globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Akumulátor MZ 150
18.10.2011 v 16:50
Ahoj,chci se zeptat,zda nebude v mz150 ezt problém s akumulátorem 6Ah když tam má být 5,5Ah.Předem díky za odpovědi.

Naposledy editováno 10.10.2016 13:28:46

Akumulátor MZ 150

18.10.2011 v 16:57 | Nahoru | #1
Ne

Akumulátor MZ 150

18.10.2011 v 21:18 | Nahoru | #2
zkontroluj si jen rozměry aby se vešla jestli tam ta 5Ah neni už natěsno

Akumulátor MZ 150

18.10.2011 v 21:59 | Nahoru | #3
čím větší kapacita tím lepší, lepší stabilita napětí, já tam mám 7 Ah a v pohodě

Akumulátor MZ 150

29.12.2011 v 17:25 | Nahoru | #4
Ne. Spíš to bude lepší

Akumulátor MZ 150

26.2.2014 v 21:15 | Nahoru | #5
Zdar a nevíte nikdo jaké ty rozměry jsou našel jsem jednu 12V 7Ah ale nevím jak velkou tam můžu dát dík

1 reakcí na tento příspěvek Akumulátor MZ 150

20.4.2014 v 19:09 | Nahoru | #6
Zdravim ...chcem sa spitat ci mi dokaze 9ah baterku dobijat...rozmerovo mi vojde ale na tesno...

(reakce na) Akumulátor MZ 150

3.5.2014 v 17:11 | Nahoru | #7
piotrcross>
Ahoj, alternátor dodává cca 14V a 15A - tj. cca 210VA. Odečti 55W na hlavní světlo, 10W budíky, 42W blinkry, 26W brzdové a koncové světlo, nevím kolik na klakson, regulaci a zapalování - co já vím 50W, tak zbyde ještě přes 27w výkonu alternátoru = cca 1,9A a na smysluplné dobíjení 9Ah akumulátoru potřebuješ 0,9A (1/10 kapacity) za stavu, že je vybitý. Vzhledem k tomu, že těžko budeš svítit, blikat, brzdit a troubit současně trvale při jízdě, tak reálně výkonu na dobíjení akumulátoru bude určitě více než z letmého výpočtu vyplývá. Dále je do plusu to, že nabitý 9Ah akumulátor nepotřebuje 0,9A dobíjecího proudu - to bys do něj musel valit přes 20V, a docela dost bys ho přebíjel.
Jinými slovy, v pohodě, ale musí Ti makat dobíjení, jinak šťáva nepoteče z alternátoru, ale z akumulátoru a to jen do stavu, kdy se vybije na cca 10,5V, pak motorka zdechne...
Nezahrnul jsem ztráty oteplením vodičů, mizerný utažení spojů, uklepaný vodiče a pod
Vyšší kapacita = méně náchylné na změny teploty a vyšší nárazové výdaje šťávy...

Akumulátor MZ 150

27.7.2016 v 19:30 | Nahoru | #8
Mám problém. Nová baterie s dodanou kyselinou. Po naplnění mi vaří jen jeden a první + článek Nabíjel jsem až druhý den a zdá se,že uvnittř posledního u- jsou místa kde není elektrolit a ani po poklepu a naklánění se tam nedostane. Je to na reklamaci nebo kde je chyba? Nabíječka je automat z obchodáku a na autě maká dobře.

1 reakcí na tento příspěvek Akumulátor MZ 150

28.7.2016 v 22:05 | Nahoru | #9
Chyba je v nalití elektrolytu do jednotlivých článků. Vem kapátko, odsaj trochu z článku, kde je elktrolytu dost a nalej ho do posledního. Ono to je dobře, že se tam poklepáním nebo nakláněním nedostane. To bys články spojil paralelně, nikoli sériově - jak je potřeba. Dodaná kyselina znamená, že byla v samostatné nádobě, nebo již nalitá v akumulátoru? Pokud jsi elektrolyt lil Ty sám, použij ono kapátko, pokud již byl nalit před koupí, měl bys změřit hustotu elektrolytu hustoměrem a dolívat destilovanou vodou.

(reakce na) Akumulátor MZ 150

29.7.2016 v 17:00 | Nahoru | #10
AresMlok> Jo byla dodaná v packu na každý článek jeden. Používal jsem injekční stříkačku místo kapátka dřív než jsem to tu četl. Baterie je už nabitá,ale ten jeden článek je pořád dal zavzdušněný.

Akumulátor MZ 150

29.7.2016 v 21:09 | Nahoru | #11
Je tedy předpoklad, že jsi do všech článků nalil stejné množství. Dolil bych tedy destilku.
Tušíš jakým proudem nabíječka aku nabíjela? Mělo by se nabíjet desetinou kapacity. Např. já mám 9 Ah aku a nabíjel bych ho 0.9 A do "pravidelného plynování" - mám totiž uzavřenou škatuli, tak bych to musel odhadnou z napětí a nabíjecího proudu. Aku přitom umí sežrat při nabíjení i 12 A, ale to hrozí, že se vysype olovo a vyvaří elektrolyt. To bych použil jako prdu pro opravdu hluboce vybitý akumulátor, tak na půl minuty a pak ho nabíjel tak dvacetinou kapacity. Jenže automaty asi budou na nějaký rozsah kapacity a mimo něj nemusí dávat optimální výsledky. Já jsem si nabíječku postavil bez řídící elektroniky - krom tyristoru na primáru trafa, tak si tam můžu pustit co chci já a né co schlamstne akumulátor.
Každopádně to dolej co nejdříve, ať Ti nezačne sulfatovat olovo.
Jinak zrovna MZta dobíjí naprosto skvěle, tak bych aku jen dolil a jezdil. Samozřejmě, pokud by elektrolyt z článku mizel nebo ztrácel kapacitu, tak reklamace.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 13 16.4.2024 v 12:56 Kládík1
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 8 29.6.2023 v 16:18 Apo-Rider
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122
Mz 150 velikost čísel na rámu MZ ETZ 150 assox 0 2.11.2022 v 19:53 assox


TOPlist