globalmoto_duben_nolan




Rieju RS2 Matrix Pro vs. Yamaha TZR 50 Race Replica

Vůbec poprvé vám na serveru Motorkáři.cz přinášíme srovnávací test silničních motocyklů o objemu 50 ccm. Jedná se o top modely této kategorie výrobců, všem dobře známé japonské Yamahy a méně známé španělské značky Rieju. Nicméně oba výrobci montují tyto stroje na jihu Evropy.

Kapitoly článku

Design


V dnešní době se sehrává opravdu obrovský boj o zákazníky a tudíž budoucí kupce té či oné značky. Pokud ve vyšších kubaturách rozhodují tento boj naprosté detaily a zkušení motorkáři oceňují především technické výhody jednoho či onoho stroje, mezi začínajícími motorkáři v nejnižších kubaturách jde především o dostatečné vyblbnutí a líbivý vzhled. Tudíž oblast designu je zde velice důležitá. Porovnám-li tyto stroje tváří v tvář, oba jsou velice dokonalé a rozhodují opravdu miniaturní detaily ve vzhledu. Oba stroje na první pohled připomínají mnohem větší kubatury než doopravdy jsou. Jasným důkazem je toho uhýbání automobilistů ve městě, když sem jim přilepíte na záď jejich plechového miláčka.




TZR působí ještě o něco mohutnějším dojmem než RS2. Obecně bych řekl, že Yamaha má lépe propracovanou přední část kapotáže, díky integraci směrových světel pod čirou optikou potkávaček. U Rieju zase vynikají tvary kotoučů brzd, paprsky litých kol, přední vidlice a zadní oddělené dvousedlo s integrovaným světlem do podsedlové části. U obou strojů bych vysoce hodnotil sklopná zpětná zrcátka, ve kterých docela slušně vidíte za sebe, i při postavě jezdce s mohutnějšími rameny. Celkově na mě působila Yamaha vzhledově taková více uhlazená a komfortní, Rieju zase trochu dravá a sportovnější. Možná to bylo i použitým barevným provedením motocyklů. Ale vlastní názor si utvořte sami.




Motor a podvozek


Pohonná jednotka pochází u obou strojů z jedné dílny. Jedná se o motor Minarelli AM6. Je to dvoutaktní, vodou chlazený jednoválec o základním výkonu někde na hodnotě 1,3 kW kolem 6000 ot/min (viz. tabulky). Nicméně tento výkon není konečný a dá se po poměrně lehkých úpravách zvednout na vyšší hodnoty. RS2 MATRIX PRO slibuje až hodnotu 7,5 kW při 8500ot/min.


Oba námi testované stroje měly výkon oproti základní hodnotě zvednutý, nicméně přesné hodnoty změřené nemáme. TZR měla ještě o pár koníků více než RS2. Ta si při své hmotnosti svištěla na padesátku úctyhodných 102 km/hod, u TZR končí ukazatel rychlosti hodnotou 80 km/hod, nicméně skutečná hodnota maximální rychlosti byla někde kolem 115 km/hod. Yamaha vynikala i podstatně větším zátahem od nižších otáček a vyšší výkon byl celkově opravdu znatelný. Těžko říct, který z těchto dvou strojů by po zvednutí na maximální výkon jel lépe.




Co se týče podvozků, tak se zde tvůrci obou motocyklů nechali inspirovat u závodních strojů. Rieju disponuje ještě o něco kvalitnějšími prvky než Yamaha a v praxi je to potom také trochu znát. My jsme oba stroje testovali na jedné nefrekventované silnici kolem nejmenované továrny, kde podmínky pro jízdu padesátek, co se týče asfaltu, poloměru zatáček i šířky silnice jsou spíše jako závodní okruh. Oba stroje snesnou maximální náklon až na hranici možností, nicméně RS2 sedí jako přibitá, oproti TZR, která má trochu sklony k vlnění. Je to ale možná i nastavením podvozku a naší hmotností, která je někde kolem 80-90 kg.




Brzdy obou strojů jsou srovnatelné a dostatečné. Obutí mělo shodné rozměry, i když obutí Michelin na RS2 bylo trochu lepší a do jisté míry také ovlivnilo celkově klidnější chování při extrémní jízdě.


Informace o redaktorovi

Pavel Růžička - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist