bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Napínák
27.2.2012 v 18:45
Zdravím všechny,
omlouvám se pokud jsem založil téma, které už se tu třeba řešilo, snažil jsem se pilně
hledat na fóru, ale mám spoustu otázek na které jsem odpovědi nenašel. Na podzim 2011 jsem
se stal šťastným malitelem KLR 650 (r.v. 1996), ale jediný co mi zatím kazí dojem z téhle
motorky, je až panický strach ze stavu napínáku. Prosím Vás, můžete mi poradit dřív než se
začnu zbytečně hrabat v motoru, jak se starat o tuhle součástku? Je to až tak velký problém,
nebo je to trochu nafouknutá bublina? Jak často ten napínák praská? A když praskne, co to má
za následky, kousne se mi motor a vlítnu pod protijedoucí auto, nebo to prostě přestane
táhnout? Myslíte že stačí pravidelně ( klidně každých 500 Km ) povolit a utáhnout ten
šroubek pod tou gumovou zátkou? Nebo třeba preventivně každý jaro sundat dekl motoru a ten
napínák vyměnit za nový? Taky jsem koukal, že od r. 2008 se dělá ten napínák asi trošku
robustnější, dal by se eventuelně použít i ve starších ročnících? Neexistuje třeba nějaký (
v Česku běžně dostupný ) upgrade, který by tento problém vyřeší jednou provždy? Taky bych
byl vděčný za nějaké foto nebo video jak na to
Díky moc za každou radu pro začátečníka.
Předchozí
1 2 3
Následující

Napínák

27.2.2012 v 19:19 | Nahoru | #1
čau,praská ta pružinka napínáku, což nepoznáš bez sundání krytu. Když povolíš šroubek napínáku, tak se nenapne, ale povolí. Proto je lepší sundat kryt a napnout to bez krytu, ať vidíš, jestli se napnul nebo povolil. Při práci s akučkou je to o pět minut delší.

Napínák

27.2.2012 v 20:00 | Nahoru | #2
Doporučím ti to víko sundat a na napínák se podívat.Není to tak docela kachna,bohužel i já našel na ročníku 94 prasklý napínák.Vytvořil jsem si svůj.Sehnat by se mohl dát na partsdepot a určitě bude pasovat i na starší ročníky.Ten motor se doteď v podstatě nezměnil.
Co se stane když se to vysype?Vyrajbuje ti to motor,to především,případně se to v nejhorším případě kousne.Upgrade jednou provždy mám já

Naposledy editováno 27.02.2012 20:02:16

1 reakcí na tento příspěvek Napínák

27.2.2012 v 20:53 | Nahoru | #3
Taky jsem měl pružinu na několik kusů, určitě se vyplatí to kontrolovat a měnit. Já jsem tu pružinu uchytil na napínáku o něco výš než je origo otvor a zatim drží, najeto s touhle upravou něco přez 3 tis. Povoluji ten šroub pod gum. zátkou každých 200 až 300 km

Napínák

27.2.2012 v 20:54 | Nahoru | #4

Napínák

28.2.2012 v 19:24 | Nahoru | #5
Lidi co říkáte na tohle:?
Nenarazili jste už na to někdo?

happy-trail KLR650 Doohikey

I s tou torzní pružinou to stojí 54 dolarů + něco za poštovné ( asi teda ne málo ). Ale pokud by to fungovalo a nemusel bych při každém tankování štelovat motor a každý jaro rozebírat motor, taky by to za to asi stálo...?

Napínák

28.2.2012 v 19:32 | Nahoru | #6
Co je na tom?Jen robustněji udělaný napínák s jiným systémem napínání.Proč by to nemělo fungovat?

Napínák

28.2.2012 v 19:40 | Nahoru | #7
Tak nějak jsem to asi nepochopil v čem je to lepší ?

1 reakcí na tento příspěvek Napínák

28.2.2012 v 19:52 | Nahoru | #8
Psal tu někdo že je to lepší?Jen je robustněji udělaný a určitě z jiného materiálu,takže nebude praskat.

(reakce na) Napínák

28.2.2012 v 20:00 | Nahoru | #9
Anti> takže se to obejde bez té vinuté pružiny ? S tou jsem měl problém, prasklá po koupi a pak mi praskla znovu při pádu na pravou stranu kdy brzda blokla kolo

Napínák

28.2.2012 v 20:04 | Nahoru | #10
Místo ní je tam ta torzka.Je to spolehlivější systém.Ono se to bez tý pružiny obejde vždycky ale je to podmíněné ručním napínáním po sejmutí krytu.

Napínák

17.3.2012 v 00:51 | Nahoru | #11
Tak zázračný díly jsou doma Údajně to má přežít životnost motoru, to jsem na to zvědavej Jenom jsem se zasek na sundání toho rotoru magneta, chce to moment jako prase, kamarád mi nechá v práci vytočit stahovák M22x1,5 a svařit spešl zahnutej klíč a zkusíme to znovu...

Napínák

17.3.2012 v 07:57 | Nahoru | #12
U nás v práci se válel kolový šroub z liazky či co to bylo.Pasuje přesně.Nasadit,kontra klíčem utáhnout a pak opatrně klepnout kladívkem.
Co tě to stálo,a co doprava?

Naposledy editováno 17.03.2012 07:57:51

Napínák

17.3.2012 v 17:49 | Nahoru | #13
Takže magneto po krutém boji nakonec povolilo, byl to uctivý soupeř . I když ten napínák mam už cca ve 2/3 té kruhové výseče, tak pružinka už byla nadoraz a volně se tam plácala ( asi v kawasaki udělali chybičku v desetinné čárce ). Teď tam tedy mam jen ten spešl napínák a tu torzní pružinku. Stálo mě to i s dopravou cca 2000 kč ( musel jsem zatlačit slzu, fakt že jo ). No a ty 2 vinuté pružinky jsou mi teď k ničemu, kdyby o ně někdo projevil zájem, tak jsou k mání

1 reakcí na tento příspěvek Napínák

23.3.2012 v 07:22 | Nahoru | #14
Ještě drobný dotaz, na ty kteří měnili ten řetěz vyvažováku za nový: v jakej poloze byl ten aretační šroubek u napínáku? Někde nalevo na začátku, nebo třeba až uprostřed té kruhové výseče? Rád bych získal nějaké srovnání, v jakém stavu mám ten řetěz já.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák

23.3.2012 v 18:16 | Nahoru | #15
papirek> v manuálu mám tuším míru v mm podle které zjistíš v jakém stádiu života je řetěz, pokud chceš podívám se

(reakce na) Napínák

24.3.2012 v 17:36 | Nahoru | #16
pavel1067> mrkni se, prosim. Diky moc

Napínák

25.3.2012 v 20:35 | Nahoru | #17
Takže 21 čepů na vyvažovacím řetězu nový 190,0 mm, výměna 193,4. Rozvodový 21 čepů 127,0 - 128,9 a sekundár. řetěz má na 21 čepech max. 323 mm, pokud by to takhle nestačilo můžu naskenovat, je to v anglině, tak ať KLR jezdí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák

7.5.2012 v 17:39 | Nahoru | #18

pavel1067 píše: Taky jsem měl pružinu na několik kusů, určitě se vyplatí to kontrolovat a měnit. Já jsem tu pružinu uchytil na napínáku o něco výš než je origo otvor a zatim drží, najeto s touhle upravou něco přez 3 tis. Povoluji ten šroub pod gum. zátkou každých 200 až 300 km



Ten sroub na napnuti napinaku se musi povolavat, aby se napinak utahl???

(reakce na) Napínák

7.5.2012 v 20:53 | Nahoru | #19
blackman_82> Jo

1 reakcí na tento příspěvek Napínák

10.5.2012 v 09:22 | Nahoru | #20
Povolíš šroubek, napínák si napne řetízek, a utáhneš šroubek

(reakce na) Napínák

10.5.2012 v 21:08 | Nahoru | #21

papirek píše: Povolíš šroubek, napínák si napne řetízek, a utáhneš šroubek


Mě ten šroubek nejde ani povolit ani utáhnout ... Jinak co myslíš tím napínák si napne řetízek? To znamená povolit šroubek počkat chvilku a opět ho dotáhnout? Teda když se mi povede povolit ;)

1 reakcí na tento příspěvek Napínák

11.5.2012 v 17:55 | Nahoru | #22
Já ten šroub povolím dám tam kvalt a lehce s tim cuknu dopředu, dozadu a utáhnu. Podívej se na obrázky výš a pochopíš, příspěvek 13 v tom pulměsíci je díra se závitem a vněm je šroub co ti nejde povolit jestli jsem tě pochopil

(reakce na) Napínák

11.5.2012 v 21:11 | Nahoru | #23
pavel1067> Bavíme se o tomto šroubu? Mám na něm černou gumovou krytku [URL=

Naposledy editováno 11.05.2012 22:16:19

1 reakcí na tento příspěvek Napínák

11.5.2012 v 21:14 | Nahoru | #24
jo přesně ten

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák

13.5.2012 v 11:00 | Nahoru | #25
poznam nejak bez sundani toho krytu jestli neni nahodou ta pruzinka praskla???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák

13.5.2012 v 12:48 | Nahoru | #26
blackman_82> Leda pokud máš místo očí rentgen

(reakce na) Napínák

13.5.2012 v 13:37 | Nahoru | #27
Tak se mi stala dost debilni vec ... ukroutil jsem ten sroub ... Ted se zeptam blbe, kdyz nekoho sezenu (doufam ze jo) da se s motorkou nekam dojet bez utazenyho napinaku nebo je to na sehnani vozejku??? Doufam ze ten sroub pujde vyvrtat :(

Koukam na net a pokud se mi to podari vyndat tak se samotny sroub da sehnat jako nahradni dil ...

Naposledy editováno 13.05.2012 14:26:00

Napínák

13.5.2012 v 20:28 | Nahoru | #28
Pokud máš ten napínák povolený,je to o hubu,a já bych si to netroufl.Jen mi nejde do hlavy,jak jsi to v tom hliníku mohl ukroutit...Šroub bych tam měl mít,klidně ti ho nechám neb ho nepotřebuju...

1 reakcí na tento příspěvek Napínák

18.5.2012 v 10:54 | Nahoru | #29
Pokud ten ukroucenej šroubek vypad ven, pak by ten napínák nemusel bejt povolenej. Na tom šroubku je takový osazení, který právě přitlačuje ten napínák aby se nepohnul. Pokud šroubek nejde z motoru vytahnout, pak by moh bejt ukroucenej až za tim osazením a napinak uz bude nejspíš povolenej, toť moje doměnka. Jinak ja mel ten šroub taky utaženej jako prase a v tom napínáku byl solidně vytlačenej.

Naposledy editováno 18.05.2012 11:01:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák

26.5.2012 v 20:53 | Nahoru | #30
Když se oddělá ten boční kryt, kde je napíak, tak je tam motorový olej??? Jsem povolil ty šrouby a začal protíkat.... Asi se musí nejprve vypustit, ne?
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
Díra v plechové nádrži skrz Kawasaki KLR 650 KubAiS 11 16.5.2023 v 20:13 Julip2
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83
Ventilátor běží pořád Kawasaki KLR ... Kawasaki KLR 650 Sasori23 13 20.7.2022 v 10:17 Anti


TOPlist