Dřík píše: někomu ano. tomu se říká touha po vědění, někdo ji má a někomu je to jedno
Prostě jsem chtěl přinést svoji trošku do mlýna...
no tak právě, skilly máš, čekal jsem spíš nějakou radu, zatím je to "jen" dohadování, jak se co jmenuje...
Matess727x píše: ...tak to se pleteš. Dyk jsem to měl na té Yuki TR 125 rozdělaný,...funkce je stejná jak třebas u Domino motorů.Kanálkem z válce-od výfukové komory jde část splodin přez ten ventil do airboxu.Je to stejné jak u té Yuki, tak teď u mého FMX.Jestli si myslíš, že to tlačí nějakej vzduch obráceně ze sání do výfuku, tak to se pleteš.Mluvím o té Yuki TR 125.Možná, že něco jiného nějaký jiný čínský motky mají, ale u TR/SM 125 je to přesně jak píšu.
Edit: Assassin,..asi jsem tě blbě pochopil,..myslíš to asi stejně jako já,...no už to tak nechám, ať je to jasné,...jak je to u toho TR/SM 125.
ted je to dost zamotany.. u te Yuki neni z toho provedeni na valci uplne patrne jak to funguje... ale treba tady hodim foto z dnepra tusim(od nemce) ty ostatni moto to maj stejne jen je to napojeny na vyfuk kanal bliz :
z toho je jasne patrny ze ty splodiny touhle trubickou nemuzou jit do airboxu, protoze v ty trubicce vznika podtlak.. v kanalu proudi vyfukove plyny a tou trubickou si to prisava - Venturiho princip.. stejny jako u trysky v karburatoru.. proudici vzduch v difuzoru strhava palivo z trysky....
ale pravdu má Dřík a Assasin - je to přisávání vzduchu do výfuku kvůli zlepšení emisí (dohořívání HC atd.), EGR má jinou funkci (snížení NOx) a opravdu vede spaliny do sání kdežto tyhle sekunádrní vzuchové systému vedou do airboxu kde berou vzduch tam bys horké spaliny do plastového airboxu určitě nepouštěl
má to dnes víc motorů - mám to i na obyčejném skůtru i na KTM (tam teda už ne ) ale vždy je to nazvané něco jako SAS - Secondary Air System
2 reakcí na tento příspěvek EGR ventil yuki sm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EGR ventil yuki sm
P.S.nejen zředění, děje se tam i dohořívání(oxidace) nespálených uhlovodíků a tím snížení HC emisí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EGR ventil yuki sm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EGR ventil yuki sm
Matess727x píše: ....vůbec nevím, proč si celou dobu myslím,...a se mnou jistě 80% lidí, že to přidává část splodin do sání pro nějaké "lepší" spalování...
On EGR ventil tak funguje - Já se profesně zabýval výhradně vznětovými motory a tam se část výfukových plynů žene zpět do sání, ale ne za účelem lepšího spalování. Jeho účelem je, aby byl vstupní vzduch do motoru chudší na kyslík. Tím se docílí nižší teplota spalování a sníží se množství Nox. Nevýhoda je, že se zase produkuje víc pevných částic. Proto se od roku cca 2005 motory s EGR vybavují filtry pevných částicv (euro 4, 5).
Stručně řečeno
více kyslíku - teplota spalování roste - je menší spotřeba - méně CO2 a uhlovodíků - více Nox
méně kyslíku - teplota spalování klesá - vyšší spotřeba - více CO2 a uhlovodíků - méně Nox
U moto se opravdu používá sekundární vzduch, ale co jsem viděl, tak je to většinou vedený kanálkem v hlavě, aby odvod spalin fungoval jako injektor a mohl ten vzduch přisávat, protože je vzduch veden z airboxu, kde je podtlak - tak to chápu já.
U té Yukiny mě zmátlo, a tímto se za svůj omyl omlouvám, že je ventil tak daleko na svodu. Zajímalo by mě, jestli potrubí funguje jako injektor, když se ten ventil sundá nebo z té díry půjdou plyny ven, protože je to špatně provedený. Na Cross 200 jsem ho měl taky, ale nesundával jsem to.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EGR ventil yuki sm
Janek píše: On EGR ventil tak funguje - Já se profesně zabýval výhradně vznětovými motory a tam se část výfukových plynů žene zpět do sání, ale ne za účelem lepšího spalování. Jeho účelem je, aby byl vstupní vzduch do motoru chudší na kyslík. Tím se docílí nižší teplota spalování a sníží se množství Nox. Nevýhoda je, že se zase produkuje víc pevných částic. Proto se od roku cca 2005 motory s EGR vybavují filtry pevných částicv (euro 4, 5).
Stručně řečeno
více kyslíku - teplota spalování roste - je menší spotřeba - méně CO2 a uhlovodíků - více Nox
méně kyslíku - teplota spalování klesá - vyšší spotřeba - více CO2 a uhlovodíků - méně Nox
U moto se opravdu používá sekundární vzduch, ale co jsem viděl, tak je to většinou vedený kanálkem v hlavě, aby odvod spalin fungoval jako injektor a mohl ten vzduch přisávat, protože je vzduch veden z airboxu, kde je podtlak - tak to chápu já.
U té Yukiny mě zmátlo, a tímto se za svůj omyl omlouvám, že je ventil tak daleko na svodu. Zajímalo by mě, jestli potrubí funguje jako injektor, když se ten ventil sundá nebo z té díry půjdou plyny ven, protože je to špatně provedený. Na Cross 200 jsem ho měl taky, ale nesundával jsem to.
ono vyusteni je daleko.. ale nevidis jak je delanej ten kanalek uvnitr hlavy, urcite jde do vyfukoveho kanalu skoro kolmo a jako injektor... jen proste maj dlouhej kanal v hlave a vypada to takhle divne zvenku...
gsxr apod novy stroje uz to maj primo integrovany v hlave a jde to tam nahore ve viku jako svicky... taky to vypada zvlastne, ale je to do vyfukovyho kanalu napojeny "normalne"....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yuki 125 sm Yuki SM 125 | Myr9n | 2 | 21.4.2024 v 08:25 Radek2107 |
Vůle na spojkovém koši 156fmi Yuki Cross 125, Yuki SM 125, Yuki TR 125, Shineray X... | slunce526 | 0 | 6.4.2023 v 21:09 slunce526 |
Yuki sm 125 problém zo štartérom Yuki SM 125 | Ertekiller | 1 | 25.7.2022 v 20:45 karavanista |
Otáčkoměr yuki 125 sm 2009 Yuki SM 125 | gryca | 1 | 12.2.2022 v 09:40 combust |
Jaký "lepší" karburátor Yuki sm (15... Yuki SM 125 | včelkaalex | 1 | 3.8.2021 v 00:01 combust |