globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Čištění motorky-rychle, efektivně a levně
25.10.2011 v 14:54
Zdarec,

i když toho už byly napsány mraky, zakládám toto téma. Prosím však, aby odpovídali jen TI, co si opravdu potrpí na tom, aby měli mašinu "ťip ťop" (nechce se mi psát to hrozné slovo "puntičkáři" ). Na moto jezdím patnáct let, což je půlka mého dosavadního života a stejně ještě pořád hledám to pravé ořechové, jak mašinu opravdu poctivě umýt a nestrávit nad tím dlouhé hodiny čím dál více drahocenného času. A zároveň, aby člověk nemusel mít velké tisíce v auto(moto)kosmetice. Další často probíranou otázkou je řetěz a jeho údržba. Samotní zasvěcení se liší-ČZ striktně petrolej odmítá a třeba borci co mají největší firmu v rep. specializ. na motořezy petrák zase doporučují a dokonce upřednostňují před drahými a agresivními čističi určenými přímo na kroužkové řetězy. A tak bych mohl pokračovat...

Já to mám momentálně tak, že nejdříve vyčistím řetěz. Používám buď petrolej nebo když mám čistič řetězu. Nanesu štětečkem a otírám hadrou, někdy použiju zub. kartáček. Taktéž musím petrolejem očistit zasraný zadní ráfek, kyvku.. Ketten max jsem po dvou použitích zahodil do kouta. Pak umyju celou motorku, jen autošamponem s voskem. Na hmyz nepouživám nic, jen nechám delší dobu působit vodu-několikrát ostříkám hadicí a až pak myju měkkou houbou se šampónem. Čističe motoru na bázi tech. benzínu či nafty používám max. lokálně, podle potřeby. Mám k tomu respekt, jednou mi to udělalo pěknou paseku na hliníkové slitině bloku motoru. Pak jsem koupil "Plastovou ochranu motoru" od Sonaxu, mám už teď úplně jiné moto, ale pořád váhám, jestli to tím nastříkat nebo nee-myslím, že půjde vidět obrovský rozdíl v lesku na místech, které se tím nastříkají a které ne. Ale to už jsem odbočil. Nakonec celé moto vysuším technickou jelenicí.
Tak třikrát do sezóny ještě moto leštím/konzervuju. Tekutý vosk na lak, hladké plasty. Na pórovité plasty a pneu zase přípravek tomu určený. Na výfuk, svody, hliníkové díly apod. používám Silichrom. Budíky, plexi, zrcátka a světlo Okenou nebo jiným podobným tomu určeným čističem. Řetěz mažu, tak jak by se to mělo (nastříkat na dané místa-nechat vyzlínat a přebytečný olej otřít), ale stejně ráfek je zasraný. Vyzkoušel jsem kde co, nej je asi Motul a Motorex, možná ještě tak Castrol. Nicméně o žádném z nich nejde napsat, že by neznečišťoval zbytek moto. Razím heslo, raději mazat méně, ale pořádně. Tzn. mažu jen vyčištěný řetěz, samozřejmě vyjma motodovolených.
Výsledek je však takový, že jsem schopen s tím zabít i dva dny. A pokud jen moto běžně myju bez konzervace, i tak nad tím strávím celé odpoledne. K tomu často dosekané ruce od různě špatně dostupných a ostrých míst. Nejhorší nad tím je fakt, že dříve mě to i bavilo, teď už to dělám jen s donucením, protože zasranou mašinu prostě nesnesu a nemám rád polovičatou práci. Moje představa je jen moto omýt hadicí, nastříkat přípravkem, nechat chvíli působit a zase jen omýt. Pozor, nee wapkou, tu bych na moto nikdy nevzal. Zvažuju vyzkoušet tolik vychvalovaný Muc off nebo Autosole. Něco co komplexně celé moto spolehlivě vyčistí a nebudu mít strach, že to bude škodlivé na nějakou část mašiny. Na řetěz zvažuju začít používat suché mazivo. Ale, jsou mazací schopnosti stejné? Uvádějí jen na nový nebo zánovní řetěz. Proč? Když ho odmastím, tak proč nee třeba 10tis. km jetý? Vždyť nový je také promaštěný až běda....
Chci teda vyzvat ostatní leštiče, podělte se o svoje tipy a rady, myslím, že správný tip pomůže nejen začátečníkům, ale i starším pardálům. Nemusíme se tu tvářit, že to rutina a nesmyslné to tady řešit. Věřte, že na správnosti použití přípravku a postupech záleží hodně.

PS: Prosím odpovědi typu, neřeš to a raději začni jezdit, kup si moto s kardanem apod. NEE! Díky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění motorky-rychle, efektivně a levně

25.10.2011 v 15:35 | Nahoru | #1
dva_hrnce> Buď rád, že nemáš (c)enduro. Já to vždycky vezmu wapkou, pak ještě ručně metličkou a kartáčem. Vypadá to krásně čistě. Ale jakmile to uschne, tak ten bordel zase vyleze - dokud to nevytřu do sucha i s bahnem . Nekonečná práce.

(reakce na) Čištění motorky-rychle, efektivně a levně

25.10.2011 v 16:36 | Nahoru | #2
Petr-RSV> je mi to jasný.
U (c)endura by byl můj přístup asi jako dědkův.
U tý moji mrchy kde se s jízdou blátem moc nepočítá to udržuju ve stavu aby bylo vidět jakou má barvu aspoň.
Občas mě to chytne a umyju jí důkladně, ale to na mě musí přijít samo od sebe.
Abych to dělal "z donucení", to fakt ne.
Stejně jsou tam po pár km mouchy zas, nebo chytíš přeháňku a práce během minuty v prdeli.
A abych zas jezdil podle předpovědi počasí, to taky ne

(reakce na) Čištění motorky-rychle, efektivně a levně

25.10.2011 v 16:36 | Nahoru | #3
2x

Naposledy editováno 25.10.2011 16:37:44
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ktm 990 smt KTM 990 SM-T pavoukczech 22 25.8.2023 v 11:32 jara.
Spojka - 990 superduke KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... pagos 5 13.2.2023 v 15:11 Pepa919
Naked co jede pro 2m člověka [1 ... 14, 15] Yamaha FZ6 N, Kawasaki Z 1000, Yamaha FZ1 Fazer, Yam... KubaLC8 441 18.9.2022 v 13:23 maca44
Identifikace Akrapoviče KTM SMT [1, 2] KTM 990 SM-T, KTM 990 SM R , KTM 990 SM KubaLC8 31 20.7.2022 v 14:34 KubaLC8
Imobilizér KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... Kamosmartin 9 24.5.2022 v 21:43 Julip2


TOPlist