Téma: Mokre gumy a jizda na nich
 
13.8.2011 v 14:22
Zdravim,
Jelikoz jsem letos pricuchnul k jizdam na okruhu, zatim teda jen v Moste a velice se mi to zalibilo, mel bych dotaz na mistni okruhare ohledne pneumatik na mokro.Jak se s nima jezdi, jak to drzi,jak to vydrzi, jaky pripadne koupit.Docetl jsem se , ze se delaj nejaky prechodny ci co, i primo na mokrou trat.A na zaver jestli se mi to vubec vyplati, kdyz jezdim jen volne jizdy, ktery planuju tak 5-6x za sezonu.Diky za rady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mokre gumy a jizda na nich

16.8.2011 v 10:10 | Nahoru | #1

XJelen píše: co nám k tomu napíšou staří rejsři? Perňa, Kolda, Prasouš atd. Kluci u Bridžstounu mluvili o vyšších tlacích aby se nezavíraly drážky



Díky za lichotku ... U Pirellek se obecně doporučuje o 2 desetiny zvednout tlak oproti slikům čili 2,3 a 2,1 za studena. Na posledním Slovakiaringu mi před mokrým závodem Viktor radil tlaky ještě o chlup vyšší 2,4 a 2,3 s tím, že nemá cenu dávat nahříváky... Z jiných rychlých zdrojů se uvádí u pirellek, že buď když máš nahříváky s regulací, tak cca 40 stupňů a posledních 10 minut vypnout a nechat kolo zabalený... Já třeba s regulací nemám a tak je prostě nechám 15 minut hřát a posledních 10 je vypnu... Taky záleží jaká je teplota trati. Když si představíš rozehřátou mokrou, jak hned na boxovce dostane šok a "ztvrdne" zimou, tak to podporuje logiku moc to s nahřejvákama nepřehánět... Třeba u Dunlopu se tvrdí, že nahřejváky nedávat vůbec, že ta guma funguje parádně, bohužel doporučené tlaky nevim, páč letos dojíždím Pirellky... Jinak jak jsme všichni na tomhle foru, tak než řešit na kolik minut dávat nahřejváky, tak myslím, že je důležitější koukat na rok výroby mokrých... Tvrdí se, že víc jak rok starý nemaj cenu dávat (když teda nechceš jen kroužit na vodě) a kor když maj sjeto víc jak 10% vzorku... Což chápu, že nikdo tady nebude "vyhazovat" sadu na které najel max. 15 kol....

(reakce na) Mokre gumy a jizda na nich

16.8.2011 v 12:39 | Nahoru | #2
Prasouš> jo takze jsem v klidu, kdyz nenahrejvam. Jinak kvuli rozpoctu mam bohuzel mokre starsi a uz jete. Tzn. ze spatne :), ale drzi dobre.
Ad. stari gumy mi pripomina jednu usmevnou situaci, kdyz jsme minuly rok v Moste meli jet s Racetrackem 3h endurance a samozdrejm prselo. Meli jsme v zaloze nejake mokre, proste na "kdyby neco"... pri prezouvani se kolem mihl Odstrelovac s poznamkou hele ty nemaj DOT tak ty jsou jeste vyrobeny pred rokem 2000, to se jeste na mokre nedavalo. Hodne to pak prida na jistote :D... jinak na tech silenejch gumach se mi povedl Most 2:07, coz j vlastne z mostu muj jediny zmereny cas.



ps: ten bordel namotany v zadu je vata z praskleho akrapa :-/

edit: ted mam novejesi Pirellky, DOT 2009 a 2010

Naposledy editováno 16.08.2011 13:21:12
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist