globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa která si drží stále cenu
27.5.2012 v 14:11
Po náhodném pročítání inzerátů na moto,které jsem dřívě měl jsem zjistil,že i po dvaceti letech stojí JAWA 350 /632 skoro pořád stejně.Kupoval jsem ji v roce 1990 jako novou v mototechně za cenu 14 000,-kč.V roce 1995 jsem ji za 13 000,-kč prodal a nyní v roce 2012 se cena pohybuje okolo 12 000,-kč.Tak malá stráta ceny je snad možná jen u téhle motorky.

Jawa která si drží stále cenu

28.5.2012 v 20:16 | Nahoru | #31
Dneska si bohužel každej lojza, co má doma Jawu myslí, že má poklad, podívá se na motorkáře a nasadí cenu. Vrak a papírama za 12, obyčejnou nejmíň za 15 a hezkou alespoň za 25. Proto Jawu shánět jedině mimo inzertní servery. Kamarád koupil 634 v super původním a velmi zachovalém stavu bez napadení kutilem s notama za 6 tisíc, takže to jde.

(reakce na) Jawa která si drží stále cenu

28.5.2012 v 21:06 | Nahoru | #32
2stroke> To já bych chtěl ještě jednu 639 nebo 638 a udělat z toho cafe. Je mi jasný co by se na CR fóru dělo Šak jsme tam taky před nedávnem o tvojí bývalé jawce diskutovali. To co jsi poslal je pěkný, na výkon upravená. Mě se líbí tato. Je to sice ČZ a stavěná na vzhled, ale líbí se mi děsně. http://www.motorkar...uzivatel/?muid=46188

3 reakcí na tento příspěvek Jawa která si drží stále cenu

28.5.2012 v 21:57 | Nahoru | #33
Docela mě baví názory těch co mají "lepší" motorky a o Jawě tvrdí jaký je to šrot, že by za ni nedali víc jak 5ku. Mám doma dvě Kawy a svezl sem se na motorkách od babety až po 150hp+ supersporty nebo čopry s objemem větším jak většina osobních aut. A právě proto po zkušenostech co mám sem se rozhodl si Jawu kterou mimo jiné vlastním taky(638 poněkud upravená) nechat. Stačí pár úprav a je z toho super motorka, která je pohodlná, žere málo, dá se na ní jezdit po celý rok, pokud se člověk aspoň trochu stará, tak je i spolehlivá a když už se něco posere, pokud člověk není debil tak si to opraví šroubovákem u cesty a jede se vesele dál. Generálka motoru vyjde na tak málo peněz že na kawu bych za ně sehnal možná tak sadu těsnění na motor a provozní náklady sou taky uplně někde jinde než u těch "lepších" motorek. Jo sice jawa nejede 200, ale v zatáčkách už sem pojezdil pár rádoby střelců na mnohem výkonějších motorkách. Prostě i když mám dávno japonce na jawku nedám nikdy dopustit a kdybych doma už jednu neměl tak klidně za pěknou 640ku dám 20, 25 tisíc protože vím že vím že se budu jen vozit při minimální údržbě a nákladech, takže tak

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa která si drží stále cenu

28.5.2012 v 22:17 | Nahoru | #34
mischa638> A ještě tu o karkulce. Nevím co za motorky jsi s jawou pojel ale buď to byly nehorázný šroty a nebo na nich seděli trotli. Jawa totiž nejenom že nejede, ona ani nebrzdí, nezatáčí a nedrží. A pokud jí topíš, tak žere 7 , což si vezme moderní ss taky a pojede při tom 2x tak rychle. Proti jawě nic nemám, sám sháním pěknou čtyřku na hraní ale jinak je jawa v jiné lize.

(reakce na) Jawa která si drží stále cenu

28.5.2012 v 22:18 | Nahoru | #35

mischa638 píše: Docela mě baví názory těch co mají "lepší" motorky a o Jawě tvrdí jaký je to šrot, že by za ni nedali víc jak 5ku. Mám doma dvě Kawy a svezl sem se na motorkách od babety až po 150hp+ supersporty nebo čopry s objemem větším jak většina osobních aut. A právě proto po zkušenostech co mám sem se rozhodl si Jawu kterou mimo jiné vlastním taky(638 poněkud upravená) nechat. Stačí pár úprav a je z toho super motorka, která je pohodlná, žere málo, dá se na ní jezdit po celý rok, pokud se člověk aspoň trochu stará, tak je i spolehlivá a když už se něco posere, pokud člověk není debil tak si to opraví šroubovákem u cesty a jede se vesele dál. Generálka motoru vyjde na tak málo peněz že na kawu bych za ně sehnal možná tak sadu těsnění na motor a provozní náklady sou taky uplně někde jinde než u těch "lepších" motorek. Jo sice jawa nejede 200, ale v zatáčkách už sem pojezdil pár rádoby střelců na mnohem výkonějších motorkách. Prostě i když mám dávno japonce na jawku nedám nikdy dopustit a kdybych doma už jednu neměl tak klidně za pěknou 640ku dám 20, 25 tisíc protože vím že vím že se budu jen vozit při minimální údržbě a nákladech, takže tak



Přesně, musím s tebou souhlasit, taky jezdím na Jawě, přestože mam mnohem lepší motorku.... Ale za těma cenama si stojím a odmítl bych dát víc, dokud by majitel nedoložil účtenkama, že ta GO byla opravdu provedena. Taky bych mohl napsat o té své, že je po GO, protože motor běží na Jawu nezvykle tiše, ale realita je taková, že má nalítáno skoro 40 tisíc kilometrů, ale na kvalitní olej, takže to na něm není vůbec poznat.

(reakce na) Jawa která si drží stále cenu

28.5.2012 v 23:01 | Nahoru | #36
Jindrej> Je potřeba nebýt lopata a seřídit si karburátor
Nemám sice tolik zkušeností, ale co tak nějak čtu v různých testech tak na neadekvátní brzdy si stěžují u 3 ze 4 motorek.
Né že bych si chtěl chválit vlastní ocas, ona jawa má svých nemocí až až, ale většina argumentů co tady na m.cz čtu mi přijde, že je od lidí co na jawce nikdy nejeli a jen papouškují co zaslechli v hospodě.

(reakce na) Jawa která si drží stále cenu

28.5.2012 v 23:21 | Nahoru | #37
Jindrej> jak napsal kolega přede mnou, přijde mě že někteří co tu jawu haní na ni fakt asi ani neseděli.
A nemám potřebu tu vykládat pohádky. Borce co seděli na japoncovi a já jim ujel jawě tak sem napsal schválně "rádoby střelci", třeba kámoš se starým fazerem 6kou, prostě je to člověk který jezdí v klidu a absolutně nevyužije naplno potenciál té motorky, kdyby na tom seděl někdo kdo jezdí třeba na okruhu je jasné že mě ujede. Ale takových lidí co mají 100koňovou a víc motorku a využijí sotva 20% výkonu jezdí na silnicích x, takže by se jich našlo ještě určitě spousta kterým bych ujel
A nevím kde si přišel na spotřebu 7l/100km Když sem měl dobře seřízené zapalko a karbec, tak sem se bez problému vlezl do 4l litrů ikdyž sem měl za sebou mladou a každou rovinku sem jel 100-120km/h, takže sem ji rozhodně nešetřil.
S brzdama máš možná pravdu, pokud sem tam měl buben ve předu tak to opravdu nebrzdilo, ale stačí vyměnit za kotouč a je to uplně jinde a na tu motorku naprosto dostačující.
A jestli jawa nedrží a nezatáčí moc posuzovat nemůžu, protože můj podvozek s originálním už moc nemá (viz. můj profil), ale jak sem říkal stačí jisté úpravy a ta motorka je podvozkově uplně jinde a pak i zatáčí a drží.
A hlavně sem si jawu nechal proto, protože ji mám už spoustu let a strašně mě baví ji pořád vylepšovat až k dokonalosti, je to o zdolávání limitů svých i motorky. Koupit si novou mašinu a jezdit umí každý ale postavit si svou jen málokdo

1 reakcí na tento příspěvek Jawa která si drží stále cenu

28.5.2012 v 23:36 | Nahoru | #38
Chlapi serem na to. I kdyby jsme tady byli měsíc, tak si každej budeme bránit "tu svoju"

(reakce na) Jawa která si drží stále cenu

28.5.2012 v 23:47 | Nahoru | #39
john-mcclane> Já si nebráním tu svoju, ale tu která je prostě dobrá. Třeba tu upřímně a narovinu řeknu že kawa kterou mám je nanormální ježdění na našich cestách úplně nahovno A proto mám pořád jawu

Naposledy editováno 28.05.2012 23:47:42

Jawa která si drží stále cenu

29.5.2012 v 06:10 | Nahoru | #40
Chlapi já se nesnažím nutně poplivat vámi tak milované jawy ale přijde mi, že si tu motorku až moc idealuzujete. Jawu jsem dva roky měl, takže trochu vím o čem mluvím. Že s ní pojedeš nějaký totální poleno nebo hodně velkýho kochače věřím ale jinak pokud na tom motu bude sedět někdo, kdo ho řídí tak vážně ne. A co se týče těch úprav, rád ti věřím, že se to dá určitě v mnohém zlepšit ale tady se snad bavíme o sériových motorkách. Pokud si tu motorku umíš sám upravit, dobře pro tebe, já to totiž třeba neumím ale zase ne každý chce tu motorku komplet překopávat. Každopádně pokud chce někdo mít doma kus české historie a třeba i hezkou motorku (protože třeba 634 je vhledově parádní) a nebo jednoduchou motorku na kochačky nebo cesty do worku, tak jawu klidně. Jinak je ale jawa úplně jinde.

Jawa která si drží stále cenu

29.5.2012 v 07:43 | Nahoru | #41
Pokud bych se teda vrátik j cenám,...

Celkově jsou dvoje ceny u Jawy. Na netu je cena která je mnohdy nereálná a promítá se do "volného obchodu" mimo net. Ono mnoho lidí kukne na net když vytlačí Jawu po 50letech ze stodoly a vidí,..všude 15000-20000 (ano všude, protože je minimum lidí co to koupí za tu cenu a vysí to na inzercích i dva roky,..) a tak nasadíme to samé!!
Příkladem budiž zaklínadlo zvané "půlbuben". Na Aukru šla 350 z roku 1954 půlbuben nedávno za 43000 vrak bez TP! 250 v nálezovce jde od 12000 (v bednách totál death) až po 25000 složená v původním stavu,....to je realita netu. Já sehnal v okolí po vesnicích tři půlbubny a dal jsem za všechny 12000 a byl k tomu zadara Pionýr 50/20 a plné auto ND! Nedávno se na Aukru jen kola prodaly za 8500! (otázka jestli si nenahazoval někdo kdo se zná že,... )

To kam se dnes na netu vyšplhaly Pařezy je teda hukot (Jawa 50 typ 550)....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa která si drží stále cenu

29.5.2012 v 08:29 | Nahoru | #42
myty_fakta>
Jakou drahou sračku ty chudáku? Já tu třindu kupoval před 5 roky a je to motorka z roku 2001. Cena byla odpovídající stavu, který byl výborný. Tebe už tím kladívkem někdo pěkně klepnul . Mimo jiné sehnat jsem dokázal, ale nakonec jsem se rozmyslel a zůstal u třindy.
Prostorové možnosti doma mě nedovolují držet více motorek a prodat třindu mě bylo líto, protože jezdí fakt pěkně a bez poruchy. Sám jsem si na ní ušetřil při studiích. Pouze jsem prezentoval svůj náror a nikoho neurazil. Ale u tebe je tímto příspěvkem vidět, co jsi za trapáka. Se 632 za 12000kč souhlasím, vzhledem ke stáří těchto strojů, ale 640, nebo 639
v pěkném stavu za 13000? Prosím tě, vrať se do reality. Nevím, jak můžeš ohodnotit něčí motorku na 13000, když jsi na ní nejel a viděl ji jen na fotkách. Pravý motorkář nikomu motorku neuráží. Ale to ty nejsi. Jinak bys sem takový příspěvek vůbec nenapsal. Chtěl bych vidět, co máš ty za stroj frajere

1 reakcí na tento příspěvek Jawa která si drží stále cenu

29.5.2012 v 08:50 | Nahoru | #43
jedina jawa ktera si drzi cenu je 500 OHC!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa která si drží stále cenu

29.5.2012 v 08:54 | Nahoru | #44

wrenchman píše: jedina jawa ktera si drzi cenu je 500 OHC!!


Zatímco ogary a podobné rychle prodejte, jinak budete tratit, že?

Naposledy editováno 29.05.2012 08:54:55

(reakce na) Jawa která si drží stále cenu

29.5.2012 v 10:18 | Nahoru | #45
PetrL3> tak je jich nebudu je vsechny jmenovat to bych tady byl dyl

1 reakcí na tento příspěvek Jawa která si drží stále cenu

29.5.2012 v 10:25 | Nahoru | #46
Jasný, já jen tak rejpu (v dobrém) .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa která si drží stále cenu

29.5.2012 v 14:03 | Nahoru | #47
PetrL3> ale to OHC se mi zda ze je asi nejdrazsi taky je to kus nasi historie, neskutecne krasnej stroj zrovna vcera jsem jedno OHC a malem jsem si ustrik a ten zvuk

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa která si drží stále cenu

29.5.2012 v 17:44 | Nahoru | #48
Dzeronimo> vždyť já nejsem motorkář, takže pohoda.. 9 za 13 musí bejt po go, jinak je to sračka neprodejná. A neboj se, vím, o čem mluvím, sice jezdim už na japoncích, ale jawy sem měl taky a ne jednu. Jako prezentovat názor, že pod 20 neseženeš pěknou 640 je na chocholouška, takže asi tak študáku jeden

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa která si drží stále cenu

29.5.2012 v 17:48 | Nahoru | #49
mischa638> jo, jenže na jakýkoliv slabší motorce pojezdíš toho na silnější, protože on zrovna jeden na kochačku, byť ty jedeš pilu největší To je úplně zcestný.
To co napsal Jindrej by se tu mělo někam vytesat do kamene.
a ke spotřebě - máš optimistu tachometr, protože 120 a 4 litry neexistuje ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa která si drží stále cenu

29.5.2012 v 18:07 | Nahoru | #50

myty_fakta píše: mischa638> jo, jenže na jakýkoliv slabší motorce pojezdíš toho na silnější, protože on zrovna jeden na kochačku, byť ty jedeš pilu největší To je úplně zcestný.
To co napsal Jindrej by se tu mělo někam vytesat do kamene.
a ke spotřebě - máš optimistu tachometr, protože 120 a 4 litry neexistuje ;)



Jawa jede těch 120km/h úplně v pohodě. Pokud to není vylítaná neudržovaná vrána, tak nemusí jet ani na plnej plyn. Já při dálničním přesunu, cca 110-115km/h (reálných, origo tacho lítal kolem 125km/h) naměřil postřebu 5,4l/100km

(reakce na) Jawa která si drží stále cenu

29.5.2012 v 18:57 | Nahoru | #51
No na začátek,táta koupil simsona v roce 87 za něco přes 6 tisíc a já jsem ho 12 let střelil za 15.Jinak Jawa je spíš srdcovka,MZtě nesahá ani po vejfuk.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa která si drží stále cenu

29.5.2012 v 20:29 | Nahoru | #52
myty_fakta> ano origo tachometr je opravdu optimista, proto to byla první věc kterou sem z motorky vyhodil a dal digitální, který ukazuje přesně a spotřebu sem měl opravdu 4 litry, nemám důvod si vymýšlet.
A další věc je, že kámoš co sem mu ujel, tak na kochačku rozhodně nejel, spíš de o to jak má co kdo v rukách. Pokud na tom neumíš tak ti nepomůže ani 200koní, rozhodně to není jen o výkonu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa která si drží stále cenu

29.5.2012 v 21:25 | Nahoru | #53
mischa638> dobře ale tím se dostáváš opět k tomu, že ty jsi třeba zručný pilot a tvůj kámoš jelito, a nic to nemění a tam, jak jawa jede A co měl kámoš za matorku vůbec?
Btw. tvoje kawa v profilu vypadá víc než dobře Nechceš nahodit nějaký fotky jak vypadá komplet složená?

2 reakcí na tento příspěvek Jawa která si drží stále cenu

29.5.2012 v 21:40 | Nahoru | #54
ale kupuje, to byste se divili, naopak poslední tak možná tři roky šly cey nahoru!
já jsem tu svou kupoval za desítku uprostřed sezóny, osmičky byly v té době tak o dva litry dražší.
a teď? pod 15 pěknou nezprasenou neseženete!

Jawa která si drží stále cenu

29.5.2012 v 21:54 | Nahoru | #55
nevim jak to dělá kdo s tachometrama ale máj je přesnější než ten v autě
ať jedu kolik chcu odchylka podle stabilního radaru 5 kilometrů za jakékoliv rychlosti.
pokud někdo jezdí za 7 tak je debil a neumí otočit jednim šroubem, normální spotřeba je 4 litry.
a pokud umí jezdit, v zatáčkách může dat na prdel ledaskomu.
neni problém aji s mitaskama nad kilem při plným výklonu doprostřed brousit stupačky nebo výfukový kolena

(reakce na) Jawa která si drží stále cenu

29.5.2012 v 21:57 | Nahoru | #56
memphis.unv>
Ohledně Jawy 350 /632,tak já osobně jsem byl velmi spokojený.Na tu dobu to dobře jelo (přecházel jsem z pionýra a hlavně se ta dalo lehce spravit.Všude byl dobrý přístup.Svíčky se daly v pohodě vyčistit i na cestě a nevím o tom,že by měly problémy se zalitím jako třeba Suzuki nebo Honda.Karburátor byl jednoduchý.Opět nebyl problém spravit to na cestě.Stačil pouze šroubovák,klíč na svíčky a kousek šmirglu na kontakty.Měl jsem ji od 17 let.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa která si drží stále cenu

29.5.2012 v 22:04 | Nahoru | #57
Jindrej> Kámoš měl starého šestkového fazera,už sem to myslím psal
A dík za pochvalu kawy, nechci tu zasírat jawí vlákno, ale tak jedna fotka snad nevadí

Ale pude uplně do jiného laku a chce to ještě doladit, jen na to nemám vůbec čas

(reakce na) Jawa která si drží stále cenu

29.5.2012 v 22:14 | Nahoru | #58

memphis.unv píše: ale kupuje, to byste se divili, naopak poslední tak možná tři roky šly cey nahoru!
já jsem tu svou kupoval za desítku uprostřed sezóny, osmičky byly v té době tak o dva litry dražší.
a teď? pod 15 pěknou nezprasenou neseženete!



jenže ceny nešly nahoru kvalitou, nebo že by se z nich za 3 roky stal cenný veterán... tu cenu uměle vyšroubovali majitelé, kteří neví jakej nesmysl za to chtít... viz. krosové čzty co už sem vzpomínal... před 4mi roky stála v orig stavu 40 tisíc, dnes ta samá je za 80... a za 20 se pohybují v inzerci v normálním stavu

Naposledy editováno 29.05.2012 22:21:30

(reakce na) Jawa která si drží stále cenu

29.5.2012 v 22:22 | Nahoru | #59

wrenchman píše: PetrL3> ale to OHC se mi zda ze je asi nejdrazsi taky je to kus nasi historie, neskutecne krasnej stroj zrovna vcera jsem jedno OHC a malem jsem si ustrik a ten zvuk



Souhlas, 500 OHC je nádhera, o tom žádná. Jinak ona byla drahá už jako navá v porovnání s jinejma menšíma motorkama, takže je logický, že i dnes je více ceněná. Tenkrát ji mohl mít málokdo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa která si drží stále cenu

29.5.2012 v 22:26 | Nahoru | #60
mischa638> správný superbike, tyhle zxr750 a pak zx7r se mi vždycky hodně líbily.
s tím Fazerem jsem to asi přehlédl.
Srovnávat tu ale jawku a fazera tu snad nebudeme,to už by bylo až moc úsměvný, to snad uznáš sám.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Umístění propanbutanové láhve Jawa 350/632 Johny_Servis 27 16.12.2023 v 09:43 JMan
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Jawa 350, oprava motoru, hledám na ... Jawa 350/632 Weret 4 26.9.2023 v 21:24 Weret
Plechový držák světla na Jawu Bizon... Jawa 350/632 Weret 1 27.5.2023 v 09:07 2stroke
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy


TOPlist