Uzavřeno 13.04.2012 v 15:18 uživatelem Lukyvaran1
Medved píše: No motory se vstrikovanim se montuje 'zazracna skatulka' ktera ma nekolik funkci - prodluzuje dobu vstriku, cimz zajistuje nutne obohaceni smesi a fejkuje signal od lambda sondy - biolih ma prakticky nemeritelne emise, proto lambda dava nizke (spis zadne) napeti a ridici jednotka je z toho zmatena - coz vetsinou skonci MIL kontrolkou, popripade i nouzovym rezimem. To vsechno dela v zavislosti na pomeru natankovaneho biolihu a benzinu. Jak to dela, nevim.
Tohle není pravda. Lambda sonda neměří žádné emise. Lambda sonda měří zbytkový obsah kyslíku ve výfukových plynech, proto se jí také někdy říká kyslíková sonda.
Můj názor na E85 je, že je to slepá cesta. Sám ho používám jen do 300+HP auta pro vyšší oktanové číslo, ale přepínám si na něj palivové mapy, které si nastavuji dle širokopásmové lambda a EGT budíku.
AndělČK píše: Tohle není pravda. Lambda sonda neměří žádné emise. Lambda sonda měří zbytkový obsah kyslíku ve výfukových plynech, proto se jí také někdy říká kyslíková sonda.
Můj názor na E85 je, že je to slepá cesta. Sám ho používám jen do 300+HP auta pro vyšší oktanové číslo, ale přepínám si na něj palivové mapy, které si nastavuji dle širokopásmové lambda a EGT budíku.
Nejdriv cti, potom se hadej - nepisu, ze lambda sonda meri emise, pisu ze biolih produkuje prakticky nemeritelne emise.