1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EGR ventil yuki sm
Matess727x píše: ....vůbec nevím, proč si celou dobu myslím,...a se mnou jistě 80% lidí, že to přidává část splodin do sání pro nějaké "lepší" spalování...
On EGR ventil tak funguje - Já se profesně zabýval výhradně vznětovými motory a tam se část výfukových plynů žene zpět do sání, ale ne za účelem lepšího spalování. Jeho účelem je, aby byl vstupní vzduch do motoru chudší na kyslík. Tím se docílí nižší teplota spalování a sníží se množství Nox. Nevýhoda je, že se zase produkuje víc pevných částic. Proto se od roku cca 2005 motory s EGR vybavují filtry pevných částicv (euro 4, 5).
Stručně řečeno
více kyslíku - teplota spalování roste - je menší spotřeba - méně CO2 a uhlovodíků - více Nox
méně kyslíku - teplota spalování klesá - vyšší spotřeba - více CO2 a uhlovodíků - méně Nox
U moto se opravdu používá sekundární vzduch, ale co jsem viděl, tak je to většinou vedený kanálkem v hlavě, aby odvod spalin fungoval jako injektor a mohl ten vzduch přisávat, protože je vzduch veden z airboxu, kde je podtlak - tak to chápu já.
U té Yukiny mě zmátlo, a tímto se za svůj omyl omlouvám, že je ventil tak daleko na svodu. Zajímalo by mě, jestli potrubí funguje jako injektor, když se ten ventil sundá nebo z té díry půjdou plyny ven, protože je to špatně provedený. Na Cross 200 jsem ho měl taky, ale nesundával jsem to.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EGR ventil yuki sm
Janek píše: On EGR ventil tak funguje - Já se profesně zabýval výhradně vznětovými motory a tam se část výfukových plynů žene zpět do sání, ale ne za účelem lepšího spalování. Jeho účelem je, aby byl vstupní vzduch do motoru chudší na kyslík. Tím se docílí nižší teplota spalování a sníží se množství Nox. Nevýhoda je, že se zase produkuje víc pevných částic. Proto se od roku cca 2005 motory s EGR vybavují filtry pevných částicv (euro 4, 5).
Stručně řečeno
více kyslíku - teplota spalování roste - je menší spotřeba - méně CO2 a uhlovodíků - více Nox
méně kyslíku - teplota spalování klesá - vyšší spotřeba - více CO2 a uhlovodíků - méně Nox
U moto se opravdu používá sekundární vzduch, ale co jsem viděl, tak je to většinou vedený kanálkem v hlavě, aby odvod spalin fungoval jako injektor a mohl ten vzduch přisávat, protože je vzduch veden z airboxu, kde je podtlak - tak to chápu já.
U té Yukiny mě zmátlo, a tímto se za svůj omyl omlouvám, že je ventil tak daleko na svodu. Zajímalo by mě, jestli potrubí funguje jako injektor, když se ten ventil sundá nebo z té díry půjdou plyny ven, protože je to špatně provedený. Na Cross 200 jsem ho měl taky, ale nesundával jsem to.
ono vyusteni je daleko.. ale nevidis jak je delanej ten kanalek uvnitr hlavy, urcite jde do vyfukoveho kanalu skoro kolmo a jako injektor... jen proste maj dlouhej kanal v hlave a vypada to takhle divne zvenku...
gsxr apod novy stroje uz to maj primo integrovany v hlave a jde to tam nahore ve viku jako svicky... taky to vypada zvlastne, ale je to do vyfukovyho kanalu napojeny "normalne"....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Potřebuji radu s převodovkou Yuki SM 125 | Dejvess | 1 | Včera v 06:11 combust |
Yuki 125 sm Yuki SM 125 | Myr9n | 2 | 21.4.2024 v 08:25 Radek2107 |
Vůle na spojkovém koši 156fmi Yuki Cross 125, Yuki SM 125, Yuki TR 125, Shineray X... | slunce526 | 0 | 6.4.2023 v 21:09 slunce526 |
Yuki sm 125 problém zo štartérom Yuki SM 125 | Ertekiller | 1 | 25.7.2022 v 20:45 karavanista |
Otáčkoměr yuki 125 sm 2009 Yuki SM 125 | gryca | 1 | 12.2.2022 v 09:40 combust |