globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady
18.8.2011 v 10:48
Kdybych měl teď love na gsx-r 750, tak tady neotravuju s tak frustrujícím tématem jako je podvozek u H6 .
Pročetl jsem celé forum, ale některé otázky mi zůstaly nezodpovězeny:(

Tedy: Kromě toho, že byla vidlice dost měkká, nepředváděla žádné tlumení. Tento fakt mě příliš neznepokojoval, poněvadž mám moto necelé dva roky a je to 2003ka...tedy jsem předpokládal, že je olej zhuntovaný a možná i v nedostatečném množství. Vidlici jsem rozdělal vyčistil, vyměnil gufera a prachovky, nalil předepsané množství 15ky oleje....a očekával zázrak:)
Vidle trochu ztuhla při pružení a dalo se pozorovat něco, co by se dalo nazvat tlumením...po týdnu ježdění byl ovšem i ten náznak tlumení pryč a zas se to chová jak dětský kočárek...FUU..

1. Jak je možné, že po týdnu se změnili vlastnosti?
2. Hustota oleje ovlovňuje pružení i tlumení?
3. Mám dát, myslím, že jsem ho někde zahlédl, ještě hustší olej?
4. Co ovlivňuje množství oleje? (zdá se mi, že víc oleje - kratší chod, prudší doraz, na tlumení bez vlivu)
5. Poznám co tam mám za pružinu, když ji tam dával někdo jiný???
6. Naměřené hodnoty mám jinde...ale více méně..pokles moto z vyvěšení 5cm, s jezdcem o další 2cm celkový chod 12cm.....váš názor????

Tedy...chtěl bych přitvrdit, ale bez vyřešeného tlumení je to pasééééé....

Díky za každou..ověřenou radu....

Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady

18.8.2011 v 11:03 | Nahoru | #1
ad 1) divny, nenapada me duvod
ad 2) hustota oleje ovlivnuje jen tlumeni, pruzeni ovlivnuje jen pruzina.
ad 3) je fakt divny ze se ti zda ze to netlumi i s 15kou olejem, tam bude neco spatne.. hustsi bych nedaval ale zkontroloval tlumic (neznam vidli horneta, nevim jestli je tam klasicka cartridge s tlumicimi ventily, nebo je tam jen naka trubka s dirou ala SV...)
ad 4) mnozstvi oleje nema vliv na tlumeni, vic oleje = mensi vzduchova kapsa ktera se chova jako pridana "vzduchova pruzina" tzn s vyssi hladinou oleje je pruzeni progresivnejsi.. s tim jak jde do zdvihu stava se pruzina tuzsi, zvysuje se pro zabraneni chodu na doraz, snizuje se pro vetsi pouziti zdvihu vidlice
ad 5) pruzinu muzes zmerit, zmeris jeji delku ve volnem stavu, pak ji zatizis nejakym znamym zavazim, nebo ji zmacknes na osobni vaze - vynalezavosti se meze nekladou a zmeris o kolik si ji stlacil.. z toho dopoctes tuhost pruziny coz je konstanta podle ktere se pruzina jasne urci, hodnoty ktere udavaji vyrobci pruziny ale nejsou v SI, obvykle se to udava v librach na palec.. tzn kolik liber je potreba aby si pruzinu zmackl o palec... to snadno prepoctes na SI...
ad 6) podle tehle hodnot mas strasne maly predpeti pruziny, jestli to ma zdvih tech cca 120mm tak by si to vlastni vahou melo sednout o cca 25-30mm to nastavis predpetim - hornet asi nema stelovaky na predpeti, tzn to budes muset poresit podlozkama k pruzinam... narezat vhodnou trubku, jestli nekdo menil pruziny tak si bud schvalne podlozky zkratil pro mensi predpeti, nebo je tam zapomel dat.. kazdopadne 5cm sag je strasne moc...

1 reakcí na tento příspěvek Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady

18.8.2011 v 11:38 | Nahoru | #2
add 5. Díííky + Wirth uvádí: 8N/m, 8,5 , 9 , 9,5 a 10N/m což teda asi o metr nestlačím:D Mohu to celé vydělit 10(20)?? Tedy..je možno uvažovat 10N/m jako 1N/10cm??? Je to možná trochu tukanský dotaz..ale zejména u progresivních se mi to jeví jako zkreslijící.....

add 6. Zdá se mi taky mooc....pravda...ele tak tak...skoro málo ten pokles s jezdcem...ee?
...odpověď by mohla být měkká a progresivní...to zkusím zjistit měřením....
AAAle..teď tam mám jednu podložku 5mm..když dám dvě.(1cm)...už je docela šichta zašroubovat víčko...je to tak OK??. Víc jak 2cm bych už asi nenasadil závit...bez pomoci lidské či technické(stahovák).

add 3. ala SV - o to víc se divím....

add 4. Teoreticky souhlasím....prakticky .. nevím....Protože po hustším oleji se více změnilo pružení než tlumení.....píííča...Ti konstruktéři horneta se asi museli pěkně zapotit, aby zplodili takový kocourkov

3 reakcí na tento příspěvek Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady

18.8.2011 v 12:21 | Nahoru | #3
Spíše než hustota ovlivňuje tlumení viskozita...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady

18.8.2011 v 12:29 | Nahoru | #4

eab píše: Spíše než hustota ovlivňuje tlumení viskozita...



Jo...díky...a nezapomeˇna vnitřní tření....ty hustá hlavo

Naposledy editováno 18.08.2011 12:33:54

(reakce na) Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady

18.8.2011 v 12:38 | Nahoru | #5

eab píše: Spíše než hustota ovlivňuje tlumení viskozita...



souhlas, mame zkresleny terminy, ale ono se to tak jaksi v praxi pouziva, ze kdyz se rekne ze se da hustejsi olej ze se mysli olej s vetsi viskozitou a ne mernou hmotnosti (hustotu)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady

18.8.2011 v 12:50 | Nahoru | #6

MARIKK píše: add 5. Díííky + Wirth uvádí: 8N/m, 8,5 , 9 , 9,5 a 10N/m což teda asi o metr nestlačím:D Mohu to celé vydělit 10(20)?? Tedy..je možno uvažovat 10N/m jako 1N/10cm??? Je to možná trochu tukanský dotaz..ale zejména u progresivních se mi to jeví jako zkreslijící.....

add 6. Zdá se mi taky mooc....pravda...ele tak tak...skoro málo ten pokles s jezdcem...ee?
...odpověď by mohla být měkká a progresivní...to zkusím zjistit měřením....
AAAle..teď tam mám jednu podložku 5mm..když dám dvě.(1cm)...už je docela šichta zašroubovat víčko...je to tak OK??. Víc jak 2cm bych už asi nenasadil závit...bez pomoci lidské či technické(stahovák).

add 3. ala SV - o to víc se divím....

add 4. Teoreticky souhlasím....prakticky .. nevím....Protože po hustším oleji se více změnilo pružení než tlumení.....píííča...Ti konstruktéři horneta se asi museli pěkně zapotit, aby zplodili takový kocourkov



jde to prepocitat i z mensiho stlaceni, pokud je vidlice progresivni tak to samo udela v tom mereni bordel, ono je pak ale i otazka co vyrobce u tech progresivnich v te tuhosti uvadi za tuhost.. jestli nejakou prumernou na celej zdvih pruziny... ale tak lepsi naky cislo nez nic...

to jak si to pak sedne s jezdcem uz je dany tou tuhosti pruziny, to by se s predpetim nemelo uz moc zmenit a mohlo by to byt ok..

ze s podlozkou pujde blbe nasroubovat vicko je mozny, tam kde jsou stelovaky na predpeti tak to na max povolis, zasroubujes vicko a pak pritahnes, takhle holt to bude silova operace, ale tomu se asi nevyhnes... klido zamestnej dalsiho cloveka:)

ad tlumic, tady ti moc neporadim ja sem nikdy tyhle "jednoduchy" tlumice nedelal takze nemam moc predstavu co tam presne je, ale jestli to netlumi tak bud tam netesni nejakej element co ma "tlacit" olej skrz trysku, zasekava se nakej zpetnej ventil - u damping rod vidlic bejva tohle check-plate pres ktery se naplnuje komora ze ktery se pak tlaci olej pri rebound fazi - pres trysku, kdyby nezaviral ten check-plate a slo to okolo nebude to moc tlumit.. taky se v ramci ruznyho tuningu vrtaj dirky v tech trubkach na vetsi, vic atd.. tak jestli tam neprobehlo neco takovyho kdyz rikas ze je tam jina pruzina.. je tu moznost ze jo...

jo a to tlumeni ti prijde ze nefunguje tlumeni odskoku - rebound, nebo komprese? oni tyhle vidlice nemivaj nijak extra velky kompresni tlumeni tak nejak bezne....

1 reakcí na tento příspěvek Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady

18.8.2011 v 13:16 | Nahoru | #7
co je to ten hornet?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady

18.8.2011 v 13:23 | Nahoru | #8
assassin>

tlumení komprese..bych si tady ani nedovolil očekávat:)

trápí mě odskok...chodí to stejně rychle dolů jako nahoru....a když přitvrdím pružinu...
bude to asi chodit rychleji nahoru než dolu...

Taky mám podezrení, že je tam něco špatě...ale dělal jsem to s člověkam co kolem motorek běhá .... i závodních...jako mechanik...a dle něj...je tam vše OK......tak zkouším první porozumět principum regulace......než to rozdělám znovu.....

Děkuji!

(reakce na) Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady

18.8.2011 v 13:30 | Nahoru | #9

MARIKK píše: assassin>

tlumení komprese..bych si tady ani nedovolil očekávat:)

trápí mě odskok...chodí to stejně rychle dolů jako nahoru....a když přitvrdím pružinu...
bude to asi chodit rychleji nahoru než dolu...

Taky mám podezrení, že je tam něco špatě...ale dělal jsem to s člověkam co kolem motorek běhá .... i závodních...jako mechanik...a dle něj...je tam vše OK......tak zkouším první porozumět principum regulace......než to rozdělám znovu.....

Děkuji!



jo tak to sme si rozumeli dobre, ja jen prave aby nebyl problem v tom ze tam hledas neco co to neumi..

me se do ruky dostaly vzdy jen kartridzove vidlice, takze tyhle rozpoctovky znam jen z dalky.. s tim ti moc neporadim, co mam nakou pribliznou predstavu tak bych si predstavoval ze tam je neco co sem mel v takove obycejnejsi vidlici na kole .. schemata funkce vygooglis jako "damping rod fork" tak jestli je tam to same...

tady hezky popsane:
www.racetech.com/HTML_FILES/DampingRodForks.HTML

Naposledy editováno 18.08.2011 13:32:45

Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady

18.8.2011 v 16:05 | Nahoru | #10
no já ted musel dát nový pružiny páč jedna byla prasklá, tak jsem dal origo od Hondy + olej 15W a je to dobrý, jako kočárek mi to nepříjde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady

18.8.2011 v 16:50 | Nahoru | #11

HornisGSX píše: co je to ten hornet?



jestli to mel být pokus o ignorantskej fór..tak poslouchej: pobaveně se usmívám , když frajer, co má dělo,..si dělá forky z plečky....ale nechapu, když si plečkař dělá srandu z plečkaře....a navíc máš doma nejspíš jen jawu 350...možná teda 639 s kotúčem!!!

Jo, ty reaktore... aby jsi nezůstal, kde jsi: http://www.mojecest...305-Hold-X-holt.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady

18.8.2011 v 18:24 | Nahoru | #12

MARIKK píše: jestli to mel být pokus o ignorantskej fór..tak poslouchej: pobaveně se usmívám , když frajer, co má dělo,..si dělá forky z plečky....ale nechapu, když si plečkař dělá srandu z plečkaře....a navíc máš doma nejspíš jen jawu 350...možná teda 639 s kotúčem!!!

Jo, ty reaktore... aby jsi nezůstal, kde jsi: http://www.mojecest...-X-holt.html [/quote]

...měla to být jen a pouze narážka !!! koukám, že jsi zřejmě citlivka tudiž se ti omlouvám uctivě ty borče s dělem...

Bohužel mám pouze jawu 250 pač na silnější se strašně bojím...

ale je to prvně co slyším někoho aby o GSX řekl, že je to hujda... no dobrá nechám tě u
včelky... smajlíkvrtícíhlavou

E: slovíčko

Naposledy editováno 18.08.2011 21:32:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady

19.8.2011 v 09:32 | Nahoru | #13

HornisGSX píše: ...měla to být jen a pouze narážka !!! koukám, že jsi zřejmě citlivka tudiž se ti omlouvám uctivě ty borče s dělem...

Bohužel mám pouze jawu 250 pač na silnější se strašně bojím...

ale je to prvně co slyším někoho aby o GSX řekl, že je to hujda... no dobrá nechám tě u
včelky... smajlíkvrtícíhlavou

E: slovíčko



...ano, jsem citlivka, když se snažím udržet vlákno u tématu....
protože je zřejmé, že omezených tukanů, kteří raději zabíjí čas rypáctvím,
polomyšlenkama nebo prezentováním sebe sama, raději, než by jezdili,
či se něco dozvěděli, je zde přesila.

Možná jsi mezi ně zavítal jen omylem....a slíznul to za ně.....ale to je život

Já zas poprvé slyším, že hornet je dělo...necham tě u toho

Zhrnuto....jak se do lesa volá.....atd.

V dobrém čau

....jo, a jestli mášněco k tématu....díky předem!

Naposledy editováno 19.08.2011 09:36:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady

19.8.2011 v 09:42 | Nahoru | #14

MARIKK píše: ...ano, jsem citlivka, když se snažím udržet vlákno u tématu....
protože je zřejmé, že omezených tukanů, kteří raději zabíjí čas rypáctvím,
polomyšlenkama nebo prezentováním sebe sama, raději, než by jezdili,
či se něco dozvěděli, je zde přesila.

Možná jsi mezi ně zavítal jen omylem....a slíznul to za ně.....ale to je život

Já zas poprvé slyším, že hornet je dělo...necham tě u toho

Zhrnuto....jak se do lesa volá.....atd.

V dobrém čau

....jo, a jestli mášněco k tématu....díky předem!


...no dobrá budu se považovat za omezence... k tématu čoveče a nebyla motorka bouraná? jako, že něškdo tlumiče rozebral a už blbě složil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady

19.8.2011 v 10:34 | Nahoru | #15

HornisGSX píše: ...no dobrá budu se považovat za omezence... k tématu čoveče a nebyla motorka bouraná? jako, že něškdo tlumiče rozebral a už blbě složil.



bouraná spíš ne...ale jsou tam nějaké progr. pruziny...takže...někdo tam byl...
...a budu to muset dukladně projit...
...pravda

vyrazim prez ecce homo, cervenohorské a sance-bílou .. do karlovic....tak se možná potkáme

(reakce na) Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady

19.8.2011 v 10:40 | Nahoru | #16
MARIKK> je to v celku možné... s těma progresivníma pružinama jsem to už někde psal jsou prakticky v každé motorce... kvůliva průběhu tlumění...

2 reakcí na tento příspěvek Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady

19.8.2011 v 10:52 | Nahoru | #17
assassin napsal prakticky všechno, ale vlastně jsi ani neřekl co ti vadí na chování motorky a jak se to projevuje. Pak by ses možná dobral něčemu konkrétnějšímu. Progresivní pružiny jsou tam už od výrobce.

(reakce na) Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady

19.8.2011 v 11:03 | Nahoru | #18

Stev píše: assassin napsal prakticky všechno, ale vlastně jsi ani neřekl co ti vadí na chování motorky a jak se to projevuje. Pak by ses možná dobral něčemu konkrétnějšímu. Progresivní pružiny jsou tam už od výrobce.



taky to považuji..až do opětovného rozebrání vidlí za uzavrené...pokud to někomu nepripomene vlastní zkušenost....

Když znáš chorobu, zabývej se terapií, ne diagnozou....ale díky

(reakce na) Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady

19.8.2011 v 11:04 | Nahoru | #19

Stev píše: assassin napsal prakticky všechno, ale vlastně jsi ani neřekl co ti vadí na chování motorky a jak se to projevuje. Pak by ses možná dobral něčemu konkrétnějšímu. Progresivní pružiny jsou tam už od výrobce.



Od výrobce?....sem nevěděl...dík

(reakce na) Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady

21.8.2011 v 12:27 | Nahoru | #20

MARIKK píše: Jo...díky...a nezapomeˇna vnitřní tření....ty hustá hlavo



Původně jsem Ti chtěl poradit, už jsem se s tím totiž setkal.
Ale vidím, že jsi chytrý a ješitný dost, tak to určitě zvládneš sám.

Každopádně držím palce.

(reakce na) Už zase?!?!?!?: vidlice Hornet 6 + obecné zásady

21.8.2011 v 22:59 | Nahoru | #21
Původně jsem Ti chtěl poradit, už jsem se s tím totiž setkal.....

eab píše: Spíše než hustota ovlivňuje tlumení viskozita...



Ty jsi moje holka
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist