bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

19.3.2017 v 19:03 | Nahoru | #2911
dewwil> tak super, stačí mi jeden. Ale zájem mám. Jo a už jen sehnat origo držák SPZ a mám ji pěkně v origo stavu .... a pak jen ty laďáky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

19.3.2017 v 22:00 | Nahoru | #2912
rogyze> tvl, proč jsi tam dal tokica a vidle z hondy?

Aprilia RSV úpravy a tuning

20.3.2017 v 07:12 | Nahoru | #2913
Tuning py*o.

Naposledy editováno 20.03.2017 07:12:40

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.3.2017 v 07:52 | Nahoru | #2914

Mileek píše: rogyze> tvl, proč jsi tam dal tokica a vidle z hondy?



Protože zlepšovat vlastnosti motorky oproti sériovýmu stavu je příliš mainstreamový, a on nechce jít s proudem

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.3.2017 v 07:52 | Nahoru | #2915


Naposledy editováno 21.12.2018 16:00:39

Aprilia RSV úpravy a tuning

21.3.2017 v 19:56 | Nahoru | #2916
Chtěl bych se zeptat, zda jste se někdo se s tímto v souvislosti se zadním třmenem. Mám v něm vydřené drážky od brzdových destiček. Vypadá to podobně, jako to má maník v tomto videu (čas 1:40): Mám podezření, že se v tom destička skřípne a následně skříží. Napadla mě zatím oprava tekutým kovem s následným zarovnáním. Nemá někdo nějakou zkušenost?

Naposledy editováno 21.03.2017 19:57:15

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

21.3.2017 v 20:43 | Nahoru | #2917
Ono to stejnak ničemu nevadí. Protože se pořád zavzdušňuje... nebo jaký s ni máš problém?

Nemá smysl to řešit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.3.2017 v 06:42 | Nahoru | #2918

dakarista píše: Ono to stejnak ničemu nevadí. Protože se pořád zavzdušňuje... nebo jaký s ni máš problém?

Nemá smysl to řešit



Uz tri roky nezavzdusnuje... Staci uprava za 10kc

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.3.2017 v 07:11 | Nahoru | #2919

dakarista píše: Ono to stejnak ničemu nevadí. Protože se pořád zavzdušňuje... nebo jaký s ni máš problém?

Nemá smysl to řešit

Mně se to nezavdušňuje. Problém je jen ten, že to nebrzdí dostatečně silně.

Naposledy editováno 22.03.2017 07:12:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.3.2017 v 08:28 | Nahoru | #2920
CB600> Mno já nevim. Když jezdím tužku, nepotřebuju brzdit silně. Když nejezdím tužku, tak na zadní brzdu nešahám, zvlášť u dvouválu a u RSV speciálně

Nebo to má někdo jinak?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.3.2017 v 08:31 | Nahoru | #2921
oioi01> Nééé že bych jí používal, ale úprava je jaká? Pětku bych zainvestoval.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.3.2017 v 08:34 | Nahoru | #2922

špageta píše: oioi01> Nééé že bych jí používal, ale úprava je jaká? Pětku bych zainvestoval.



Budu hádat, nový měděný podložky pod banja a kus hliníkovýho plechu pod pumpu (tepelný stínění)?

Aprilia RSV úpravy a tuning

22.3.2017 v 08:41 | Nahoru | #2923
Hmmm, tak mám přepákování, třmen vyblejskanej jak psí kulky, prohnaný brzdovkou horem spodem i s otočeným třmenem .... a za chvíli to taktak udrží motorku v kopci na semaforech. Asi vadnej kus.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.3.2017 v 08:47 | Nahoru | #2924

FiZzeR píše: CB600> Mno já nevim. Když jezdím tužku, nepotřebuju brzdit silně. Když nejezdím tužku, tak na zadní brzdu nešahám, zvlášť u dvouválu a u RSV speciálně

Nebo to má někdo jinak?


No, já to mám teda asi jinak. Mám rád, když věci fungují, tak jak mají a mohu se na ně spolehnout. A využití zadní brzdy je především v pohodlném rozjezdu do kopce a pojistka při wheelie ala Biaggio. Dále je s tím i sranda, protože občas mě baví i zablokování zadního kola před zastavením nebo do zatáčky.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.3.2017 v 09:23 | Nahoru | #2925
CB600> No pokud tím nezablokuješ kolo, tak je něco špatně, o tom žádná, ale "silně brzdit" to nebude nikdy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.3.2017 v 09:31 | Nahoru | #2926

CB600 píše: Mně se to nezavdušňuje. Problém je jen ten, že to nebrzdí dostatečně silně.



Tak lépe odvzdušnit. Musíš sundat třmen a otočit ho vzhůru nohama

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.3.2017 v 09:32 | Nahoru | #2927
Dakarista, mám to odvzdušněné a vím jak se to dělá

Fizzer, co se týká síly, ta mě stačí na úrovni schopnosti blokace zadního kola.

Zkusím prohodit destičky (mezi sebou, jedna je víc), a nabarvím něčím styčnou plochu a tím ověřím, zda se nešprajcuje a nebrzdí jen hranou...

Naposledy editováno 22.03.2017 09:36:05

Aprilia RSV úpravy a tuning

22.3.2017 v 10:50 | Nahoru | #2928
Uz sem to tu kdysi psal.
Staci dat nekovovou podlozku mezi pumpu a ten drzak. Ja jeste omotal i srouby trochu teflonovou paskou a zadek pumpy polepil hlinikovou folii.. Poradne odvzdusnit a uz treti rok mam stejny brzdny ucinek.
Sice taky kolo bloknu az vetsi silou, ale good.

Ja zadkem pribrzduju casto, moto se mi zda stabilnejsi

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.3.2017 v 16:54 | Nahoru | #2929

CB600 píše: Fizzer, co se týká síly, ta mě stačí na úrovni schopnosti blokace zadního kola..



Na to u RSV zadní brzdu nepotřebuješ.

Aprilia RSV úpravy a tuning

22.3.2017 v 21:09 | Nahoru | #2930
No díky antihopu asi trochu jo .

Jinak jjsem dnes jen přehodil desky (jedna měla víc masa) a v pátek to vozkouším, pocitově se mi to zdálo o dost lepší, tak uvidím pak na ostro...

Aprilia RSV úpravy a tuning

23.3.2017 v 12:35 | Nahoru | #2931
Si na ní ještě moc nenajel co? Ono to s tím antihopem není tak žhavý, většinou na dávkování blokace zadního kola stačí spojka. Zadní brzda je tam vážně k hovnu.

Aprilia RSV úpravy a tuning

23.3.2017 v 12:52 | Nahoru | #2932
Najeto fakt kulový... Ale na tu zadní brzdu mám jiný názor viz důvody výše....

Aprilia RSV úpravy a tuning

23.3.2017 v 13:07 | Nahoru | #2933
Mě nefachá už od začátku, ale k ničemu ji fakt nepotřebuju. Jako pojistka k jízdě po zadním by marná nebyla, ale to je tak asi všechno.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

23.3.2017 v 13:22 | Nahoru | #2934
dablicek: hele a kdyz jedes treba po prasny ceste (na koupak apod) nebo dojizdis na krizovatku a zjistis, ze se tam pri brzdeni vysypalo pul tatry pisku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

23.3.2017 v 13:34 | Nahoru | #2935
assassin> S tím si dokážeš poradit i předek, jen musíš být dostatečně něžný. Ale je pravda, že zadek je v těhle situacích větší jistota.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

23.3.2017 v 13:44 | Nahoru | #2936

Dablicek200Mph píše: assassin> S tím si dokážeš poradit i předek, jen musíš být dostatečně něžný. Ale je pravda, že zadek je v těhle situacích větší jistota.



hele nevim, kdyz prilitnes ke krizovatce s tim, ze tam budes brzdit - a zjistis tam sterk, tak s neznym brzdenim predkem vjedes nekomu pod kola :) neznej predek + normalni brzdeni vzadu = ze to mozna ubrzdis.

znam dost lidi co brzdi jen predni a uz se v podobnych podminkach zvaleli :) ja bych na motorku bez zadni brzdy nesedl :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

23.3.2017 v 13:51 | Nahoru | #2937
assassin> Hele nevim, já jsem jenom mrdal... ale nepamatuju že by mě při takovýhle situaci zadní brzda kdy zachránila. Kolo sice stojí, ale motorka pokračuje nezměněnou rychlostí dál. Jo, efekt stabilizace tam nějakej je, ale na to stačí už napůl brzdící brzda, něco jako jawabuben a to má u dvouválu větší účinek samotný zavření plynu
(Jinak brzdim oběma, na tu zadní šlapu jak na rejč - slova instruktora ze sosny - akorát na RSV když jsem jezdíval /na moje poměry/ svižně, tak jakejkoli dotek zadní brzdy před zatáčkou znamenal bez varování seklý kolo a tradá rovně, protože duševní blok a prostě jsem tam tu motorku nesložil).

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

23.3.2017 v 14:11 | Nahoru | #2938
FiZzeR> já ji na Tuonu ani Future taky moc nepoužíval. Až na autobusu jsem se s ni naučil pracovat, abych ten autobus rychleji složil do zatáčky a byl stabilní....

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

24.3.2017 v 12:49 | Nahoru | #2939
assassin> Mě brzdí motor dostatečně, takže nepotřebuju hňápat hned po přední brzdě. Navíc ke křižovatce přijíždím většinou jako člověk, ne ostře na brzdy ze 150. Takže mě tam většinou nemá co překvapit.

Aprilia RSV úpravy a tuning

25.3.2017 v 17:27 | Nahoru | #2940
Heureka! Zadní kolo se blokuje Tak snad to vydrží nadlouho

Naposledy editováno 25.03.2017 17:31:43
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist