1.) Nouzové brždění
Začátečníci nemají vždy vypracovaný cit pro brždění a v krizi často zamáčknou prudce brzdu což vede ke smyku předního kola a následnému pádu (zejména když nedrží při brzdění dostatečně pevně řídítka v přímém směru). Brzdí se však progresivně s krátkým ale postupným nárůstem brzdé síly (vytvoří se brzdný klín, který dovolí prudké brzdění). Zkušení jezdcí se taky brzdění často vyhnou a dokáží provést uhybný manévr. Akcelerace silných strojů = vyšší rychlost a ta klade na umění brzdění vyšší nároky. Motorka má obvykle brzdy odpovídající výkonu (slabá/slabé, výkonná/výkonné). I se silným strojem se však dá jezdit pomalu, výhodou slabých strojů je to že nedisponuje takovou akceleraci což přirozeně jezdce "brzdí v rozletu" a nedovolí na krátkém úseku dosáhnout vysoké rychlosti kterou by museli rychle "řešit".
2.) Chyby v náklonu
Jízda v náklonu je kombinací zkušeností a vypracované důvěry v pneumatiky a motoyckl. Průjezd musí být plynulý a práce s plynem citlivá. Panika (np. kvůli výmolu ve vozovce, louži, kamenu, výjezdu zeširoka) a následné brždění je příčinou spousty pádů nebo výletů mimo silnici. Zde je rozhodující vyježděnost jezdce a jeho psychická odolnost (když pud velí "brzdiii", zkušenost dovolí motocykl udržet a zatáčku projet bez ubrání plynu). Slabý stroj nešikovnou práci s plynem v zatáčce netrestá tolik jako silný stroj. Hrozba highsideru (rozkmitání říditek na výjezdu pod plynem) je u slabších motorek menší.
3.) Předjíždění
Zde se již jedná hodně o představivost. Zrychlení silného stroje vám dovolí nerozumné manévry, které byste si se slabým strojem asi rozmysleli. Nejnebezpečnějším manévrem je předjíždění auta, nebo nedejbože kolony aut, kdy existuje nebezpečí, že plechovka vybočí doleva (předjíždění, odbočení vlevo, otáčení do protisměru). Zkušení nepředjíždějí v situaci, kdy existuje možnost, že vám auto může vybočit doleva (je tam np. silnice, pumpa). I tak to může být nebezpečné (zkušený Ondra Lelek doplatil na Avii, která v přehledném úseku na dvojité odtáčela do protisměru). Zde to už není o síle stroje ale o představivosti co se může stát.
4.) Krizovky v provozu
Zde to již není o stroji ale o zkušenosti jezdce. Np. jedete po hlavní a na vedlejší stojí auto a řidič kouká do protisměru. V této situaci je ostražitost na místě. Koukejte na kola auta, jejich otáčení zaregistrujete dříve než pohyb vozidla vpřed. V této situaci je jedno, sedláte-li litra nebo 125ku.
Jízda na přehledné silnici je relativně bezpečná i na silném stroji a tady problém nebývá.
Jak vidíte, tak síla stroje je pouze jedním z několika členů rovnice bezpečné jízdy. V rovnici je ještě "znalost tchniky jízdy", "orientace v provozu", "technický stav stroje" a především ZKUŠENOST a "zvládání stroje". Méně výkonný stroj Vás jakoby nutí jet pomaleji a mnohé chyby odpustí. Výkonný stroj má nevýhodu v tom, že nutí nevyježděné jezdce "držet krok" i když na to ještě nemají zkušenosti. Byl jsem na vyjžďce, kdy novopečený R1kář se snažil držet krok s litry a skončil v lese (mokrá silnice ve stinné levotočivé zatáčce).
Prosím o doplnění konkrétních situací, kdy je silný stroj nevýhodou a kdy je to jedno. Které stroje jsou dobré a proč...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Hele,já to vidím pozitivně,máš super zábavu na super krásném stroji,tak si to užívej.Chce to respekt,ale né strach
Taky plánuju větší obsah,ale pak se někdy "proletím" s kamarádem po cestách u nás v horách a zjistím,že jsem totální jelito a říkám si,že mi to stačí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Jinak kamarád je trochu mišuge,ten se svojí CBR 600 vyškolí kdejakého litra...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Che píše: kuwa, začínám uvažovat, že udělám seznam nejzoufalejších argumentů
a jakej ze je tvuj zasadni argument proc je nesmysl zacit na SS.. to ze se na tom nakej novacek rozstrelil? ja znam dost lidi co na velky motorce zacali a bez problemu jezdi....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
JollyJoker píše: Suzuveverka> No popravdě neznám u nás žádné cesty,kde využiju litr..
Jinak kamarád je trochu mišuge,ten se svojí CBR 600 vyškolí kdejakého litra...
no uz to tu bylo mockrat... nevyuzit litr rovna se co? treba stara plzenska.. rovinky zebrak, cerhovice atd... drzim na TL plnej, budik na 250-260 a nic dal... gsxr1000 v omezovaci.. budik ukazuje 299 a jedes tak celou tu rovinku.. vsechny kratsi rovinky kde k mistu odkud musim brzdit rozmotam TL na 200 tak GSXR sem tam rozjel na 230... u obojiho sem drzel plnej .. tzn sem je vyuzival nebo nevyuzival? kdyz sem mel GSX400 tak sem tam drzel taky plnej a jel 140 .... jo v zatackovitejch usecich jedu na TL v podstate stejne rychle jako na GSXR1000 i jako sem jel na GSX.. to znamena ze ty silnejsi motorky proti te 400ce nevyuzivam? ja myslim ze ne, jen proste v tu chvili na rozdil od tech rovinek neni ten vykon litru potreba...
Jedna - "koupíš litra a hned za to vemeš a zabiješ se"
Druhá - " jezdí se hlavou a když máš mozek, tak to jde...no přeci nekupuješ mašinu s tím, že se jdeš zabít"
Ono to totiž přichází plíživě... jezdíš, jezdíš...respekt, jůůů sakra to jede, bacha...respekt...atd. Časem po měsíci, dvou, třech už je to všechno jednodužší...automatičtější, příjdou první ostřejší průjezdy zatáček, první náklony, první krizovky ... ve štěstí přežité a hnedle seběvědomí vodiče stoupá. Dovolím si tohle, tohle už přeci znám...tady se dá jet. Hmmm...jo dá, ale zase tolik zkušeností, abych si dobrzdil do zatáčky a zároveň si vždycky nechal tolik rezervy, abych byl schopen např. změnit stopu uvnitř, to už chce fakt odhady. Nebo samotná změna stopy v náklonu, už jen to, že tě v náhlým okamžiku něco překvapí a ty intuitivně nešahneš po brzdě, ale přizvedneš na půl vteřiny mašinu a zalehneš jí opět v jiným(dost často krutě)ostřejším radiusu a nesmíš při tom třeba ani zavadit o plyn. To se člověk za sezónu nenaučí.
Na silnici mě předjíždí dost týpků, hodně ...v situacích kdy já jedu docela svižně, na místech kde bych už víc nejel. Buď musej bejt o dost lepší než já, nebo jim prostě chybí zkušenost vyhodnotit situaci a zatím jim to prochází.
A na argument " nekupuju si přeci mašinu, abych se zabil" znám dobrou odpověď " většinou nikdo nechce při odpaňování dělat hned dítě a přeci se jich později hromada po 9 měsících rodí "
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
assassin píše: a jakej ze je tvuj zasadni argument proc je nesmysl zacit na SS.. to ze se na tom nakej novacek rozstrelil? ja znam dost lidi co na velky motorce zacali a bez problemu jezdi....
do toho se dáme, ale póóóď nejříf si rozpitwáme to předchozí, páč to je bomba takže vlastně gdo nezačínal na sslitru, tak vlastně nemá začátečníkům na sslirtu co říct, protože to nezažil, takže wo tom ví houby chápu to správně?? začátečníci na sslitru sou vlastně taková výlučná skupina sama pro sebe a nemá vůbec cenu, aby se bavili s někým jiným, protože ti nezačátečnící ma sslitru jim vlastně nemaj co sdělit??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
1 reakcí na tento příspěvek Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Teta Kateřina říká, že byl vědeckým pracovníkem. Já jsem toho názoru, že měl malou továrničku na nějaké čistící prostředky, a Saturnin jednou řekl, že podle toho, co slyšel, to byla továrna na katastrofy. Skoro bych řekl, že máme pravdu všichni.
Saturninovo tvrzení je jako obvykle poněkud přehnané, ale nelze upřít, že ve strýcově továrně se opravdu udála celá řada nehod, a je téměř neuvěřitelné, že při nich nikdo neztratil život. Na to tedy Saturnin narážel, když prohlásil, že strýc měl továrnu na katastrofy. Aspoň se domnívám, že to tak bylo myšleno, protože čistící prostředky, které strýc vyráběl, byly sice velmi špatné, ale přece k jejich označení nelze dobře užíti slova katastrofy.
Názor tety, že strýc byl vědeckým pracovníkem, také není možno úplně vyvrátit. V určitém smyslu slova byl člověkem, který objevil celou řadu chemických pouček a pravidel nejrůznějšího druhu. Všechna tato pravidla už před ním objevili jiní, ale strýc o tom nic nevěděl, a nelze proto jeho zásluhy přehlížet.
Protože chemii vůbec nerozuměl, byly cesty jeho objevů posety trny a zkropeny potem, ale tím větší byla jeho radost ze získání zkušeností. Nebylo mu lze upřít sportovního ducha. Podobal se člověku, který po ovládnutí malé násobilky prohlásil svým učitelům: "Dál už mi nic neříkejte. Nechci nic slyšet o tom, že pan Pythagoras, Eudoxus, Euklides, Archimédes a tak dále vymyslili to a to. Nepotřebuji týt z toho, co objevili jiní. Dejte mi papír, tužku a kružidlo a nechte mne na pokoji. Však já na to přijdu sám."
A strýček opravdu na leccos přišel. Tak například zjistil při pokusu, který měl velmi vzrušující průběh, že lít vodu do kyseliny je blbost, a vůbec mu nevadilo, že tento poznatek, korektněji vyjádřený, mohl získat z učebnice chemie pro nižší třídy škol středních, aniž by si byl při tom popálil prsty a zánovní vestu.
Chemie byla mu panenskou pevninou, roztočeným větrným zámkem, plným dveří, které se otvíraly tajemnými formulemi. Neznal názvosloví, ignoroval valenční koncovky a žasl, když mu ve zkumavkách a křivulích šuměly prudké chemické reakce.
Podoben středověkému alchymistovi pachtil se za přeludem, padal a zase se zvedal, jenže na konci jeho cesty nezářil kámen mudrců, nýbrž univerzální mýdlo. Mýdlo, vyrobené z bezcenného svinstva nepatrnými výrobními náklady, ale výsledek: skvost.
Na oltář tohoto svého snu kladl strýc František oběti v podobě nejrůznějších zranění a popálenin, vysypaných oken v laboratoři a nebezpečných nehod v továrně. Jednou byl dokonce ztlučen rozzuřenými dělníky, kteří na jeho rozkaz smíchali dvě suroviny a nestačili pak skákat okny ven.
Těmito stálými nehodami byl personál nakonec donucen žít ve stálém střehu, a tak se stalo, že jednou došlo ke zbytečnému poplachu. Dělníci míchali v kádi jakousi podivnou směs, a dílovedoucí se ptal strýce Františka, co z toho vlastně bude. Strýc byl zachmuřen a v záchvatu náhlé upřímnosti řekl: "Ví bůh." Byl velmi překvapen, když po této lakonické odpovědi jeho spolupracovníci propadli panice a dali se na zběsilý útěk. Domnívali se, že strýc řekl: "Výbuch."
Saturnin tvrdí, že starší dělníci říkali, že mají povinnosti ke svým ženám a dětem, a odcházeli ze strýcovy továrny, aby dali přednost bezpečnější práci v blízké továrně na třaskaviny.
Po každé nehodě ležel strýček na starodávném divanu ze zeleného plyše a tiše sténal. Tu přicházeli přátelé a známí a s vyčítavým výkřikem "Pane továrníku!" nebo "Kamaráde!" usedali na židle s rákosovým výpletem a ptali se, co se vlastně stalo.
Strýček unaveným hlasem naznačil, že prováděl pokus dalekosáhlého významu, zapletl do řeči několik technických výrazů a s ledabylostí odborníka mluvícího před laikem říkal strašlivé chemické nesmysly. Poté mu známí potřásli rukou, projevili přesvědčení, že co nevidět bude zase všechno v nejlepším pořádku, a odcházeli po vrzajících dřevěných schodech s myšlenkou: "Vzácný to muž!"
Che píše: do toho se dáme, ale póóóď nejříf si rozpitwáme to předchozí, páč to je bomba takže vlastně gdo nezačínal na sslitru, tak vlastně nemá začátečníkům na sslirtu co říct, protože to nezažil, takže wo tom ví houby chápu to správně?? začátečníci na sslitru sou vlastně taková výlučná skupina sama pro sebe a nemá vůbec cenu, aby se bavili s někým jiným, protože ti nezačátečnící ma sslitru jim vlastně nemaj co sdělit??
takhle sem to nemyslel... clovek co ma zkusenosti samozrejme ma co rict zacatecnikovi at zacinal na cem chtel... ja rikam ze ten se zkusenostma nemuze na zaklade svejch zkusenosti tak uplne odhadnout jaky to je zacinat na litru a co dotycnej na tom vyvede.. protoze sam takovou zkusenost nema.. kdyz sedl na litra uz jezdit "umel"...
ja si treba myslim ze jsem strasne dlouho jezdil s respektem a opatrne a ze bych treba na SS zacit dokazal... treba jsem dostal od taty fichtla asi ve 12ti? ale ten fungoval nejak bidne a tak jsem na nem skoro nejezdil, sel sem do garaze a "stipnul" tam vzdy tatovi 175cezetu.. tzn ja zacinal v podstate na CZte bez zkusenosti... potom cim silnejsi motorka tim vetsi respekt a tim opatrneji sem jezdil... pady prisly spis az kdyz se po zkusenostech s litrem sedl na mensi a lehci motorky ke kterejm sem respekt nemel a trapil sem je na doraz a na limitu jak jejich tak svym...
ale dost mozna to je blbost a mit v 18ti 600ss tak uz sem mrtvej, ale to uz se ted nedozvim...
a to ze se postupuje k od jednodussiho ke slozitejsimu.. me prijde ze ty stary/slaby motorky "pro zacatecniky" jsou na ovladani slozitejsi nez moderni sport... (tam to nebezpeci urcite neni schovany v tom ze je ten SS slozitejsi na ovladani) ja treba svoji holku ucil jezdit na letisti na TL a pak kdyz zkousela jezdit na fichtlu, CZ175 a te GSX400 tak ji to prislo ze se blbe ovladaj, nebrzdej, nedelaj to co chces hned ale se spozdenim apod... ja kdyz dneska presednu na gsx400 tak nechapu jak sem na tom sraci moh jezdit, krouti se to jako had, nebrzdi, nezataci, tezky je to jako litrovej sport...
Naposledy editováno 29.07.2011 10:58:58
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
t_freedom> Dobre napsany To je presne ono. Taky obcas podlehnu pocitu, ze uz preci umim jezdit, ze to mam v ruce. Cloveka to potom tak pekne uchlacholi, pripada si jako kral silnic A obvykle pak nasleduje nejaka zkusenost, kde se ukaze, ze se mam jeste co ucit
Suzuveverka píše: Che> No, asi by ses mel radsi rekvalifikovat na nejakou uzitecnejsi praci
já už se rekvalifikovat nehodlám hlídání slona se mi moc líbí a považuju ho za vrchol své profesní kariéry
Naposledy editováno 30.07.2011 08:49:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Suzuveverka píše: Che> No, asi by ses mel radsi rekvalifikovat na nejakou uzitecnejsi praci
t_freedom> Dobre napsany To je presne ono. Taky obcas podlehnu pocitu, ze uz preci umim jezdit, ze to mam v ruce. Cloveka to potom tak pekne uchlacholi, pripada si jako kral silnic A obvykle pak nasleduje nejaka zkusenost, kde se ukaze, ze se mam jeste co ucit
tohle mivam taky po cca deseti letech jezdeni na litrovejch moto (TL1000s,GSXR1000,zx9r) takze to ze je tohle vec ciste zacatecnicka je blbost... jezdit na moto je riziko, uplne dokonale to neumi nikdo a staci smula a do pruseru se dostanou i piloti o x trid jinde nez vetsina strelcu tady z fora... priklady by se nasly...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
JollyJoker píše: NickCarter> Hele,já to vidím pozitivně,máš super zábavu na super krásném stroji,tak si to užívej.Chce to respekt,ale né strach Taky plánuju větší obsah,ale pak se někdy "proletím" s kamarádem po cestách u nás v horách a zjistím,že jsem totální jelito a říkám si,že mi to stačí
Presne tak to vidim! Jo a to ze jsem jelito vim taky presne protoze kdyz jsem jel s brachou (21) on na 125cm3 a videl ceho je on schopen tak je mi to je jasny ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Naposledy editováno 29.07.2011 20:39:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Che píše: Pochopil jsem tedy dobre, ze plati rovnice: Pythagoras, Eudoxus, Euklides, Archimédes a Che?
NickCarter píše:
Jakákoliv nejen početní nesrovnalost má vždy jen jedno řešení Che
Naposledy editováno 29.07.2011 13:45:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
assassin píše: no uz to tu bylo mockrat... nevyuzit litr rovna se co? treba stara plzenska.. rovinky zebrak, cerhovice atd... drzim na TL plnej, budik na 250-260 a nic dal... gsxr1000 v omezovaci.. budik ukazuje 299 a jedes tak celou tu rovinku.. vsechny kratsi rovinky kde k mistu odkud musim brzdit rozmotam TL na 200 tak GSXR sem tam rozjel na 230... u obojiho sem drzel plnej .. tzn sem je vyuzival nebo nevyuzival? kdyz sem mel GSX400 tak sem tam drzel taky plnej a jel 140 .... jo v zatackovitejch usecich jedu na TL v podstate stejne rychle jako na GSXR1000 i jako sem jel na GSX.. to znamena ze ty silnejsi motorky proti te 400ce nevyuzivam? ja myslim ze ne, jen proste v tu chvili na rozdil od tech rovinek neni ten vykon litru potreba...
Jako úpřimně je mi u pr*dele,kdo na čem jezdí. Jestli využiješ litr nebo šestku je úplně jedno,hlavně aby sebou nikdo nemázl o zem.Je to svobodná zem a každý má svůj mozek.Když můžu říct nějakou připomínku,tak jí řeknu,ale nikomu diktovat ani nutit svůj názor nebudu. Asi si časem koupím většího naháče,ale nejde o to,jestli ten motor využiji,půjde čistě o změnu.
Jinak litra nevyužiješ ani ty.Je to jako koupit bagr na zahradní úpravy kolem baráku...ale ten pocit
Suzuveverka píše: NickCarter, JollyJoker> Tohle vidím jako takové riziko menší motorky, zvlášť po přesednutí z nějaké větší. Není tolik respektu a jezdím ostřejc. Teda lepší je asi říct, že jezdím jako prase a na spoustě míst jsem s 250 rychlejší, než dřív na pětikilu. Ale je to i typem cest, na kterých se nejradši pohybuju, na rozbitý okresky je malá motorka ideální.
Ani nejde o rychlost,jako spíše o vědomí,že to s dvěstěpade zvládnu s prstem v nose..a pak ejhle. Respekt musí být pořád,i na kole,pak je to v pořádku
2 reakcí na tento příspěvek Silná moto pro začátečníka - shrnutí
I když s překvapením zjišťuji, že i začátky s "blbým" Simsonem se mi teď v některých ohledech neskutečně hodí. Já jsem to dvacetileté motorkářské vakuum, proložených občasným svezením na bráchových motorkách, vyřešil tím, že jsem si zaplatil několik kondičních jízd nas silnější motorce v autoškole, abych si ověřil, zda jsem schopný tu motorku ovládat normálně v provozu. Chtěl jsem Suzuki V-Stroma, jen jsem váhalzda 650, nebo 1000. Ale když jsem narazil na inzerát a dojel se podívat na tu teď už mou motorku, tak bylo rozhodnuto. Tak i já vlastně "začínám" na poměrně silné motorce. Je pravda, že mi to ulehčuje to, že jsem alespoň pár let jezdil na Simsonu a asi i to, že mám už hodně odježděno s autem. Tak bych klidně řekl, že se na silné motorce dá začít. Na druhou stranu cítím, že to není úplně ideální. Ta motorka umí daleko víc, než já. Prostě ta léta praxe tam zatím chybějí. Tak já jsem spíš, pro tu cestu postupného navyšování, přijde mi to jako rozumnější, i když sám jsem se vydal tou cestou druhou, ať už z jakéhokoli důvodu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Memory píše: Che píše: Pochopil jsem tedy dobre, ze plati rovnice: Pythagoras, Eudoxus, Euklides, Archimédes a Che?
né tos pochopil špatně já sem f tom oboru nic novýho nevymyslel, jenom se těm, keří na to maj potenciál, snažím něco vysvětlit gdyž někdo chce něco novýho zvládnout, tak se může začít zvolna - nejdříf se seznámit s poznatky z danýho oboru, zažít je, prohlubovat, ověřit atd nebo se taky může taky od začátku začít tvářit, že už fšecko ví jiní neznalí mu to možná uvěřej tady je množina lidí, keří si evidentně myslej, že tím, že si koupili motku, se okamžitě stanou znalejma problematiky gdyž tě chytne slepák a odvezou tě do špitálu, tak si samo můžeš s doktorem pokecat, jak povede operaci a navrhnout mu jinej postup, gdyž se ti ten jeho nelíbí jestli máš znalosti z anatomie, chirurgie, anesteziologie a mnoha dalších oborů, tak tomu f podstatě vůbec nic nebrání jestli jediný, co máš, je bolavý břicho, je situace poněkud jiná
1 reakcí na tento příspěvek Silná moto pro začátečníka - shrnutí
To sem se naucila uz kdysi na simsonu, ze je uplne jedno, jestli za bouracku muzu nebo ne, bolet to v kazdym pripade bude me. A s tim musi motorkar na silnici pocitat porad, myslet i za ostatni a snazit se jakykoliv kolizi vyhnout.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Che píše: né tos pochopil špatně já sem f tom oboru nic novýho nevymyslel, jenom se těm, keří na to maj potenciál, snažím něco vysvětlit gdyž někdo chce něco novýho zvládnout, tak se může začít zvolna - nejdříf se seznámit s poznatky z danýho oboru, zažít je, prohlubovat, ověřit atd nebo se taky může taky od začátku začít tvářit, že už fšecko ví jiní neznalí mu to možná uvěřej tady je množina lidí, keří si evidentně myslej, že tím, že si koupili motku, se okamžitě stanou znalejma problematiky gdyž tě chytne slepák a odvezou tě do špitálu, tak si samo můžeš s doktorem pokecat, jak povede operaci a navrhnout mu jinej postup, gdyž se ti ten jeho nelíbí jestli máš znalosti z anatomie, chirurgie, anesteziologie a mnoha dalších oborů, tak tomu f podstatě vůbec nic nebrání jestli jediný, co máš, je bolavý břicho, je situace poněkud jiná
No já napsal toto:
Memory píše: Jakákoliv nejen početní nesrovnalost má vždy jen jedno řešení Che
Ty cituješ jiného Aristotela. Každopádně myslím, že všichni dobře víme, že se nelze naučit plavat, aniž by jsi se namočil a i když do vody vlezeš, naučíš se plavat, tak stejně hned nebudeš plavat rekordy
Naposledy editováno 30.07.2011 13:42:31