globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
20.7.2012 v 19:52
Čau kolegové Do budoucna řeším otázku zda koupit motocykl s a nebo bez ABS... Z mé strany jsou tu jisté pochybnosti, jelikož sem se setkal s mnoha fakty a míty. Napadá mě otázka, jak vlastně abs u motocyklu funguje ? Omlouvám se za amaterismus, ale doposud jsem byl vyznavačem a seděl jsem jen na klasických motocyklech, bez nějakých zvláštních bezpečnostních zařízení včetne ABS. Zajímalo by mě chování ABS při brždění v přímém směru a jeho porovnání s klasikou . A nyní se dostávám k otázce, které mě zajímá nejvíce, a díky které bych si pořídil moto s abs a to brždění v zatáčce. U automobylu jsou kola střídavě blokována a odblokovávána (nevím jak to funguje u moto). Tudíž když budu projíždět zatáčku v nějakém přiměřeném(ne extrémním náklonu, kde stačí malé přibrždění) a "zadupnu" naplno přední páčku, popere se s tím abs, a nebo motocykl položím i s protiblokovacím systémem ?

Děkuji za věcné odpovědí a ješte jednou se omlouvám, nikdy jsem se s touto problematikou nesetkal a zajímají mě konkrétní zkušenosti.

Hodně km, bez přebržděných předních kol Dzgofmann

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 20:42 | Nahoru | #1
assassin> Neříkám, že se to děje při každým průjezdu takovým místem. Ale když tam nastane nějaká prekérka a musí se zuřivě brzdit (co gumy dají) a nedej bože se ještě vyhýbat, tak to úplně čitelný nebývá. Jakmile se ti díky střídajícímu se povrchu/hrbolům ABS pořád zapíná a vypíná, tak to s čitelností nic společnýho nemá. Auto bylo v pořádku - nebylo to u jednoho kusu. (Vlastní nevedu, ale bohužel se často nechám ukecat do role taxíkáře, když někdo známej hodlá jet někam daleko chlastat a nutně musí vlastním autem. Člověk se pak sveze v kde čem.)

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 20:45 | Nahoru | #2

Enthropy píše: assassin> Neříkám, že se to děje při každým průjezdu takovým místem. Ale když tam nastane nějaká prekérka a musí se zuřivě brzdit (co gumy dají) a nedej bože se ještě vyhýbat, tak to úplně čitelný nebývá. Jakmile se ti díky střídajícímu se povrchu/hrbolům ABS pořád zapíná a vypíná, tak to s čitelností nic společnýho nemá. Auto bylo v pořádku - nebylo to u jednoho kusu. (Vlastní nevedu, ale bohužel se často nechám ukecat do role taxíkáře, když někdo známej hodlá jet někam daleko chlastat a nutně musí vlastním autem. Člověk se pak sveze v kde čem.)


Taky znám, člověk to má pod kontrolou, najedno abs a máš co dělat by jsi si nemusel prát trenky.

Naposledy editováno 21.07.2012 20:45:42

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 21:58 | Nahoru | #3
Enthropy> překvapila mě tvoje kritika o autech s ABS... Máme Dacii Logan MPV s ABS - nebude to nejaká vrcholová technologie vzhledem k ceně auta, ale s chováním, co ty popisuješ jsem se nikdy nesetkal Každopádně bych chtěl dobudoucna skusit toho Versyse s ABS, s tím, že k systému přiřadím vypínač s výraznou varovnou kontrolkou... Jelikož má versys kontrolku ABS na palubovce, tak ta by po vypnutí abs vypínačem zhasla, a rosvítil se napřiklad vypínač červenou barvou. A kdyby mi systém ABS nevyhovoval, vyndám pojistku, a je po problému

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 22:26 | Nahoru | #4
Enthropy> Asi před šesti,sedmi roky jsem se účastnil výcviku řidičů (služebně). Klasická přednáška v učebně a pak několik hodin praxe. Na suchu, na mokré plachtě, dodávkou i osobákem, s ABS i bez. Krizové brždění, vyhýbací manévr, půl auta na suchu,druhá půlka na mokré plachtě(imitace ledu) a několikrát po sobě v různé rychlosti. Žádnou nečitelnost ABS jsem nezaznamenal, naopak rozdíl u auta s ABS a bez mě dost překvapil. O ovladatelnosti dodávky (do 3,5 tuny - ty co dost často potkáváme zběsile jezdit po silnici) jsem ztratil veškeré iluze. Ne nadarmo tyto auta patří mezi nejnebezpečnější v jakémsi průzkumu nehodovosti, který jsem slyšel nebo četl
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist