ty oleje 5W mají viskozitu 22,5 sct. Jen pozor na Motul, ten má úplně jiné hustoty než standardní oleje značených 5w 10w 15w. Motul je řidší.

Tabulka srovnání hustoty olejů do vidlic







Naposledy editováno 10.05.2017 21:48:52

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

10.5.2017 v 22:28 | Nahoru | #2945
Právě mi přijde ten motul 5W s 18,3sct nejblíž origu. Jako většinou se snažím dodržovat co píše výrobce ale 1) můj dodavatel ten Ohlins olej neumí a 2) je 3x drazší ale radši se ptám třeba má ta cena nějaký opodstatnění..

Aprilia RSV úpravy a tuning

11.5.2017 v 13:27 | Nahoru | #2946
Chlapi dá se nouzově dojet na mille s jednou svíčkou ve válci? Respektive svíčky by tam byly obě ale jen jedna fajfka, takže by palila hen jedna svice... praskla mi fajfka a jina bude az zitra a potreboval bych kousek odject. Dik

Aprilia RSV úpravy a tuning

12.5.2017 v 03:39 | Nahoru | #2947
Mam zkusenost, ze na prostredni svicku to pocitove jelo normal, neze zmeny, ale na krajni to ztracelo vykin. Kousek nouzove s tim ale asi dojet muzes

Aprilia RSV úpravy a tuning

12.5.2017 v 04:54 | Nahoru | #2948
Ja tu fajfku pak aspon omotal nejak pofiderne izolaci abych mel aspon pocit ze tam je a dojel jsem v pohode a asi i palila, byla to ta prostredni a zdalo se mi ze jede normalne dik za info

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

13.5.2017 v 12:33 | Nahoru | #2949
Ještě se zeptám k volnoběžce... dočetl jsem se tu že když je špatná, tak při startování v ní dost rachtá a startér jde na prázdno. U mě nerachtá a naprázdno taky nejde, ale dost často se motor jakoby zasekne a musim startovat znova. Tak jsem koupil novou baterku 12 ah, 200 A startovací proud a dělá to pořád. A za studena dost špatně chytá. Zkoušel jsem i přes kabely s nastartovaným autem a i tak ji trvá než chytne, třeba na 5-6 zastartování... to zasekáváni je teda volnoběžka, ikdyž to nejde naprazdno a nerachta v tom? Mohlo by to být i špatně převádějící startovací relé?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

13.5.2017 v 13:12 | Nahoru | #2950
Thunder> to sekání je, že chytne horní úvrat komprese a prostě se to už nehne.... musíš to zkusit znovu a nebo zařadit kvalt a trochu s tím cuknout dopředu nebo dozadu... to dlouhé startování nevím, asi špatně seřízené něco... podtlaky? Sytič dávaš??

Aprilia RSV úpravy a tuning

14.5.2017 v 15:09 | Nahoru | #2951
Se sytičem a samozřejmě bez plynu, zkoušel jsem plnej sytič i půlku. Zkusim dát ještě jiný relátko, jestli náhodou

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

3.6.2017 v 20:02 | Nahoru | #2952
Thunder> Asi mě začlo dělat to samé....

Za tepla vše ok, ale jak to vytáhnu z garáže tak to startuje i 10s... minulý rok to naskočilo okamžitě..... samozřejmě to někdy vybije úplně baterku, tak musím zajet zase zpátky a dobíjet....

Napadá někoho co to může dělat?? Svíčky (cca rok staré), podtlaky?? Na svíčky se mě nechce ani dívat, přístup jak do ........

Aprilia RSV úpravy a tuning

4.6.2017 v 06:26 | Nahoru | #2953
U mě se teď startování zlepšilo, dá se říct že chytá na ťuk studená i teplá, ale někdy to vydá nehezkej zvuk. Ta volnoběžka fakt bude načnutá
Nemůže ti to dělat krapet slabší baterka? Já pak tu novou baterku pořádně dobil a od tý doby pohoda. Vim že píšeš že ji dobíjíš, ale pokud by měla nejlepší za sebou nemusela by se dobít naplno...

Aprilia RSV úpravy a tuning

4.6.2017 v 08:46 | Nahoru | #2954
Jop, zacal bych baterkou, v kazdy baterkarne zmeri jakej dava startovaci proud, jestli malej, nemusi to uz stacit ....

Aprilia RSV úpravy a tuning

4.6.2017 v 13:02 | Nahoru | #2955
Jak rychle se vám rsv zahřívá? Mě přijde že to je hroznej fofr

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

4.6.2017 v 16:21 | Nahoru | #2956
no mám asi dva roky motobatt, 14Ah... snad už není ko

Točí to, ale asi pomalu... zkusím ju někdě přeměřit....

Zahřívání se mi zdá normál... v těhle horkách je to hned nooo... ale je to jen voda, olej trvá dýl, na to pamatuj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.6.2017 v 09:16 | Nahoru | #2957
oioi01> jasný, myslim jen vodu:) pak dej vědět jak s tou baterkou...

3 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

7.6.2017 v 11:12 | Nahoru | #2958
Pánové,
při rekonstrukci mého erka se stala nemilá věc. Jelikož byl třeba celolak, objednal jsem kompletní sadu polepů od motografix. Origo stojí naprostý nesmysl.
Samolepky a kvalita super, bohužel ale nějak opomenuli, že erko 03 má na masce vedle světlometu na každé straně takový trojúhelníček s šachovnicí a ten v sadě chybí.
Vykomunikoval jsem, že když bych dokázal poskytnout nějaké rozměry a ideálně foto nebo scan téhle části polepu, zkusí mi jej vyrobit. Bohužel na netu jsem nic nenašel, tady na m.cz není jediný člověk s černým erkem 03, kterému bych mohl napsat a originální sada polepů pouze na masku stojí 7.500 Kč, což se mi zdá poněkud příliš.
Nemá někdo doma ulité 03 erko, nebo kámoše s ním, který by dokázal poskytnout podklady?
Nebo nezahlédl to někod někde na fóru?

Díky Jindřich

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.6.2017 v 12:10 | Nahoru | #2959
Thunder> Tak jsem to ted testnul... Kabelama propojil s autem a chytla na brnk jako za mlada.... Takze baterka po dvou letech ko..
Jak dlouho vydrzely baterky vam???
Pritom pres zimu vytahuju pojistky a aspon 2x ji dobijim...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.6.2017 v 15:41 | Nahoru | #2960
oioi01> zkus Motobatt. Má s ní na Tuono, Futura Tuono nejlepší zkušenosti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.6.2017 v 16:36 | Nahoru | #2961
dakarista> nahore sem psal, ze mam motobatt 14ah...
Tobe drzi jak dlouho uz?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.6.2017 v 18:31 | Nahoru | #2962
oioi01> v prvním Tuonu byla asi 4 roky a teď ji má i původní majitel. Ve Futurě byla asi 3 roky a teď ji mám zas v Tuonu

Edit: zkus změřit jestli ti to dobíjí

Naposledy editováno 07.06.2017 18:32:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.6.2017 v 18:37 | Nahoru | #2963
dakarista> na palubce ukazuje furt kolem 13v myslim... Je to divne... Zkusim ji nejak ozivit jeste.... Ale nechtelo se ji moc tocit i kdyz jsem ji zrovna odpojil z nabijecky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.6.2017 v 19:07 | Nahoru | #2964
oioi01> ta palubka dost kecá, na to nekoukej

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.6.2017 v 19:26 | Nahoru | #2965
oioi01> já měl zatim na baterky stesti, snad jsem nemusel ani jednou kupovat:) zx7r jsem mel pet let, s tou baterkou jsem ji koupil a pak zas prodal:) az ted v rsv a to bylo hned po koupi masiny... jinak me palubak ukazuje 12,3V s tou novou a startuje pekne

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.6.2017 v 21:03 | Nahoru | #2966
dakarista> premerim to teda jeste na baterce pak...
Ale to bych mel problemy i za tepla... Ujedu treba 200km, mezitim 5x startuju a vzdy cajk... Proste jen kdyz ji vytahnu studenou z garaze...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.6.2017 v 22:01 | Nahoru | #2967

Ferro69 píše: Právě mi přijde ten motul 5W s 18,3sct nejblíž origu. Jako většinou se snažím dodržovat co píše výrobce ale 1) můj dodavatel ten Ohlins olej neumí a 2) je 3x drazší ale radši se ptám třeba má ta cena nějaký opodstatnění..


Öhlins správně funguje jen s Öhlinsem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

8.6.2017 v 06:13 | Nahoru | #2968
oioi01> Tak mě Motobatt vydržela ta rok a půl. Zatím nejhorší zkušenost. Kupoval jsem jí kvůli startovacímu proudu a že je odolná proti podbití - občas se mi stane, protože zas tak často nejezdím, že v ní klesne napětí dost nízko. Originál baterka vydržela skoro pět let, měnil jsem jí jen pro jistotu. Pak jsem kupoval Yuasu, ta kolem čtyř let, potom Motobatt, ta jak už jsem psal a teď tam mám Bosch rok, tak se uvidí. "péči / nepéči" měly všechny stejnou ..... ale samozřejmě to mohla být náhoda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.6.2017 v 10:58 | Nahoru | #2969
Jindřej> Kolik si dával za celolak? Mě to s největší pravděpodobností čeká tuhle zimu.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.6.2017 v 11:01 | Nahoru | #2970
Dablicek200Mph> daval jsem to ke kámošovi, který se ale trochu zkurvil, bo už mi dělal lepší laky. Ale dal jsem mu dojebané kapoty včetně samolepek, akorát komplet rozebrané a komplet lakování, oprava jedné kapoty u někoho a nalepení polepené polepů, které jsem dodal 14.000, což jde.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist