globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)
Během pár dní začnu s odkurvováním té chuděry, co mám v profilu. Komplet plechařinu a sedlo už jsem si zajistil a zkulturnil, ale zbývá ještě jedna věc. Kutil obecný při přestavbě na "jakože640" netroškařil s nějakým podkládáním a navařováním jeklů a rovnou zadní trubky rámu přihnul navrch. Jak je nejkulturněji srovnat? Je bezpečnější a tím válčit za studena, nahřát lehce (horkovzduškou), nebo se s tím nesrat a vzít to hořákem? Dělal to už někdy někdo z vás? Mám tam čekat nějakou zradu?

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)

11.6.2011 v 14:10 | Nahoru | #1
Zdar pane,

už jsem toto několikrát dělal...dokonce úspěšně ...někde jsem to tu už psal, ale nemůžu to najít, tak tedy ještě jednou:

Použil jsem kombinaci metod zde nastíněných...tedy díky tomu, že ta zadní rámová trubka má na sobě navařeno kde co, je třeba strčit tyč dovnitř...jenže tu nastane malý problém...ona totiž na těch několika rámech, co jsem rovnal, musela mít vždy průměr tušim 19,4 mm ze dvou důvodů: jednak tloerance výroby té trubky, včetně beztřískového dělení (dělícím kolečkem) ...ale to se zapiluje...tak ty rámy mívají taky trubky uvnitř zkorodované, takže zase menší průměr...

...tedy vysoustružil jsem z kulatiny průměru myslím 24, protože jinou se mi nepadařilo zprivatizovat rovnací trn cca 1500 mm dlouhej a v délce asi 350 mm osoustruženej na ten průměr 19,4...na protějším konci jsem to kolmo provrtal a vsadil tam tyčku průměru snad 12 jako vratidlo...tím byl nástroj hotov...

...průběh rovnání můžu popsat následujícně:
...za pomoci velmi zkušeného svářeče, který optrně nahříval vždy správnou stranu (površku) té trubky jsem pomalu rovnal a zároveň zasouval šroubovým pohybem ten rovnací trn více a více do té trubky...samozřejmě pokud budeš mít takto přesnej nástroj, je nutno ho správně namazat ...no a potom i sebe ...protože nikdy to nesrovnáš tak super přesně, aby Ti šel volně vytáhnout (proto to koncové vratidlo)...já k mazání použil nějaký vysokoteplotní mazivo s vysokou přísadou grafitu a molybdenu, které bylo určené k mazání hutních strojů a pohyblivých mechanosmů práškových lakoven atd. ...trn byl navržen tak, aby dosáhl asi 50 mm za přední (ve směru jízdy) hranu toho plechového svařence o který se opírá zadní tlumič...tedy někam do úrovně kastlíku na baterku...to je víc než dostatečná přesnost, neb ještě kousek vpřed se ty trubky sbíhaj...

...a poslední malé upozornění: na všech rámech, co jsem kdy rovnal, tak vždy byly uřezány nebo jinak degenerovány držáky zadího blatníku nebo madýlek, tak abys měl ty nové blatníky taky na co přidělat ...

...a našel jsem i ukázku jednoho srovnaného rámu...pozn.: je tam vidět, že chybí držáky zadního blatníku...ale dnes už jsou přítomny ...

(reakce na) Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)

11.6.2011 v 19:37 | Nahoru | #2
Sofía> Dohromady vyčerpávající a přesný popis poměrně řemeslného postupu. Věřím, že to takhle lze srovnat dost dobře. Tedy mě k tomu chybí jen rovnací trn, velmi zkušený svářeč, odpovídající mazivo, patrně strojařská zručnost a zkušenosti.
Ale nechybí mi všechno, ohnutý trubky už mám.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 honzaza 3 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal


TOPlist