paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
27.6.2011 v 07:43
Zdravím. Jsem úplný začátečník. Je mi 43 let, 177cm a vážím skoro 120 kg.
Všichni kolem říkají že jsem typ na choppera. Jsem pěkně 'při těle' (jak píšu, tlustej hroch), delší prošedivělé vlasy, žádná touha to pálit 250km/h. Ale když já chci kromě projížděk krajinou na které se těším, akceleraci a blbnout svižnou jízdou v zatáčkách (samozřejmě po motoškole a zkušenostech)! !

Moje dosavadní zkušenosti na silnici jsou 15-18 Mustang, 18-43 auto (kilometrů nepočítaně). S druhou mízou :) po 43 narozeninách jsem zatoužil po motorce. V autoškole jsem jezdil na Kawasaki ER-6n a před pár týdny jsem úspěšně rozšířil v řidičák. K autu, náklaďáku, padesátce a traktoru mám konečně i tu motorku.

Poučen četbou, že se má začínat na slabé, jsem začal vybírat 125cm3, ale to mi bylo hned na internetových diskuzích oznámeno, že s mou váhou to bude stejné jako na tom Mustangovi za mlada, budu na tom vypadat jako vosa na bombóně a že se mám rozhodně pohlédnout po něčem silnějším. Dobrá tedy, řekl jsem si a začal se poohlížet po kategorii 600cm3. Mám přece rozum (kdo si o sobě myslí že nemá), chci a budu jezdit v opatrně, nejsem nevyblázněnej zajíc...

I mnou založená témata zde na motorkářích krásně dokumentují vývoj, kterým jsem si prošel.
Od FZ6 Fazer S2, přez XJ6 Diversion F ABS až ke Kawasaki ER6F ABS. Jen dodám, že to ABS bych skutečně chtěl, naháč jde zase lépe k mé postavě působí robusněji než štíhlé supersporty.

Když jsem už byl rozhodnut pro Kawasaki ER6F ABS, založil jsem téma: Je Kawasaki ER6F vhodná pro chlapa 177cm/119 kg? a tam jsem se dozvěděl samozřejmě to, co jsem tak trochu tušil...
I tenhle typ motorky je k mé váze na hranici. Nejde tak o výkon, i když i o ten, ale celkovou konstrukci a nosnost. A to ještě ani nemluvím o tom, že bych až naberu zkušenosti rád jezdil na té mašině s mou ženou, která je taky krev a mlíko! :)

A tak jsem se zase začal rozhlížet a stalo se to co se stát muselo. Zamiloval jsem se. Zamiloval jsem se do Kawasaki Z1000 ABS (2010) http://www.zkracovatko.cz/SM9bSR

Na tom by nebylo nic divného ALE JÁ JSEM PŘECE ZAČÁTEČNÍK a tohle je sakra silný stroj!

Jsem v situaci, že venku nádherně, papíry v kapse, léto v plným proudu a já sedím nad netem a vybírám. Ať vyberu co vyberu, všechno špatně Ještě je varianta zhubnout, ale to nám hrochům nejde tak rychle a já už chci jezdit :)

Takže teď bych vás všechny prosil o názor a radu, zda to co jsem naplánoval je dobře nebo ne:
Koupit Z1000 nechat ji, pokud to jde, na začátek trochu stáhnout výkon a opatrně se začít učit na 1000cm3 a nebo co doporučíte jiného. Já už bych vážně chtěl jezdit.

Díky...

Naposledy editováno 27.06.2011 07:50:07
Anketa: Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg na začátečníka
1000cm3-ale opatrně! (přiškrtit nebo ne?)
77%
33
600cm3-stroj bude na hranici a nikoho nesveš
5%
2
Zhubni hrochu! Ale to mi k ježdění nepomůžete
14%
6
Jiná varianta... (a jaká)
5%
2

1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg

27.6.2011 v 08:19 | Nahoru | #1
No ta motorka by k tvé postavě šla, ale to sedlo spolujezdce mi nepřipadá jako pohodlné pro ženu "krev a mlíko"... ať se manželka zkusí posadit, možná to bude v pohodě, nevím. Obecně se při tvorbě sedla na pohodlí spolujeuzdce moc nemyslí, spousta motorek má spolujezdce jen jako okrajovou záležitost, a holky se s tím místem co na ně "zbylo" musí nějak poprat... takže lepší by to jinde asi o moc nebylo.

A je pravda že můžeš i na litru jezdit pomalu, netřeba v té motorce hledat výkonovou hranici na prvním kilometru. Ale silné motorky mají zas jiné záludnosti, co se týče "zavření" plynu. Začátečník na litru bys nebyl ani první, ani poslední. Ale silný motor má oproti těm slabším nadvládu nad třením zadního kola na asfaltu. Na slabé kubatuře zavřeš plyn, a zadní kolo vnutí motoru otáčky od silnice. Silný motor je schopen při zavření plynu velmi intenzivně brzdit, což může dělat horké chvilky třeba při nešikovném nájezdu do zatáčky a "leknutí se", že jsi dlouhej.

Tím neříkám abys do ní nešel. Musíš jen na to myslet, že máš pod sebou stádo dost nekompromisních koníků a chovat se podle toho.

A rada, která je platná pro všechny začátečníky, ty starší nevyjímaje - nejdřív se nauč BRZDIT, pak až se uč JEZDIT (myšleno jezdit ostřeji). Brždění potrénuj jak intenzivní, tak nouzové, na špatném povrchu, natrénuj jak bys brzdil kdybys musel v zatáčce - teoretických, skutečně dobrých rad, je v knížkách i na fóru dost, převeď si je do praxe, a pak začni tahat za heft

Přeju co nejdřívější start!

Naposledy editováno 27.06.2011 08:27:15

(reakce na) Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg

27.6.2011 v 10:09 | Nahoru | #2

rraol píše: A je pravda že můžeš i na litru jezdit pomalu, netřeba v té motorce hledat výkonovou hranici na prvním kilometru. Ale silné motorky mají zas jiné záludnosti, co se týče "zavření" plynu. Začátečník na litru bys nebyl ani první, ani poslední. Ale silný motor má oproti těm slabším nadvládu nad třením zadního kola na asfaltu. Na slabé kubatuře zavřeš plyn, a zadní kolo vnutí motoru otáčky od silnice. Silný motor je schopen při zavření plynu velmi intenzivně brzdit, což může dělat horké chvilky třeba při nešikovném nájezdu do zatáčky a "leknutí se", že jsi dlouhej.



No to je presne argument na ktery cekam a kteremu rozumim. Diky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna oleje po roce Kawasaki Z 1000 Boban37 30 29.1.2024 v 11:22 puffybodie
Pozor neferovy prodejce Kawasaki Z 1000 VladiZ 14 1.12.2023 v 09:40 neznamyScooterD
neutrál Kawasaki Z 1000 marfajz 14 23.4.2023 v 21:40 JobboSK
Oprava převodovky [1, 2] Kawasaki Z 1000 CHOSE123 36 25.2.2023 v 22:37 Deadman
Naked co jede pro 2m člověka [1 ... 14, 15] Yamaha FZ6 N, Kawasaki Z 1000, Yamaha FZ1 Fazer, Yam... KubaLC8 441 18.9.2022 v 13:23 maca44


TOPlist