bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
20.7.2012 v 19:52
Čau kolegové Do budoucna řeším otázku zda koupit motocykl s a nebo bez ABS... Z mé strany jsou tu jisté pochybnosti, jelikož sem se setkal s mnoha fakty a míty. Napadá mě otázka, jak vlastně abs u motocyklu funguje ? Omlouvám se za amaterismus, ale doposud jsem byl vyznavačem a seděl jsem jen na klasických motocyklech, bez nějakých zvláštních bezpečnostních zařízení včetne ABS. Zajímalo by mě chování ABS při brždění v přímém směru a jeho porovnání s klasikou . A nyní se dostávám k otázce, které mě zajímá nejvíce, a díky které bych si pořídil moto s abs a to brždění v zatáčce. U automobylu jsou kola střídavě blokována a odblokovávána (nevím jak to funguje u moto). Tudíž když budu projíždět zatáčku v nějakém přiměřeném(ne extrémním náklonu, kde stačí malé přibrždění) a "zadupnu" naplno přední páčku, popere se s tím abs, a nebo motocykl položím i s protiblokovacím systémem ?

Děkuji za věcné odpovědí a ješte jednou se omlouvám, nikdy jsem se s touto problematikou nesetkal a zajímají mě konkrétní zkušenosti.

Hodně km, bez přebržděných předních kol Dzgofmann

Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 22:55 | Nahoru | #61
A Versys nad kterym uvažuju, to podle mě taky nemá vypínatelný, a i kdyby tak při mojí debilitě to zapomenu vypnout :D a když už se to z toho kopce rozjede, tak mě to nenapadne
.... Jednou jsem takhle viděl moc pekny video, jak to typek na BMW zapomel vypnout a pak letěl z kopce jak na koloběžce :D

2 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 22:56 | Nahoru | #62
a co ABS u paken

Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 22:57 | Nahoru | #63
Ideální by bylo mít abs aktivovaný jen když zmáčkneš přední brzdu a zadek klasika ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 22:58 | Nahoru | #64
fomachrom> twl na tenhle kometář jsem čekal a už jsem myslel, že se dneska místní ftipálkové nedostavěj :D nezklamal jsi :D

1 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 23:00 | Nahoru | #65
A ty videa sou pěkný na mokru... ale já nevim jak vy :D ale já na mokru jezdim jak přizdisráč a nechávám si rozestup jak naloženej kamion :D

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 23:01 | Nahoru | #66

Dzgofmann píše: A hlavne s tim, že mám abs musim furt počítat, Třeba pojedu na chatu a tam máme šotolinovou prudkou silnici... neni jinná možnost jak to sjet, že zadupneš zadek a kloužeš se dole jinak to na motorce položíš
.... a nedokážu si představit, že zapomenu že mam zapnuty abs, rozjedu se z toho kopce, šlápnu na zadek a motorka nebrzdí... a pak třeba v 60 vlítnu do lesa ..



Myslím, že na to nezapomeneš Většinou je ABS zapnuté vždy při nastartování. A když už to jednou na moto máš, tak nezapomeneš

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 23:05 | Nahoru | #67

fomachrom píše: a co ABS u paken



Tam je uz od vyroby vzdy...

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 23:09 | Nahoru | #68

Čičin píše: assassin> v terénu se ABS vypíná, pokud to jde. Když jedu po prašném, šotolinovém povrchu tak skoro stojím .. z kopce to moc nebrzdí, protože mi na Stromu ABS vypnout nejde



Nekde jsem cetl, ze na stromu se vypina vypinacem do napajenim/vytazenim pojistky (pokud nechces strihat draty) nebo prerusenim kabelu od senzoru. Nevyzkouseno.

1 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 23:31 | Nahoru | #69
Jj vypinac misto pojistky obvykle funguje

Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 00:27 | Nahoru | #70
no...přečetl jsem polovinu první stránky.
dvakrát se mi stala "panika" a jednou bílá čára za deště = tři lehnutí. pak jsem se naučil brzdit a od té doby bez problému.
loni jsem koupil cestovní enduro s abs - na zadku jsem ho několikrát zkušebně zašlápnul, abych věděl, jak se to chová (předek jsem si netroufnul ) - ten zadek mi vadí víc, něž když jsem občas najížděl zatáčku s fleknutým zadkem.

pár lidí na endurech "vyřadilo" zadek a nechalo jen předek, což je asi ideální

k povinému abs za pár let - nedokážu si to představit na sportovním enduru v terénu. ani vypínatelný

3 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 06:36 | Nahoru | #71
DZGOFMANNe - jediné jasno budeš mít, když si zajdeš k prodejci a funkci ABS si na daném modelu vyzkoušíš v praxi. Na tohle téma jsem přispíval už několikrát a nechce se mi psát další román. Po pěti letech a 80 tis. km na motorce s ABS mohu říct je toto:
1) ve většině případů o ABS nevíš. Brzda se chová jako každá druhá. ABS zasahuje jen v mezních situacích.
2) 3-4 krát do roka mi to zachrání hubu nebo aspoň poškrábané plasty. A není to tím, že bych jel jako prase s podvědomým pocitem, že mne něco hlídá.
3) ABS je jen asistenční systém. Nikoli kouzelník přes fyzikální zákony. Kdo to nechápe, rozbije si hubu s ABS stejně jako bez něj.
4) ABS skutečně brzdí na suchém povrchu hůř. Ale pouze ve srovnání s borcem, který brzdit umí. A 90% lidí brzdit neumí (ale ne každý si to dokáže přiznat). Nemohu sloužit za terén, ale na silnici je dobrým měřítkem stoppie. Umíš stoppie? Kdykoli na požádání, když tě vzbudí o půlnoci? Pak to s brzdou fakt umíš a ABS nepotřebuješ. Všichni ostatní ano. Jen o tom ještě nevědí.

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 06:53 | Nahoru | #72
Dzgofmann> Když umíš brzdit ABS ti pomůže v opravdových krizích (štěrk na asfaltu,voda) jinak o něm nebudeš vědět. Když brzdit neumíš, ABS ti bude někdy na škodu a bude prodlužovat tvou brzdnou dráhu. Není důvod aby jsi nebrzdil citlivě jako bys ho neměl, když to umíš. Přece si neřekneš...tak a teď mám ABS tak zapomenu že umím brzdit

Versys asi nemá moderní systém ABS, ale jinak u některých mašin se např. citlivost ABS mění podle navolené palivové mapy (déšť,město,sport)

Jo a ty nerovnosti před křižovatkou ve městech...jen kokod by tam vjel tak že bude mít problém to ubrzdit, jedno jestli má ABS nebo ne

Na terén má být vypínatelný, to je jasné...

Naposledy editováno 21.07.2012 06:55:47

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 07:31 | Nahoru | #73
scalla>
Stručné a výstižné. Absolutní souhlas

Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 07:37 | Nahoru | #74
proč ten mukl na videu strhne řízení, aby se dostal do smyku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 07:48 | Nahoru | #75

assassin píše: Jj vypinac misto pojistky obvykle funguje


Pojistka místo vypínače. Aby vypínač fungoval jako pojista, musel by shořet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 08:40 | Nahoru | #76
scalla> ...souhlas naprosty az na bod 4) - aspon u BMW s kompem rizenejma intergalnima brzdama s posilovacem - troufam si tvrdit, ze by to bylo +/- stejne.

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 08:52 | Nahoru | #77

Bubak z Nemecka píše: scalla> ...souhlas naprosty az na bod 4) - aspon u BMW s kompem rizenejma intergalnima brzdama s posilovacem - troufam si tvrdit, ze by to bylo +/- stejne.



Mno myslim ze by se dal najit nakej test, osobne moc neverim ze ty brzdy u bmw jsou o tolik lepsi...

U aut taky existujou ruzny hyper super abs a na suchu to bez nej brzdi lip i tak...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 08:53 | Nahoru | #78

Milos1 píše: Pojistka místo vypínače. Aby vypínač fungoval jako pojista, musel by shořet



Jo kdyz to potrebujes do detailu tak vypinac v serii s pojistkou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 08:58 | Nahoru | #79
assassin> To jo. To se pak dá pojistka vypínačem vypnout

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 09:03 | Nahoru | #80
scalla> souhlasim s tebou.

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 09:09 | Nahoru | #81

Milos1 píše: assassin> To jo. To se pak dá pojistka vypínačem vypnout



Jo to je ten ucel....

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 09:27 | Nahoru | #82

trins píše: Dolph-cz> tak je všeobecně známý že ABS prodlužuje brzdnou dráhu...jeho jedinná výhoda je ta že i při maximálním brzdění dokážeš auto řídit...ale na to by musel být člověk sakra trénovanej,nebo mít za sebou XY bouraček,protože většina to stejně zašlápne,zapře se do volantu a zavře oči


o prodlouzeni brzdne drahy to je zname,ale vem si ze treba ja lempl a s malejma koulema brzdu vyuziju jen na 80% vic zmacknout treba strach v krizovce nedovoli abych neprebrzdit.ale s abs ikdyz prodlouzi drahu na 80% brzdeni,tak zabrznim s ucinosti napr 98%.a tim je pro me jako lempla lepsi abs..v tomhle ybch videl hlavni vyhodu abs.Bezhlave zabrzdit a nejak si to poradi,ale u obyc brzdy to chce zkusenosti...
edit: koukam ze scalla to napsal za me

Naposledy editováno 21.07.2012 09:29:33

Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 10:19 | Nahoru | #83
ABS je skvela vecicka co ti ochrani kuzi v krizovych situacich.Ja uz vzdy jen ABS,nikdy mi za 30000 km nepodjelo kolo.Mam ho na obou kolech.Doporucuji

Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.7.2012 v 11:26 | Nahoru | #84
Na kurzu přežití na motorce se otázka ABS řešila docela dost, byla k tomu velice zajímavá diskuze Sečteno a podtrženo - pro neprofesionály je ABS dobrá věc, protože umožní brzdit nadoraz bez nebezpečí pádu v důsledku podjetí kola Nevýhodou ale je fakt, že při brždění na suchu docela znatelně prodlužuje brzdnou dráhu oproti motorce bez ABS

A ještě jedna věc, na kterou jsme byli upozorněni testovacím jezdcem - při bržděnínapříklad na sjezdech z dálnic, kde jsou kamionama vyhrnutý vlny asfaltu, to může ABS mylně vyhodnotit jako blokující se kolo a nemusíte tak dobrzdit Prý se mu to stalo zatím jednou na testovací motorce a docela čuměl, málem to prý nedobrzdil

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 11:53 | Nahoru | #85

Čičin píše: jojo,je to tak,motorka pak "vůbec" nebrzdí, naštěstí jsem jel tak 30-40km/h. Nicméně v křižovatce na hlavní v 99 % nepotřebuješ krizově brzdit, protože se snažíš předvídat... narozdíl od zatáčky, kde tě v mnohem větší rychlosti může něco překvapit



Láďo mě se to tež stalo byl jsem kokod od té doby už za autem nejezdím ve stopě nikdy, hlavně tam kde to neznám pač se mi to stalo když jsem byl líný si najet do jiné stopy nebo předjet plechovku ve městě a tím jsem nerovnost neviděl. Ale jak říkáš většinou jedeš tak pomalu že to vlastně není krizovka ikdyž ti ABS zbytečně prodlouží brzdnou dráhu. Už to nedělám
Tež jsem kvůli panickému brždění skončil na svodidlech (můj druhý crash), už uběhlo hodně km od té doby takže vím když jedu pilu nesmím v krizovce brzdit jak kokod bo mám ABS zastaralé, není to co má dnešní 1000RR nebo třeba multistrada

Naposledy editováno 21.07.2012 11:58:07

Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.7.2012 v 12:42 | Nahoru | #86
Nechce se mi číst všechny příspěvky, možná to tu už někdo psal, ale prostě fyzika funguje i když máš ABS a tyhle systémy nejsou spasení světa. Ten kdo spoléhá na elektroniku,že to za něj vyřeší, tak je ocas, ať to je v autě nebo na moto...Pokud jedeš zatáčkou a zrovna nepadáš,tak jsou síly,které působí na tebe a motorku v nějakém stavu a vítězí síla,která tě pohání vpřed,proto jedeš a když naplno zabrzdíš,tak ten stav brutálně rozhodíš a může se stát,že navrch bude mít ta síla,která tě sundá na zem nebo pošle ven ze zatáčky,to záleží na poměrech ostatních sil a je celkem jedno,jestli u toho budeš mít kolo zablokovaný nebo ne...

Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 14:13 | Nahoru | #87
Takže jak jsem to tu dnes dočetl (omlouvám se, včera jsem usnul) tak bych verdikt viděl asi následovně.... Jsem pro ABS, ale jelikož třeba Versys nemá vypínatlené abs, Tak buď přiřadit vypínač na řídítka, který abs vyřadí z provozu (kontrolka ABS je na palubovce, takže by šlo lehce poznat, jestli je vyřazeno) a nebo vyřadit abs u zadní brzdy, což nevím jestli je technicky možné ....

Děkuji všem velice za pomoc, a za kvalitní názory... Objasnili jste mi to, a moc pomohli.. Díky

Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 18:24 | Nahoru | #88
Hlavně si ujasni jestli chceš časem jezdit na něčem bez ABS. Pokud si totiž na ABS zvykneš, brzdit se už naučíš těžko a hlavně bolestivě a draze.

Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 20:26 | Nahoru | #89
Takze pripojim pridavny kolecka jako na videu a je po problemu s ABS

Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.7.2012 v 20:26 | Nahoru | #90
Je mi jasný, že ABS zachrání krk spoustě lidí, je to bezpochyby super vynález, ale já ho nesnáším a na mé motorce nikdy nebude (nebo bude aspoň vyřazený). Důvody téhle nenávisti:

1) Dodáním falešné jistoty udělá ze spousty bezmozků ještě větší bezmozky. Kdo s tím má pak sdílet silnice? (Vím, že rozumnej pilot rozumnej zůstane.)

2) Motorka má být jednoduchej stroj - motor, brzdy, pár trubek, něco žároviček, dve kola a hotovo. Kdybych chtěl pohodlí, bezpečnost a hračičky, tak si koupím auto.

3) Na motorce nejezdím proto, abych se dožil zdravej 150 let, ale proto, abych si užil ten bezprostřední kontakt s cestou, s okolím. Pokud to jednou odseru, stane se. Tím se za tenhle požitek holt občas platí. Tyhle asistenční krámy se staví mezi mě a tu cestu, kazí mi to. Mám lepší pocit z jízdy na hodným líným půllitru, kterej dělá to, co mu řeknu, než z jízdy na překoňované moderní litrové potvoře, který mě vede za ručičku, abych si náhodou něudělal bebí. O budoucích línejch hodnejch půllitrech zamořenejch pomocníčkama nemluvím už vůbec - to už radši kolo Ukrajina

4) Zkušenost z auta (na motorce jsem s ABS nejel): ABS schopnějšího šoféra v mnoha situacích naopak ohrožuje na životě. Rolety, koleje, sníh, břečka střídaná se suchejma místama a podobný místa jsou toho příkladem. Když jedu bez ABS, kola se lehce odtrhnou, ale odtrhnou se v závislosti na mém hrabání po brzdě a plynu, je to čitelné, dá se to předvídat a dá se to uřídit. I krátkej řízenej smyk pořád znamená auto pod kontrolou. Jakmile do toho začne kecat elektronika, začne se plechovka tady na těch "přilnavostně nerovnoměrnejch" místech chovat nečitelně a není problém se ocitnout v protisměru nebo v poli. To, že se mi při tom nezablokovala kola ani na vteřinu, je chabá útěcha.
Je to pořád to stejný ABS, takže na mašině se to bude projevovat podobně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist