Paolo_brno2 vloženo: wemoto.cz hamlet2 Přidat reklamu

Téma: Tlak v centrálním tlumiči 2
8.6.2011 v 14:08
Zdarec, tak se mi podařilo zjistit, že tlak dusíku v tlumiči má být 0,8-1, jenže když sem ho chtěl dofoukat tak to nešlo, postupně se tlak ztrácel, něco málo tam zůstalo, ale nejde to pořádně změřit. Proto se ptám jak moc je ten tlak podstatný a kde to může ucházet? Přes ventilek to nejde. Dá se ten tlumič nějak opravit? Bo sehnat jiný? Dík

Tlak v centrálním tlumiči 2

8.6.2011 v 14:11 | Nahoru | #1
jsou firmy který dělaj repas. ale upřímně si myslim že bude levnější koupit jinej...

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v centrálním tlumiči 2

8.6.2011 v 14:20 | Nahoru | #2
tlak predpokladam v MPa, to by mohlo sedet obvykle se tam fouka kolem 10atm. uvnitr expanzky je gumovej mech pripadne komora od oleje oddelena pistem a ta se tlakuje tim dusikem, pokud ti dusik neutika ventilem tak musi utikat bud nekde kolem vicka te expanzky, nebo mechem primo do oleje.. to by pak ale musel z toho tlumice tect olej... jinak neni kam by se ten plyn ztratil. jestli to naplnit nejde.. nemas dobre naradi nebo to neumis.. tlak by sel zmerit treba pumpickou na cyklo tlumice/vidlice.. ma to klasickej automobilovej ventilek a manometr.... (ale opet narazime na to ze by to mel ukazovat uz ten ventil co to s nim plnis)

ten tlak je pomerne podstatnej, kdyz tam neni vznika za pistem v tlumici kavitace a tlumic netlumi...

sehnat jiny jde vzdycky, opravit nektere tlumice jdou - jsou firmy co se tim zabyvaji, hlavne delaj motokrosovy motorky.. ale u zpousty rozpoctovejch moto se tlumic dela nerozebiratelnej a v podstate neservisovatelnej - resi se v servisu vymenou za novej... u z1000 konkretne ten tlumic neznam...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v centrálním tlumiči 2

8.6.2011 v 14:34 | Nahoru | #3
assassin> dík za vyčerpávající info... byl jsem s tím v pneuservisu, pokaždé když to natlakoval tak se to postupně ztrácelo, měření a plnění bylo v pořádku, olej z tlumiče neteče, tlumič chodí v pohodě, tak tam bude zrada jinde asik...

jj šlo to vidět na měřáku jak tlak ubývá...

Naposledy editováno 08.06.2011 14:35:52

(reakce na) Tlak v centrálním tlumiči 2

8.6.2011 v 15:01 | Nahoru | #4

Dany650 píše: assassin> dík za vyčerpávající info... byl jsem s tím v pneuservisu, pokaždé když to natlakoval tak se to postupně ztrácelo, měření a plnění bylo v pořádku, olej z tlumiče neteče, tlumič chodí v pohodě, tak tam bude zrada jinde asik...

jj šlo to vidět na měřáku jak tlak ubývá...



predpokladam ze to tam maj na foukani pneu... to to umi nafoukat i 10atm? cece ono pokud to ma konec klasickej na autoventilek na foukani pneu.. tak tech 10atm muze delat kde co a kdovi co to pak meri... ty ventily na tech 10atm co jsou urcene primo na plneni tech tlumicu jsou takovy masivnejsi... zkusil bych to premerit treba tou pumpickou na kolo (na tlumice) ja s tim mam nafoukanou expanzku vzduchem...

(reakce na) Tlak v centrálním tlumiči 2

27.1.2017 v 00:43 | Nahoru | #5
Dany750>
Obsah plynu v tlumiči je cca 0,5-1 deci. Když k tomuto prostůrku přiložíš manometr, ufoukneš do něj tolik plynu, že se ti tlak v tlumiči změní. Podobně při foukání kompresorem na pneu stačí nepatrná netěsnost systému, a nezměříš nic. U pneu to nehraje roli.
Pumpička na velo tlumiče bude asi nejlepší cesta.
Kupodivu se mi podařilo tlumič nafoukat na dostatečný tlak kompresorem z Lidlu, když byl nový. Dal až 12 atm, tak při rychlém odpojení cca 10 zůstalo. Ale o nějakém ladění není řeč...

Tlak ... je třeba brát v potaz, že jeho výše, u neseřizovatelných tlumičů, má vliv na útlum. Při větším natlakování je nucena kapalina protéci nad píst. Při malém nemusí protéci všechna, nad pístem se udělá malá vakuová bublina.
Tady nevím jistě, ale zdá se mi, že by tlumič neměl dělat bubliny v žádné situaci... Pokud víte k tomuto více, uvítám informace... Dík

Tlak v centrálním tlumiči 2

27.1.2017 v 07:50 | Nahoru | #6
Já to na TL1000R nafoukal přímo z bomby, ale musí to být nová bomba, jak je tam už jen půl náplně tak to 10atm. nedá, sotva 8atm...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dovoz motorky z Francie. Kawasaki Z 1000 Betulina 19 26.8.2017 v 21:40 IvanDvoutakťák
neutrál Kawasaki Z 1000 marfajz 13 10.7.2017 v 10:04 dafikk
kawasaki z1000 r.v. 2005 problém Kawasaki Z 1000 schimec 0 30.6.2017 v 16:09 schimec
Výměna budíků Z1000 2004 za novější. Kawasaki Z 1000 aaamoto 5 22.6.2017 v 09:23 aaamoto
Vibrace a drnčení Z1000-řešení, 03-06 Kawasaki Z 1000 Kellnos 6 19.6.2017 v 10:24 aaamoto

motozem_zari
Objednat reklamu
TOPlist