globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Regulátor napětí
10.7.2012 v 08:13
VTX1300 ma alternator s permanentnimi magnety?
Z manualu vidim, ze maximalni vykon je 363W, takze regulator od Vape R90 s deklarovanym maximalnim vykonem 350W by mel byt OK, ne?

Regulátor napětí

10.7.2012 v 08:41 | Nahoru | #1
Už mají R106-1, který by měl být na 500W. Teď to objednávám na svojí mášu, tak vím...
Šel bych raději do tohoto, R90 je pro tebe slabá...

Regulátor napětí

10.7.2012 v 08:45 | Nahoru | #2
Tak ted jsem to pred par minutama zjistil taky
Jo, to bude lepsi. Jinak jsem s nima mluvil a ted je momentalne skladem nemaj, ale behem tohoto tydne snad budou.

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí

10.7.2012 v 13:51 | Nahoru | #3
Rozhodně dej ten silnější, vzhledem k tomu, že jde o zkratovou regulaci a veškerý přebytečný výkon se ztrácí v regleru (přesněji řečeno mění se v teplo, které musí regler vyzářit do okolí) bych dimenzování nepodceňoval. Záleželo by na tom, kde je umístěn, aby byl vystaven větru, případně na něj dát ventilátor, ale to už je zbytečné bastlení.

Mohl bys tam také dát RPN-12-3F_30 . Když budeš mít stále zapnutá světla, která nějaký příkon mají, tak regler rozhodně nebude vyzařovat plný výkon alternátoru a nebude přetížen.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí

10.7.2012 v 15:32 | Nahoru | #4
J.M.K.> Částečná pravda, zkratovaný výkon se neztrácí jen v regulátoru, mění se na teplo na vlastním vinutí statoru a celé kabeláži. Zapnutím světel se regulační částí ulehčí jen částečně a naopak se zatíží usměrňovací část regulátoru, takže výsledek nemusí být teplotně příznivější.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí

10.7.2012 v 16:39 | Nahoru | #5
MerlinYZF> To také není úplně přesné. Háček je v tom, že pokud proud přes regler jde na výstup a odtud do světel, nebo jakékoli vnější zátěže, tak na diodách můstku je pouze napěťová ztráta na přechodu P-N , tedy cca 0.7V, kdežto sepnou-li tyristory, sice se diodám odlehčí, ale na tyristorech je pak téměř plné napájecí napětí jdoucí z altecu a plný proud, takže ztrátový výkon na nich může být vyšší. Něco se samozřejmě ztrácí na odporu kabeláže, vinutí cívek altecu, konektorech apod., ale altec má navíc takovou vlastnost, že při přetížení zvyšuje svůj induktivní odpor a proud si tak "sám omezí". Proto také u alternátoru stačí jen napěťová regulace a není zde třeba proudový omezovač a zpětný spínač, tak jako u dynama.

Vypadá to nějak takto, ale pozor, na tom plánku je chyba! Diody D2, D4 a D6 musejí být obráceně, jinak to fungovat nemůže:



Stránka s návodem - divím se, že tam tu hrubou chybu dosud nikdo neopravil.

Regulátor napětí

12.7.2012 v 23:14 | Nahoru | #6
Tak mi ten 500W regulátor od Vape dnes došel, snad se zítra bude dát namontovat...

(reakce na) Regulátor napětí

18.9.2012 v 15:03 | Nahoru | #7
J.M.K.> ale na tyristorech je pak téměř plné napájecí napětí jdoucí z altecu a plný proud

neni pravda. na sepnutem tyristoru je napeti samozrejme 0V, to pri libovolnem proudu dela ztratovy prikon 0W. duvod, proc se regulator zahriva je ten, ze doba mezi 12V*0A a 0V*XA neni nekonecne kratka. prave ta prechodova mikrosekunda zpusobi tepelne ztraty (tj v tom prechodu je na tyristoru nenulove napeti pri nenulovem proudu)

edit: plus samozrejme ztratove teplo z usmernovacich diod, tech 0.7V PN prechodu se neda ukecat

Naposledy editováno 18.09.2012 15:07:46

Regulátor napětí

18.9.2012 v 19:34 | Nahoru | #8
Máš-li zájem jsem výrobce reg.dobíjení na jakék koliv moto.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda VTX 1300 seřízení karburátoru Honda VTX 1300 Gad 5 3.4.2024 v 17:07 Lucky_Boy
Chopper / Cruiser nadlitr pro dva -... [1, 2] Honda VTX 1300 riderr3 49 19.3.2024 v 21:05 H-D82
Pneumatiky Honda VTX 1300 Black72 5 1.9.2023 v 17:09 Krautkopf
Binkr na VTX 1300 Honda VTX 1300 matylda125 3 29.8.2023 v 20:48 poslední
Honda VTX 1300 - Otevřené sání Honda VTX 1300 Tyr_cz 1 4.8.2023 v 13:07 Ppepek


TOPlist