globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
20.7.2012 v 19:52
Čau kolegové Do budoucna řeším otázku zda koupit motocykl s a nebo bez ABS... Z mé strany jsou tu jisté pochybnosti, jelikož sem se setkal s mnoha fakty a míty. Napadá mě otázka, jak vlastně abs u motocyklu funguje ? Omlouvám se za amaterismus, ale doposud jsem byl vyznavačem a seděl jsem jen na klasických motocyklech, bez nějakých zvláštních bezpečnostních zařízení včetne ABS. Zajímalo by mě chování ABS při brždění v přímém směru a jeho porovnání s klasikou . A nyní se dostávám k otázce, které mě zajímá nejvíce, a díky které bych si pořídil moto s abs a to brždění v zatáčce. U automobylu jsou kola střídavě blokována a odblokovávána (nevím jak to funguje u moto). Tudíž když budu projíždět zatáčku v nějakém přiměřeném(ne extrémním náklonu, kde stačí malé přibrždění) a "zadupnu" naplno přední páčku, popere se s tím abs, a nebo motocykl položím i s protiblokovacím systémem ?

Děkuji za věcné odpovědí a ješte jednou se omlouvám, nikdy jsem se s touto problematikou nesetkal a zajímají mě konkrétní zkušenosti.

Hodně km, bez přebržděných předních kol Dzgofmann

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 23:54 | Nahoru | #1
PepanS> Aha. já právě myslel, že kontrolka svítí po celou dobu jízdy a když dojde k chybě, tak palubní pc vyhodnotí chybovou hlášku... Tím pádem by odpadla povinost dávat další přidavnou kontrolku, stačilo by vyměnit diodu v přístrojovce za výkonější/výraznější, pokud se po odpojení systému rosvítí, z duvodu abych nezapoměl, že je ABS vypnuto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.7.2012 v 10:38 | Nahoru | #2
Dzgofmann> v časopisu Motocykl 2008/12 vyšel článek Technika brzd: 20 let ABS. Tady najdeš odpovědi na všechny tvoje otázky. Mimo jiné se tam o brzdění s ABS v náklonu píše: "při náklonu 35 stupňů vzal testovací jezdec naplno za přední brzdu. Následnou reakcí se řízení sice natočilo dovnitř, kolo se však nezablokovalo, nýbrž kontrolovaně brzdilo (!!!), jízda pokračuje bez pádu dál." Zkoušeno na moto CBF 1000. Dál o tomto manévru píšou: "V pořádném náklonu zabere př. brzda, vidlice zapruží z 80 na 120 mm, přední kolo se dostane do prokluzu přibližně 20%, ale nezablokuje se (!). Zato se vidlice velkou silou otočí o více než 10 stupňů doleva, což musí řidič vyrovnat zabráním za řídítka opačným směrem. Tuto zkoušku však k napodobování nedoporučujeme!" Toto všechno mají doloženo- motorka byla vybavená datarecordingem. Jo a ty věnečky, který považuješ za známku zastaralýho ABS, mají všechny motky s tímhle systémem, včetně těch nejnovějších. Např. FZ1 ho má na př. kole schovanej pod krytem, takže není vidět.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist