globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Několik dotazů
 
18.7.2012 v 14:57
Zdravím,

prakticky od 17. jezdím na skůtru - teda jestli se tak Simson SR50 dá nazývat, s tím, že jsem se nedávno přestěhoval a chtěl bych si na novém místě pořídit něco nového. Již ne tedy skutra ale právě něco silnějšího abych na tom mohl točit tak dvakrát třikrát měsíčně trasu Zlín - Praha a zpět.

K otázkám.

Nebude zbytečně 125 trpět právě při těhle cestách (cca 600 km tam i zpět a to víc jak jednou měsíčně -takže třeba 1200km měsíčně)? Osobně si myslím, že by byla za chvíli vyskakána, čemuž se chci vyhnout, zvlášt když bych kupoval už jetou motorku. Takže 125 vs 250?

A dotaz na Pražáky: Jak je to se stáním v centru města? Necháváte motorku, třeba celý den na chodníku? Vydává se povolení do modrých zon i pro motorky?

Jak zabezpečujete svoji motorku proti ukradení? Přece jenom garáž asi neseženu a trošku se bojím nechávat ji jenom tak na sídlišti. Řetěz?

FAQ mám prostudované tam i zpět, pročetl toho jsem toho už dost ale rád uslyším názory lidí co už přece jenom nějaký čas jezdí

Mnohokrát děkuji za odpovědi.

Několik dotazů

18.7.2012 v 15:10 | Nahoru | #1
Čau,né že by se na dvacce nedala absolvovat cesta Zlín-Praha ale pohodlně a rychle určitě ne.Pokud máš papíry na silnější motorku než je 125 tak si určitě kup něco silnějšího protože by tě to hodně rychlo na ty delší cesty omrzelo

Několik dotazů

18.7.2012 v 15:11 | Nahoru | #2
s výběrem motorky bych se možná podíval po nějakejch 500ccm (Er-5, GS500...) myslim si že v porovnání kupních cen výjdou na stejno s 250ccm nehledě na to že jedou slušně a jsou docela spolehlivý

Několik dotazů

18.7.2012 v 15:17 | Nahoru | #3
Na tak dlouhé štreky je 125ccm i 250ccm dost málo. Jestli jsi nikdy předtím na "dospělé" motorce nejezdil, tak nejlepší volbou pro začátek bude nějaký půllitrový naháč, jako třeba GS500, CB500, nebo ER-5. Kdyby Tě táhl spíš pohodlný styl chooper/cruiser, tak XV535, XVS1100, nebo třeba VN800. Ohledně toho parkování v Práglu toho moc nevím, s motorkou jsem tam zatím nebyl, ale v tomto vlákně o tom padlo pár slov, pokud se nepletu.

Několik dotazů

18.7.2012 v 15:21 | Nahoru | #4
Určitě něco silnějšího než 125 (pokud teda nekoukáš po krajinkách a jedeš 70km/h) nebo auto Já teda na motorce jezdím rád, nebaví mě jezdit kolem komína a radši jedu někam dál, ale že bych 3x do měsíce musel točit 600km trasu to ne

Několik dotazů

18.7.2012 v 15:43 | Nahoru | #5
k tomu stání na modrých zónách tady

Jinak si myslím že je to docela odvážný sen takže hodně štěstí, odvahy a výdrže. Osobně bych to nechtěl s takovou pravidelností jezdit na žádné motorce.

Naposledy editováno 18.07.2012 15:47:38

Několik dotazů

18.7.2012 v 16:03 | Nahoru | #6
já bych se toho nebál jezdím Třebíč <-> Brno docela často a vždycky když to aspoň trochu jde jedu na mašině než autem pravda je že to je v podstatě zlomek z cesty Praha-Zlín, po dálnici to bude asi trochu nudnější než po normální silnici ale nudný to bude i v autě

Několik dotazů

18.7.2012 v 16:04 | Nahoru | #7
Parkovat v modre zone muzes:
http://www.praha1.cz...-parkovani-4782.html

Několik dotazů

18.7.2012 v 20:29 | Nahoru | #8
V strom 650 jako v bavlne stou 125 to nymyslíš važne

Několik dotazů

18.7.2012 v 22:27 | Nahoru | #9
Všem mnohokrát děkuji za odpovědi . To stání v centru Prahy mě upřímně potěšilo. Teď ještě vymyslet kam s motorkou před barákem

K tomu poslednímu příspěvku...Vzhledem k tomu, že mám nulové zkušenosti tak se ptám, ne?

Ještě bych ocenil nějaké tipy na zabezpečení motorky - něco z praxe (garáž je problém)

1 reakcí na tento příspěvek Několik dotazů

18.7.2012 v 22:32 | Nahoru | #10
proc je garaz problem?

Několik dotazů

18.7.2012 v 22:43 | Nahoru | #11
K tomu zabezpečení. Můj osobní názor je, že stát ve městě pravidelně na jednom místě, tak aby byla motorka na očích, tak si koleduješ o problém. Dřív nebo později si jí někdo vyhlídne a pak už ničemu nezabráníš (ani řetězem, ani zámkem na kotouč, ani alarmem). Ukradnout motorku je až moc snadný.

Jediná možnost je mít jí někde zavřenou (garáž / sklep / kočárkárna / domovní chodba). Nebo hlídaný parkoviště.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Několik dotazů

18.7.2012 v 22:45 | Nahoru | #12

Cucka píše: proc je garaz problem?


Předpokládám, že garáž je problém kvůli penězům. Jinak sehnat v Praze garáž není takový problém.

(reakce na) Několik dotazů

18.7.2012 v 22:57 | Nahoru | #13
Bozo> byt tam s nekym neni takova palka...nebo takhle..je to rozhodne levnejsi nez jezdeni praha-zlin:)

Několik dotazů

18.7.2012 v 23:16 | Nahoru | #14
Kup si pětku nebo šestku, jak bylo napsáno výše...
Ad zabezpečení: pokud nemáš garáž, tak aspoň pořádnej zámek na kotouč nebo silnej řetěz (mám Tokoz Moto, rozumnej matroš za málo peněz) a doporučoval bych se pojistit proti krádeži, mám to u Kooperativy. Akorát pak musí zabezpečení splňovat podmínky, který jsou ve smlouvě (jde o sílu ocele u jednotlivejch druhů zabezpečení)

1 reakcí na tento příspěvek Několik dotazů

19.7.2012 v 10:12 | Nahoru | #15
Jestli tu motorku necháš venku, tak ti ani řetěz nepomůže, za chvíli ti ji někdo šlohne.
Garáž nebo hlídané parkoviště je jediný řešení.
Na Zbraslavi stojí hlídaný venkovní stání asi litr měsíčně, v Řepích to bude podobný.

Několik dotazů

19.7.2012 v 10:18 | Nahoru | #16
vybíral bych něco co má měkkej podvozek, velkou kapotáž, a dokáže jet trvale 140-160. A osobně bych to jezdil autem a nechával ho na kraji prahy na metru.

e: koukám že tu asi budeš bydlet, tak auto nic

Naposledy editováno 19.07.2012 10:19:51

Několik dotazů

19.7.2012 v 10:34 | Nahoru | #17
stopětadváca je dobrá tak na to ježdění po praze, kde se všude krásně vymotáš a vejdeš, ale na trasu do zlína, to by byl mord.

(reakce na) Několik dotazů

19.7.2012 v 11:14 | Nahoru | #18

xluke79 píše:
Na Zbraslavi stojí hlídaný venkovní stání asi litr měsíčně, v Řepích to bude podobný.



no to mi poser kozy.. pak ze tam je blaze... ja mel v CB pronajatou zdenou garaz za 3kilca per month a nebyla to zadna periferie...

1 reakcí na tento příspěvek Několik dotazů

19.7.2012 v 12:14 | Nahoru | #19
Garáž je problém právě kvůli pěnezům. Dát dvojku za garáž na Hajích mě výjde podobně jak splátka na motorku.

Lehce dementní dotaz ale i kdyby stála venku pod plachtou a zateklo by na ní. Může to nějak poškodit elektroniku?

Během týdne se půjdu svést na 500 tak uvidíme jak to půjde. Pokud bych měl pocit,že to je na mě moc žihadlo, tak pořídím 250. 125 už je pro mě pasé....

Děkuji mnohokrát

Několik dotazů

19.7.2012 v 14:29 | Nahoru | #20
Kup si něco pořádnýho. Za chvilku si zvykneš i na pětistovku a cesta Praha-Zlín tě přestane bavit. Co se týče parkování v centru Prahy, tak to je v pohodě. Já s motorkou občas parkuju na chodníku, ale vždy ji přivážu řetězem k nějakému železu. Přes noc na ulici jí ale nenechávám. Chcešli jí nechávat na stejném místě na ulici a přes noc, tak si ji pojisti, ale to možná vyjde na stejné prachy jako garáž. Levnější variantou jsou hlídaná oplocená parkoště, tam zase motorka docela trpí. Pokusil bych se s někým spoji a pronajmul si garáž. Do jedné garáže se vejdou 4 motorky.
Motorky jsou dělané na jízdu v dešti, takže voda by ji vadit neměla. Kdyby ano nemohl bych jezdit na dovolenou

Několik dotazů

19.7.2012 v 15:02 | Nahoru | #21
Když už mluvíš o těch Hájích, tam je garážový stání pro motorky za pětikilo na měsíc: http://www.kont.cz/garaze/

(reakce na) Několik dotazů

19.7.2012 v 21:26 | Nahoru | #22

DavidJanovsky píše: Garáž je problém právě kvůli pěnezům. Dát dvojku za garáž na Hajích mě výjde podobně jak splátka na motorku.

Lehce dementní dotaz ale i kdyby stála venku pod plachtou a zateklo by na ní. Může to nějak poškodit elektroniku?

Během týdne se půjdu svést na 500 tak uvidíme jak to půjde. Pokud bych měl pocit,že to je na mě moc žihadlo, tak pořídím 250. 125 už je pro mě pasé....

Děkuji mnohokrát

za garaz sem platila 600..byli sme tam tri..ted platim jinde 800 a sme tam jen ve dvou...nevim kdes vzal dva litry...a zrovna na hajich..

Několik dotazů

19.7.2012 v 23:52 | Nahoru | #23
zdravim pekne,snad se mohu taky vecpat. mel jsem gs500 a kdyz jsem ted delal papiry na neomezenou tak jsem je delal na cb500... toz mne napada ze neco takeho http://www.motorkar...a-cb-500-384629.html by mohlo byt na tve pozadavky jak vysite.. neni to prilis ani moc,kultivovana zalezitost oproti GSu je na tom vetrny stitek a i nejaka vybavicka a i kdyby nebyla tak 100% v poradku jak pan pise,tak 30,- neni tak silene moc nejaky peniz by sel treba bokem a mel bys na pripadne doladovani. jen muj nazor.. na 250 bych se na praha-zlin vybodl....

Několik dotazů

20.7.2012 v 09:13 | Nahoru | #24
čau,
jelikož jsem v Praze 6 letstudoval a tehdy jsem jezdil trasu Praha - Zlín na 125ccm čopříku.

Takže: po dálnici blbost...budou tě předjíždět i kamiony vrchní cestou se to docela dá, ale taky čekej, že cestovní rychlost je 100-120km/hod u aut a budou tě hoooodně předjíždět.

takže doporučuji 250 a výše. Na takové valkyrii je to do prahy chutovka

Ohledně parkování v praze: Sháněj garáž, zamykací dvůr apod. Já to nakonec zadarmo parkoval ve dvoře za bránou u jednoho baráku u kolejí. S majitelem jsme se dohodl, udělal si klíč a uplatil ho moravským zlatem (slivovice).Motka byla za "plotem" a plus řezet k zemnící tyči hromosvodu. Samozřejmě jsem motorku v noci dotláčel, nestartoval pod okny atd....

Jinak po praze je naopak vhodný nějaký prskolet, s 125ccm čopříkem jsem se krásně prodíral a lidi v kolonách ti uhýbají sami... (né jak ve ZLíně, kde ti to zacpou schválně)

A poslední rada:
POČASÍ!!!! vždy kdy jsem chtěl jet, tak začlo pršet...a 3týdny svítilo sluníčko.....takže bych ti doporučil spíše mít moto jako zábavný přesun. Bo levněji tě výjde bus, či takové toto:
JÍZDOMAT

Několik dotazů

21.7.2012 v 11:39 | Nahoru | #25
Co se týče moto, já mám CB 500, přesedlával sem z Jawy 350 a za 20-30 km už ti to nepřijde ... na cestování pohodička, když sme jeli z Rakouska letos, tak sme za den jeli 570km, prdel nás teda bolela fest, ale těch 300km za den se nechá i bez velké bolesti sedacího ústrojí. na mám cb 500s, takže tam je kapotáž, je to trošku lepší než na naháči, ale chtělo by to vyšší a širší tu kapotáž...já furt uvažuju nad tim, že bych koupil něco většího, silnějšího, ale pak si řikám, že na to moje ježdění mi to stačí...teď sem třeba 14dnů nikam nejel, nebyl prostě čas ... předtím sme byli v Rakousku a teď nic, takže na těch mojich 4000km za rok, je škoda peněz kupovat něco novějšího. Hele stála mě 35tisíc a kromě oleje a pneumatik, což je běžná údržba jen jezdim a leju benzín. Teď mě čeká řetězovka, ale asi to nechám až na jaro ...

Jinak co se týče parkování, tak známej má v Praze garáž koupenou a pronajatou a za pronájem dává asi 1200kč, což je v oukeji, protože i u nás v Český lípě se běžně platí 800-1000kč ... takže rozdíl oproti Praze nebude velkej, do 1500 to určtě pořídíš a jak psali kluci garážový stání za 500/měs je luxus a i kdyby si tam měl vždycky dojet metrem, tak se to vyplatí ...

Několik dotazů

22.7.2012 v 00:35 | Nahoru | #26
Všem moc děkuji za odpovědi. Prakticky jsem se dozvěděl všechno co jsem potřeboval

Několik dotazů

23.7.2012 v 10:25 | Nahoru | #27
Sem dával celkem masivní visáč na paprsek kola:) Pravda, že sem ale parkoval na veřejnosti jenom u práce, což bylo v centru, tak tam by si asi nikdo až tak pro starou motorku nenakráčel. Doma sem se vypracoval z hlídanýho parkoviště přes hlídanou garáž až na garáž v baráku :) Ale máme tam mrak cikánů, tak to fakt jinak nejde...

Několik dotazů

14.8.2012 v 00:58 | Nahoru | #28
Trošku s křížkem po funuse možná, ale teď si pronajímám garáž přímo před barákem mezi metrem Háje a Opatov a budu to mít za 1000,- měsíčně, tak pokud bys chtěl jít napůl, neni problém :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist