globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Laďáky + power commander
Taakže V-Stromáci, kteří máte na mazlech laďáky (pouze výfuky, ne celý svod), zajímá mě, jak se vám změnil průběh výkonu v různých spektrech otáček a jaký to mělo nebo má vliv na spotřebu motorky. Když bych je pořídil (LeoVince), počítám s tím, že bych k nim pořídil i KN vzducháč, ale netuším, jak se to bude chovat. Spotřeba s origo mi vyhovuje a vyšší bych mít nemusel, jen se mi líbí ten zvuk, ale byl bych nerad, kdyby to negativně změnilo vlastnosti motoru..?
Otázka č. 2, když jsou to jen laděné koncovky a ne komplet se svodem, má cenu k tomu pořizovat power commander pro nějaký další dolaďování a vyhlazování, nebo poslouží ten PC k nějakýmu zlepšení i s origo laufama?
Díky za každou odpověď.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laďáky + power commander

11.6.2012 v 23:32 | Nahoru | #1

dva_hrnce píše: mno, pokud dáš jen koncovky a filtr necháš origo, tak na to při troše štěstí nebudeš muset hrabat vůbec

jaktože takhle? Všude čtu a slíchávám, že jak dáš laďáky, tak musíš dát i KN vzducháč, aby to bylo "komplet"..?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laďáky + power commander

11.6.2012 v 23:51 | Nahoru | #2
Mad_Cat> no, motor se musí nějak nadechnout a nějak vydechnout. Ideální je samo dát vše a doladit na brzdě (jenže pokud nelze stávající origo jednotka přehrát na jinou paliv. mapu, je třeba power commader.

Pokud dáš jen koncovky, motoru se bude "lépe vydechovat". Uvozovky proto, protože i odpor výfukového potrubí je nějak spočítaný pro optimální fci motoru. (ale to je taky sporné, ptž dnes zasr. EU tlačí na hluk, emise..)
Ale pořád ovlivňuješ jen výdech.

Pokud dáš filtr, ovlivníš nádech - propustnější filtr = víc vzduchu = chudší směs = vyšší teplota.

Já vyhodil kat, origo koncovku, nahradil to otevřeným potrubím a zmizela mi výkonová díra okolo 4tis.ot (právě v těchto otáčkách se měří emise které následně udávají jaký eurostupeň bude motocykl plnit až půjde do prodeje a provozu).

Konzultoval jsem to s pár lidma který se okolo Guzzin motaj a víceméně se většina shodla na tom, že samotný výfuk nevadí, ale filtr už by vadit mohl.

Samo se může stát že dáš jiné koncovky a průběh motoru a spotřeba bude horší než s origo.
Jeden pán to u Duc pak řešil tak, že zkoušel do koncovky dávat přepážky různých velikosstí, aby motoru dopřál ten správný "odpor" výfuk. plynů.
A podařilo se mu to doladit vpodstatě v garáži.

Ale každý motor je origo a univerzální recept neexistuje

(reakce na) Laďáky + power commander

12.6.2012 v 09:09 | Nahoru | #3

Mad_Cat píše: jaktože takhle? Všude čtu a slíchávám, že jak dáš laďáky, tak musíš dát i KN vzducháč, aby to bylo "komplet"..?



Ano, to totiž všude říkají lidi, kteří tomu nerozumí. PPC má smysl, když se dají komplet svody. A filtr je lepší nechat originál. Pouze v případě, že by bylo na motorce znát nějaký propad výkonu, doporučuje se dát otevřená filtr.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KLV 1000 - dostupnost dílů Suzuki DL 1000 V-Strom, Kawasaki KLV 1000 Kadlina 4 30.5.2024 v 11:16 milor
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Origo kufry DL 1000 14-16 Suzuki DL 1000 V-Strom Hlubas 8 21.1.2024 v 15:00 jarekol
v strom Suzuki DL 1000 V-Strom aldags 6 20.1.2024 v 21:47 aldags
Rozsvicující se kontrolka motoru Suzuki DL 1000 V-Strom Mastik4 9 17.9.2023 v 21:03 dzudas


TOPlist