globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
 
4.7.2011 v 22:00
Zdravím motorkáře a chtěl bych požádat, zvláště ty, co již mají zkušenosti, o rady ze života.

O tom, zda je či není vhodná 'tisícovka' pro začátečníka je tady napsáno hodně a nepanuje zrovna shoda názorů zda ano či ne. Pokud přijmeme názor jedné strany že 'pokud to máš v hlavě srovnaný jdi do toho' nebo 'já bych se toho litra nebál', tak potom ale jistě i druhá strana má pravdu v tom, že přeci jen silný stroj přináší daleko větší rizika.

A o ta KONKRÉTNÍ rizika, která přináší silný stroj, zvláště pro začínající, bych chtěl požádat a případně i jak je řešit ( jinak než koupí jiné motorky :) ).

Z mého dosavadního zkoumání jsou to pro začátek tato:

1/ Nedostatečný respekt. Po prvním 1000 km si začátečník myslí že sežral všechnu moudrost a zblbne. Ale tohle platí jistě obecně pro všechny kubatury...

2/ Rychlost - silný stroj jede rychleji a jistě, svádí to, Ale tohle je také obecná věc a je relativní co je vlastně 'rychle'. Někdy je rychle i 40 km/h...

3/ 'Zaklapnutí plynu' - když jsem se ptal zde já, zda ano či ne, byl jsem právě na toto riziko upozorněn: rraol píše: 'Ale silné motorky mají zas jiné záludnosti, co se týče "zavření" plynu. Začátečník na litru bys nebyl ani první, ani poslední. Ale silný motor má oproti těm slabším nadvládu nad třením zadního kola na asfaltu. Na slabé kubatuře zavřeš plyn, a zadní kolo vnutí motoru otáčky od silnice. Silný motor je schopen při zavření plynu velmi intenzivně brzdit, což může dělat horké chvilky třeba při nešikovném nájezdu do zatáčky a "leknutí se", že jsi dlouhej.'

A o přesně takové záludnosti o jaké píše rraol, v oblasti spojení silného stroje a začátečníka, bych chtěl vás zkušenější požádat.

Věřím že se budou hodit nejen mně, ale i třeba dalším..

Všem předem díky.

Možná bych doplnil, že mi jde především o technické a konkrétní věci stylu rraol. Je samozřejmě pravda že 'Největší nebezpečí pro ty co začínají představuje jejich vlastní mozek a pravé zápěstí.' ale skutečně bych rád spíše konkrétní technickou stránku věci. Díky.

Ještě doplním, že mi jde skutečně o prosbou ke zkušenějším o konkrétní pojmenování rizik silného stroje z technického pohledu a pohledu rizik při jízdě oproti strojům slabším.
Děkuji.

Naposledy editováno 05.07.2011 14:27:02

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

12.7.2011 v 12:13 | Nahoru | #1
Che> ááá expert dorazil...musim toho vyuzit a zeptat se na radu...
jak clovek pozna kdy a s kym se voženit?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

12.7.2011 v 12:33 | Nahoru | #2
Sleeper1> moc bych se neohanel argumentem, ze se na podlitr neda nic zbalit, mas videt jak kundy leti na GS 500E :D :D, ono nejde jen o kubaturu, ale taky o xicht a postavu :D :D takze ja s petkou nemam problem , napr. JEEEEEE R1 pyco, kolik to jede ? A ty 300 pyco, pak sundas prilbu, kuklu a koncis :D :D

Naposledy editováno 12.07.2011 12:34:47

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

12.7.2011 v 21:01 | Nahoru | #3

Sleeper1 píše: Che> ááá expert dorazil...musim toho vyuzit a zeptat se na radu...
jak clovek pozna kdy a s kym se voženit?



On je Che expert i na vztahy? Obdivuhodny zaber...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

13.7.2011 v 17:22 | Nahoru | #4

Sleeper1 píše: Che> ááá expert dorazil...musim toho vyuzit a zeptat se na radu...
jak clovek pozna kdy a s kym se voženit?



na to je jednoducchá odpověď NIGDY A S NIKÝM

jinak sme to hezky rozpitwali tutaj

Naposledy editováno 13.07.2011 17:30:51
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist