globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
20.7.2012 v 19:52
Čau kolegové Do budoucna řeším otázku zda koupit motocykl s a nebo bez ABS... Z mé strany jsou tu jisté pochybnosti, jelikož sem se setkal s mnoha fakty a míty. Napadá mě otázka, jak vlastně abs u motocyklu funguje ? Omlouvám se za amaterismus, ale doposud jsem byl vyznavačem a seděl jsem jen na klasických motocyklech, bez nějakých zvláštních bezpečnostních zařízení včetne ABS. Zajímalo by mě chování ABS při brždění v přímém směru a jeho porovnání s klasikou . A nyní se dostávám k otázce, které mě zajímá nejvíce, a díky které bych si pořídil moto s abs a to brždění v zatáčce. U automobylu jsou kola střídavě blokována a odblokovávána (nevím jak to funguje u moto). Tudíž když budu projíždět zatáčku v nějakém přiměřeném(ne extrémním náklonu, kde stačí malé přibrždění) a "zadupnu" naplno přední páčku, popere se s tím abs, a nebo motocykl položím i s protiblokovacím systémem ?

Děkuji za věcné odpovědí a ješte jednou se omlouvám, nikdy jsem se s touto problematikou nesetkal a zajímají mě konkrétní zkušenosti.

Hodně km, bez přebržděných předních kol Dzgofmann

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

23.7.2012 v 14:26 | Nahoru | #1
assassin> Já to právě položil většinou přebržděnou přední brzdou a většinou to bylo lepší, než se snažit ještě třebas i líp brzdit, jelikož to nebylo prostě možný ubrzdit...ale kdo ví, jak by se to abs zachovalo v tomhle případě....ale trošku se bojím, že bych do toho auta nalít v sede na mašině, což by se mi moc nechtělo.

Ten tvůj kámoš je celkem lucky boy :) !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

23.7.2012 v 14:35 | Nahoru | #2

Sefo píše: assassin> Já to právě položil většinou přebržděnou přední brzdou a většinou to bylo lepší, než se snažit ještě třebas i líp brzdit, jelikož to nebylo prostě možný ubrzdit...ale kdo ví, jak by se to abs zachovalo v tomhle případě....ale trošku se bojím, že bych do toho auta nalít v sede na mašině, což by se mi moc nechtělo.


zase máš do poslední chvíle možnost povolit a zatočit a nebo prostě ze stupaček auto přeskočit - příslušné téma s luckyboy příkladem tu už taky bylo a osobně mi přijde lepší sedět metr a půl nad zemí s možností přeskočit než letět po zemi s možností být placatý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

23.7.2012 v 14:41 | Nahoru | #3

Sefo píše: assassin> Já to právě položil většinou přebržděnou přední brzdou a většinou to bylo lepší, než se snažit ještě třebas i líp brzdit, jelikož to nebylo prostě možný ubrzdit...ale kdo ví, jak by se to abs zachovalo v tomhle případě....ale trošku se bojím, že bych do toho auta nalít v sede na mašině, což by se mi moc nechtělo.

Ten tvůj kámoš je celkem lucky boy :) !



Taky to tak udělám, když není kam uhnout, nebo zabrzdím o auto , v týhle situaci by mi stejně nepomohla ani svěcená voda, zvlášť, když by mi ABS prodloužilo brzdnou dráhu, ale stopíčko to bylo pěkný, než jsem musel zpátky zadkem na zem a přebrzdit předek...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

23.7.2012 v 15:24 | Nahoru | #4

Sefo píše: assassin> Já to právě položil většinou přebržděnou přední brzdou a většinou to bylo lepší, než se snažit ještě třebas i líp brzdit, jelikož to nebylo prostě možný ubrzdit...ale kdo ví, jak by se to abs zachovalo v tomhle případě....ale trošku se bojím, že bych do toho auta nalít v sede na mašině, což by se mi moc nechtělo.

Ten tvůj kámoš je celkem lucky boy :) !



Hele u nej bych fakt skoro tekl ze to mel snad i pod kontrolou fakt talent na rizeni...jezdil paradne, po roce jezdeni mi ujel kde se dalo a fakt cistym stylem ne jako lidi co mi ujedou a jsou porad na hranici preziti.... Sestrelil ho ale kluk co vylitl ze zatacky, kdyz kamos na takovym namesticku nalejzal na moto, prisel o oko a dalsi zraneni, jeste chvili jezdil ale uz to asi nebylo ono...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist