globalmoto_kveten





Téma: Mokre gumy a jizda na nich
 
13.8.2011 v 14:22
Zdravim,
Jelikoz jsem letos pricuchnul k jizdam na okruhu, zatim teda jen v Moste a velice se mi to zalibilo, mel bych dotaz na mistni okruhare ohledne pneumatik na mokro.Jak se s nima jezdi, jak to drzi,jak to vydrzi, jaky pripadne koupit.Docetl jsem se , ze se delaj nejaky prechodny ci co, i primo na mokrou trat.A na zaver jestli se mi to vubec vyplati, kdyz jezdim jen volne jizdy, ktery planuju tak 5-6x za sezonu.Diky za rady.

Mokre gumy a jizda na nich

13.8.2011 v 15:26 | Nahoru | #1
Jestli se ti to vyplatí si musíš říct sám... Za deště jet na slikách je prostě kravina a raději pár tisíc investovat do gum než do opravy motorky ... Výběr je veliký, jezdím pirelli (metzeler) a dunlop... Některé se nenahřívají, některé "pro lepší pocit" jo... Pokud máš motorku "rovně", tak na brzdy můžeš jít jako na suchu, ostatní je na tobě co hlava dovolí ...

Mokre gumy a jizda na nich

13.8.2011 v 15:53 | Nahoru | #2
prosil bych video, jízda slick-voda mě totiž vždy fascinovala

Mokre gumy a jizda na nich

13.8.2011 v 15:56 | Nahoru | #3
kup Bridgestone BT 016pro a máš klid na vodu i na sucho. na volne jízdy to nemá smysl řešit. beztak bys musel mít 2 sady kol (jedny suchý, jedny mokrý), protože přezouvat je blbost

Naposledy editováno 13.08.2011 15:58:26

1 reakcí na tento příspěvek Mokre gumy a jizda na nich

13.8.2011 v 17:20 | Nahoru | #4
čau čau .. mokrý gumy sou uplně jinde.. jezdí se naních uplně skvěle. jen to je o hlavě a chce to mít tak trochu v pič..i ... nikdy jsem nevěřil že na mokru budu jezdit na koleno a obdivoval jsem to .. ale fakt to jde, drží to neuvěřitelnym způsobem. na výjezdu jdeš po zadnim a na brzdy po přednim , v zatáčkách kolínko. určitě se to vyplatí, než tam pokoušet provozoví gumy který sou uplně na prd... na mokru mam v mostě čas 2:08 a na suchu na slickách 1:51 ..
tady máš foto aď vidíš že nekecam

(reakce na) Mokre gumy a jizda na nich

13.8.2011 v 17:51 | Nahoru | #5

poli46 píše: čau čau .. mokrý gumy sou uplně jinde.. jezdí se naních uplně skvěle. jen to je o hlavě a chce to mít tak trochu v pič..i ... nikdy jsem nevěřil že na mokru budu jezdit na koleno a obdivoval jsem to .. ale fakt to jde, drží to neuvěřitelnym způsobem. na výjezdu jdeš po zadnim a na brzdy po přednim , v zatáčkách kolínko. určitě se to vyplatí, než tam pokoušet provozoví gumy který sou uplně na prd... na mokru mam v mostě čas 2:08 a na suchu na slickách 1:51 ..
tady máš foto aď vidíš že nekecam


Diky za odpoved.Ja tam mam Supercorsy SC.Ty sou na okruh, na sucho paradni.Sou i homologovany na silnici.Takze v pohode.Na to moje jezdeni.To pocasi je ale kolikrat na hovno a kdyz uz jedu na volny, tak bych nerad byl nasranej, ze nemuzu jezdit.Prezouvaj to tam pokud vim zadarmo, takze jen sehnat poradny stojany a naradi sebou.

Mokre gumy a jizda na nich

13.8.2011 v 22:29 | Nahoru | #6
Velos: nu já nejraději jezdim pirelli diablo superbike . 120/70 R17 a 190/55 R17 klasika.. a SC2 .. na sucho. je to slick a dá se i v provozu celkem ...

jj jinak když jsem někde na dromu tak bez nářadí ani ránu .. přecijen je to yamaha a ve znaku má ty 3 ladičky takže to znamená že se vtom porát musíš hrabat

tady najdeš víc info www.poliracing.estranky.cz

Naposledy editováno 13.08.2011 22:31:32

Mokre gumy a jizda na nich

14.8.2011 v 22:46 | Nahoru | #7
Když jezdíš jen na volné,tak se Ti to moc nevyplatí,kort jestli jezdíš po ose není lepší si vybrat termín,kdy víš,že bude pěkně?

1 reakcí na tento příspěvek Mokre gumy a jizda na nich

15.8.2011 v 12:14 | Nahoru | #8
Po doporuční od známých jsem si radji taky zakoupil na agentůrní ježdní a přilžitostně na endurance mokré a vyplatilo se. Jak píš Poli, pocit sucha a bezpečí je více než perfektní. Člověk si to musí sám vyzkoušet, jinak neuvěří, že to dokáže tak krásně držet. Tď už beru mokré všude a vím, že když zaprší, tak mi to až tak nezkazí náladu :).
aktuálně používam taky Pirelli (metzeler) a musím říct, že spokojenost největší.
Zajímalo by mě jestli někdo zde jezdí mokré Continentaly (byly za dobrý peníz) a jaké má zkušnosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mokre gumy a jizda na nich

15.8.2011 v 12:54 | Nahoru | #9
babynek> Já je jezdím a jsem s nima absolutně spokojený. Jako důkaz je první místo v prvním závodě 2010 CEC v Brně kdy jsme jeli všichni Conti. Poměr cena a kvalita je bezkonkurenční. Jinak kdyby měl někdo zájem tady prodávám novou sadu

(reakce na) Mokre gumy a jizda na nich

15.8.2011 v 13:00 | Nahoru | #10
vldouš> tak tomu se rika odpoved, kterou jsem chtel slyset :D .... kdybych nemel pred dovolenou tak si je vemu, ale takhle budu muset pockat az na pristi mesic. Protoze jsm zjistil, ze na zadni Pirelli mam hluboky zarez cca 8cm od kraje pneu do stredu.

2 reakcí na tento příspěvek Mokre gumy a jizda na nich

15.8.2011 v 13:08 | Nahoru | #11
ať to nemusím hledat.... na kolik je tlakovat? a nahřívat teda nebo ne? :)

(reakce na) Mokre gumy a jizda na nich

15.8.2011 v 13:21 | Nahoru | #12
danR1> dobrý dotaz :) mimo jiné jak je to s Pirellkama at to slysim od nekoho zasveceneho

Mokre gumy a jizda na nich

15.8.2011 v 22:14 | Nahoru | #13
Asi každý řekne něco jiného, ale mě se osvědčil tlak 2,1 a 2,0. Hodinu před jízdou zapnout nahřívák a pak asi 15 min před jízdou vypnout ale nahřívák nechat na kole. Ráfek a vzduch je dobře ohřátý, tak není co řešit. Ale jak už jsem psal, každý řekne něco jiného. I bez nahřívání můžeš tahat hned, jen mi přijde, že guma tolik nevydrží....

1 reakcí na tento příspěvek Mokre gumy a jizda na nich

15.8.2011 v 22:49 | Nahoru | #14
babynek: nu slicky foukam 1,9 zadek a 2,1 předek. a to jsou tlaky na nahřejvákách takže studený maji o 4 desetiny míň. tlak je hodně dúležitej .. mokrý foukam uplně stejně ... ale ty by měli mít cca jen 40stupňú ...

ježdění na vodě je hrozně hezký, ale jde jen o hlavu nebát se

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mokre gumy a jizda na nich

16.8.2011 v 08:51 | Nahoru | #15

poli46 píše: babynek: nu slicky foukam 1,9 zadek a 2,1 předek. a to jsou tlaky na nahřejvákách takže studený maji o 4 desetiny míň. tlak je hodně dúležitej .. mokrý foukam uplně stejně ... ale ty by měli mít cca jen 40stupňú



co nám k tomu napíšou staří rejsři? Perňa, Kolda, Prasouš atd. Kluci u Bridžstounu mluvili o vyšších tlacích aby se nezavíraly drážky

1 reakcí na tento příspěvek Mokre gumy a jizda na nich

16.8.2011 v 09:15 | Nahoru | #16
XJelen: já je třeba nenahřejvam vúbec. protože stejnak to ta voda takovim způsobem ochladí že jsou jen vlažný. na osychající trati si ale musíš dávat bacha protože ta guma se začne normálně leptat a nedrží. akže pokud chceš aby vydrželi museji se chladit v loužích...

(reakce na) Mokre gumy a jizda na nich

16.8.2011 v 09:44 | Nahoru | #17
[quote=poli46]XJelen: ...na osychající trati si ale musíš dávat bacha protože ta guma se začne normálně leptat a nedrží...quote]
jo, včera v Mostě jsem se v závodě normálně zesral jak mi to začalo klouzat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mokre gumy a jizda na nich

16.8.2011 v 10:10 | Nahoru | #18

XJelen píše: co nám k tomu napíšou staří rejsři? Perňa, Kolda, Prasouš atd. Kluci u Bridžstounu mluvili o vyšších tlacích aby se nezavíraly drážky



Díky za lichotku ... U Pirellek se obecně doporučuje o 2 desetiny zvednout tlak oproti slikům čili 2,3 a 2,1 za studena. Na posledním Slovakiaringu mi před mokrým závodem Viktor radil tlaky ještě o chlup vyšší 2,4 a 2,3 s tím, že nemá cenu dávat nahříváky... Z jiných rychlých zdrojů se uvádí u pirellek, že buď když máš nahříváky s regulací, tak cca 40 stupňů a posledních 10 minut vypnout a nechat kolo zabalený... Já třeba s regulací nemám a tak je prostě nechám 15 minut hřát a posledních 10 je vypnu... Taky záleží jaká je teplota trati. Když si představíš rozehřátou mokrou, jak hned na boxovce dostane šok a "ztvrdne" zimou, tak to podporuje logiku moc to s nahřejvákama nepřehánět... Třeba u Dunlopu se tvrdí, že nahřejváky nedávat vůbec, že ta guma funguje parádně, bohužel doporučené tlaky nevim, páč letos dojíždím Pirellky... Jinak jak jsme všichni na tomhle foru, tak než řešit na kolik minut dávat nahřejváky, tak myslím, že je důležitější koukat na rok výroby mokrých... Tvrdí se, že víc jak rok starý nemaj cenu dávat (když teda nechceš jen kroužit na vodě) a kor když maj sjeto víc jak 10% vzorku... Což chápu, že nikdo tady nebude "vyhazovat" sadu na které najel max. 15 kol....

Mokre gumy a jizda na nich

16.8.2011 v 10:20 | Nahoru | #19
Jinak pro správnou životnost gumy je potřeba aby trať byla rozumně mokrá, pozná se to podle toho, že se od kola tzv. "práší"

1 reakcí na tento příspěvek Mokre gumy a jizda na nich

16.8.2011 v 10:26 | Nahoru | #20
Mokrý gumy držej jako sviň, ale ty zkurveny bílý čáry už ne


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mokre gumy a jizda na nich

16.8.2011 v 11:25 | Nahoru | #21
stepos79> Se nediv, když ti prodali šméčkový gumy, se podívej - nemáš drážky rovně... nějaká china bo co ????

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mokre gumy a jizda na nich

16.8.2011 v 11:28 | Nahoru | #22

Prasouš píše: stepos79> Se nediv, když ti prodali šméčkový gumy, se podívej - nemáš drážky rovně... nějaká china bo co ????



tsí woe Bridgestooooooone nový woeeee ouplně a co myslíš když jsme to dali do kupy tak jsem vyrazil a ve vracáku jsem si najel na ten retardééééér hned ale to už jsem ustál teda [lol]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mokre gumy a jizda na nich

16.8.2011 v 11:47 | Nahoru | #23
stepos79> spadla ze stojánku

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mokre gumy a jizda na nich

16.8.2011 v 12:03 | Nahoru | #24
Ermolenko> Jo, spadla mu ze stojánku při "rodinný vyjížďce", kde se mělo jet skoro krokem!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mokre gumy a jizda na nich

16.8.2011 v 12:15 | Nahoru | #25

Plejba jr. píše: Ermolenko> Jo, spadla mu ze stojánku při "rodinný vyjížďce", kde se mělo jet skoro krokem!!!


jo tak to byl von? alespoň malá Barča viděla v reálu, jak to vypadá, když někdo zalehne

(reakce na) Mokre gumy a jizda na nich

16.8.2011 v 12:39 | Nahoru | #26
Prasouš> jo takze jsem v klidu, kdyz nenahrejvam. Jinak kvuli rozpoctu mam bohuzel mokre starsi a uz jete. Tzn. ze spatne :), ale drzi dobre.
Ad. stari gumy mi pripomina jednu usmevnou situaci, kdyz jsme minuly rok v Moste meli jet s Racetrackem 3h endurance a samozdrejm prselo. Meli jsme v zaloze nejake mokre, proste na "kdyby neco"... pri prezouvani se kolem mihl Odstrelovac s poznamkou hele ty nemaj DOT tak ty jsou jeste vyrobeny pred rokem 2000, to se jeste na mokre nedavalo. Hodne to pak prida na jistote :D... jinak na tech silenejch gumach se mi povedl Most 2:07, coz j vlastne z mostu muj jediny zmereny cas.



ps: ten bordel namotany v zadu je vata z praskleho akrapa :-/

edit: ted mam novejesi Pirellky, DOT 2009 a 2010

Naposledy editováno 16.08.2011 13:21:12

(reakce na) Mokre gumy a jizda na nich

16.8.2011 v 13:48 | Nahoru | #27

XJelen píše: jo tak to byl von? alespoň malá Barča viděla v reálu, jak to vypadá, když někdo zalehne



no vidiš a má to komplet a zadara

(reakce na) Mokre gumy a jizda na nich

16.8.2011 v 13:58 | Nahoru | #28

Plejba jr. píše: Ermolenko> Jo, spadla mu ze stojánku při "rodinný vyjížďce", kde se mělo jet skoro krokem!!!



Jestli jsem tě nějak svou jízdou ohrozil nebo omezil tak se ti velice omlouvám!!!

Mokre gumy a jizda na nich

16.8.2011 v 14:53 | Nahoru | #29
Kdepak, nic takového Steposi, já se tomu musel jenom smát, když jsem viděl, že seš celej

(reakce na) Mokre gumy a jizda na nich

22.8.2011 v 23:49 | Nahoru | #30

danR1 píše: ať to nemusím hledat.... na kolik je tlakovat? a nahřívat teda nebo ne? :)



Tlaky řešeny např. zde...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist