globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350i
25.10.2011 v 20:06
zrar borci tak sem se rozhodl postavit vstřiování paliva místo klasického karburátoru. na motor Jawa 350 typ 638 bude použita škrtící klapka z 1.6 octavky a mikrokontroler bude řídit časy a délky vstřiku vzhledem k otevření škrtící klapky. Lambda sonda nebude protože se rychle zasere olejem takže bez zpětné vazby.

tak sem zvědavej z koho tady co vypadne

Uzavřeno 26.10.2011 v 08:15 uživatelem VITEK_M

Otevřeno 26.10.2011 v 08:37 uživatelem VITEK_M

Uzavřeno 26.10.2011 v 17:23 uživatelem VITEK_M

Otevřeno 03.11.2011 v 16:54 uživatelem VITEK_M

Jawa 350i

25.10.2011 v 22:43 | Nahoru | #61
Hele nic proti, strašně ti fandim a přeju ti aby se ti zadařilo, ale ten nápad mi připomíná nápady mýho bráchy, kterej například u žigula protáh trysky 2mm vrtákem. Sice to jelo asi 170, ale bralo si to 45/100 Ale jestli se to povede a zvedne to nějakej významnej parametr motoru,tak se rád podívám

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350i

25.10.2011 v 23:00 | Nahoru | #62

VITEK_M píše: Áca1> no pálit do jednoho nebo do 2 válcu je jen otázka pár řádku v C++ takže pro mě nou problém


v C++? jaký konkrétní "mikročip" chceš použít? Cokoliv jsme vždy zatím ve škole dělali řízený pomocí jednočipů, ať už Atmel či PIC, tak jsme to dělali pod Asemblerem.. Rád se nechám ale vyvést z omylu, díky předem za vysvětlení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350i

25.10.2011 v 23:01 | Nahoru | #63
eurodriver> přímé vstřikování u Bimoty nebude ten pravý vzor, protože to nikdy nedokázali odladit a spousta se jich předělala na karbce Dellorto, se kterýma to aspoň fungovalo

(reakce na) Jawa 350i

25.10.2011 v 23:03 | Nahoru | #64

Áca1 píše: Jen jestli neni skoda toho motoru jako takovyho. Preci jen za chvilku z tehle motorek budou veterani a nicit takhle historicky hodnotny motory bude skoda.....Spis nez nejakej vykonovej efekt v tom citim pokus o recesi,protoze z taznyho kone nikdo neudela dostihovyho ani kdyby ho dopoval cistym kokainem....Ty motory nas hodne naucily,hodne nas povozily a stacil nam na opravu drat svicak,sroubovak a kombinacky....Proc z toho delat neco,co nikdy nemelo ambice byt.....

Tehle motoru nebude nikdy skoda, je jich doslova jak sr***k. Zakladatel tematu si jen musi zvazit, jestli ma cenu takovou vec stavet a jestli vlozeny usili bude mit nejaky efekt.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350i

25.10.2011 v 23:06 | Nahoru | #65

Hostmir píše: v C++? jaký konkrétní "mikročip" chceš použít? Cokoliv jsme vždy zatím ve škole dělali řízený pomocí jednočipů, ať už Atmel či PIC, tak jsme to dělali pod Asemblerem.. Rád se nechám ale vyvést z omylu, díky předem za vysvětlení



normálně v tom bude atmel mega8 na řízení předstihu a atmel tiny13 na to vstřikování

(reakce na) Jawa 350i

25.10.2011 v 23:07 | Nahoru | #66

Hostmir píše: v C++? jaký konkrétní "mikročip" chceš použít? Cokoliv jsme vždy zatím ve škole dělali řízený pomocí jednočipů, ať už Atmel či PIC, tak jsme to dělali pod Asemblerem.. Rád se nechám ale vyvést z omylu, díky předem za vysvětlení

assembler? huh, tak to zijes v minulym stoleti, s tim bys naprogramoval u neceho slozitejsiho leda tak velky kulovy, nebo za hodne dlouho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350i

25.10.2011 v 23:08 | Nahoru | #67
Hostmir> v praxi se Assemblerem uz skoro nic nedela, ani letecke aplikace. OOP SDK maji nativne treba Cortexy STM32 a Renesas (NEC)

(reakce na) Jawa 350i

25.10.2011 v 23:09 | Nahoru | #68
VITEK_M> jo a nejdriv udelej ten aparat na seriovej motor, jestli ti muzu poradit, protoze jestli se budes jeste vrtat v motoru, tak to nerozchodis uz vubec.

Jawa 350i

25.10.2011 v 23:21 | Nahoru | #69
No já ve škole programoval Atmel a PIC v C++ a podle mě tam asi chce zalisovat do válcu vložky s embéčka ale zůstane tam strašně málo místa na kanály. Já kdybych to dělal určitě bych tam nedával vstřikování. Bude mít s tím problémy. To zápalko není problém já bych ho měl za pár dnů naprogramované a nasimulované přímo ve škole. No a na ty vložky jsem zvědavý jak tam dostane z toho embéčka hlavně kolik zůstane místa na kanály.

Jawa 350i

25.10.2011 v 23:26 | Nahoru | #70
Trochu se o 350 zajímám. Můj známej má 640 s celkem dost brutálně upraveným motorem. http://rmk.cz/info/upravy/honza/upravyhonza.html tady má jen zlomek jeho úprav motoru. Momentálně se jeho výkon nachází někde mezi 27 - 30 HP. Pokud uděláš 31 koní tak budeš borec největší, ale připrav se že budeš muset zasahovat víc do motoru než do vstřikování. Rozhodně úplně zapomeň na 40 koní a 70 koní neříkej nahlas, jelikož by jsi mohl být považován za hloupého člověka. Raději z toho zachovej klasiku, protože tato motorka v originálu bude velmi ceněna. Nechci tě odrazovat, určitě tím získáš spousty zkušeností a možná to i rozchodíš, ale na 100% si řekneš že to za to nestálo. Hodně štěstí

Jawa 350i

25.10.2011 v 23:31 | Nahoru | #71
No já mám taky devítku a cením si toho že je bezproblémová a je to držák. Přes zimu si taky trochu pohraju s tím motorem ale s každým co jsem se o tom bavil nemá cenu jít přes 30 koní protože pak rapidně klesá jeho životnost.

Jawa 350i

25.10.2011 v 23:39 | Nahoru | #72
co Vás to tak sere že chce poznat problém a nějak ho řešit. jen tak dál !!!

Jawa 350i

25.10.2011 v 23:51 | Nahoru | #73
a já mu fandím

Jawa 350i

26.10.2011 v 00:04 | Nahoru | #74
takové lidi nikdy nepochopím a proto mu fandím

(reakce na) Jawa 350i

26.10.2011 v 00:38 | Nahoru | #75
Dá se doma upravit lecos.Práce jednoho šikovnýho člověka co znám.Kyvna vostrá jak brus

(reakce na) Jawa 350i

26.10.2011 v 02:04 | Nahoru | #76
c.j.> Bimotu V-due se odladit podarilo(a vubec ne spatne 110 HP z V2 pul-litra v roce 98),ale problem byl tenkrat v jine veci.Nikdo nedokazal vyrobit vstriky ktere by byli spolehlive,za prijatelnou cenu a jeste schopne se otvirat 11000 krat za minutu(cca 183x za sekundu) .Dnes jsou technologie zase trochu jinde takze by to mozna i nekdo dokazal privest k spolehlivosti(Apr di-tech).Slepa ulicka jsou v dnesni dobe emisni limity.Tenkrat platila Euro 1 pro motorky?Snad se nemylim.Do te se to tenkrat vlezlo.Dnes i se vstrikovanim do prepoustecich kanalu je Euro 3{nebo co ted plati pro motorky}nedosazitelne.Dvoutakt a vstrikovani paliva samotne je slepa ulicka.Dokonce i Mazda konci s Wankelem v RX a ti ho dotahli dost daleko(zase ty s...vene emise}.Ale proc to nezkusit.Zajimavejsi by bylo naimplantovat fuel injection na motor Jawa 500 OHC a pozorovat zmeny.Casem by se mozna na trhu obevil i Powercommander.

Jawa 350i

26.10.2011 v 06:26 | Nahoru | #77
jednobodka z favorita, výkonovej přínos 0.0nic.. jen absence sytiče a vrtochů valžnýho motoru



Naposledy editováno 26.10.2011 06:28:04

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350i

26.10.2011 v 07:28 | Nahoru | #78
Důležité je nechlubit se nápady a idejemi, ale výsledkem.
Sebedůvěra je ok, funčně to řešitelné je, očekávání výkonu 70 koní je samozřejmě nesmysl a svědčí o nezkušenosti konstruktéra. Na to přijde vlastní zkušeností na konci projektu. Při jeho optimismu a nadšení uvidíme za 14 dní (buďto to stihe udělat nebo je to průměrná doba školáka na přečtení příručky, že to nemá smysl). Uvažoval jsem o monomotronic na jednoválec 4T 600, pak mi bylo líto sundat 2x mikuni s plochými šoupátky a ac pumpama. Fungovat to může, proč ne, jenom je potřeba mít reálná očekávání. A je to ztráta času, který bych i ve 24 věnoval něčemu jinému. PS dobrá rada nad zlato, ale zkušenost je nepřenositelná.

(reakce na) Jawa 350i

26.10.2011 v 08:42 | Nahoru | #79
laďa prášil> no jo uvidíme kdy to dotáhnu do konce

Jawa 350i

26.10.2011 v 09:32 | Nahoru | #80
mozno uspejes mozno nie - tak ci onak drzim palce. Urcite je lahsie sedet doma na prdeli pred PC a mudrovat ako sa pokusit nieco spravit.

Naposledy editováno 26.10.2011 09:33:11

(reakce na) Jawa 350i

26.10.2011 v 10:25 | Nahoru | #81

laďa prášil píše: Důležité je nechlubit se nápady a idejemi, ale výsledkem.
Sebedůvěra je ok, funčně to řešitelné je, očekávání výkonu 70 koní je samozřejmě nesmysl a svědčí o nezkušenosti konstruktéra. Na to přijde vlastní zkušeností na konci projektu. Při jeho optimismu a nadšení uvidíme za 14 dní (buďto to stihe udělat nebo je to průměrná doba školáka na přečtení příručky, že to nemá smysl). Uvažoval jsem o monomotronic na jednoválec 4T 600, pak mi bylo líto sundat 2x mikuni s plochými šoupátky a ac pumpama. Fungovat to může, proč ne, jenom je potřeba mít reálná očekávání. A je to ztráta času, který bych i ve 24 věnoval něčemu jinému. PS dobrá rada nad zlato, ale zkušenost je nepřenositelná.



Asi tak

Jawa 350i

26.10.2011 v 10:25 | Nahoru | #82
tak já od tebe bydlím opravdu kousek a rád se přijedu podívat...ALE ...
počáteční nadšení je většinou hodně rychle zašlapáno do země prvními nezdary ...a tady vidím ten potenciál nezdarů opravdu veliký.

Život je krátkej na to, aby člověk ztrácel čas něčím takovým. Chápu maníky co si brousej nějakej xlet starej 500ccm střep na poloprofesionální závody...ale trápit se s třindou a ještě mít nápady na zvyšování objemu v rámci +25% převrtáním, zvyšováním toček o 50% a očekávání 40bHP a víc
Kdybys o tom fakt něco věděl, určitě by sis byl vědomej co stojí každý renomovaný ladičský dílně každej kůň co vyždíme navíc. A jak se pak rapidně mění opotřebení a nutný servisní inervaly - resp. unosnot a výdrž materiálů...
Ale budu čekat až mi napíšeš, že se mám přijet podívat

Jawa 350i

26.10.2011 v 10:45 | Nahoru | #83
Tak 530 ccm říkáš - evidentně ses inspiroval Milánkovou třindou (jeden z uživatelů na jawamanii) - původní litinové vložky vylisoval a místo nich použil litinové vložky ze Škoda 1000 MB - no ale co jsem se díval na grafy z brzdy, tak ten výkon moc extrémně nahoru nešel...Být tebou, tak hromadu volného času věnuji na designovou přestavbu té třindy, uděláš stokrát líp - caferacer, flattrack nebo něco podobného...a za ušetřené peníze si kup RD 350, ta těch 70 koní po úpravách opravdu má...nebo jiného 2T japonce - GT 380, GT 500...
70 koní je u třindy nereálných, kartery to nevydrží - vždyť ten motor je vepředu uchycený pouze ve středové rovině, to se bude kroutit jako had, navíc to má jenom 4 kvalty, nemá to přívěry - budeš mít výkon jenom nahoře
Ten motor je obdelník, i když to převrtáš na 250tkové písty, tak to pořád bude obdelník...nejlepší by byla výroba jiné kliky s menším zdvihem - tzn. musel by si zároveň vyrobit i válce kvůli jiným kanálům (přip. upravit válce původní), upravit kartery na jiná okna, pořešit taky spojku...spousta práce, spousta peněz s nejasným výsledkem...a pokud se ti to povede, tak ten motor nebude spolehlivý - viz. kluci, co upravují motory na fichtlech - těm co jezdí na špičce, vydrží motor třeba jenom jeden závod...
No ale každopádně hodně štěstí...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350i

26.10.2011 v 11:03 | Nahoru | #84
Milánkova 500 jednohup (graf až dole):
http://www.jawamania...92&nodeid=217658

Vstřikování z Ruska:
http://www.jawaclub....dex.php?topic=7072.0




Naposledy editováno 26.10.2011 11:24:01

Jawa 350i

26.10.2011 v 11:32 | Nahoru | #85
videl bych to jako dawe, kdyz si clovek pricichne k programovani jednocipu ala atmel a zjisti ze uz je to dneska dostupna technologie a relativne jednoduchy na tom neco naprogramovat tak se mu zda ze uz neni nic neresitelne... ovsem jak zacne clovek resit nejakej realnej projekt, zjisti kolik ruznejch jevu se tam objevuje se kterejma predtim nepocital... ono ten program pro ten atmel muze byt i jednoduchej a v simulaci i krasne funkcni, ale v realu tam stejne musi byt nejaky obvod kterej spina ty 4A co bezne vstrikovace berou, v takovym obvodu uz se musi resit prechodove jevy atd... signaly budou ruzne deformovane ze vselijakejch duvodu, budou tam ruzny spozdeni... tohle je pak orisek odladit.
Dawe uz aplikace podobne slozitosti ma za sebou, takze vi o cem mluvi.

to ze by vstrikovani melo bejt nejakym duvodem ke zvyseni vykonu asi ani nemuze byt rec, snadneji se to ladi to jo a muze to byt hospodarnejsi.. ale vykon navic bych neocekaval... ostatne se kazdej muze podivat do "tovarni" sfery kde nektere motorky pri prechodu z jedne genarace na dalsi presly z karbce na FI a zadny markantni zmeny tam nejsou... treba co jsem osobne mel moznost zkusit tak rozdil mezi HQV 510SMR model 06 vs 09 ..tam pocitove ta starsi s karbcem byla "silnejsi"....

a jinak dat cas do uprav motoru ala 350 mi prijde uplne mimo, ten motor kdyz dostava za usi tak ani se seriovym vykonem nevydrzi moc dlouho... na naky pokusy bych si vybral nakej nesmrtelnej motor kterej v serii nabeha statisice km, tam kdyz se pak zvysi vykon na dvojnasobek tak jeste porad je sance ze neco vydrzi....

ale jinak sem pro ikdyz moc neverim v to ze by to dotahl dokonce, aspon se neco nauci, to se hodi vzdycky....

Jawa 350i

26.10.2011 v 11:45 | Nahoru | #86
Ale kucííí tak mu fanděte ne já jo,počkám si až bude mít prototyp,pak ho zasponzoruju a bude se prodávat nová Jawa s obsahem 500 a 70 koní ,vstřikování,brzdy brembo vpředu i vzadu kotouč,nejlépe kardan a všechny druhy,cestovní,sporotovní,enduro za cenu max 25tis Kč
Ne fakt fandím jen ty koně nevím no a ukaž jim že na to máš a neodradí tě nic

(reakce na) Jawa 350i

26.10.2011 v 12:32 | Nahoru | #87

VITEK_M píše: c.j.> ne na tomhle foru jsou fakt všichni uplně stejný... nic tady radši psát nebudu kvuli některym jedincum mě m.cz začíná vadit... chtěl sem to sem napsat aby někdo kdyby měl zájem se spolupráci atd....



Mám zájem o spolupráci - za stodolou má kamarád kovošrot.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350i

26.10.2011 v 12:45 | Nahoru | #88
bledemon> A to je přesně to, o čem mluvím - motorku sice převrtal na 500 ccm, ale nárust výkonu je pouze na nějakých 33 koní (přičemž Kasalický z TK Moto upravuje 350tkový motor na nějakých 27 HP, na těch 6 koní bych hodil z vysoka bobek), kroutící moment šel nahoru (to je dáno větším objemem), ale dostane z toho tak 150 km/h a bude rád...spousta peněz, spousta času, výsledek v nedohlednu....to si raději našetřím těch 7000 Eur a koupím si konečně to RG 500...

Jawa 350i

26.10.2011 v 13:26 | Nahoru | #89
Já Ti fandim a těšim se na případný další informace o tom, jak jsi s tím pokročil

(reakce na) Jawa 350i

26.10.2011 v 13:26 | Nahoru | #90

Dawe02 píše: Hostmir> v praxi se Assemblerem uz skoro nic nedela, ani letecke aplikace. OOP SDK maji nativne treba Cortexy STM32 a Renesas (NEC)


ok, diky, proto se ptam no jo zil jsem asi ve stredoveku
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist