Dobrý den, jmenuji se Martin M. a je mi 15 let. Sami jistě velmi dobře znáte zákony, a tak jistě víte, že řidičské oprávnění kategorie AM si může udělat člověk starší 15ti let, a člověka s tímto řidičským průkazem opravňuje k řízení dvoukolových motorových vozidel do celkového objemu motoru 50ccm a nepřekračujících tkzv. "konstrukční rychlost" do 45km/h. A tato druhá položka, tedy konstrukční rychlost je to, co spoustě lidem vadí. Proč mohly naši rodiče, starší sourozenci a nebo třeba jenom starší kamarádi od 15ti let řídit motocykly, jako například slavné "pionýry" (Jawa 05, 20, 21 a 23), simsony S51 a nebo třeba Jawu 585 mosquito, ale my je dnes, kůli konstrukční rychlosti řídit nemůžeme? Pojďme se tedy podívat, co to tedy ta konstrukční rychlost je. Konstrukční rychlost je rychlost, kterou by stroj neměl překročit. Výrobci však kůli této rychlosti začali do technických průkazů psát 45km/h, jen proto aby si jejich stroje mohli kupovat 15ti letí. Například taková Rieju RS2 Matrix Pro nebo Yamaha TZR 50 Race Replica, to jsou motorky které nemají problém ani s rychlostí přes 100km/h! Zde přidávám odkaz na jejich test http://www.motorkar...ce-replica-3698.html A ptám se Vás tedy, zda by nebylo vhodné zlegalizovat to, aby člověk v 15ti mohl řídit motorku co jede 65km/h, stejně tak jako do bylo u našich rodičů, poněvadž pokuď člověk může jet 100km/h a nemůže 65, tak natom asi není něco v pořádku. A tímto bych chtěl prosím ukončit svoji stížnost na to, jaké jsou nastavené podmínky pro řidičské oprávnění kategorie AM.
S pozdravem Martin M.
Dobrý den,
k Vaší stížnosti na nastavené podmínky řidičského oprávnění Vám sdělujeme následující.
Nejprve uvedeme na pravou míru Váš výklad.
Řidičské oprávnění skupiny B získané do 31.12.2000 opravňuje řídit motocykly M (A/50) do 50 cm3 (harmonizační kód 150), v nových vyměněných řidičských průkazech většinou zapsáno jako A1 150.
Od 1.7.2006 mohou všichni držitelé skupiny B řídit mopedy a malé motocykly AM s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h.
Z uvedeného vyplývá, že generace Vašich rodičů získávala podle tehdejších právních předpisů k řidičskému oprávnění skupiny B automaticky i řidičské oprávnění na motocykl a může skutečně řídit motocykly do 50 cm3
Podle současné právní úpravy zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů řidičské oprávnění skupiny AM opravňuje jeho držitele k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h. Změna této problematiky se chystá v novele výše uvedeného zákona, která vyjde v platnost 19.1.2013.
S pozdravem
Lenka W.
referent
Oddělení administrativní a operativy
Ministerstvo dopravy
Nábřeží Ludvíka Svobody 12
110 15 Praha 1
1 reakcí na tento příspěvek Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM
1. Procvič si shodu podmětu s přísudkem.
2. Vzhledem k Tvému nízkému věku nemáš nárok podávat jakoukoliv stížnost.
3. Referentka Ti odpověděla tak, jaká je skutečnost.
4. Koncepční změna rozdělení ŘO pro jízdu na motocyklu bude účinná od 19.1.2013, u AM nebude podmínka objemu, pouze konstrukční rychlost (zůstává 45 km/h).
Naposledy editováno 26.01.2012 19:57:26
1 reakcí na tento příspěvek Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM
Nenech se opít rohlíkem od ledna 2013 sice změny budou ale AM zůstává defacto stejný jak píše ernest.
Tedy ten objem bude 50ccm u zážehových motorů a u ostatních do 4kw. Konstr. rychlost 45km/h zůstává
Naposledy editováno 26.01.2012 20:04:43
Pokud to nezmění, tak ta novela, o které ti řekli je 297/2011 Sb., který mění zákon 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích - to jde normálně najít a píše se tam:
"AM jsou zařazena motorová vozidla s konstrukční rychlostí nepřevyšující 45 km.h-1
1. dvoukolová se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo s výkonem elektrického motoru do 4 kW,
2. tříkolová se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW,
3. čtyřkolová o hmotnosti v nenaloženém stavu nejvýše 350 kg se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW,"
Takže žádná změna se asi nekoná, alespoň co se konstrukční rychlosti týče...
1 reakcí na tento příspěvek Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM
1 reakcí na tento příspěvek Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM
Naposledy editováno 26.01.2012 20:18:05
1 reakcí na tento příspěvek Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM
1 reakcí na tento příspěvek Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM
kdyby se naši zákonodárci chtěli před blesknout před 12-15 letejma budoucíma voličema tak se tu mohlo od 14ti taky, takže to není žádný "že jsme si těch 15 museli vybojovat"
Btw OT ale kdo se už těší na dotazy "Co se stane když budu řídit 25kw horneta s 35kw řidičákem" a "jak seškrtit šestku na 35kw" ? :)
skupina AM - EU sice navrhuje min. věk 16 let, ČR si však ponechává stejně jako dosud hranici 15 let.
Věřím Tvojí interpretaci a tomu, že z nás vládnoucí garnitura dělá blbce - letitá zkušenost...
když jsem si šel dělat Amko taky mě to hrozně sralo
ted uz mi bude v unoru 16 a jdu na A1, a chci zacinat na Varanovi
musis se s tim rokem cekani smirit, a jezdit legalne na babette jako ja doposud
1 reakcí na tento příspěvek Stížnost na řidičské oprávnění kategorie AM
Každopádně tvoje otázky mají smysl a stojím za tebou.
Moji otázkou k zamyšlení je, jestli nemá cenu radši ještě rok vydržet (do 16cti) a koupit si třeba VARADERO Tam už je to jasné jak facka a to, že to pojede víc už nikoho moc nezajímá... (Aneb jde o obsah a kW) Jinak skupinu AM vidím spíš jako "skutraři" a na první motorky bych to fakt nechal do 16
Teorie o tom, kdo má v kolika letech rozum je dneska už docela zcestná myslím si... Jednou je to tak podruhé jinak
Například taková Rieju RS2 Matrix Pro nebo Yamaha TZR 50 Race Replica, to jsou motorky které nemají problém ani s rychlostí přes 100km/h! Zde přidávám odkaz na jejich test http://www.motorkar...ca-3698.html [/quote] Chlape ty se prober a dej si pár facek...! Proč to píšeš? Chceš aby tu byly brzdy jako maj v německu?! někdy fakt zůstává rozum stát. Když budeš šetřit tak si taky jednou budeš moct koupit třeba to Rieju
nehledě na to, že tyto motorky jsou úplně někde jinde co se týče motoru,brzd a celkově jízdních vlastností (čili i bezpečnější) než chrchel...