bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ventili
25.2.2012 v 19:36
Po kolika kilometrech se dělají ventili předem dík
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ventili

28.2.2012 v 09:01 | Nahoru | #61

felixxx píše: Milos1> miloš ono honit setiny je třeba blbost, ale pokud do toho děláš musí se to dělat tak jak píše výrobce, kolikrát zapojovat zradravý rozum je fakt nesmysl, někdo to tak vymyslel a provozem ověřil, navíc benál co se prodává tak absolutně není vhodný pro ventily kde je kontrola po 6OOO km

tak je fakt profi udělat věci jak píše výrobce v manuálu a máš klid, pokud je místo dívám fakt úchylkoměr a měřím teplotu bezdotykovým teploměrem pokud se něco podpálí jsem naprosto klidný miloš


Tak abych to shnul. Člověka, který založil toto vlákno zajímalo, po kolika km se mají dělat ventily na jeho motorce. Dozvěděl se interval a dokonce i hodnotu vůle. Potud OK. Pokud vynechám kroužek pravopisu, dozvěděl se také, že benzín který se v ČR kupuje není vhodný pro jeho motorku, a že udělat ventily je prostě věda. Kdyby to věděl, tak by si takovou motorku třeba nikdy nekupoval Je zvykem na místních fórech ne řešit konkrétní dotazy, ale dělat vědu z trusu.
No a když věda tak pořádně: proti úchykoměru nic nemám (když se tam vejde) ale zajímaly by mně konkrétní odpovědi na následující otázky:
1) proč benál co se prodává absolutně není vhodný pro motorky s kontrolou ventilů po 6000km
2) kde sežene vhodný, případně jak to má řešit
3) teplota motoru na seřizování ventilů by měla být kolem 20°C. Teplotu jak uvádíš měříš
bezdotykovým teploměrem. Co když je v létě např. přes 30°C? Jak to řešíš? Dáváš motor
do lednice? Zřejmě ne a v tom případě by mně zajímalo, jak a podle čeho přepočítáš
velikost nastavované vůli ventilů dle teplotní odchylky od 20°C. Uvedená teplota 30°C
je pouze modelová - abychom zase někam nezabředli. Problém prosím vysvětlit v obecné
rovině (koeficienty teplotní roztažnosti použitých materiálů, vzorce výpočtů atd.)
4) Ventily se podpálí, když nedovírají (tj. nemají vůli mezi vahadlem a ventilem).
Je-li vůle až příliš velká může ovlivnit časování otevření ventilů. Tak nás to
učili ve škole (mám strojní vzdělání). Jak velká vůle ovlivní časování ventilu?
Je zde nějaká souvztažnost s parametry motor (zdvih, vrtání....)?
Jak se to projeví v praxi?
Jsi zřejmě precizní a znalý mechanik, tak prosím o poučení nás prostých motorkářů. Děkuji

Naposledy editováno 28.02.2012 09:41:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ventili

28.2.2012 v 10:12 | Nahoru | #62

Milos1 píše: Jak velká vůle ovlivní časování ventilu?
Je zde nějaká souvztažnost s parametry motor (zdvih, vrtání....)?
Jak se to projeví v praxi?
Jsi zřejmě precizní a znalý mechanik, tak prosím o poučení nás prostých motorkářů. Děkuji



co se týče starších motorek tak jejich konstrukce počítala s olovem v benzínu které chránilo ventilová sedla před nadměrným zaklepávání, nyní bys měl používat přípravky do paliva nebo co se přisávají a tím sedla chránit, jinak důsledměně kontolovat vůli ventilů,podle krátkého intervalu už poznáš že konstrukce motoru není pro bezolovnatý benzín,

na druhou otázku už jsem ti odpověděl je to používání aditiv,

co se týče té teploty motoru pro seřízení nic nepřepočítávám, vyměním třeba oleje, destičky, chl,kapalinu, provedu kontroly podle manuálu, sravuju starter, a venku je +3O, no a pak už josou 4 hodiny a konec pracovní doby, pracuju zas ráno omrknu teplotu je dvacet seřídím ventily, u některých motorů ale máš i tabulky s přepočty nastavovacích dat podle teploty, tak se to nedá jednoznačně říct,

co se týče té čtvrté otázky tak to neřeším co a jak ovlivní, prostě to udělám s precizností podle manuálu, příklad děláš rozvody kterí musí mít teplotu motoru, tak je musíš namontovat nechat do druhého dne a pak je nastavuješ,

ty znalosti a moudra nejsou z mé hlavy protože bych musel mít na budce ještě interní disk, nedělám nic jen tak, mám manuál nebo serivsní plán k danému pracovnímu úkonu a podle toho to dělám,
co se týče té preciznosti tak to mě nučil hlavně život, posrat se může kdykoliv cokoliv ale já jsem prostě klidný, udělal jsem to jak se má, dle výrobce motoru nebo výrobce náhradního dílu,
nevídím v tom vůbec vědu prostě to tak někdo vymyslel a já jsem jen nástroj který to udělá,

znalostí mám hodně, že jsem vůl o tom se taky sem tam přesvědčím, ale takoý jsem si vybral život miloš jestli jsi něco nepochopil tak se zas klidně zeptej

Naposledy editováno 28.02.2012 14:16:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ventili

28.2.2012 v 12:17 | Nahoru | #63
felixxx> A me by si neopovedel ? Jak meric vuli uchylkomerem ? A co meris tim bezdotykovym teplomerem ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ventili

28.2.2012 v 14:01 | Nahoru | #64

gugo píše: felixxx> A me by si neopovedel ? Jak meric vuli uchylkomerem ? A co meris tim bezdotykovym teplomerem ?



si něco nagogluj měřidla tam to máš popsané, dělat ventily úchylkoměrem to je stará vesta to se dělávalo už za komunistů na žigulu, umístníš nad ventil, vynuluješ a pohybem vahadla zjistíš jeho setinovou vůli,

http://www.e-pristro...s/teplomery/t009.jpg a zde máš ty teploměry je jich celá řada, třeba potřebuješ změřit kdy ti otevře termostat namíříš a víš, teplotní čidlo, a podobně, zda ti spíná vyhřívání vody, ohřívání paliva, voda do chladiče voda z chladiče,

ventili

28.2.2012 v 14:10 | Nahoru | #65
Největší srandou je, že akademik, který založil toto vlákno, se tady ještě ani jednou nevyjádřil, zatímco ostatní se tady už stihli všichni pohádat.

(reakce na) ventili

28.2.2012 v 15:03 | Nahoru | #66

felixxx píše: si něco nagogluj měřidla tam to máš popsané, dělat ventily úchylkoměrem to je stará vesta to se dělávalo už za komunistů na žigulu, umístníš nad ventil, vynuluješ a pohybem vahadla zjistíš jeho setinovou vůli,

http://www.e-pristro...s/teplomery/t009.jpg a zde máš ty teploměry je jich celá řada, třeba potřebuješ změřit kdy ti otevře termostat namíříš a víš, teplotní čidlo, a podobně, zda ti spíná vyhřívání vody, ohřívání paliva, voda do chladiče voda z chladiče,


Tak sorry ja nejsem uplne blbej. Vim jak funguje uchylkomer. A predpokladam ze to je patrne z toho jak jsem se nato ptal. Bo si me do odpovedi napsal "umistim nad ventil" Me totiz trosku neni jasne jak ho umistis nad vahadlo ventilu, tak aby si ho mel pripevnenej, to ho prichytavas k hlave ? nebo jak ti tam drzi.
A dekuji, nemusis me posilat odkazy na teplomery, ja vim ze existuji infracervene teplomery, me zajimalo co meris infracervenym teplomerem kdyz kontrolujes vule. Pak tedy nevim co je vyhrivani vody, ale to je vedlejsi.
Protoze sorry na me to pusobi tak trochu ze tady machrujes a otazka jestli vis o cem.
Minimalne s tim benzinem si tak trochu vedle jak ta jedle a nebo holt panove v Honde taky nevedi o cem mluvi, protoze zde zmineny model ma doporucovany palivo N91 a vyssi.
Nehlede nato ze svadet cetnost kontroly ventilu na pouzivani bezolovnateho benzinu ... proc treba konstrukcne nova motorka dejme tomu z hlavy yamaha ybr125, ktera ma taky predepsanej N91-N95 ma intervaly na kontrolu vuli stejnych 6tkm. Ono totiz hodne jednobuchu ma servisni intervaly na ventily takhle kratky. A to co se do toho leje ci neleje na to nema prilis velkej vliv (pokud se tam leje to co je predepsano).

ventili

28.2.2012 v 15:09 | Nahoru | #67
Jenom takový přípodotek - ať se měří vůle čímkoliv (a je-li předepsaných 0,12, dám to na měrku 0,15 trochu natěsno a nebo 0,10 volnější - podobně jako to už někdo psal), důležité je taky, aby byly vůle na všech válcích stejně (pokud teda má motor víc válců než jeden).
Když tohle není dodrženo, motor pak zpravidla "...de jak Anča po hrázi" .

(reakce na) ventili

28.2.2012 v 15:26 | Nahoru | #68
Nick86> Borec potřeboval poradit s ventilama a ne s pravopisem.

(reakce na) ventili

28.2.2012 v 15:26 | Nahoru | #69

petrumr píše: k tomu pravopisu-čeština nezná ventil, ventil je cizí slovo a v cizině tvrdý y neznají, tak podle pravopisu je správně ventili



Ač ateista musím zvolat "Bože, do čeho jsi to rozum dal?"

Edit: jinak se tedy omlouvám za "zasírání" vlákna, ale toto mě nadzvedlo

Naposledy editováno 28.02.2012 15:27:42

(reakce na) ventili

29.2.2012 v 09:35 | Nahoru | #70

Aaron píše: Dočetl jsem poctivě až sem.Už se nedivím,že nás má spousta lidí za vypatlance.


souhlasím

(reakce na) ventili

29.2.2012 v 11:44 | Nahoru | #71
miki-švára>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ventili

29.2.2012 v 11:53 | Nahoru | #72
gugo> potrefená husa zakejhá.

(reakce na) ventili

29.2.2012 v 12:15 | Nahoru | #73

ice.magic píše: gugo> potrefená husa zakejhá.



ale zase si umí spočítat poloměr kola
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ložiska Honda XBR 500 VRM 13 18.11.2023 v 20:50 Kratas14
Kapotáž pro Hondu XBR 500 Honda XBR 500 Martin50 0 11.6.2023 v 10:49 Martin50
Honda XBR 500 spotřeba paliva Honda XBR 500 Dr.Lízalus 12 24.5.2022 v 09:58 Pike
Přípravek na otevření levého víka m... Honda XBR 500 Le-Corbusier 10 12.5.2022 v 21:13 Martin50
Honda XBR 500 Honda XBR 500 Cliffinger 5 16.5.2021 v 16:12 Martin50


TOPlist