globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
20.7.2012 v 19:52
Čau kolegové Do budoucna řeším otázku zda koupit motocykl s a nebo bez ABS... Z mé strany jsou tu jisté pochybnosti, jelikož sem se setkal s mnoha fakty a míty. Napadá mě otázka, jak vlastně abs u motocyklu funguje ? Omlouvám se za amaterismus, ale doposud jsem byl vyznavačem a seděl jsem jen na klasických motocyklech, bez nějakých zvláštních bezpečnostních zařízení včetne ABS. Zajímalo by mě chování ABS při brždění v přímém směru a jeho porovnání s klasikou . A nyní se dostávám k otázce, které mě zajímá nejvíce, a díky které bych si pořídil moto s abs a to brždění v zatáčce. U automobylu jsou kola střídavě blokována a odblokovávána (nevím jak to funguje u moto). Tudíž když budu projíždět zatáčku v nějakém přiměřeném(ne extrémním náklonu, kde stačí malé přibrždění) a "zadupnu" naplno přední páčku, popere se s tím abs, a nebo motocykl položím i s protiblokovacím systémem ?

Děkuji za věcné odpovědí a ješte jednou se omlouvám, nikdy jsem se s touto problematikou nesetkal a zajímají mě konkrétní zkušenosti.

Hodně km, bez přebržděných předních kol Dzgofmann

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

22.7.2012 v 11:12 | Nahoru | #1
starej Lupo> Díky Nepovažuju kotoučky za zastaralé, vím, že se používají doposud, ale v dnešní době jsou kombinovány s dalšímy systémy (snímač tlaku v okruhuatd ...) a to konkrétně Versys/ER6 o kterých uvažuji zajista nemají ... Nebo jsem se o tom spíš nikde nedočetl

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

22.7.2012 v 20:29 | Nahoru | #2
Dzgofmann> neni zač. I abs bez detekce převrácení a dalších vychytávek je zkrátka přínosem. A sjíždění od chaty po šotolině neřeš- stačí vypnout motor a dole zase nastartovat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist