globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
20.7.2012 v 19:52
Čau kolegové Do budoucna řeším otázku zda koupit motocykl s a nebo bez ABS... Z mé strany jsou tu jisté pochybnosti, jelikož sem se setkal s mnoha fakty a míty. Napadá mě otázka, jak vlastně abs u motocyklu funguje ? Omlouvám se za amaterismus, ale doposud jsem byl vyznavačem a seděl jsem jen na klasických motocyklech, bez nějakých zvláštních bezpečnostních zařízení včetne ABS. Zajímalo by mě chování ABS při brždění v přímém směru a jeho porovnání s klasikou . A nyní se dostávám k otázce, které mě zajímá nejvíce, a díky které bych si pořídil moto s abs a to brždění v zatáčce. U automobylu jsou kola střídavě blokována a odblokovávána (nevím jak to funguje u moto). Tudíž když budu projíždět zatáčku v nějakém přiměřeném(ne extrémním náklonu, kde stačí malé přibrždění) a "zadupnu" naplno přední páčku, popere se s tím abs, a nebo motocykl položím i s protiblokovacím systémem ?

Děkuji za věcné odpovědí a ješte jednou se omlouvám, nikdy jsem se s touto problematikou nesetkal a zajímají mě konkrétní zkušenosti.

Hodně km, bez přebržděných předních kol Dzgofmann

2 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 20:24 | Nahoru | #1
Mě by zajímala ta situace v náklonu, kdybych vzal za přední brzdu u normální motorky, kolo podjede a spadnu, ale co u ABS ? Jestli to má význam jen na rovině, tak je to přo mě celkem bezvýznamný pomocník

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 20:26 | Nahoru | #2
Dzgofmann> Já myslim,že by to bylo znát i v zatáčce a kolo by dál jen dobržďovalo místo toho,aby se zablokovalo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 20:33 | Nahoru | #3

Dzgofmann píše: Mě by zajímala ta situace v náklonu, kdybych vzal za přední brzdu u normální motorky, kolo podjede a spadnu, ale co u ABS ? Jestli to má význam jen na rovině, tak je to přo mě celkem bezvýznamný pomocník



záleží jak moc jsi nakoněný.pokud jedeš na hranici přilnavosti a blokneš kolo byť na zlomek vteřiny-to kolo začne ujíždět a už se nechytne....v praxi to je tak,že to kolo nemusíš ani bloknout,síly působící na pneumatiku se sčítají-jak ta odstředivá v zatáčce,tak i případné brždění,nebo akcelerace.jakmile je síla na pneumatiku vašší,než její přilnavost-tak letíš.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist