paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady
18.8.2011 v 10:48
Kdybych měl teď love na gsx-r 750, tak tady neotravuju s tak frustrujícím tématem jako je podvozek u H6 .
Pročetl jsem celé forum, ale některé otázky mi zůstaly nezodpovězeny:(

Tedy: Kromě toho, že byla vidlice dost měkká, nepředváděla žádné tlumení. Tento fakt mě příliš neznepokojoval, poněvadž mám moto necelé dva roky a je to 2003ka...tedy jsem předpokládal, že je olej zhuntovaný a možná i v nedostatečném množství. Vidlici jsem rozdělal vyčistil, vyměnil gufera a prachovky, nalil předepsané množství 15ky oleje....a očekával zázrak:)
Vidle trochu ztuhla při pružení a dalo se pozorovat něco, co by se dalo nazvat tlumením...po týdnu ježdění byl ovšem i ten náznak tlumení pryč a zas se to chová jak dětský kočárek...FUU..

1. Jak je možné, že po týdnu se změnili vlastnosti?
2. Hustota oleje ovlovňuje pružení i tlumení?
3. Mám dát, myslím, že jsem ho někde zahlédl, ještě hustší olej?
4. Co ovlivňuje množství oleje? (zdá se mi, že víc oleje - kratší chod, prudší doraz, na tlumení bez vlivu)
5. Poznám co tam mám za pružinu, když ji tam dával někdo jiný???
6. Naměřené hodnoty mám jinde...ale více méně..pokles moto z vyvěšení 5cm, s jezdcem o další 2cm celkový chod 12cm.....váš názor????

Tedy...chtěl bych přitvrdit, ale bez vyřešeného tlumení je to pasééééé....

Díky za každou..ověřenou radu....

1 reakcí na tento příspěvek Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady

18.8.2011 v 11:38 | Nahoru | #1
add 5. Díííky + Wirth uvádí: 8N/m, 8,5 , 9 , 9,5 a 10N/m což teda asi o metr nestlačím:D Mohu to celé vydělit 10(20)?? Tedy..je možno uvažovat 10N/m jako 1N/10cm??? Je to možná trochu tukanský dotaz..ale zejména u progresivních se mi to jeví jako zkreslijící.....

add 6. Zdá se mi taky mooc....pravda...ele tak tak...skoro málo ten pokles s jezdcem...ee?
...odpověď by mohla být měkká a progresivní...to zkusím zjistit měřením....
AAAle..teď tam mám jednu podložku 5mm..když dám dvě.(1cm)...už je docela šichta zašroubovat víčko...je to tak OK??. Víc jak 2cm bych už asi nenasadil závit...bez pomoci lidské či technické(stahovák).

add 3. ala SV - o to víc se divím....

add 4. Teoreticky souhlasím....prakticky .. nevím....Protože po hustším oleji se více změnilo pružení než tlumení.....píííča...Ti konstruktéři horneta se asi museli pěkně zapotit, aby zplodili takový kocourkov

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady

18.8.2011 v 12:50 | Nahoru | #2

MARIKK píše: add 5. Díííky + Wirth uvádí: 8N/m, 8,5 , 9 , 9,5 a 10N/m což teda asi o metr nestlačím:D Mohu to celé vydělit 10(20)?? Tedy..je možno uvažovat 10N/m jako 1N/10cm??? Je to možná trochu tukanský dotaz..ale zejména u progresivních se mi to jeví jako zkreslijící.....

add 6. Zdá se mi taky mooc....pravda...ele tak tak...skoro málo ten pokles s jezdcem...ee?
...odpověď by mohla být měkká a progresivní...to zkusím zjistit měřením....
AAAle..teď tam mám jednu podložku 5mm..když dám dvě.(1cm)...už je docela šichta zašroubovat víčko...je to tak OK??. Víc jak 2cm bych už asi nenasadil závit...bez pomoci lidské či technické(stahovák).

add 3. ala SV - o to víc se divím....

add 4. Teoreticky souhlasím....prakticky .. nevím....Protože po hustším oleji se více změnilo pružení než tlumení.....píííča...Ti konstruktéři horneta se asi museli pěkně zapotit, aby zplodili takový kocourkov



jde to prepocitat i z mensiho stlaceni, pokud je vidlice progresivni tak to samo udela v tom mereni bordel, ono je pak ale i otazka co vyrobce u tech progresivnich v te tuhosti uvadi za tuhost.. jestli nejakou prumernou na celej zdvih pruziny... ale tak lepsi naky cislo nez nic...

to jak si to pak sedne s jezdcem uz je dany tou tuhosti pruziny, to by se s predpetim nemelo uz moc zmenit a mohlo by to byt ok..

ze s podlozkou pujde blbe nasroubovat vicko je mozny, tam kde jsou stelovaky na predpeti tak to na max povolis, zasroubujes vicko a pak pritahnes, takhle holt to bude silova operace, ale tomu se asi nevyhnes... klido zamestnej dalsiho cloveka:)

ad tlumic, tady ti moc neporadim ja sem nikdy tyhle "jednoduchy" tlumice nedelal takze nemam moc predstavu co tam presne je, ale jestli to netlumi tak bud tam netesni nejakej element co ma "tlacit" olej skrz trysku, zasekava se nakej zpetnej ventil - u damping rod vidlic bejva tohle check-plate pres ktery se naplnuje komora ze ktery se pak tlaci olej pri rebound fazi - pres trysku, kdyby nezaviral ten check-plate a slo to okolo nebude to moc tlumit.. taky se v ramci ruznyho tuningu vrtaj dirky v tech trubkach na vetsi, vic atd.. tak jestli tam neprobehlo neco takovyho kdyz rikas ze je tam jina pruzina.. je tu moznost ze jo...

jo a to tlumeni ti prijde ze nefunguje tlumeni odskoku - rebound, nebo komprese? oni tyhle vidlice nemivaj nijak extra velky kompresni tlumeni tak nejak bezne....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist