1 reakcí na tento příspěvek Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)
Mysihara píše: Myslím že mě celý rám leží v kůlně a čeká na barko
Já bych ten svůj radši neměnil a nevyhazoval - kromě tohohle je rovnej a bez prasklin, číslo sedí ještě s původním štítkem a ten zase pořád ještě sedí s číslem motoru. Prostě bych byl rád, aby z ní co nejvíc částí zůstalo původních - stačí, že o půlku přišla kvůli kutilovi. Ale dík
Naposledy editováno 10.06.2011 10:21:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)
laďa prášil píše: Enthropy> Někdy jsem to rovnal pomocí kulatiny zastrčené dovnitř, aby se ta trubka ohnula,kde má - materiálově je to opravdu bláto...
Dík - ulovím kulatinu a jdu na to. Přesně v nějakou takovou radu jsem doufal
1 reakcí na tento příspěvek Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)
john-mcclane píše: Já jsem to na mojí 639 rovnal velkou lešeňovkou, ale to bylo ohnutý jen zlehka. Každopádně ti doporučuji, nejen z mojí zkušenosti, sehnat si trubku o vnějším rozměru stejném jako vnitřní průměr toho rámu, vrazit to dovnitř a přivařit. Trubky už se ohýbat nebudou a jelikož budeš mít ten podsedlák určitě změklej tak budeš mít jistotu že ti to jednou nezůstane v ruce.
Jo, to je v plánu, protože ji chuděru furt přetěžuju. Vážím 120, průměrnej baťoh kolem 70 a většinou k tomu ještě něco bagáže.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)
Enthropy píše: Jo, to je v plánu, protože ji chuděru furt přetěžuju. Vážím 120, průměrnej baťoh kolem 70 a většinou k tomu ještě něco bagáže.
A nebo navařit výztuž podsedlovky - třeba 9 mm, nebo 10 mm drát navařený k zadním trubce, k úchytu tlumiče a ke spodní trubce - doufám že to dává trochu smysl...takhle jsem si to udělal na své 639tce, bohužel nemám foto
2stroke píše: A nebo navařit výztuž podsedlovky - třeba 9 mm, nebo 10 mm drát navařený k zadním trubce, k úchytu tlumiče a ke spodní trubce - doufám že to dává trochu smysl...takhle jsem si to udělal na své 639tce, bohužel nemám foto
Jo, asi chápu. Hodím to někdy k náhradnímu oteckovi do dílny - tam by na to náčiní mít měli.
1 reakcí na tento příspěvek Srovnání trubek pod sedlem (Jawa 350/634)
už jsem toto několikrát dělal...dokonce úspěšně ...někde jsem to tu už psal, ale nemůžu to najít, tak tedy ještě jednou:
Použil jsem kombinaci metod zde nastíněných...tedy díky tomu, že ta zadní rámová trubka má na sobě navařeno kde co, je třeba strčit tyč dovnitř...jenže tu nastane malý problém...ona totiž na těch několika rámech, co jsem rovnal, musela mít vždy průměr tušim 19,4 mm ze dvou důvodů: jednak tloerance výroby té trubky, včetně beztřískového dělení (dělícím kolečkem) ...ale to se zapiluje...tak ty rámy mívají taky trubky uvnitř zkorodované, takže zase menší průměr...
...tedy vysoustružil jsem z kulatiny průměru myslím 24, protože jinou se mi nepadařilo zprivatizovat rovnací trn cca 1500 mm dlouhej a v délce asi 350 mm osoustruženej na ten průměr 19,4...na protějším konci jsem to kolmo provrtal a vsadil tam tyčku průměru snad 12 jako vratidlo...tím byl nástroj hotov...
...průběh rovnání můžu popsat následujícně:
...za pomoci velmi zkušeného svářeče, který optrně nahříval vždy správnou stranu (površku) té trubky jsem pomalu rovnal a zároveň zasouval šroubovým pohybem ten rovnací trn více a více do té trubky...samozřejmě pokud budeš mít takto přesnej nástroj, je nutno ho správně namazat ...no a potom i sebe ...protože nikdy to nesrovnáš tak super přesně, aby Ti šel volně vytáhnout (proto to koncové vratidlo)...já k mazání použil nějaký vysokoteplotní mazivo s vysokou přísadou grafitu a molybdenu, které bylo určené k mazání hutních strojů a pohyblivých mechanosmů práškových lakoven atd. ...trn byl navržen tak, aby dosáhl asi 50 mm za přední (ve směru jízdy) hranu toho plechového svařence o který se opírá zadní tlumič...tedy někam do úrovně kastlíku na baterku...to je víc než dostatečná přesnost, neb ještě kousek vpřed se ty trubky sbíhaj...
...a poslední malé upozornění: na všech rámech, co jsem kdy rovnal, tak vždy byly uřezány nebo jinak degenerovány držáky zadího blatníku nebo madýlek, tak abys měl ty nové blatníky taky na co přidělat ...
...a našel jsem i ukázku jednoho srovnaného rámu...pozn.: je tam vidět, že chybí držáky zadního blatníku...ale dnes už jsou přítomny ...
Držáky blatníku samozřejmě nejsou, ale tipuju, že to vydrží zavěšený mezi předním úchytem na rám a držákem zadního světla.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 | panelák | 8 | 14.3.2024 v 19:26 Pabol |
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 | sadimil | 12 | 24.10.2023 v 11:03 kokoška. |
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 | YettiBob | 18 | 7.8.2023 v 10:23 kokoška. |
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 | honzaza | 3 | 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal |